[KRD] Omijanie wysepki z lewej strony

Data: 2009-10-16 09:31:47
Autor: Adam Kłobukowski
[KRD] Omijanie wysepki z lewej strony
Witam

Na poczatek zaznacze ze pytanie jest natury czysto teoretycznej, i
glupota/madrosc takiego zachowania jest nieistotna.

Przy zalozeniu, ze w danym miejscu drogi o jednym pasie ruchu w kazda
strone, gdzie nie ma zadnych znakow wprost zakazujacych ruchu pasem do
jazdy przeznaczonym do ruchu w strone przeciwna, nie znakow nakazujacych
jazde wlasciwym pasem, czy mozliwe jest wyprzedzanie w taki spowob, ze
przy okazji omija sie wysepke z jej lewej strony?

Adam Klobukowski

Data: 2009-10-16 00:48:50
Autor: Stachna
On 16 Paź, 09:31, Adam Kłobukowski <a...@klobukowski.pl> wrote:
[...]

Pytanie jaka to wysepka - jeżeli przejście dla pieszych zakaz
wyprzedzania na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim
dodatkowo zachowanie ostrożności

pozatym jest to oddzielenie pasów jezdni i wydzielenie torów ruchu - i
wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub
podwójną linią ciągłą.

Także zakaz wyprzedzania

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 01:25:43
Autor: Stachna
> [...]

pozatym jest to oddzielenie pasów jezdni i wydzielenie torów ruchu - i
wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub

No chyba, że:
1) pas ruchu w twoim kierunku ma np. ok 5 m szerokości
2) nie ma przejścia dla pieszych
3) nie stanowi to zagrożenia ruchu i niebezpieczeństwa dla innych
uczestników
4) brak wcześniejszych zakazów
5) nie jest to skrzyżowanie

To nic nie stoi na przeszkodzie. Bez dokładnego opisu nikt Ci nie
odpowie na 100%

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 04:56:01
Autor: przypadek
On 16 Paź, 10:25, Stachna <stac...@gmail.com> wrote:

> [...]

> pozatym jest to oddzielenie pasów jezdni i wydzielenie torów ruchu - i
> wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub

Zazwyczaj takie wysepki są oznaczone ciągłą oraz nakazem ominięcia z
prawej strony. Ale jeśli nie, to moim zdaniem można.

Data: 2009-10-16 17:33:13
Autor: Adam Kłobukowski
Stachna wrote:
[...]

pozatym jest to oddzielenie pasĂłw jezdni i wydzielenie torĂłw ruchu - i
wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub
podwójną linią ciągłą.

TakĹźe zakaz wyprzedzania

Pozdrawiam

No chyba, Ĺźe:
1) pas ruchu w twoim kierunku ma np. ok 5 m szerokości
2) nie ma przejścia dla pieszych
3) nie stanowi to zagrożenia ruchu i niebezpieczeństwa dla innych
uczestnikĂłw
4) brak wcześniejszych zakazów
5) nie jest to skrzyĹźowanie

To nic nie stoi na przeszkodzie. Bez dokładnego opisu nikt Ci nie
odpowie na 100%

Dokładniejszego opisu nie będzie, bo rozpatrywana sytuacja jest naprawdę
czysto teoretyczna.

Adam Kłobukowski

Data: 2009-10-16 18:21:23
Autor: Michał Baszyński
Adam Kłobukowski pisze:

Dokładniejszego opisu nie będzie, bo rozpatrywana sytuacja jest naprawdę
czysto teoretyczna.

no nie wiem czy czysto teoretyczna, bo ja już paru takich idiotów widziałem..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2009-10-16 19:33:35
Autor: castrol
Stachna pisze:

pozatym jest to oddzielenie pasów jezdni i wydzielenie torów ruchu - i
wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub
podwójną linią ciągłą.

Także zakaz wyprzedzania

A te linie to zakaz wyprzedzania?

Jacek Kustra

Data: 2009-10-16 20:54:24
Autor: Kazik
Omijanie wysepki z lewej strony
castrol pisze:
[...]
wszystkie wysepki jakie widziałem są poprzedzone linią ciągłą lub
podwójną linią ciągłą.

A te linie to zakaz wyprzedzania?

Tak.

http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,poziome,121.html

Data: 2009-10-16 12:46:05
Autor: WS
On 16 Paź, 20:54, Kazik <ka...@localhost.localnet> wrote:

> A te linie to zakaz wyprzedzania?

Tak.

http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,poziome,121.html

hmm...
a czytales co tam jest napisane?
linia ciagla nie oznacza zakazu wyprzedzania....

WS

Data: 2009-10-17 22:34:24
Autor: Marcin Kuczera
WS wrote:
[...]

o ile jej nie przekroczysz to nie ma zakazu.
Na wąskiej drodze motorem się uda.

Marcin

[KRD] Omijanie wysepki z lewej strony