Omijanie w korku - proszę o linka do przepisów

Data: 2009-11-23 10:07:24
Autor: gildor
Omijanie w korku - proszę o linka do przepisów
Marcin N pisze:
Właśnie na jednym forum grupa oburzonych kierowców atakuje mnie (motocyklistę) za omijanie ich w korkach. Twierdzą, że łamię prawo, a

nie łamiesz, ale nie ma jawnego pozwolenia na to, zakazu też nie. jedynie nie wolno Cie najechac ciągłej.

jesli któryś otworzyłby drzwi - to ja byłbym winny kolizji.

przepisów niech się nauczą.

Art. 45. 1. Zabrania się:
3. otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

Wiem, że nie raz był tu ten temat poruszany. Czy macie pod ręką linki do odpowiednich fragmentów przepisów mówiących na ten temat?

http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2.html#rozdzial3oddzial5

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-12-03 14:44:27
Autor: Massai
Omijanie w korku - proszę o linka do=?ISO-8859-2?Q?przepis=F3w? =
gildor wrote:

Marcin N pisze:
> [...]

wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

Dodatkowo - pojazd stojący w korku, na czerwonych światłach itp. jest z
punktu widzenia formalnego - pojazdem w RUCHU. Dlatego też nie wolno z
niego choćby wysiadać.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-12-03 08:28:49
Autor: WS
On 3 Gru, 15:44, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:

Dodatkowo - pojazd stojący w korku, na czerwonych światłach itp. jest z
punktu widzenia formalnego - pojazdem w RUCHU. Dlatego też nie wolno z
niego choćby wysiadać.

jakas podstawa prawna? wg Art. 2. 29 jest to zatrzymanie... roznica
tylko taka, ze po takim zatrzymaniu nie wlaczamy sie do ruchu w sensie
Art. 17. 1

WS

Omijanie w korku - proszę o linka do przepisów