Omijanie w korku - proszę o linka do przepisów

Data: 2009-11-23 09:49:53
Autor: Marcin N
Omijanie w korku - proszę o linka do przepisów
Witam,

Właśnie na jednym forum grupa oburzonych kierowców atakuje mnie (motocyklistę) za omijanie ich w korkach. Twierdzą, że łamię prawo, a jesli któryś otworzyłby drzwi - to ja byłbym winny kolizji.

Wiem, że nie raz był tu ten temat poruszany. Czy macie pod ręką linki do odpowiednich fragmentów przepisów mówiących na ten temat?

MN

Data: 2009-11-23 04:54:23
Autor: jeszua
On 23 Lis, 09:49, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Wiem, że nie raz był tu ten temat poruszany. Czy macie pod ręką linki do
odpowiednich fragmentów przepisów mówiących na ten temat?

jak wiesz, ze byl, to nie mogles sam poszukac? klawiatury wszyscy maja
z grubsza takie same...

inaczej: nie ma przepisow, ktore by tego wprost zabranialy. a czego
nie zabraniaja - to wolno
--
jeszua
ck krakoff

Data: 2009-11-23 17:20:17
Autor: Andrzej
Użytkownik "jeszua" <jeszua@gmail.com> napisał w wiadomości news:a0d6e152-da89-4251-b294-419d57b03398g23g2000vbr.googlegroups.com...

inaczej: nie ma przepisow, ktore by tego wprost zabranialy. a czego
nie zabraniaja - to wolno

dziś jechałem między samochodami, a misiaczki miały zwyczajową akcję "trzeźwy poniedziałek" na kiełbasianej górce i nawet się mną nie zainteresowały - "znaczy, że miał prawo" (swoją drogą kto pamięta z jakiego to filmu?)

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-11-23 21:45:10
Autor: Michał V-R
[...]

No ba, ja bardzo czesto omijam w ten sposob radiowozy i nawet sami zjezdzaja i robia miejsce

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-24 09:49:32
Autor: Rafael
Michał V-R <michalvet@o2.pl> napisał(a):
No ba, ja bardzo czesto omijam w ten sposob radiowozy i nawet sami zjezdzaja i robia miejsce

No ba, ja ostatnio jechałem za policjantami na motocyklach którzy przejeżdżali
między puszkami :)

Pozdro, Rafael
Szerszeń

Data: 2009-11-23 09:59:10
Autor: duddits
Marcin N pisze:
[...]

Google masz popsute?

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,WSZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html

Zasady omijania i wyprzedzania reguluje KD.

--
duddits

Data: 2009-11-23 10:07:24
Autor: gildor
Marcin N pisze:
Właśnie na jednym forum grupa oburzonych kierowców atakuje mnie (motocyklistę) za omijanie ich w korkach. Twierdzą, że łamię prawo, a

nie łamiesz, ale nie ma jawnego pozwolenia na to, zakazu też nie. jedynie nie wolno Cie najechac ciągłej.

jesli któryś otworzyłby drzwi - to ja byłbym winny kolizji.

przepisów niech się nauczą.

Art. 45. 1. Zabrania się:
3. otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2.html#rozdzial3oddzial5

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-12-03 14:44:27
Autor: Massai
Omijanie w korku - proszę o linka do=?ISO-8859-2?Q?przepis=F3w? =
gildor wrote:

Marcin N pisze:
> [...]

wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

Dodatkowo - pojazd stojący w korku, na czerwonych światłach itp. jest z
punktu widzenia formalnego - pojazdem w RUCHU. Dlatego też nie wolno z
niego choćby wysiadać.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-12-03 08:28:49
Autor: WS
On 3 Gru, 15:44, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:

Dodatkowo - pojazd stojący w korku, na czerwonych światłach itp. jest z
punktu widzenia formalnego - pojazdem w RUCHU. Dlatego też nie wolno z
niego choćby wysiadać.

jakas podstawa prawna? wg Art. 2. 29 jest to zatrzymanie... roznica
tylko taka, ze po takim zatrzymaniu nie wlaczamy sie do ruchu w sensie
Art. 17. 1

WS

Data: 2009-11-23 10:15:18
Autor: Monster
Marcin N pisze:
[...]

Może inaczej-niech oni znajdą przepis zakazujący skoro są tacy pewni swego:-)
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-11-23 10:32:27
Autor: Marcin N

Użytkownik "Monster" <"alpy2usun _to"@op.pl> napisał w wiadomości news:hedjqh$ddm$1news.onet.pl...
Marcin N pisze:
[...]

To moi znajomi, obiecałem im objawić prawdę.

Data: 2009-11-23 11:13:26
Autor: Rafael
Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a):
Wiem, że nie raz był tu ten temat poruszany. Czy macie pod ręką linki do odpowiednich fragmentów przepisów mówiących na ten temat?

Tu masz artykuł ze ścigacza:
http://tinyurl.com/przejezdzanie

Pozdro, Rafael
Szerszeń

Data: 2009-11-24 14:04:54
Autor: The_EaGle
Marcin N pisze:
[...]

To powiedz tym panom ze ja miałem taką sytuacje. Jechałem w korku i pewien pan otworzył mi drzwi. Efekt złamanie kości w mojej stopie. Policja na miejscu miotała się żeby mi wystawić mandat. Nie zgodziłem się i w sądzie przyznano mi rację. Winny jest człowiek który otworzył drzwi, dodam że winny wypadku a nie kolizji a za to grozi więzienie!

Pozdrawiam
Rafał

Omijanie w korku - proszę o linka do przepisów