Data: 2010-05-25 18:04:53 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet? Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry? Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna? Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie? Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne? Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą... Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-05-25 18:31:35 | |
Autor: BartekK | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999rNiektĂłre egzemplarze rdzewiejÄ na rogach drzwi, przy krawÄdziach nadkoli itp. Ale jest duĹźo lepiej niĹź w modelach omegi <98r (ocynk). Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej poĹyka jak sĹynny 1.8 z astry?Nie powinien poĹykaÄ. Mankamenty typowe - czasem popuszcza wodÄ trĂłjnik z tyĹu silnika (pod podszybiem), do ktĂłrego dojĹcie jest fatalne. Czasem popuszcza olej chĹodnica oleju, umieszczona na gĂłrze bloku silnika (zatopiona w wodzie) pomiÄdzy gĹowicami, dojĹcie fatalne. Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziejRaczej duĹźo bardziej niezawodna Zawieszenie? Co tam wogĂłle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?daĹem jakieĹ 1200zĹ za kompletny remont (wszystkie gumki, silentblocki, wahaczowe Ĺmieci, koĹcĂłwki drÄ Ĺźki itp). Zawieszenie nie róşni siÄ w MV6 niczym od innych wersji silnikowych, poza ewentualnym nivo-matem w kombi (automatyczna regulacja wysokoĹci tyĹu) JakieĹ szczegĂłlne przypadĹoĹci tych aut? Problemy z elektrykÄ ? WadyZnikajÄ ce linie na wyĹwietlaczu komputera pokĹadowego (naprawialne, regeneruje siÄ to), padajÄ cy wybierak elektryczny od automatu (naprawialne, woda siÄ dostaje od doĹu, wystarczy rozebraÄ, wyczyĹciÄ, przesmarowaÄ i dziaĹa jak nowy), sterowania klimatronika (a dokĹadniej to problemy z serwomotorkami, ktĂłre sterujÄ nadmuchami, i czasem przez chwilÄ zawieje zimnym bo sie zawiesiĹa jakaĹ klapka, po chwili siÄ samoskalibruje i dziaĹa ok), czasem lubi paĹÄ sobie czujnik poĹoĹźenia waĹu (silnika, nie waĹkĂłw rozrzÄ du) - przerywa lub caĹkiem gasnie na gorÄ cym, i nie odpali, jest dostÄpny od doĹu, lekko przewalone dojĹcie, koszt ~100zĹ Most ze szperÄ , domyĹlam siÄ ze duĹźo radoĹci sprawia ale jak siÄ tymJesteĹ pewny Ĺźe jest tam szpera? (most od automatu jest inny niĹź od manuala, pĂłĹosie teĹź sÄ cieĹsze) ZimÄ tym autem jeĹşdzi siÄ wspaniale, choÄby ze wzglÄdu na masÄ (a TC ogranicza moc wiÄc dupa nie wyprzedza przy kaĹźdym przyspieszeniu), nawet moja Ĺźona dawaĹa przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wywaĹźenie auta i dobre zawieszenie daje dobrÄ kontrolÄ - po wyĹÄ czeniu TC bez problemu da siÄ jechaÄ poĹlizgiem 45' do kierunku jazdy i mieÄ peĹnÄ kontrolÄ nad tym gdzie sie jedzie :) -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-05-25 18:44:50 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
UĹźytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisaĹ w wiadomoĹci news:4bfbfc1a$0$2585$65785112news.neostrada.pl...
Most ze szperÄ , domyĹlam siÄ ze duĹźo radoĹci sprawia ale jak siÄ tymJesteĹ pewny Ĺźe jest tam szpera? (most od automatu jest inny niĹź od manuala, pĂłĹosie teĹź sÄ cieĹsze) MĂłwiÄ o konkretnym aucie ktĂłre mam na oku. ZostaĹ wymieniony most na inny, inne przeĹoĹźenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie. DziÄki za solidne i szybkie wytĹumaczenie wszystkiego. A sĹuchaj w wersji sedan jest nivo? Standardowe zawieszenie tzn. jakie, bo bladego pojÄcia nie mam o omedze, wielowahacze czy stary poczciwy mcpershon? -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaĹź Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-04 11:06:18 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Lewis pisze:
MĂłwiÄ o konkretnym aucie ktĂłre mam na oku. ZostaĹ wymieniony most na inny, inne przeĹoĹźenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie. Most bywa ze szperÄ . Ĺatwo poznaÄ. Kiedy siÄ rusza jednoczeĹnie ostro skrÄcajÄ c czuÄ jakby z tyĹu coĹ pulsowaĹo. SwojÄ drogÄ jeĹli most wymieniony to ja bym byĹ ostroĹźny. A sĹuchaj w wersji sedan jest nivo? Tak. ProszÄ zajrzeÄ na tylne amortyzatory. Jak majÄ zwijane gumy na tĹoczyskach to sÄ poziomowane. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotÄ zapytaÄ mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal ĹmiaĹo! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-05-25 19:33:33 | |
Autor: Szymon Machel | |
Omega B FL MV6? | |
UĹźytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisaĹ w wiadomoĹci ZimÄ tym autem jeĹşdzi siÄ wspaniale, choÄby ze wzglÄdu na masÄ (a TC ogranicza moc wiÄc dupa nie wyprzedza przy kaĹźdym przyspieszeniu), nawet moja Ĺźona dawaĹa przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wywaĹźenie auta i dobre zawieszenie daje dobrÄ kontrolÄ - po wyĹÄ czeniu TC bez problemu da siÄ jechaÄ poĹlizgiem 45' do kierunku jazdy i mieÄ peĹnÄ kontrolÄ nad tym gdzie sie jedzie :) Zgadzam siÄ ze wszystkim co napisaĹeĹ oprĂłcz tekstu powyĹźszego. W zimie to auto nie jeĹşdzi. Za lekki tyĹ (maĹĹźonka dwa razy wylÄ dowaĹa w bagaĹźniku) a kontrola trakcji TC to jakaĹ iluzja, wiÄcej szkodzi niĹź pomaga - po prostu odcina moc i juĹź. Nie kaĹźdemy siÄ to podoba (mnie nie) ale moĹźna wyĹÄ czyÄ :) JeĹźdĹźÄ czÄsto na narty wiÄc wiem o czym piszÄ. OgĂłlnie radocha z jazdy duĹźa, po Ĺliskim i w Ĺniegu taka sobie. Jak przesiadĹem siÄ na Octavie to dopiero zobaczyĹem jak siÄ auto zachowuje np. w kopnym Ĺniegu - tak gdzie OmegÄ nie wjeĹźdĹźaĹem SkodziankÄ pakujÄ siÄ w zaspÄ i nawet nie myĹlÄ, Ĺźe mogÄ z niej nie wyjechaÄ. No ale power nie ten, szkoda :( Zdrufko Szymon |
|
Data: 2010-05-25 19:35:39 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
UĹźytkownik "Szymon Machel" <machelOUT@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:4bfc09f5$0$2599$65785112news.neostrada.pl...
UĹźytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisaĹ w wiadomoĹci No wĹaĹnie, wczeĹniej miaĹem quattro torsen i zima to byĹ dla mnie raj na ziemi, teraz moĹźe byÄ bĂłl... Ale kolce zaĹoĹźyÄ i moĹźe jakoĹ da rade. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaĹź Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-04 10:02:52 | |
Autor: Ciapul | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 19:35, Lewis pisze:
No wĹaĹnie, wczeĹniej miaĹem quattro torsen i zima to byĹ dla mnie raj Oj. Przesiadka z quattro w oĹkÄ nie jest fajna. JeĹźdĹźÄ c 4x4 nie zwraca siÄ uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skrÄca, rusza :) A potem czĹowiek przesiada do oski i zastanawia siÄ co jest nie tak :) |
|
Data: 2010-06-04 22:19:16 | |
Autor: DoQ | |
Omega B FL MV6? | |
Ciapul pisze:
Oj. Przesiadka z quattro w oĹkÄ nie jest fajna. JeĹźdĹźÄ c 4x4 nie zwraca siÄ uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skrÄca, rusza :) A potem czĹowiek przesiada do oski i zastanawia siÄ co jest nie tak :) Maciek? :) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-25 21:32:50 | |
Autor: BartekK | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
Fakt, ja teĹź jeĹźdzÄ z TC wyĹÄ czonym, bo mi tak wygodniej, ale np Ĺźonie wygodniej z wĹÄ czonym bo nie wyczuwa uĹlizgu tyĹu dopĂłki nie jedzie bokiem.ZimÄ tym autem jeĹşdzi siÄ wspaniale, choÄby ze wzglÄdu na masÄ (a TCZgadzam siÄ ze wszystkim co napisaĹeĹ oprĂłcz tekstu powyĹźszego. A co do jazdy, nie wiem, moĹźe mamy róşne auta albo Ĺnieg, ale tÄ omegÄ z podĹymi zimĂłwkami bez ĹaĹcuchĂłw (choÄ czesi dziwnie siÄ patrzeli) wjechaĹem poprzedniej zimy na Pradziada, przejechaĹem róşne wielkie zaspy, wykopywaĹem siÄ z 20cm doĹĂłw w ujeĹźdzonym zamarzniÄtym bĹocie (gdzie prawie wisiaĹem na podwoziu) itd. Fakt Ĺźe szybko zaczyna siÄ ĹlizgaÄ (z wyĹÄ czonym TC), i wiele zakrÄtĂłw pokonuje siÄ z lekkim uĹlizgiem, ale za to jest pedaĹem gazu w peĹni kontrolwalny ten uĹlizg (z manualnÄ skrzyniÄ byĹoby lepiej, ale redukcja na 2 w automacie i teĹź daje radÄ), i przy uĹźyciu odpowiedniego powera - gĹÄboko Ĺnieg kopie i jedzie Ĺwietnie. Im bardziej kopie tym lepiej idzie, w przeciwieĹstwie do przednionapÄdĂłwek ktĂłre w tym samym miejscu kopaĹy sobie coraz wiÄkszy wygĹadzony doĹek (bo im bardziej gazowane - tym bardziej przĂłd odciÄ Ĺźany a tyĹ nadal tak samo w Ĺniegu siedzi), i rĂłwnoczeĹnie traciĹy sterownoĹÄ z okazji mieszania koĹami kierujÄ cymi w miejscu... MoĹźe zbyt delikatnie jÄ traktowaĹeĹ? Mi po przejazdach po solidnym Ĺniegu z ostrym kopaniem doĹĂłw itp TC ĹwieciĹo bez przerwy i zgĹaszaĹo awariÄ - totalnie zabite czujniki bĹotem Ĺniegowym, dopiero po paru km po suchym asfalcie siÄ oczyĹciĹy i samonaprawiĹy. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-05-25 22:40:35 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
Zaraz, wrzuciĹeĹ maĹĹźonkÄ do bagaĹźnika dla poprawienia rozkĹadu masy? ;) NMSP. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-05-25 22:11:32 | |
Autor: bratPit | |
Omega B FL MV6? | |
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r o większości rzeczy koledzy napisali, natomiast moim zdaniem automat w Omedze to jedna wielka pomyłka - w sensie tym że to chyba? jakaś amerykańska stara konstrukcja, generalnie z automatem to auto nie jeździ, ręczna skrzynia z tym samym silnikiem daje znacznie lepsze osiągi i jak mi się podobają auta z automatem to Omegi z aut. skrzynią bym nie kupił, problemów z mostami tylnymi nie było, niezależnie od tego czy były z ograniczonym poślizgiem czy bez niego, ...no kojarzę jedną wymianę mostu przy przebiegu > 400kkm, jeżeli chodzi o zawieszenie to jest to stara konstrukcja, jeszcze z drążkiem środkowym, czterema końcówkami, upierdliwe bywają na naszych gorszych drogach tuleje wahacza bo dwie (z czterech ) są hydro, nawet z oryginału nie są drogie ZTCP coś ponad 100zł/szt, ale potrafią na gorszych drogach lecieć co 20kkm, tyle ode mnie, brat |
|
Data: 2010-05-25 22:46:06 | |
Autor: Jurand | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htgsgd$a56$1news.onet.pl... Witam. Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami naprawy. Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne? Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje np. brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN. Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą... Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;) Jurand. |
|
Data: 2010-05-25 22:44:58 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:hthcpf$1j4$1news.onet.pl...
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htgsgd$a56$1news.onet.pl... 12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-05-25 22:50:42 | |
Autor: Jurand | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hthctj$20r$1news.onet.pl... Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999rZawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami naprawy. No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy są błędy od skrzyni biegów i tyle. Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100. Jurand. |
|
Data: 2010-05-25 22:53:32 | |
Autor: Jurand | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:hthd21$2dt$1news.onet.pl...
12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony. Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na tylnych progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma wycieków z silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy. Jurand. |
|
Data: 2010-06-04 11:24:39 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Jurand pisze:
Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na tylnych progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma wycieków z silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy. Jak bym radził udać się na oględziny z czujnikiem grubości lakieru i podstawową wiedzą jakie wartości są niebezpieczne. To że będzie lakierowanu to bankowo, ale jak szpachla to po zimie max dwóch będzie rdza. Koszt naprawienia takich rzeczy jest wysoki. Proponują zwracać baczną uwagę na szczeliny między klapami a błotnikami, symetryczność lamp. Szczeliny fabryczne są wszystkie równie. Pół centymetra różnicy np między lewym reflektorem a masą i prawym to ślad po dzwonie. Poza tym standardowa rzecz czyli daty produkcji szyb. Jak auto jest podejrzanie tanie to trzeba być ostrożnym podwójnie. Minę kupić bardzo łatwo. Wycieki oleju w okolic silnika to słabe uszczelnienia chłodnicy oleju która jest między cylindrami. Głupie miejsce. Koszt oryginalnych uszczelek 100 zł, robota również parę złotych. PS. Jeśli to auto z moich okolic to proszę zmnie zagadnąć poza grupą mogę pomóc w oględzinach. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-05-25 22:54:16 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:hthd21$2dt$1news.onet.pl...
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hthctj$20r$1news.onet.pl... Poprzednie auto miało na poziomie 16 nawet do 20 nie przeraża mnie to :) -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-04 11:18:47 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Jurand pisze:
Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100. Nie wiem jak wersja X30XE, ale mój Y32SE zimą w cyklu mieszanym 80% miasto łyka 11,2. Żuzycie jak przyspawane, nawet nie drgnie. Trasa rozsądne prędkości ok 120 km nigdy nie przekroczył 8-9 l, ok 140-160 km do 9-10l. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-06-04 23:23:24 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-06-04 11:18, Tom01 pisze:
Jurand pisze: Moze napisz jakie miasto, bo w takich duzych, wojewodzkich to 11l/100km pali 1,6 benzyna. |
|
Data: 2010-06-04 23:29:47 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Grzegorz PrÄdki pisze:
Moze napisz jakie miasto, bo w takich duzych, wojewodzkich to 11l/100km pali 1,6 benzyna. Jestem z B-stoku. Wiem ile pali 1.6L, miaĹem parÄ aut w Ĺźyciu. MiaĹem teĹź kilka 3-litrowych. Ten jest zdecydowanie najoszczÄdniejszy. 11,2 stoi u mnie uĹredniane od okoĹo 4 tys km. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotÄ zapytaÄ mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal ĹmiaĹo! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-05-25 22:58:45 | |
Autor: megrims | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
Witam.omega........ :) Omegami w latach 1995 - 2003 zrobiłem jakieś 450.000 km. Jakie mam opinie: 1.Omega to bardzo wygodne auto i bezpieczne auto. Jedną z omeg, którą miałem skasowałem gdyż zasnąłem za kierownicą. Jaśki, napinacze.. i napis na komputerze "coolant level check". :D Ale drzwi się otwierały i zamykały bez problemu, poobijany byłem bez złamań i bez leczenia szpitalnego ani ambulatoryjnego. Omega bardzo bezpiecznym autem w krasztestach jest. 2.Przy silniku X30XE miałem problemy z uszczelką pod kolektorem wydechowym. I tam są takie jaja, aby to rozebrać, ze nie pytaj. 3.Na polskich drogach łączniki stabilizatorów i tuleje metalowo- gumowe w tym aucie - 50.000 km i do wymiany. 4.Skrzynie są GM'a były używane w BMW E36. Jeśli nie przegrzejesz, to polata bez problemu. O przelotach typu Belin-Frankfurt i cały czas ile przepisy pozwalają to zapomnij. Dwa razy zagotowałem olej w skrzyni - nie fajne. Miałem pierwsza omege A C20NE w automacie, ale nie pamiętam czy to ta sama skrzynia co w C FL 3.0 Automat. Przy A C20NE wymiana filtrowi oleju co 60kkm. Tak około 13 lat temu koszt kilkaset złotych w ASO. Dzisiaj nie wiem. 5. Końcowy tłumik w omedze wystarczał mi na 60000. Lubiły gnić. 6. Można założyć dodatkową chłodnice oleju do skrzyni. 7. Przy przebiegu powyżej 200.000 zaczynały się jajca z drobiazgami: czujniki, wężyki, przyciski na konsole - dużo drobnych problemów. 8. Przy przebiegu 150.000 km należy przemyć myjką ciśnieniową chłodnice. Lubi się zapchać kurzem, muchami i piachem i możliwe przegrzanie silnika. Wtedy pierścienie do wymiany, ale nic poza tym. 212 KM z 3.0V6 to w dzisiejszych czasach mało. X30XE to mało wysilona jednostka. 9. Omega to nie auto dla kata - raczej do spokojnej jazdy. Polecam, bo bardzo wygodne, bezpieczne i wdzięczne auto. pozdrawiam. |
|
Data: 2010-06-04 11:12:56 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Lewis pisze:
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet? Nie ma wersji MV6 w BFL. Odpowiednik MV6 po liftingu ma silnik Y32SE. Olej bierze ale mało. Porównywałem do podobnego silnika w nowej Skodzie SuperB i bierze mniej. Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna? Skrzynia w wersji 4 bioegowej niezawodna, w 5 biegowej po 2002 roku bardziej komplikowana. Spec od skrzyń mówi że częściej tejue robi. Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie? Zawieszenie klasyczne, koszty napraw standardowe. Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne? Kłania się Euro3 i duża wrażliwość na nieprawidłowości w emisji spalin. W wersji Y32SE są wstępne katalizatory które po 100 tys są wg ECU silnika trupami a wymiana to 4 tys zl za stronę bo występuje rura od razu z kompletem katalizatorów. W wersji 3 litrowej ich nie ma i problemu też. Tak jak ktoś napisał czujnik położenia wybieraka skrzyni pada po ok 10 latach. Nowy oryginalny ok 900 zł. Naprawa jest bezsensowna bo wyżarte ścieżki. Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą... Jak każdym innym ciężkim autem z napędem na tył. Myślenia nic nie zastąpi. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-06-04 16:50:10 | |
Autor: Jurand | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Tom01" <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości news:4c08c398$0$2597$65785112news.neostrada.pl... Lewis pisze: Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0. Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie? Drogie amory z regulacją siły tłumienia. Można włożyć standartowe. Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne? Lubię takie samochody ;) W wersji 3 litrowej ich nie ma i problemu też. Ale takie chyba bardziej. Jurand. |
|
Data: 2010-06-04 21:54:09 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Jurand pisze:
Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0. MV6 to nazwa handlowa flagowego modelu. Po facelifcie symbol zlikwidowany i flagowym modelem został 3,2 V6 bez żadnych dodatkowych oznaczeń. Drogie amory z regulacją siły tłumienia. Można włożyć standartowe. Bez przesady. W ub roku kupiłem nowe pompowane GM za ok 250 zł/szt. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-06-04 22:03:03 | |
Autor: bratPit | |
Omega B FL MV6? | |
Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0. pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w wersji po FL, brat |
|
Data: 2010-06-04 23:26:00 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
bratPit pisze:
pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w wersji po FL, Tak oczywiście, tylko przestał być flagowym modelem. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-06-07 21:02:35 | |
Autor: bratPit | |
Omega B FL MV6? | |
pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w sorry ale tak się składa, że pracowałem w tym okresie jako sprzedawca w Oplu i co nieco pamiętam, było tak przez pewien czas po FL występował silnik X30XE wraz z najwyższą wersją wyposażenia, później przyszedł czas na zmiany ekologiczne [od MY2002] i Y32SE zastąpił X30XE, zatem występowały na rynku X30XE po FL w wersji Executive bo tak ona na PL rynku się nazywała i kosztowały w okolicach roku 2001 ca. 155 kzł (sedan), brat |
|
Data: 2010-06-07 23:40:24 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-06-07 21:02, bratPit pisze:
bo tak ona na PL rynku się nazywała Fajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet Daewoo nie ma. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-06-08 17:49:39 | |
Autor: bratPit | |
Omega B FL MV6? | |
bo tak ona na PL rynku się nazywała ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę, podobnie Frontera 3.2 (tylko takie były) wówczas kosztowała coś ponad 160kzł o_O brat |
|
Data: 2010-06-08 18:30:05 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Omega B FL MV6? | |
Przy czym jeśli były "na firmę", to co ich to obchodziło...
-- -- - | ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę, | podobnie Frontera 3.2 wówczas kosztowała coś ponad 160kzł |
|
Data: 2010-06-08 20:35:07 | |
Autor: bratPit | |
Omega B FL MV6? | |
> ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę, możesz rozwinąć bo nie łapię? poza tym, że mieli o VAT taniej, brat |
|
Data: 2010-06-08 17:52:58 | |
Autor: DoQ | |
Omega B FL MV6? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
bo tak ona na PL rynku się nazywałaFajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet Daewoo nie ma. ;) Tiaa.. :) Obczaj wlascicieli S500, ktore po 9latach kosztuje jakies 50-55kpln :) To dopiero utrata wartosci:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-06-08 22:56:47 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-06-08 17:52, DoQ pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Wiesz, ja tam widzę subtelną różnicę między dość wysokim modelem Meśka, a Oplem, który w kręgach użytkowników S500 pewnie będzie po prostu plebejski. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-06-08 23:26:58 | |
Autor: DoQ | |
Omega B FL MV6? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Wiesz, ja tam widzę subtelną różnicę między dość wysokim modelem Meśka, a Oplem, który w kręgach użytkowników S500 pewnie będzie po prostu plebejski. ;) No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2010-06-09 00:28:54 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Omega B FL MV6? | |
On 2010-06-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-) A miesięczny tylko 72 pln... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-06-09 09:52:20 | |
Autor: DoQ | |
Omega B FL MV6? | |
Krzysiek Kielczewski pisze:
No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-)A miesięczny tylko 72 pln... Ale nie jest tak jak napisalem? Najwięcej traci ten który kupi nowy samochod za kilkaset tysięcy. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2010-06-09 10:36:02 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hunhbf$q8p$1mx1.internetia.pl...
Krzysiek Kielczewski pisze: Ale panie nowy z salonu na gwarancji nic się nie psuje... szczegół że ktoś kto kupi używany za 20% ceny nowego dołoży do niego drugie tyle i wymieni wszystko co się da, będzie spokojnie jeździć kolejne 5lat... No ale nowy!!! A że trzeba płacić za każdą usterkę której nie przewiduje tzw gwarancja 3 razy więcej niż w aucie które bez żadnych problemów naprawisz w normalnym warsztacie to już nikt nie wspomina. Owszem kogoś kogo stać na auto za 400kzł z salonu nie przejmuje się utratą jego wartości czy serwisem za ogromną kasę... Mnie nie stać. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-04 16:49:25 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htgsgd$a56$1news.onet.pl...
Witam. Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka... A saab-em ktoś jeździ? ;) -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-04 18:20:45 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-06-04 16:49, Lewis pisze:
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;) Może być też e34 w tej wersji, z końca produkcji. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-06-04 21:15:58 | |
Autor: Jurand | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hub953$hlc$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-06-04 16:49, Lewis pisze: Nom i przygotuj się na spalanie 18-20/100 ;) Jurand. |
|
Data: 2010-06-04 22:56:58 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-06-04 21:15, Jurand pisze:
Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;) Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale... Swego czasu, na spot pmsowy w WRC (na dachu GD) przyjechał gość 540iA e39. Na komputerze miał spalanie średnie w okolicach 14,5-14,7. I z tego co pamiętam, było to spalanie z dystansu pow. 10kkm. W tym jak twierdził, sporo jazdy miejskiej. No niech nawet ten komputer przekłamuje o litr, to i tak chyba znośnie jak na prawie 290-konne auto, dość ciężkie i z rwd. Poza tym, Lewis chyba liczy się ze sporym spalaniem. A do wyboru ma też kilka innych, "mniejszych" silników, które dadzą i tak frajdę z jazdy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-06-04 23:14:42 | |
Autor: DoQ | |
Omega B FL MV6? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale... E39 528 manual, stołeczne korki, restart naliczania co tankowanie 14,5-15,5l/100km. Ale jak komus 4litry pali mniej to szacun :) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-06-04 23:24:59 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-06-04 23:14, DoQ pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Wiesz, wszystko zależy ile tam było jazdy miejskiej, a ile poza. W trasie mogło palić 12, a w mieście 17 i średnia wyszła, jaka wyszła. :) Niemniej jednak - spalanie z większego dystansu chyba nieco więcej mówi o ogólnych kosztach jazdy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-06-04 23:16:53 | |
Autor: Jurand | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hubpav$qc1$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-06-04 21:15, Jurand pisze: Jakbym nie miał takiego modelu (540 iA, buda E34) to bym może i wierzył ;) Spalanie średnie - da się zamknąć w 15/100. Ale miejskiego - zapomnij. Tak samo jak nie da się spalania miejskiego w takim np. A8 4.2 zamknąć w 18/100. Jurand. |
|
Data: 2010-06-04 21:55:26 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Lewis pisze:
Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka... Auto ma awaryjność w normie. Plusem jest ogromna popularność i łatwa dostępność części. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-06-04 23:38:04 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Omega B FL MV6? | |
Lewis napisał(a):
Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę.Kwestia ile to auto miało właścicieli i jak o nie dbali. Ja o Omedze złego słowa nie powiem. Brachol z 5 lat pomyka 2,5 V6 Warsztat widzi tylko z tytułu spraw eksploatacyjnych. Kilka razy był z jakąś duperelą typu czujnik położenia wału, klima, tłumik... Ja od dwóch lat pomykam FL(C) 2,5DTI i tylko sprawy eksploatacyjne. Omege polecam. -- Krzysiek |