Omega kombi 1997 - hałasy z zawieszenia.

Data: 2009-09-10 05:14:56
Autor: jerol
Omega kombi 1997 - hałasy z zawieszenia.
Witam,

Może ktoś się spotkał z objawem. Przy jeździe w lewo po ciasnym łuku
(rondo, ślimak) słychać jakby tarcie z prawego przedniego
zawieszenia.
Świeżo wymienione były tuleje na wahaczu.

Reszta zawieszenia wygląda OK, bez luzów.
Pozdrawiam

Jarek Nowak

Data: 2009-09-10 15:38:56
Autor: ąćęłńóśźż
Omega kombi 1997 - hałasy z zawieszenia.
To mógłby być układ wspomagania kierownicy, Omesia tak miała.
Tylko prawy przód się nie bardzo zgadza :-o
JaC

-- -- -

Może ktoś się spotkał z objawem.

Data: 2009-09-10 20:13:02
Autor: Kuba \(aka cita\)
Omega kombi 1997 - hałasy z zawieszenia.
jerol wydusił z siebie te słowy:

[...]

Omega (jak i wiele innych aut, jednak Omega dość bardzo) jest wrażliwa na to jakie tuleje sie zaklada i .. jak sie zaklada.
Jak ktoś kupi nawet dobre tuleje ale dokręci je, gdy auto jest jeszcze podniesione ... to po dosłownie kilku kilometrach potrafią sie zerwać i mozesz wymieniac na nowo.
Poza tym zaklada sie je w scisle okreslony sposob (tzn mają góre i dół) a o tym często wymieniający również zapomina.

To tak informacyjnie, bo wielu już takich słyszałem, ktorzy mieli nowe tuleje ... i trza bylo je wymienic. Cale szczęscie są tanie ;)

Co do tematu - tarcie to dziwny dzwięk ale ... być moze sprężyny/amortyzatory nie są już najwyższych lotów i/lub poluznione jest plastikowe nakole wewnętrzne .. ktore faktycznie ociera o kolo.
Łatwo to sprawdzisz skręcając kolo na postoju i zaglądając za nie .. czy wyraźne są slady ocierania kola o nakole.

Innych pomysłów nie mam, pomijając ew. luzy, ktore mogą powodować przemieszczenie i znów ocieranie.

ps. pomysł kolego JaC też nie jest zły .. ale to byloby słyszalne również na postoju ze skręconymi kołami.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Data: 2009-09-11 02:00:51
Autor: jerol
On 10 Wrz, 20:13, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
> [...]

przemieszczenie i znów ocieranie.

ps. pomysł kolego JaC też nie jest zły .. ale to byloby słyszalne również na

Dzięki za info -
Tuleje wymieniał mechanik dosyć porządny więc raczej zakładam że
prawidłowo wykonał pracę.
Amortyzatory ok. 1/2 roku temu miały jeszcze 60% sprawności.
Nadkole nie nosi śladów ocierania.

Chyba znowu trzeba będzie mechanika odwiedzać i szukać tego
porządnie.

Pozdrawiam

Jarek Nowak

Data: 2009-09-11 13:08:21
Autor: ąćęłńóśźż
Omega kombi 1997 - hałasy z zawieszenia.
Raczej urnę, bo najwyraźniej cuda.
Tuska.
JaC

-- -- -