Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe

Data: 2011-06-13 11:59:38
Autor: Liwiusz
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
W dniu 2011-06-13 10:07, suxen pisze:
Witam. Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło
na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do
pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy. Sytuacja
taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta
skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla
rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści
maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na
przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu. Kilkakrotnie
spotkałem się z taką niebezpieczną sytuacją na kilku olsztyńskich
skrzyżowaniach. Ale to może tutejszy zwyczaj?

Zasadniczo taki skręcający w prawo warunkowo kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa każdemu pieszemu/rowerzyście na przejściu/przejeździe, bez względu na wyświetlane dla nich światło.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-13 14:13:46
Autor: skarb
Liwiusz pisze:

Zasadniczo taki skręcający w prawo warunkowo kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa każdemu pieszemu/rowerzyście na przejściu/przejeździe, bez względu na wyświetlane dla nich światło.

Ale chyba jak ma zielone, to nie skręca warunkowo?

A w temacie: w Łodzi to samo (przynajmniej na "moich trasach").

--
Pozdrawiam,
Magda

Data: 2011-06-13 22:42:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-13 14:13, skarb pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

No tak. Nie doczytałem dokładnie, że chodzi o skręcanie na zielonym (ale też chyba wówczas istnieje obowiązek bezwzględnego przepuszczania z drogi poprzecznej?).

--
Liwiusz

Data: 2011-06-13 23:18:19
Autor: Mike
[...]

Jeżeli ma światła S-1, to jest tak jak piszesz i pewnie właśnie o taką sytuację chodzi suxenowi, tylko sęk w tym, że kierowcy nie jadą przez skrzyżowanie 2 km/h i myślą kiedy mu tu pieszy/rowerzysta wyskoczy przed maskę, tylko jak widzi że mają czerwone, to rusza i raczej się rozpędza.

A jeżeli ma światła S-3, to ma pierwszeństwo, tylko że w takiej sytuacji nie stosuje się równocześnie pozwolenia na ruch samochodów i pieszych/rowerzystów na drodze poprzecznej, w którą samochód skręca, bo S-3 jest z założenia bezkolizyjne.

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe