Data: 2010-05-25 18:31:35 | |
Autor: BartekK | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999rNiektóre egzemplarze rdzewieją na rogach drzwi, przy krawędziach nadkoli itp. Ale jest dużo lepiej niż w modelach omegi <98r (ocynk). Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?Nie powinien połykać. Mankamenty typowe - czasem popuszcza wodę trójnik z tyłu silnika (pod podszybiem), do którego dojście jest fatalne. Czasem popuszcza olej chłodnica oleju, umieszczona na górze bloku silnika (zatopiona w wodzie) pomiędzy głowicami, dojście fatalne. Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziejRaczej dużo bardziej niezawodna Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?dałem jakieś 1200zł za kompletny remont (wszystkie gumki, silentblocki, wahaczowe śmieci, końcówki drążki itp). Zawieszenie nie różni się w MV6 niczym od innych wersji silnikowych, poza ewentualnym nivo-matem w kombi (automatyczna regulacja wysokości tyłu) Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? WadyZnikające linie na wyświetlaczu komputera pokładowego (naprawialne, regeneruje się to), padający wybierak elektryczny od automatu (naprawialne, woda się dostaje od dołu, wystarczy rozebrać, wyczyścić, przesmarować i działa jak nowy), sterowania klimatronika (a dokładniej to problemy z serwomotorkami, które sterują nadmuchami, i czasem przez chwilę zawieje zimnym bo sie zawiesiła jakaś klapka, po chwili się samoskalibruje i działa ok), czasem lubi paść sobie czujnik położenia wału (silnika, nie wałków rozrządu) - przerywa lub całkiem gasnie na gorącym, i nie odpali, jest dostępny od dołu, lekko przewalone dojście, koszt ~100zł Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tymJesteś pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od manuala, półosie też są cieńsze) Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę - po wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :) -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-05-25 18:44:50 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:4bfbfc1a$0$2585$65785112news.neostrada.pl...
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tymJesteś pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od manuala, półosie też są cieńsze) Mówię o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na inny, inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie. Dzięki za solidne i szybkie wytłumaczenie wszystkiego. A słuchaj w wersji sedan jest nivo? Standardowe zawieszenie tzn. jakie, bo bladego pojęcia nie mam o omedze, wielowahacze czy stary poczciwy mcpershon? -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-04 11:06:18 | |
Autor: Tom01 | |
Omega B FL MV6? | |
Lewis pisze:
Mówię o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na inny, inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie. Most bywa ze szperą. Łatwo poznać. Kiedy się rusza jednocześnie ostro skręcając czuć jakby z tyłu coś pulsowało. Swoją drogą jeśli most wymieniony to ja bym był ostrożny. A słuchaj w wersji sedan jest nivo? Tak. Proszę zajrzeć na tylne amortyzatory. Jak mają zwijane gumy na tłoczyskach to są poziomowane. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif |
|
Data: 2010-05-25 19:33:33 | |
Autor: Szymon Machel | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę - po wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :) Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś oprócz tekstu powyższego. W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaś iluzja, więcej szkodzi niż pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy się to podoba (mnie nie) ale można wyłączyć :) Jeżdżę często na narty więc wiem o czym piszę. Ogólnie radocha z jazdy duża, po śliskim i w śniegu taka sobie. Jak przesiadłem się na Octavie to dopiero zobaczyłem jak się auto zachowuje np. w kopnym śniegu - tak gdzie Omegą nie wjeżdżałem Skodzianką pakuję się w zaspę i nawet nie myślę, że mogę z niej nie wyjechać. No ale power nie ten, szkoda :( Zdrufko Szymon |
|
Data: 2010-05-25 19:35:39 | |
Autor: Lewis | |
Omega B FL MV6? | |
Użytkownik "Szymon Machel" <machelOUT@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4bfc09f5$0$2599$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości No właśnie, wcześniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj na ziemi, teraz może być ból... Ale kolce założyć i może jakoś da rade. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-04 10:02:52 | |
Autor: Ciapul | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 19:35, Lewis pisze:
No właśnie, wcześniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj Oj. Przesiadka z quattro w ośkę nie jest fajna. Jeżdżąc 4x4 nie zwraca się uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skręca, rusza :) A potem człowiek przesiada do oski i zastanawia się co jest nie tak :) |
|
Data: 2010-06-04 22:19:16 | |
Autor: DoQ | |
Omega B FL MV6? | |
Ciapul pisze:
Oj. Przesiadka z quattro w ośkę nie jest fajna. Jeżdżąc 4x4 nie zwraca się uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skręca, rusza :) A potem człowiek przesiada do oski i zastanawia się co jest nie tak :) Maciek? :) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-25 21:32:50 | |
Autor: BartekK | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
Fakt, ja też jeżdzę z TC wyłączonym, bo mi tak wygodniej, ale np żonie wygodniej z włączonym bo nie wyczuwa uślizgu tyłu dopóki nie jedzie bokiem.Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TCZgadzam się ze wszystkim co napisałeś oprócz tekstu powyższego. A co do jazdy, nie wiem, może mamy różne auta albo śnieg, ale tą omegą z podłymi zimówkami bez łańcuchów (choć czesi dziwnie się patrzeli) wjechałem poprzedniej zimy na Pradziada, przejechałem różne wielkie zaspy, wykopywałem się z 20cm dołów w ujeżdzonym zamarzniętym błocie (gdzie prawie wisiałem na podwoziu) itd. Fakt że szybko zaczyna się ślizgać (z wyłączonym TC), i wiele zakrętów pokonuje się z lekkim uślizgiem, ale za to jest pedałem gazu w pełni kontrolwalny ten uślizg (z manualną skrzynią byłoby lepiej, ale redukcja na 2 w automacie i też daje radę), i przy użyciu odpowiedniego powera - głęboko śnieg kopie i jedzie świetnie. Im bardziej kopie tym lepiej idzie, w przeciwieństwie do przednionapędówek które w tym samym miejscu kopały sobie coraz większy wygładzony dołek (bo im bardziej gazowane - tym bardziej przód odciążany a tył nadal tak samo w śniegu siedzi), i równocześnie traciły sterowność z okazji mieszania kołami kierującymi w miejscu... Może zbyt delikatnie ją traktowałeś? Mi po przejazdach po solidnym śniegu z ostrym kopaniem dołów itp TC świeciło bez przerwy i zgłaszało awarię - totalnie zabite czujniki błotem śniegowym, dopiero po paru km po suchym asfalcie się oczyściły i samonaprawiły. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-05-25 22:40:35 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Omega B FL MV6? | |
W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
Zaraz, wrzuciłeś małżonkę do bagażnika dla poprawienia rozkładu masy? ;) NMSP. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |