Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Omega B FL MV6?

Omega B FL MV6?

Data: 2010-05-25 18:04:53
Autor: Lewis
Omega B FL MV6?
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...

Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-25 18:31:35
Autor: BartekK
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Niektóre egzemplarze rdzewieją na rogach drzwi, przy krawędziach nadkoli itp. Ale jest dużo lepiej niż w modelach omegi <98r (ocynk).

Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Nie powinien połykać.
Mankamenty typowe - czasem popuszcza wodę trójnik z tyłu silnika (pod podszybiem), do którego dojście jest fatalne.
Czasem popuszcza olej chłodnica oleju, umieszczona na górze bloku silnika (zatopiona w wodzie) pomiędzy głowicami, dojście fatalne.

Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
niezawodna?
Raczej duĹźo bardziej niezawodna

Zawieszenie? Co tam wogĂłle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
dałem jakieś 1200zł za kompletny remont (wszystkie gumki, silentblocki, wahaczowe śmieci, końcówki drążki itp). Zawieszenie nie różni się w MV6 niczym od innych wersji silnikowych, poza ewentualnym nivo-matem w kombi (automatyczna regulacja wysokości tyłu)

Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
fabryczne?
Znikające linie na wyświetlaczu komputera pokładowego (naprawialne, regeneruje się to), padający wybierak elektryczny od automatu (naprawialne, woda się dostaje od dołu, wystarczy rozebrać, wyczyścić, przesmarować i działa jak nowy), sterowania klimatronika (a dokładniej to problemy z serwomotorkami, które sterują nadmuchami, i czasem przez chwilę zawieje zimnym bo sie zawiesiła jakaś klapka, po chwili się samoskalibruje i działa ok), czasem lubi paść sobie czujnik położenia wału (silnika, nie wałków rozrządu) - przerywa lub całkiem gasnie na gorącym, i nie odpali, jest dostępny od dołu, lekko przewalone dojście, koszt ~100zł

Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
poruszać zimą...
Jesteś pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od manuala, półosie też są cieńsze)
Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę - po wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)


--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-05-25 18:44:50
Autor: Lewis
Omega B FL MV6?
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:4bfbfc1a$0$2585$65785112news.neostrada.pl...

Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
poruszać zimą...
Jesteś pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od manuala, półosie też są cieńsze)

Mówię o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na inny, inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie.

Dzięki za solidne i szybkie wytłumaczenie wszystkiego.
A słuchaj w wersji sedan jest nivo?
Standardowe zawieszenie tzn. jakie, bo bladego pojęcia nie mam o omedze, wielowahacze czy stary poczciwy mcpershon?

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹź
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-06-04 11:06:18
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
Lewis pisze:
Mówię o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na inny, inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie.

Most bywa ze szperą. Łatwo poznać. Kiedy się rusza jednocześnie ostro skręcając czuć jakby z tyłu coś pulsowało. Swoją drogą jeśli most wymieniony to ja bym był ostrożny.

A słuchaj w wersji sedan jest nivo?

Tak. Proszę zajrzeć na tylne amortyzatory. Jak mają zwijane gumy na tłoczyskach to są poziomowane.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-05-25 19:33:33
Autor: Szymon Machel
Omega B FL MV6?

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości

Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę - po wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)


Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś oprócz tekstu powyższego.
W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała
w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaś iluzja, więcej szkodzi niż
pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy się to podoba
(mnie nie) ale można wyłączyć :)
Jeżdżę często na narty więc wiem o czym piszę.
Ogólnie radocha z jazdy duża, po śliskim i w śniegu taka sobie.
Jak przesiadłem się na Octavie to dopiero zobaczyłem jak się
auto zachowuje np. w kopnym śniegu - tak gdzie Omegą nie wjeżdżałem
Skodzianką pakuję się w zaspę i nawet nie myślę, że mogę z niej nie
wyjechać. No ale power nie ten, szkoda :(

Zdrufko
Szymon

Data: 2010-05-25 19:35:39
Autor: Lewis
Omega B FL MV6?
Użytkownik "Szymon Machel" <machelOUT@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4bfc09f5$0$2599$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę - po wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku
jazdy  i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)
Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś oprócz tekstu powyższego.
W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała
w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaś iluzja, więcej szkodzi niż
pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy się to podoba
(mnie nie) ale można wyłączyć :)
Jeżdżę często na narty więc wiem o czym piszę.
Ogólnie radocha z jazdy duża, po śliskim i w śniegu taka sobie.
Jak przesiadłem się na Octavie to dopiero zobaczyłem jak się
auto zachowuje np. w kopnym śniegu - tak gdzie Omegą nie wjeżdżałem
Skodzianką pakuję się w zaspę i nawet nie myślę, że mogę z niej nie
wyjechać. No ale power nie ten, szkoda :(
Zdrufko
Szymon

No właśnie, wcześniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj na ziemi, teraz może być ból...
Ale kolce założyć i może jakoś da rade.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹź
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-06-04 10:02:52
Autor: Ciapul
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-05-25 19:35, Lewis pisze:

No właśnie, wcześniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj
na ziemi, teraz może być ból...
Ale kolce założyć i może jakoś da rade.

Oj. Przesiadka z quattro w ośkę nie jest fajna. Jeżdżąc 4x4 nie zwraca się uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skręca, rusza :) A potem człowiek przesiada do oski i zastanawia się co jest nie tak :)

Data: 2010-06-04 22:19:16
Autor: DoQ
Omega B FL MV6?
Ciapul pisze:

Oj. Przesiadka z quattro w ośkę nie jest fajna. Jeżdżąc 4x4 nie zwraca się uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skręca, rusza :) A potem człowiek przesiada do oski i zastanawia się co jest nie tak :)

Maciek? :)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-05-25 21:32:50
Autor: BartekK
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC
ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu),
nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A
bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę -
po wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku
jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)
Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś oprócz tekstu powyższego.
W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała
w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaś iluzja, więcej szkodzi niż
pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy się to podoba
(mnie nie) ale można wyłączyć :)
Fakt, ja też jeżdzę z TC wyłączonym, bo mi tak wygodniej, ale np żonie wygodniej z włączonym bo nie wyczuwa uślizgu tyłu dopóki nie jedzie bokiem.
A co do jazdy, nie wiem, może mamy różne auta albo śnieg, ale tą omegą z podłymi zimówkami bez łańcuchów (choć czesi dziwnie się patrzeli) wjechałem poprzedniej zimy na Pradziada, przejechałem różne wielkie zaspy, wykopywałem się z 20cm dołów w ujeżdzonym zamarzniętym błocie (gdzie prawie wisiałem na podwoziu) itd.
Fakt że szybko zaczyna się ślizgać (z wyłączonym TC), i wiele zakrętów pokonuje się z lekkim uślizgiem, ale za to jest pedałem gazu w pełni kontrolwalny ten uślizg (z manualną skrzynią byłoby lepiej, ale redukcja na 2 w automacie i też daje radę), i przy użyciu odpowiedniego powera - głęboko śnieg kopie i jedzie świetnie. Im bardziej kopie tym lepiej idzie, w przeciwieństwie do przednionapędówek które w tym samym miejscu kopały sobie coraz większy wygładzony dołek (bo im bardziej gazowane - tym bardziej przód odciążany a tył nadal tak samo w śniegu siedzi), i równocześnie traciły sterowność z okazji mieszania kołami kierującymi w miejscu...
Może zbyt delikatnie ją traktowałeś? Mi po przejazdach po solidnym śniegu z ostrym kopaniem dołów itp TC świeciło bez przerwy i zgłaszało awarię - totalnie zabite czujniki błotem śniegowym, dopiero po paru km po suchym asfalcie się oczyściły i samonaprawiły.


--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-05-25 22:40:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:

W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała
w bagaĹźniku)

Zaraz, wrzuciłeś małżonkę do bagażnika dla poprawienia rozkładu masy? ;)
NMSP. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-05-25 22:11:32
Autor: bratPit
Omega B FL MV6?
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...

o większości rzeczy koledzy napisali,
natomiast moim zdaniem automat w Omedze to jedna wielka pomyłka - w sensie tym że to chyba? jakaś amerykańska stara konstrukcja, generalnie z automatem to auto nie jeździ, ręczna skrzynia z tym samym silnikiem daje znacznie lepsze osiągi i jak mi się podobają auta z automatem to Omegi z aut. skrzynią bym nie kupił,
problemów z mostami tylnymi nie było, niezależnie od tego czy były z ograniczonym poślizgiem czy bez niego, ...no kojarzę jedną wymianę mostu przy przebiegu > 400kkm,
jeżeli chodzi o zawieszenie to jest to stara konstrukcja, jeszcze z drążkiem środkowym, czterema końcówkami, upierdliwe bywają na naszych gorszych drogach tuleje wahacza bo dwie (z czterech ) są hydro, nawet z oryginału nie są drogie ZTCP coś ponad 100zł/szt, ale potrafią na gorszych drogach lecieć co 20kkm,
tyle ode mnie,

brat

Data: 2010-05-25 22:46:06
Autor: Jurand
Omega B FL MV6?

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htgsgd$a56$1news.onet.pl...
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?

Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami naprawy.

Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?

Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje np. brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN.

Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...

Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.

Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;)

Jurand.

Data: 2010-05-25 22:44:58
Autor: Lewis
Omega B FL MV6?
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:hthcpf$1j4$1news.onet.pl...
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htgsgd$a56$1news.onet.pl...
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami naprawy.
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?
Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje
np.  brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN.
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...
Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;)
Jurand.

12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony.

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-25 22:50:42
Autor: Jurand
Omega B FL MV6?

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hthctj$20r$1news.onet.pl...

Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami naprawy.
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?
Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje
np.  brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN.
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...
Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;)
Jurand.

12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony.

No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy są błędy od skrzyni biegów i tyle.
Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.

Jurand.

Data: 2010-05-25 22:53:32
Autor: Jurand
Omega B FL MV6?
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:hthd21$2dt$1news.onet.pl...

12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony.

No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy są błędy od skrzyni biegów i tyle.
Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.

Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na tylnych progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma wycieków z silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy.

Jurand.

Data: 2010-06-04 11:24:39
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
Jurand pisze:
Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na tylnych progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma wycieków z silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy.

Jak bym radził udać się na oględziny z czujnikiem grubości lakieru i podstawową wiedzą jakie wartości są niebezpieczne. To że będzie lakierowanu to bankowo, ale jak szpachla to po zimie max dwóch będzie rdza. Koszt naprawienia takich rzeczy jest wysoki. Proponują zwracać baczną uwagę na szczeliny między klapami a błotnikami, symetryczność lamp. Szczeliny fabryczne są wszystkie równie. Pół centymetra różnicy np między lewym reflektorem a masą i prawym to ślad po dzwonie. Poza tym standardowa rzecz czyli daty produkcji szyb. Jak auto jest podejrzanie tanie to trzeba być ostrożnym podwójnie. Minę kupić bardzo łatwo.

Wycieki oleju w okolic silnika to słabe uszczelnienia chłodnicy oleju która jest między cylindrami. Głupie miejsce. Koszt oryginalnych uszczelek 100 zł, robota również parę złotych.

PS. Jeśli to auto z moich okolic to proszę zmnie zagadnąć poza grupą mogę pomóc w oględzinach.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-05-25 22:54:16
Autor: Lewis
Omega B FL MV6?
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:hthd21$2dt$1news.onet.pl...
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hthctj$20r$1news.onet.pl...
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary
kadet? Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8
z astry? Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy
bradziej  niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować
kosztami  naprawy.
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?
Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje
np.  brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN.
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...
Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;)
Jurand.
12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony.
No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy
są  błędy od skrzyni biegów i tyle.
Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.
Jurand.

Poprzednie auto miało na poziomie 16 nawet do 20 nie przeraża mnie to :)

--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-06-04 11:18:47
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
Jurand pisze:
Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.

Nie wiem jak wersja X30XE, ale mój Y32SE zimą w cyklu mieszanym 80% miasto łyka 11,2. Żuzycie jak przyspawane, nawet nie drgnie. Trasa rozsądne prędkości ok 120 km nigdy nie przekroczył 8-9 l, ok 140-160 km do 9-10l.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-06-04 23:23:24
Autor: Grzegorz Prędki
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-06-04 11:18, Tom01 pisze:
Jurand pisze:
Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.

Nie wiem jak wersja X30XE, ale mój Y32SE zimą w cyklu mieszanym 80%
miasto łyka 11,2. Żuzycie jak przyspawane, nawet nie drgnie. Trasa
rozsądne prędkości ok 120 km nigdy nie przekroczył 8-9 l, ok 140-160 km
do 9-10l.


Moze napisz jakie miasto, bo w takich duzych, wojewodzkich to 11l/100km pali 1,6 benzyna.

Data: 2010-06-04 23:29:47
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
Grzegorz Prędki pisze:
Moze napisz jakie miasto, bo w takich duzych, wojewodzkich to 11l/100km pali 1,6 benzyna.

Jestem z B-stoku.

Wiem ile pali 1.6L, miałem parę aut w życiu. Miałem też kilka 3-litrowych. Ten jest zdecydowanie najoszczędniejszy. 11,2 stoi u mnie uśredniane od około 4 tys km.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-05-25 22:58:45
Autor: megrims
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
fabryczne?
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
poruszać zimą...

Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
omega........ :)

Omegami w latach 1995 - 2003 zrobiłem jakieś 450.000 km.
Jakie mam
opinie:

1.Omega to bardzo wygodne auto i bezpieczne auto. Jedną z omeg,
którą miałem skasowałem gdyż zasnąłem za kierownicą. Jaśki,
napinacze.. i napis na komputerze "coolant level check". :D
Ale drzwi się otwierały i zamykały bez problemu, poobijany
byłem bez złamań i bez leczenia szpitalnego ani ambulatoryjnego.
Omega bardzo bezpiecznym autem w krasztestach jest.

2.Przy silniku X30XE miałem problemy z uszczelką pod kolektorem
wydechowym. I tam są takie jaja, aby to rozebrać, ze nie pytaj.

3.Na polskich drogach łączniki stabilizatorów i tuleje metalowo-
gumowe w tym aucie - 50.000 km i do wymiany.

4.Skrzynie są GM'a były używane w BMW E36. Jeśli nie przegrzejesz,
to polata bez problemu. O przelotach typu Belin-Frankfurt i cały
czas ile przepisy pozwalają to zapomnij. Dwa razy zagotowałem
olej w skrzyni - nie fajne. Miałem pierwsza omege A C20NE w
automacie, ale nie pamiętam czy to ta sama skrzynia co w C
FL 3.0 Automat. Przy A C20NE wymiana filtrowi oleju co 60kkm.
Tak około 13 lat temu koszt kilkaset złotych w ASO. Dzisiaj nie wiem.

5. Końcowy tłumik w omedze wystarczał mi na 60000. Lubiły gnić.

6. Można założyć dodatkową chłodnice oleju do skrzyni.

7. Przy przebiegu powyżej 200.000 zaczynały się jajca z drobiazgami:
czujniki, wężyki, przyciski na konsole - dużo drobnych problemów.

8. Przy przebiegu 150.000 km należy przemyć myjką ciśnieniową
chłodnice. Lubi się zapchać kurzem, muchami i piachem i możliwe
przegrzanie silnika. Wtedy pierścienie do wymiany, ale nic poza
tym. 212 KM z 3.0V6 to w dzisiejszych czasach mało. X30XE to mało
wysilona jednostka.

9. Omega to nie auto dla kata - raczej do spokojnej jazdy.
Polecam, bo bardzo wygodne, bezpieczne i wdzięczne auto.

pozdrawiam.

Data: 2010-06-04 11:12:56
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
Lewis pisze:
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?

Nie ma wersji MV6 w BFL. Odpowiednik MV6 po liftingu ma silnik Y32SE. Olej bierze ale mało. Porównywałem do podobnego silnika w nowej Skodzie SuperB i bierze mniej.

Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna?

Skrzynia w wersji 4 bioegowej niezawodna, w 5 biegowej po 2002 roku bardziej komplikowana. Spec od skrzyń mówi że częściej tejue robi.

Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?

Zawieszenie klasyczne, koszty napraw standardowe.

Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?

Kłania się Euro3 i duża wrażliwość na nieprawidłowości w emisji spalin. W wersji Y32SE są wstępne katalizatory które po 100 tys są wg ECU silnika trupami a wymiana to 4 tys zl za stronę bo występuje rura od razu z kompletem katalizatorów. W wersji 3 litrowej ich nie ma i problemu też.

Tak jak ktoś napisał czujnik położenia wybieraka skrzyni pada po ok 10 latach. Nowy oryginalny ok 900 zł. Naprawa jest bezsensowna bo wyżarte ścieżki.

Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...

Jak każdym innym ciężkim autem z napędem na tył. Myślenia nic nie zastąpi.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-06-04 16:50:10
Autor: Jurand
Omega B FL MV6?

Użytkownik "Tom01" <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości news:4c08c398$0$2597$65785112news.neostrada.pl...
Lewis pisze:
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?

Nie ma wersji MV6 w BFL. Odpowiednik MV6 po liftingu ma silnik Y32SE. Olej bierze ale mało. Porównywałem do podobnego silnika w nowej Skodzie SuperB i bierze mniej.

Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0.

Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?

Zawieszenie klasyczne, koszty napraw standardowe.

Drogie amory z regulacją siły tłumienia. Można włożyć standartowe.

Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?

Kłania się Euro3 i duża wrażliwość na nieprawidłowości w emisji spalin. W wersji Y32SE są wstępne katalizatory które po 100 tys są wg ECU silnika trupami a wymiana to 4 tys zl za stronę bo występuje rura od razu z kompletem katalizatorów.

Lubię takie samochody ;)

W wersji 3 litrowej ich nie ma i problemu też.

Ale takie chyba bardziej.

Jurand.

Data: 2010-06-04 21:54:09
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
Jurand pisze:
Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0.

MV6 to nazwa handlowa flagowego modelu. Po facelifcie symbol zlikwidowany i flagowym modelem został 3,2 V6 bez żadnych dodatkowych oznaczeń.

Drogie amory z regulacją siły tłumienia. Można włożyć standartowe.

Bez przesady. W ub roku kupiłem nowe pompowane GM za ok 250 zł/szt.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-06-04 22:03:03
Autor: bratPit
Omega B FL MV6?

Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0.

MV6 to nazwa handlowa flagowego modelu. Po facelifcie symbol zlikwidowany i flagowym modelem został 3,2 V6 bez żadnych dodatkowych oznaczeń.

pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w wersji po FL,

brat

Data: 2010-06-04 23:26:00
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
bratPit pisze:
pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w wersji po FL,

Tak oczywiście, tylko przestał być flagowym modelem.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-06-07 21:02:35
Autor: bratPit
Omega B FL MV6?

pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w
wersji po FL,

Tak oczywiście, tylko przestał być flagowym modelem.

sorry ale tak się składa, że pracowałem w tym okresie jako sprzedawca w Oplu i co nieco pamiętam,
było tak przez pewien czas po FL występował silnik X30XE wraz z najwyższą wersją wyposażenia, później przyszedł czas na zmiany ekologiczne [od MY2002] i Y32SE zastąpił X30XE, zatem występowały na rynku X30XE po FL w wersji Executive bo tak ona na PL rynku się nazywała i kosztowały w okolicach roku 2001 ca. 155 kzł (sedan),

brat

Data: 2010-06-07 23:40:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-06-07 21:02, bratPit pisze:
bo tak ona na PL rynku się nazywała
i kosztowały w okolicach roku 2001 ca. 155 kzł (sedan),

Fajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet Daewoo nie ma. ;)


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-08 17:49:39
Autor: bratPit
Omega B FL MV6?

bo tak ona na PL rynku się nazywała
i kosztowały w okolicach roku 2001 ca. 155 kzł (sedan),

Fajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet Daewoo nie ma. ;)

ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę,
podobnie Frontera 3.2 (tylko takie były) wówczas kosztowała coś ponad 160kzł o_O

brat

Data: 2010-06-08 18:30:05
Autor: ąćęłńóśźż
Omega B FL MV6?
Przy czym jeśli były "na firmę", to co ich to obchodziło...


-- -- -

| ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę,
| podobnie Frontera 3.2 wówczas kosztowała coś ponad 160kzł

Data: 2010-06-08 20:35:07
Autor: bratPit
Omega B FL MV6?

> ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę,
> podobnie Frontera 3.2 wówczas kosztowała coś ponad 160kzł


Przy czym jeśli były "na firmę", to co ich to obchodziło...

możesz rozwinąć bo nie łapię? poza tym, że mieli o VAT taniej,

brat

Data: 2010-06-08 17:52:58
Autor: DoQ
Omega B FL MV6?
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
bo tak ona na PL rynku się nazywała
i kosztowały w okolicach roku 2001 ca. 155 kzł (sedan),
Fajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet Daewoo nie ma. ;)

Tiaa.. :) Obczaj wlascicieli S500, ktore po 9latach kosztuje jakies 50-55kpln :) To dopiero utrata wartosci:)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-08 22:56:47
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-06-08 17:52, DoQ pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
bo tak ona na PL rynku się nazywała
i kosztowały w okolicach roku 2001 ca. 155 kzł (sedan),
Fajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet
Daewoo nie ma. ;)

Tiaa.. :) Obczaj wlascicieli S500, ktore po 9latach kosztuje jakies
50-55kpln :) To dopiero utrata wartosci:)

Wiesz, ja tam widzę subtelną różnicę między dość wysokim modelem Meśka, a Oplem, który w kręgach użytkowników S500 pewnie będzie po prostu plebejski. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-08 23:26:58
Autor: DoQ
Omega B FL MV6?
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Wiesz, ja tam widzę subtelną różnicę między dość wysokim modelem Meśka, a Oplem, który w kręgach użytkowników S500 pewnie będzie po prostu plebejski. ;)

No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-)


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-09 00:28:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Omega B FL MV6?
On 2010-06-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-)

A miesięczny tylko 72 pln...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-06-09 09:52:20
Autor: DoQ
Omega B FL MV6?
Krzysiek Kielczewski pisze:

No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-)
A miesięczny tylko 72 pln...

Ale nie jest tak jak napisalem?
Najwięcej traci ten który kupi nowy samochod za kilkaset tysięcy.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-09 10:36:02
Autor: Lewis
Omega B FL MV6?
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hunhbf$q8p$1mx1.internetia.pl...
Krzysiek Kielczewski pisze:
No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-)
A miesięczny tylko 72 pln...
Ale nie jest tak jak napisalem?
Najwięcej traci ten który kupi nowy samochod za kilkaset tysięcy.
Pozdrawiam
Paweł

Ale panie nowy z salonu na gwarancji nic się nie psuje... szczegół że ktoś kto kupi używany za 20% ceny nowego dołoży do niego drugie tyle i wymieni wszystko co się da, będzie spokojnie jeździć kolejne 5lat... No ale nowy!!! A że trzeba płacić za każdą usterkę której nie przewiduje tzw gwarancja 3 razy więcej niż w aucie które bez żadnych problemów naprawisz w normalnym warsztacie to już nikt nie wspomina.
Owszem kogoś kogo stać na auto za 400kzł z salonu nie przejmuje się utratą jego wartości czy serwisem za ogromną kasę... Mnie nie stać.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-06-04 16:49:25
Autor: Lewis
Omega B FL MV6?
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htgsgd$a56$1news.onet.pl...
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne?
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą...
Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.

Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka...
A saab-em ktoś jeździ? ;)

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-06-04 18:20:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-06-04 16:49, Lewis pisze:
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:htgsgd$a56$1news.onet.pl...
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
fabryczne?
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
poruszać zimą...
Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.

Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo
małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny
egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka...
A saab-em ktoś jeździ? ;)


Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;)
Może być też e34 w tej wersji, z końca produkcji. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-04 21:15:58
Autor: Jurand
Omega B FL MV6?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hub953$hlc$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-06-04 16:49, Lewis pisze:
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:htgsgd$a56$1news.onet.pl...
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
fabryczne?
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
poruszać zimą...
Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.

Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo
małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny
egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka...
A saab-em ktoś jeździ? ;)


Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;)
Może być też e34 w tej wersji, z końca produkcji. :)

Nom i przygotuj się na spalanie 18-20/100 ;)

Jurand.

Data: 2010-06-04 22:56:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-06-04 21:15, Jurand pisze:

Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;)
Może być też e34 w tej wersji, z końca produkcji. :)

Nom i przygotuj się na spalanie 18-20/100 ;)

Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale...
Swego czasu, na spot pmsowy w WRC (na dachu GD) przyjechał gość 540iA e39. Na komputerze miał spalanie średnie w okolicach 14,5-14,7. I z tego co pamiętam, było to spalanie z dystansu pow. 10kkm. W tym jak twierdził, sporo jazdy miejskiej. No niech nawet ten komputer przekłamuje o litr, to i tak chyba znośnie jak na prawie 290-konne auto, dość ciężkie i z rwd.
Poza tym, Lewis chyba liczy się ze sporym spalaniem. A do wyboru ma też kilka innych, "mniejszych" silników, które dadzą i tak frajdę z jazdy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-04 23:14:42
Autor: DoQ
Omega B FL MV6?
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale...
Swego czasu, na spot pmsowy w WRC (na dachu GD) przyjechał gość 540iA e39. Na komputerze miał spalanie średnie w okolicach 14,5-14,7. I z tego co pamiętam, było to spalanie z dystansu pow. 10kkm. W tym jak

E39 528 manual, stołeczne korki, restart naliczania co tankowanie 14,5-15,5l/100km. Ale jak komus 4litry pali mniej to szacun :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-04 23:24:59
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-06-04 23:14, DoQ pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale...
Swego czasu, na spot pmsowy w WRC (na dachu GD) przyjechał gość 540iA
e39. Na komputerze miał spalanie średnie w okolicach 14,5-14,7. I z
tego co pamiętam, było to spalanie z dystansu pow. 10kkm. W tym jak

E39 528 manual, stołeczne korki, restart naliczania co tankowanie
14,5-15,5l/100km. Ale jak komus 4litry pali mniej to szacun :)

Wiesz, wszystko zależy ile tam było jazdy miejskiej, a ile poza. W trasie mogło palić 12, a w mieście 17 i średnia wyszła, jaka wyszła. :)
Niemniej jednak - spalanie z większego dystansu chyba nieco więcej mówi o ogólnych kosztach jazdy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-04 23:16:53
Autor: Jurand
Omega B FL MV6?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hubpav$qc1$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-06-04 21:15, Jurand pisze:

Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;)
Może być też e34 w tej wersji, z końca produkcji. :)

Nom i przygotuj się na spalanie 18-20/100 ;)

Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale...
Swego czasu, na spot pmsowy w WRC (na dachu GD) przyjechał gość 540iA e39. Na komputerze miał spalanie średnie w okolicach 14,5-14,7. I z tego co pamiętam, było to spalanie z dystansu pow. 10kkm. W tym jak twierdził, sporo jazdy miejskiej. No niech nawet ten komputer przekłamuje o litr, to i tak chyba znośnie jak na prawie 290-konne auto, dość ciężkie i z rwd.
Poza tym, Lewis chyba liczy się ze sporym spalaniem. A do wyboru ma też kilka innych, "mniejszych" silników, które dadzą i tak frajdę z jazdy.

Jakbym nie miał takiego modelu (540 iA, buda E34) to bym może i wierzył ;)
Spalanie średnie - da się zamknąć w 15/100. Ale miejskiego - zapomnij. Tak samo jak nie da się spalania miejskiego w takim np. A8 4.2 zamknąć w 18/100.

Jurand.

Data: 2010-06-04 21:55:26
Autor: Tom01
Omega B FL MV6?
Lewis pisze:
Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka...

Auto ma awaryjność w normie. Plusem jest ogromna popularność i łatwa dostępność części.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Data: 2010-06-04 23:38:04
Autor: Krzysztof 45
Omega B FL MV6?
Lewis napisał(a):
Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę.
Kwestia ile to auto miało właścicieli i jak o nie dbali.
Ja o Omedze złego słowa nie powiem.
Brachol z 5 lat pomyka 2,5 V6 Warsztat widzi tylko z tytułu spraw eksploatacyjnych. Kilka razy był z jakąś duperelą typu czujnik położenia wału, klima, tłumik...
Ja od dwóch lat pomykam FL(C) 2,5DTI i tylko sprawy eksploatacyjne.
Omege polecam.
--
Krzysiek

Omega B FL MV6?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona