Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod gÅ‚owicam i

Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicam i

Data: 2011-11-12 20:54:48
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicam i
Witam,

wymieniam sobie Ci ja uszczelki, jako że robie to pierwszy raz to mam pytanię co do usuwania resztek starych uszczelek.

Próbowałem juz rozpuszczalnikiem i szmatką, szczoteczkami, preparatami do czyszczenia silników ale jeszcze zostało mi troche śladów po starych uszczelkach.

Bezpieczne będzie przetarcie tego papierem 2000? Zdrapanie nożykiem do szyb?

Data: 2011-11-12 23:13:35
Autor: DoQ
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod g³owicami
W dniu 12-11-2011 20:54, Nex@pl pisze:

Bezpieczne bêdzie przetarcie tego papierem 2000? Zdrapanie no¿ykiem do
szyb?

Plastikow± skrobaczk± do szyb ;)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-13 00:29:58
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod g³owicami
W dniu 2011-11-12 23:13, DoQ pisze:
W dniu 12-11-2011 20:54, Nex@pl pisze:

Bezpieczne bêdzie przetarcie tego papierem 2000? Zdrapanie no¿ykiem do
szyb?

Plastikow± skrobaczk± do szyb ;)

Pozdrawiam
Pawe³

No tak, najprostsze rozwi±zania sa czasem najtrudniejesze :) Nie pomy¶la³em o tym, ¿e plastikiem metalu nie powinienem porysowaæ... :)

Dzieki, zobaczymy, czy to pomo¿e.

Data: 2011-11-13 11:01:55
Autor: Lewis
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-13 00:29, Nex@pl pisze:
W dniu 2011-11-12 23:13, DoQ pisze:
W dniu 12-11-2011 20:54, Nex@pl pisze:

Bezpieczne będzie przetarcie tego papierem 2000? Zdrapanie nożykiem do
szyb?

PlastikowÄ… skrobaczkÄ… do szyb ;)

Pozdrawiam
Paweł

No tak, najprostsze rozwiÄ…zania sa czasem najtrudniejesze :) Nie
pomyślałem o tym, że plastikiem metalu nie powinienem porysować... :)

Dzieki, zobaczymy, czy to pomoże.

Do tego możesz użyć skrobaczki typu murska czyli z taką mosiężną blaszką. Szyb tym nie porysujesz więc i żeliwnego bloku też.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-13 16:05:03
Autor: Czarek Daniluk
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-13 11:01, Lewis pisze:

No tak, najprostsze rozwiÄ…zania sa czasem najtrudniejesze :) Nie
pomyślałem o tym, że plastikiem metalu nie powinienem porysować... :)

Dzieki, zobaczymy, czy to pomoże.

Do tego możesz użyć skrobaczki typu murska czyli z taką mosiężną
blaszką. Szyb tym nie porysujesz więc i żeliwnego bloku też.

Żeliwne bloki to ja zawsze skrobałem z resztek upg przy pomocy zwykłego dłuta i nigdy nic "bloku" się nie stało :)
Dłutem skrobałem ostatnio resztki uszczelki z aluminium i też mu nic nie jest ;P

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-13 17:49:47
Autor: Lewis
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-13 16:05, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-11-13 11:01, Lewis pisze:

No tak, najprostsze rozwiÄ…zania sa czasem najtrudniejesze :) Nie
pomyślałem o tym, że plastikiem metalu nie powinienem porysować... :)

Dzieki, zobaczymy, czy to pomoże.

Do tego możesz użyć skrobaczki typu murska czyli z taką mosiężną
blaszką. Szyb tym nie porysujesz więc i żeliwnego bloku też.

Żeliwne bloki to ja zawsze skrobałem z resztek upg przy pomocy zwykłego
dłuta i nigdy nic "bloku" się nie stało :)
Dłutem skrobałem ostatnio resztki uszczelki z aluminium i też mu nic nie
jest ;P

Pozdrawiam !

Też tak robiłem i robię i nigdy nie miałem żadnego problemu ale jak ktoś się boi o to, że może podrapać blok/głowicę to lepiej niech użyje łagodniejszych narzędzi :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-13 19:59:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-13 17:49, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-13 16:05, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-11-13 11:01, Lewis pisze:

No tak, najprostsze rozwiÄ…zania sa czasem najtrudniejesze :) Nie
pomyślałem o tym, że plastikiem metalu nie powinienem porysować... :)

Dzieki, zobaczymy, czy to pomoże.

Do tego możesz użyć skrobaczki typu murska czyli z taką mosiężną
blaszką. Szyb tym nie porysujesz więc i żeliwnego bloku też.

Żeliwne bloki to ja zawsze skrobałem z resztek upg przy pomocy zwykłego
dłuta i nigdy nic "bloku" się nie stało :)
Dłutem skrobałem ostatnio resztki uszczelki z aluminium i też mu nic nie
jest ;P

Pozdrawiam !

Też tak robiłem i robię i nigdy nie miałem żadnego problemu ale jak ktoś
się boi o to, że może podrapać blok/głowicę to lepiej niech użyje
łagodniejszych narzędzi :)


Miotełki, miotełki. Jak archeolodzy potrafią nimi tysiącletnie groby przekopywać, to do usuwania starych uszczelek też będą dobre. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-11-13 12:41:45
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-12 20:54, Nex@pl pisze:
Witam,

Pij aktimelki i wpierdalaj marchewkę - one mają dużo kwasów omega b3 !

--
          Czas na odważne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-11-13 17:35:21
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-13 12:41, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-11-12 20:54, Nex@pl pisze:
Witam,

Pij aktimelki i wpierdalaj marchewkę - one mają dużo kwasów omega b3 !


Przyda się, tyle śrubek, że ręce opadają na sam widok :)

Data: 2011-11-13 22:28:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ebecf0c$0$5801$65785112news.neostrada.pl...
Witam,

wymieniam sobie Ci ja uszczelki, jako że robie to pierwszy raz to mam pytanię co do usuwania resztek starych uszczelek.

Próbowałem juz rozpuszczalnikiem i szmatką, szczoteczkami, preparatami do czyszczenia silników ale jeszcze zostało mi troche śladów po starych uszczelkach.

Bezpieczne będzie przetarcie tego papierem 2000? Zdrapanie nożykiem do szyb?

Bez sprawdzenia przylgni i ew. planowania głowicy na Twoim miejscu nawet bym sie nie zabierał do składania tego, bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy.
Poza tym bardzo ważne - jak będziesz przykręcał pokrywy zaworów to sprawdz ich przylgnie. Te pokrywy lubią sie krzywić, a dokładnie rzecz biorąc praktycznie wszystkie są pokrzywione ;)
Jeśli są mocni zwichrowane - znów - nie warto bawić sie w ich przykręcanie, bo będzie leciał olej.
Koniecznie zastosuj orygonalne uszczelki pod te pokrywy. Podróby są tańcze o połowe, ale zwykle niższe i na 101% będziesz rozbierał ponownie.
I na koniec - jeśli pokrywy jakimś cudem są proste to przykręcasz je kluczem dynamometrycznym (8Nm) inaczej czeka sie ponowne rozbieranie, wymiana uszczelek.

z jakiego powodu wymieniasz uszczelki?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-14 00:15:34
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-13 22:28, Kuba (aka cita) pisze:

Bez sprawdzenia przylgni i ew. planowania głowicy na Twoim miejscu nawet
bym sie nie zabierał do składania tego, bo szkoda Twojego czasu i
pieniędzy.

PieniÄ…dze nie sa duze. Sporo czasu, chec nauki i dobre narzedzia.

Poza tym bardzo ważne - jak będziesz przykręcał pokrywy zaworów to
sprawdz ich przylgnie. Te pokrywy lubią sie krzywić, a dokładnie rzecz
biorÄ…c praktycznie wszystkie sÄ… pokrzywione ;)
Jeśli są mocni zwichrowane - znów - nie warto bawić sie w ich
przykręcanie, bo będzie leciał olej.

Myślę czy by dodatkowo uszczelki plynnej nie dac.

Koniecznie zastosuj orygonalne uszczelki pod te pokrywy. Podróby są
tańcze o połowe, ale zwykle niższe i na 101% będziesz rozbierał ponownie.
I na koniec - jeśli pokrywy jakimś cudem są proste to przykręcasz je
kluczem dynamometrycznym (8Nm) inaczej czeka sie ponowne rozbieranie,
wymiana uszczelek.

Wiem o tym



z jakiego powodu wymieniasz uszczelki?



Spaliny w płynie, jedna uszczelka puściła, druga profilaktycznie i trafnie - tez juz prawie skorodowala (oryginal jeszcze)

Dzięki za porady

Data: 2011-11-16 09:42:20
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-13 22:28, Kuba (aka cita) pisze:

Bez sprawdzenia przylgni i ew. planowania głowicy na Twoim miejscu nawet
bym sie nie zabierał do składania tego, bo szkoda Twojego czasu i
pieniędzy.
Poza tym bardzo ważne - jak będziesz przykręcał pokrywy zaworów to
sprawdz ich przylgnie. Te pokrywy lubią sie krzywić, a dokładnie rzecz
biorÄ…c praktycznie wszystkie sÄ… pokrzywione ;)
Jeśli są mocni zwichrowane - znów - nie warto bawić sie w ich
przykręcanie, bo będzie leciał olej.
Koniecznie zastosuj orygonalne uszczelki pod te pokrywy. Podróby są
tańcze o połowe, ale zwykle niższe i na 101% będziesz rozbierał ponownie.
I na koniec - jeśli pokrywy jakimś cudem są proste to przykręcasz je
kluczem dynamometrycznym (8Nm) inaczej czeka sie ponowne rozbieranie,
wymiana uszczelek.


Roboty zakończone, pacjent żyje :)

Głowic nie planowałem, mierzyłem różnymi sposobami i nie było ewidentnych krzywizn, więc sobie to podarowałem.

Jeździ jak nowy i tym razem nie sika na boki :)
Oczywiście wszystkie Nm zachowane zgodnie z zaleceniem producenta i pomyśleć, że warsztaty krzyczą sobie u mnie najmniej 3000.- za wymianę UPG i rozrządu.

Data: 2011-11-16 19:17:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ec3776e$0$8448$65785112news.neostrada.pl...
Jeździ jak nowy i tym razem nie sika na boki :)
Oczywiście wszystkie Nm zachowane zgodnie z zaleceniem producenta i pomyśleć, że warsztaty krzyczą sobie u mnie najmniej 3000.- za wymianę UPG i rozrządu.

no to szerokiej drogi :-)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-17 00:37:55
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-16 19:17, Kuba (aka cita) pisze:


no to szerokiej drogi :-)



Dzięki, nie obyło sie także bez wizyty z kompem, podpiałem wtyczkę od EGR na odwrót i nagle wywalał mi błąd pozycji wału korbowego :D Po zamienieniu wtyczek wszystko ok :)

Data: 2011-11-16 21:32:19
Autor: Maciej Browarczyk
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:

[cut]

Ja bym się podczepił z pytaniem - pacjent BMW e36 328 LPG - na korku od oleju lekka maź w kolorze (ciemno)beżowym, czasami lubi dużo pary z siebie wydobyć i najważniejsze, jak sprawdzałem olej to po wyciągnięciu bagnetu olej skapnął - prawie jak woda. Trochę mnie to zdziwiło (czyżby płyn chłodniczy w oleju?), bo u mnie w 1.9TDI olej nie skapuje (fakt, inny olej, inny silnik, itp itd ale wzbudziło to moje podejrzenia). Maź z korka wytarłem i nie pojawiła się. Zatem czy to uszczelka pod głowicą czy rzeczywiście olej może być taki lekko wodnisty? (do tego bardzo jasny, u mnie w dieslu jest czarny jak węgiel ale to może kwestia sadzy?). Olej to Valvoline MaxLife 10W40, półsyntetyk.

ps. Jeśli to byłaby uszczelka i rzeczywiście płyn by się dostawał do oleju to jazda na takiej mazi zapewne nie jest zbyt zdrowa dla silnika ze względu na gorsze smarowanie (?). Coś poza tym?

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-11-16 22:29:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:ja16kj$bb6$1node2.news.atman.pl...
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:
(...)

Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi pod korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po dłuższej trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu.
Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też nie jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG), dopóki nie jest to naprawe wielka chmura pary.
Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na miarce będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy rzut oka zobaczysz, ze coś jest nie tak.
Jeśli olej jest wodnisty to albo jest w nim benzyna (ale to wystarczy powąchać) albo po prostu taki jest :)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-17 00:40:45
Autor: Maciej Browarczyk
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 11-11-16 22:29, Kuba (aka cita) pisze:

Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi
pod korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po
dłuższej trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu.
Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też
nie jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG),
dopóki nie jest to naprawe wielka chmura pary.
Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na
miarce będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy
rzut oka zobaczysz, ze coÅ› jest nie tak.
Jeśli olej jest wodnisty to albo jest w nim benzyna (ale to wystarczy
powąchać) albo po prostu taki jest :)

Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację, nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu. Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik 'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do 4-cyl diesla - kosmos).

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-11-17 08:39:11
Autor: AZ
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
On 2011-11-16, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:

Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację, nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu. Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik 'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do 4-cyl diesla - kosmos).

A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego
oleju z olejem w silniku, tymbardziej cieplym. Jakbys bardzo sie upieral
to pewnie moglbys porownac lepkosc tego oleju.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-17 10:01:12
Autor: Maciej Browarczyk
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 11-11-17 09:39, AZ pisze:

A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego
oleju z olejem w silniku, tymbardziej cieplym. Jakbys bardzo sie upieral
to pewnie moglbys porownac lepkosc tego oleju.

Oczywiście porównywałem na zimnym silniku. Olej w silniku nie ma więcej niż 1kkm.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-11-17 00:37:08
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-16 21:32, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:

[cut]

Ja bym się podczepił z pytaniem - pacjent BMW e36 328 LPG - na korku od
oleju lekka maź w kolorze (ciemno)beżowym, czasami lubi dużo pary z
siebie wydobyć i najważniejsze, jak sprawdzałem olej to po wyciągnięciu
bagnetu olej skapnął - prawie jak woda. Trochę mnie to zdziwiło (czyżby
płyn chłodniczy w oleju?), bo u mnie w 1.9TDI olej nie skapuje (fakt,
inny olej, inny silnik, itp itd ale wzbudziło to moje podejrzenia). Maź
z korka wytarłem i nie pojawiła się. Zatem czy to uszczelka pod głowicą
czy rzeczywiście olej może być taki lekko wodnisty? (do tego bardzo
jasny, u mnie w dieslu jest czarny jak węgiel ale to może kwestia
sadzy?). Olej to Valvoline MaxLife 10W40, półsyntetyk.

ps. Jeśli to byłaby uszczelka i rzeczywiście płyn by się dostawał do
oleju to jazda na takiej mazi zapewne nie jest zbyt zdrowa dla silnika
ze względu na gorsze smarowanie (?). Coś poza tym?


Jesli miałbyś chłodziwo w oleju, to nagle wzrósłby Ci poziom oleju a poziom chłodziwa drastycznie zmalał w zbiorniczku ;)

Olej na ciepło może byc "wodnisty" Ja mam 15W40 i nie raz nie zdążę "podstawić" chusteczki jak już mam ochlapany silnik.

Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicam i

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona