OpĹ?ata planistyczna - rozbĂłj w biaĹ?y dzieĹ?...

Data: 2009-04-17 19:10:38
Autor: .B:artek.
OpĹ?ata planistyczna - rozbĂłj w biaĹ?y dzieĹ?...
Vonnegut79onVAIO wyskrobał(a):
Witam,

Zapoznałem się właśnie z planem zagosp. terenu, który obejmuje
m.in. moją dziłakę, która teraz jest rolna, a po wejściu w
życie planu będzie budowlana. Wszystko było by super i zgodne z
trendem jaki obowiązuje w naszym kraju, gdyby nie opłata planistyczna... W bezczelny sposób
gmina nakłada tą opłatą swego rodzaju podatek od zysku na sprzedaży
gruntu po uchwaleniu planu. Opłata to 30% tego zysku... :(

Takie prawo...

Czy ktoś z was zna sposoby na unieknięcie tej opłaty ? Dodam, iż
chcę tę działką sprzedać i zamiast się cieszyć z planu
pozostaje mi się smucić. Bo i tak żądałbym za swoją działkę
takie same pieniądze przed jak i po planie.

Dziwne, bo po uchwaleniu planu będzie więcej warta = będziesz mógł zażądać więcej i wcale niewykluczone, że ktoś Ci tyle da.

Działka jest tak
umiejscowiona, że nie ma mozliwości by ktoś omdówił postawienia
na niej domu jednorodzinnego (jest w otoczeniu innych domĂłw) itd.

Teraz? Na działce rolnej? Nie wiem czemu twierdzisz, że nie ma możliwości by ktoś odmówił teraz, ale domy zdecydowanie lepiej buduje się na działkach przeznaczonych pod zabudowę niż na rolnych ';)

--
..B:artek.

Data: 2009-04-17 19:32:36
Autor: Vonnegut79onVAIO
Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości news:gsad8t$3pl$1news.onet.pl...

Dziwne, bo po uchwaleniu planu będzie więcej warta = będziesz mógł zażądać więcej i wcale niewykluczone, że ktoś Ci tyle da.

    I tak i nie - fakt są takie plan jest, ale uprawomocnienie nastąpi po publikacji w Dzienniku Urzędowym. Szczęście w nieszczęsciu, że w moim województwie są spore opóźnienia w publikacji usta gminnych w takim dzienniku. A od publikacji musi minać 30 dni, aby plan się uprawomocnił :) Innymi słowy - w tej chwili działka, jest rolna, ze studium w którym, jest mowa, że m.in na mojej działce będzie można postawić dom jednorodzinny. Więc, ktoś kto kupi teraz działkę rolną, ze studium i planem, ale jeszcze nie uprawomocnionym - i tak ma pewność, że za ok 2-3 miesiące ta działka z automatu staje się budowlana itd. :)

Różnica dla mnie jest taka, że przed uprawomocnieniem ja nie podlegam pod opłatę planistyczną, a po uprawomocnieniu podlegam.... :)

Teraz? Na działce rolnej? Nie wiem czemu twierdzisz, że nie ma możliwości by ktoś odmówił teraz, ale domy zdecydowanie lepiej buduje się na działkach przeznaczonych pod zabudowę niż na rolnych ';)

Nie wiem jakie przepisy, ale wg mojego znajomego - doświadczonego w branży nieruchomości - jeśli działka rolna, jest połozona w otoczeniu działek budowlanych, zabudowanych domami jednorodzinnymi, z uzbrojeniem w drodze, i przy drodze - z autoamtu będzie miała przy przekształceniu z rolnej w budowlaną warunki zabudowy jako jednorodzinne. Gdyby nie było planu, i tak po braku chęci zakupu działki rolnej przez Agencje Własności Rolnej (prawo pierwokupu) - kupujący i tak mógłby działkę przekształcić w budowlaną i potem dalej się budowac - koszt z tego co pamiętam ok. 130 zł za wniosek itd. :)

Więc - w tym konkretnym przypadku wnoszę, że plan niekoniecznie musi być uchwalony, by mieć pewność co do możliwości budowy domu na mojej działce :)

Vonn79