Opłaty parkingowe a brak dowodu wpłaty z automatu rogatki

Data: 2012-10-22 21:25:47
Autor: Bydlę
On 2012-10-22 14:01:33 +0000, Jabłoński <brak@brak.brak> said:

Kończę pięcioletni okres studiów i w tym okresie zawsze, gdy jeździłem motocyklem przejeżdżałem obok rogatki opłat

I wciąż nie wiesz co to jest rogatka?

bez konsekwencji za nieuiszczenie opłaty. Dziś wyskoczył z budki ochroniarz przy wyjeździe i pod groźbą pisma do kanclerza nakazał uiścić w maszynie otwierającej rogatkę 2 zł.
Jak to wygląda z punktu widzenia prawa?

Tak, że jeśli trzeba, to musisz płacić.
Ale możesz nie płacić, jeśli nie będziesz korzytać.

--
Bydlę

Data: 2012-10-22 22:00:19
Autor: Jabłoński
Opłaty parkingowe a brak dowodu wpłaty z automatu rogatki
I wciąż nie wiesz co to jest rogatka?

Oczywiście, że nic mnie nie usprawiedliwia ani nawet to, że skoro mam motocykl to dla czego mam być lepszy od innych. Przez niecałe 5 lat wszyscy którzy mają jednoślady naprawdę byli miło traktowani przez dróżnika który pilnował przy wyjeździe a nawet dość często widząc wyjeżdżający motocykl otwierał rogatkę. No ale od niedawna jest nowa osoba i dobre czasy się skończyły.

Tak, że jeśli trzeba, to musisz płacić.
Ale możesz nie płacić, jeśli nie będziesz korzytać.

Jeszcze pytanie w kwestii dowodu wpłaty o który będę się ubiegał. Rozumiem, że uczelnia ma takowy mi wydać na moje żądanie. Takowe dowody wydaje w zupełnie innym budynku oddalonym znacznie od miejsca w którym jest wyjazd. Mało tego, budynek ten jest czynny tylko od 7-15. Co w takim razie z możliwością otrzymania dowodu wpłaty? Gdy z uczelni wyjeżdżam o 19 (wtedy kończę zajęcia) to już dowodu nie otrzymam. Czy w pozostałych godzinach wyjazd nie powinien być darmowy?

Data: 2012-10-22 15:01:50
Autor: witek
Jabłoński wrote:
[...]

najpierw sie dowiedz czy potwierdzenie dostaniesz przed czy po wyjezdzie.
I kto powiedzial, ze musisz go dostać od razu i od reki.

Czy w
pozostałych godzinach wyjazd nie powinien być darmowy?

Nie.

Data: 2012-10-23 11:55:14
Autor: Bydlę
On 2012-10-22 20:00:19 +0000, Jabłoński <brak@brak.brak> said:

I wciąż nie wiesz co to jest rogatka?

Oczywiście, że nic mnie nie usprawiedliwia

Tak.

widząc wyjeżdżający motocykl otwierał rogatkę

Co gorsza - jesteś dylektykiem.
Więc nie uda ci się uzyskać tu pomocy.

--
Bydlę

Data: 2012-10-23 11:59:00
Autor: spp
W dniu 2012-10-23 11:55, Bydlę pisze:

Co gorsza - jesteś dylektykiem.

On? ;)

--
spp

Data: 2012-10-24 01:05:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 22 Oct 2012, Jabłoński wrote:

[...]

  Sedno zapodał 'witek'.
  Dla porządku podstawa prawna:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html
+++
Art. 87.
[...]
§ 3. Podatnicy wymienieni w § 1, od których zażšdano rachunku przed
  wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiajš rachunek nie póŸniej
  niż w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru.
  Jeżeli jednak żšdanie wystawienia rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu
  usługi lub wydaniu towaru, wystawienie rachunku następuje w terminie
  7 dni od dnia zgłoszenia żšdania.
-- -

  Natomiast, przyznaję, widzę niezły hak.
  Otóż jeśli uczelnia występuje jako JEDNA instytucja, to na 99%++ są
zapatowani - zaraz wyjaśnię dlaczego.
  I na jakieś 97%++ już to obeszli - chyba, że kwestor dotąd się nie
potknął na pojęciu pt. "kasa rejestrująca".

  Po kolei:
- usługi dla ludności podlegają rejestracji na kasie fiskalnej
- od tego są wyjątki, ale *wydaje mi się*, że akurat pobieranie
  opłaty "do ręki" nijak się nie łapie
- a na zwolnienie ogólne, kwotowe, uczelnia raczej się nie załapie,
  za duży podmiot.

  Czyli byliby utopieni kasą fiskalną :>, które w praktyce wymusza
natychmiastowe wydanie pokwitowania.

  Ale...
  Ale dla VAT podatnikiem może być "inny podmiot".
  W szczególności spółka cywilna.
  I dajmy na to S.C. dowolnej osoby prawnej i jakiegokolwiek innego
podmiotu (osoby prawnej lub fizycznej) już korzysta z *odrębnych*
zwolnień z VAT i kasy rejestrującej.

  Pierwsze i podstawowe pytanie brzmi więc: *KTO*, w roli podmiotu
gospodarczego, pobiera tę opłatę?
  Uczelnia, jej "wydzielona jednostka", czy oddzielnie zawiązany
podmiot gospodarczy zajmujący się parkingiem?

Gdy z uczelni wyjeżdżam o 19 (wtedy kończę zajęcia) to już dowodu nie otrzymam.

  Sądzę że się mylisz.
  Najpóźniej w 7 dniu od wyrażenia żądania (w sposób dający się
udowodnić) będziesz miał "postawiony do dyspozycji" kwit.
  Bo zobowiązany do wystawienia rachunku musi go *wystawić*
i wydać, nie mylić ze ściganiem zainteresowanego otrzymaniem
aby mu go wręczyć.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-23 20:12:01
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

A ja tu widzę jeszcze inny problem
Na podstawie czego ma mu ten kwit wydać.
Bo ja to widzę tak, że przy wjezdzie bierze papierek, a przy wyjezdzie oddaje papierek i płaci.
No i teraz z czym ma iść po tą "fakturę"?

W kilku miejscach widziałem to tak, ze po zaparkowaniu taki kwitek zamienia sie na fakturę i token do wyjazdu.
Nie testowalem kogo szlag trafi jak zazadam faktury juz po wyjechaniu i to jeszcze za poprzedni tydzien.

Data: 2012-10-24 13:23:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 23 Oct 2012, witek wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

  Zapisku tego kto przyjął pieniądze.

Bo ja to widzę tak, że przy wjezdzie bierze papierek, a przy wyjezdzie oddaje papierek i płaci.

  Nie, przed zapłatą żąda wydania rachunku.
  Oczywiście rachunek może dostać za tydzień, ale żądanie musi zostać
*przyjęte* niezwłocznie.
  Cieć ma obowiązek sobie zakonotować, że taki a taki chce kwitka.
  Jak tego nie zrobi, może się nadziać na nasłaną kontrolę z US,
i znowu w gazecie będzie artykuł "200 zł kary za 50 groszy opłaty" ;)
(był taki flejm przy okazji kary za nienabicie na kasę rejestrującą).

No i teraz z czym ma iść po tą "fakturę"?

  Nagraniem, że żądał :]
  Owszem, tu jest problem, ale tylko wtedy, jeśli cieć mówi "mnie
to nie interesuje" lub notorycznie nie podsyła notatek z żądaniem
do osoby uprawnionej do wystawienia kwitków.
  Ale taka "notoryczność" kończy się z dniem kiedy pierwszy raz
odmówi kontrolerowi ze skarbówki :D

W kilku miejscach widziałem to tak, ze po zaparkowaniu taki kwitek zamienia sie na fakturę i token do wyjazdu.
Nie testowalem kogo szlag trafi jak zazadam faktury juz po wyjechaniu i to jeszcze za poprzedni tydzien.

  Wtedy jak sam wyżej zastrzegłeś - mogą chcieć dowodu, że wyjeżdżałeś.
  Jak to zrobisz *przy* wyjeżdżaniu, to w sumie mogą mieć problem
"nasz program nie pozwala", skądinąd znany :) (ale jednak ich problem).
  Jak "za zeszły tydzień" to powiedzą "ale nie pamietamy", IMVHO dają
rady się obronić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-24 07:50:36
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
  Ale taka "notoryczność" kończy się z dniem kiedy pierwszy raz
odmówi kontrolerowi ze skarbówki :D

I to mi sie podoba najbardziej.
Co niektorych za biurkiem naprawdę ciężko naprostować inaczej niz przykłądając lufę karabinu do głowy.

Opłaty parkingowe a brak dowodu wpłaty z automatu rogatki