Onkyo TX-SR506 i d¼wiêk przez HDMI

Data: 2009-04-15 15:17:28
Autor: gebi
Onkyo TX-SR506 i d¼wiêk przez HDMI
Witam,
Wydawa³o mi siê, ¿e ju¿ wybra³em sobie zestawik, który mi siê podoba z wygl±du i ma wystarczaj±ce dla mnie parametry techniczne i wygl±d :-) : amplituner Onkyo 506 i DVD DV-SP406 do tego (póki co chcia³bym tutaj przyci±æ bud¿et) jakie¶ niedrogie g³o¶niki typu Jamo 406/416 czy inne M-Audio (to ju¿ bêdzie zale¿a³o g³ównie od dostêpno¶ci i kolorystyki). Niestety wyczyta³em informacjê, ¿e ten amplituner nie obs³uguje d¼wiêku poprzez z³±cze HDMI, czyli nie bêdzie tak prosto jak my¶la³em, ¿e po prostu pod³±czê przez HDMI DVD do amplitunera i st±d poci±gnê kolejnym kablem do telewizora. Rozumiem, ¿e mogê pod³±czyæ DVD bezpo¶rednio do telewizora przez HDMI, a d¼wiêk po³±czyæ kablem optycznym czy koaksjalnym do amplitunera i wszystko bêdzie gra³o jak trzeba.

Tutaj jedno pytanie, czy przy takiej konfiguracji bêdê móg³ normalnie ogl±daæ film z d¼wiêkiem stereo z DVD na telewizorze bez w³±czania amplitunera? Chyba tak, bo telewizor (Panasonic PV8) rozpozna i d¼wiêk i obraz ale wolê siê upewniæ.

Drugie (wa¿niejsze) pytanie, czy gdybym rozbudowa³ zestaw o ¼ród³o sygna³u HD - odtwarzacz Bluray (czy jaki¶ dekoder N-ki czy innego Polsata HD), to jak rozumiem, znów pod³±czam go do telewizora przez HDMI, a d¼wiêk osobno (je¶li Bluray takie wyj¶cia posiada) zestawem 7 par kabli RCA do amplitunera  i uzyskujê d¼wiêk HD (na 7 lub 7.1 kolumnach). Ewentualnie je¶li nie dokupiê kolumn to w zestawie 5.0 ³±czê Bluray z amplitunerem kablem optycznym - tylko, czy uzyskam wtedy normalnie d¼wiêk 5.0 czy nic nie uzyskam np. stereo albo w ogóle ciszê? W tej chwili patrzê na jak±¶ p³ytkê z filmem Bluray i jest d¼wiêk polski Dolby Digital 5.1 a angielski True HD 5.1, czy to znaczy, ¿e je¶li bêdê mia³ np. p³ytkê wy³±cznie z True HD 5.1 albo jakim¶ tam 7.1, to nie bêdê mia³ w ogóle d¼wiêku, czy te¿ przez ³±cze optyczne albo koaksjalne bêdê mia³ 5.0 czy te¿ to po prostu bêdzie jeszcze zale¿a³o od odtwarzacza Bluray?

Proszê o pomoc, bo ju¿ siê w tym wszystkim gubiê - czasy d¼wiêku stereo by³y prostsze :-)

Data: 2009-04-15 15:19:33
Autor: gebi
Onkyo TX-SR506 i d¼wiêk przez HDMI
U¿ytkownik "gebi" <gebi@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:gs4nal$11d$1nemesis.news.neostrada.pl...
(...) który mi siê podoba z wygl±du i  ma wystarczaj±ce dla mnie parametry techniczne i wygl±d :-)
Przepraszam, wysz³o na to, ¿e wygl±d rzeczywi¶cie jest dla mnie najwa¿niejszy ;-)

Onkyo TX-SR506 i d¼wiêk przez HDMI