Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Omega B FL MV6?

Omega B FL MV6?

Data: 2010-05-25 22:58:45
Autor: megrims
Omega B FL MV6?
W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
Witam.
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
niezawodna?
Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
fabryczne?
Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
poruszać zimą...

Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
omega........ :)

Omegami w latach 1995 - 2003 zrobiłem jakieś 450.000 km.
Jakie mam
opinie:

1.Omega to bardzo wygodne auto i bezpieczne auto. Jedną z omeg,
którą miałem skasowałem gdyż zasnąłem za kierownicą. Jaśki,
napinacze.. i napis na komputerze "coolant level check". :D
Ale drzwi się otwierały i zamykały bez problemu, poobijany
byłem bez złamań i bez leczenia szpitalnego ani ambulatoryjnego.
Omega bardzo bezpiecznym autem w krasztestach jest.

2.Przy silniku X30XE miałem problemy z uszczelką pod kolektorem
wydechowym. I tam są takie jaja, aby to rozebrać, ze nie pytaj.

3.Na polskich drogach łączniki stabilizatorów i tuleje metalowo-
gumowe w tym aucie - 50.000 km i do wymiany.

4.Skrzynie są GM'a były używane w BMW E36. Jeśli nie przegrzejesz,
to polata bez problemu. O przelotach typu Belin-Frankfurt i cały
czas ile przepisy pozwalają to zapomnij. Dwa razy zagotowałem
olej w skrzyni - nie fajne. Miałem pierwsza omege A C20NE w
automacie, ale nie pamiętam czy to ta sama skrzynia co w C
FL 3.0 Automat. Przy A C20NE wymiana filtrowi oleju co 60kkm.
Tak około 13 lat temu koszt kilkaset złotych w ASO. Dzisiaj nie wiem.

5. Końcowy tłumik w omedze wystarczał mi na 60000. Lubiły gnić.

6. Można założyć dodatkową chłodnice oleju do skrzyni.

7. Przy przebiegu powyżej 200.000 zaczynały się jajca z drobiazgami:
czujniki, wężyki, przyciski na konsole - dużo drobnych problemów.

8. Przy przebiegu 150.000 km należy przemyć myjką ciśnieniową
chłodnice. Lubi się zapchać kurzem, muchami i piachem i możliwe
przegrzanie silnika. Wtedy pierścienie do wymiany, ale nic poza
tym. 212 KM z 3.0V6 to w dzisiejszych czasach mało. X30XE to mało
wysilona jednostka.

9. Omega to nie auto dla kata - raczej do spokojnej jazdy.
Polecam, bo bardzo wygodne, bezpieczne i wdzięczne auto.

pozdrawiam.

Omega B FL MV6?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona