Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Opóźnienie zielonego światła na przej ściu/przejeździe

Opóźnienie zielonego światła na przej ściu/przejeździe

Data: 2011-06-13 10:07:18
Autor: suxen
Opóźnienie zielonego światła na przej ściu/przejeździe
Witam. Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy. Sytuacja taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu. Kilkakrotnie spotkałem się z taką niebezpieczną sytuacją na kilku olsztyńskich skrzyżowaniach. Ale to może tutejszy zwyczaj?

Data: 2011-06-13 10:12:59
Autor: Fabian
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
On 13.06.2011 10:07, suxen wrote:
Witam. Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło
na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do
pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy. Sytuacja
taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta
skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla
rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści
maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na
przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu. Kilkakrotnie
spotkałem się z taką niebezpieczną sytuacją na kilku olsztyńskich
skrzyżowaniach. Ale to może tutejszy zwyczaj?

Moim zdaniem powinno być odwrotnie i jedno takie miejsce jest w Gdańsku gdzie wcześniej zapala się zielone na pieszych i rowerzystów. W pozostałych z tego co obserwuje jest tak jak piszesz.

Fabian.

Data: 2011-06-13 11:49:56
Autor: Alfer_z_pracy
Opóźnienie zielonego światła na przejściu/przejeździe
suxen napisał:
Sytuacja taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu.

To samo w WAW. Dodatkowo jeśli taka sygnalizacja jest na końcu drogi dla rowerów czyli rowerzysta włącza się tam do potoku aut, to takie opóźnienie powoduje że powinien ustąpić samochodom, bo w zasadzie wjeżdża z poprzecznej ulicy ze światłem czerwonym. Nieraz w takim przypadku zdarzało mi się czekać niemal cały cykl aż się "włączę". Gdyby światła uruchamiały się jednocześnie to szybciej startujący rowerzysta spokojnie by wjechał przed autami i płynność ruchu by była zachowana. Dlateg na niektórych znanych mi już skrzyżowaniach wcześniej zjeżdżam na jezdnię do aut, żeby mieć równe szanse. Chore ale prawdziwe.

Też jestem ciekaw czy taka synchronizacja to premedytacja czy wynik przypadku?

A.

Data: 2011-06-13 11:59:38
Autor: Liwiusz
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
W dniu 2011-06-13 10:07, suxen pisze:
Witam. Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło
na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do
pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy. Sytuacja
taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta
skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla
rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści
maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na
przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu. Kilkakrotnie
spotkałem się z taką niebezpieczną sytuacją na kilku olsztyńskich
skrzyżowaniach. Ale to może tutejszy zwyczaj?

Zasadniczo taki skręcający w prawo warunkowo kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa każdemu pieszemu/rowerzyście na przejściu/przejeździe, bez względu na wyświetlane dla nich światło.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-13 14:13:46
Autor: skarb
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
Liwiusz pisze:


Zasadniczo taki skręcający w prawo warunkowo kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa każdemu pieszemu/rowerzyście na przejściu/przejeździe, bez względu na wyświetlane dla nich światło.


Ale chyba jak ma zielone, to nie skręca warunkowo?

A w temacie: w Łodzi to samo (przynajmniej na "moich trasach").

--
Pozdrawiam,
Magda

Data: 2011-06-13 22:42:42
Autor: Liwiusz
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
W dniu 2011-06-13 14:13, skarb pisze:
Liwiusz pisze:


Zasadniczo taki skręcający w prawo warunkowo kierowca powinien ustąpić
pierwszeństwa każdemu pieszemu/rowerzyście na przejściu/przejeździe,
bez względu na wyświetlane dla nich światło.


Ale chyba jak ma zielone, to nie skręca warunkowo?


No tak. Nie doczytałem dokładnie, że chodzi o skręcanie na zielonym (ale też chyba wówczas istnieje obowiązek bezwzględnego przepuszczania z drogi poprzecznej?).

--
Liwiusz

Data: 2011-06-13 23:18:19
Autor: Mike
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
No tak. Nie doczytałem dokładnie, że chodzi o skręcanie na zielonym (ale
też chyba wówczas istnieje obowiązek bezwzględnego przepuszczania z
drogi poprzecznej?).

Jeżeli ma światła S-1, to jest tak jak piszesz i pewnie właśnie o taką sytuację chodzi suxenowi, tylko sęk w tym, że kierowcy nie jadą przez skrzyżowanie 2 km/h i myślą kiedy mu tu pieszy/rowerzysta wyskoczy przed maskę, tylko jak widzi że mają czerwone, to rusza i raczej się rozpędza.

A jeżeli ma światła S-3, to ma pierwszeństwo, tylko że w takiej sytuacji nie stosuje się równocześnie pozwolenia na ruch samochodów i pieszych/rowerzystów na drodze poprzecznej, w którą samochód skręca, bo S-3 jest z założenia bezkolizyjne.



--
pozdrawiam
Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-06-13 21:49:01
Autor: Oski
Opóźnienie zielonego światła na przejśc iu/przejeździe
Dnia 13-06-2011 o 10:07:18 suxen <suxen@wp.pl> napisał(a):

Witam. Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło  na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do  pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy. Sytuacja  taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta  skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla  rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści  maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na  przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu. Kilkakrotnie  spotkałem się z taką niebezpieczną sytuacją na kilku olsztyńskich  skrzyżowaniach. Ale to może tutejszy zwyczaj?

W Toruniu to samo. W zasadzie nie spotkałem się jeszcze z ani jednym  skrzyżowaniem, które zapalałoby swiatła przynajmniej równocześnie. I jest  to uciążliwe i co racja bardzo niebezpieczne, bez znaczenia czy jestem na  rowerze, rolkach, czy pieszo; czy ruszam szybko, czy powoli.
Nauczyłem się, że sygnalizacja, znaki drogowe i przepisy to drugorzędna  sprawa i po pierwsze zawsze patrzę na akcje jakie wykonuje kierowca, aby  dostosować swoją reakcję.

Na światłach natomiast ruszam na wyczucie równocześnie ze samochodami.  Dopiero taki start ma jakiś sens.


--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-06-14 20:36:10
Autor: hektoro
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
W dniu 13.06.2011 10:07, suxen pisze:
Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło
na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do
pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy. Sytuacja
taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta
skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla
rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści
maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na
przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu.

Jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami, ale bardzo często stosowane, bo nieznacznie zwiększa przepustowość dla pojazdów jadących jezdnią:

Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181

"(...) Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch powinny być sterowane tak, aby strumień podporządkowany nie miał możliwości dojazdu do punktu kolizji wcześniej niż strumień z pierwszeństwem przejazdu lub przejścia. (...)"

Proponuję więc złożyć skargę na działania sygnalizacji świetlnej do zarządcy drogi.

Pozdrawiam

Data: 2011-06-15 02:29:30
Autor: climbus
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
On 14 Cze, 20:36, hektoro <hekt...@gazeta.skasuj-to.pl> wrote:

Jest to niezgodne z obowizujcymi przepisami, ale bardzo czsto
stosowane, bo nieznacznie zwiksza przepustowo dla pojazdw jadcych
jezdni:

Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181

"(...) Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym
zezwoleniu na ruch powinny by sterowane tak, aby strumie
podporzdkowany nie mia moliwoci dojazdu do punktu kolizji wczeniej
ni strumie z pierwszestwem przejazdu lub przejcia. (...)"


Czy dotyczy to rwnie sytuacji gdy na ulicy jest zielone wiato a na
przejciu dla pieszych i przejedzie rowerowym w tym samym kierunku
jest czerwone wiato i przycisk wyzwalajcy zielone?

Ostatnio to maksymalnie wnerwia. Na nowo budowanych drogach w
Biaymstoku prawie kady przejazd jest z czerwonym wiatem i
przyciskiem. Trzeba si zatrzyma i wcisn przycisk.

Wiem, e niby jest rozporzdzenie, e pojazdy powinny mie wzbudzanie
automatyczne ale urzdy to olewaj. Chyba lepsze by byo zielone
wiato na stae gdy zielone jest na ulicy.

climbus

Data: 2011-06-15 14:11:16
Autor: BoDro
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
climbus pisze:

Wiem, e niby jest rozporzdzenie, e pojazdy powinny mie wzbudzanie
automatyczne ale urzdy to olewaj. Chyba lepsze by byo zielone
wiato na stae gdy zielone jest na ulicy.

Oczywicie, e dla nas "tradycyjna" automatyka jest lepsza, bo nie zmusza do gnicia na krzywce tylko dlatego, e o sekund za pno wcisnlimy przycisk wyzwalajcy zielone do jazdy na wprost, razem z autami. Ale poniewa rzdzi u nas zasada dyskryminacji ruchu pieszego/rowerowego, wic wiata organizuje si pod potrzeby maksymalnej przepustowoci skrzyowania dla aut (czyli np. preferencj dla prawoskrtu na jezdni przy maym ruchu na DDR/chodniku). Jak wida, nawet wykazana bezprawno stosowania przyciskw dla cyklistw nie jest w stanie zmusi drogowcw do rezygnacji z tego rozwizania, nawet na nowych czy remontowanych krzywkach...


--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2011-06-15 20:06:56
Autor: Fabian
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
On 15.06.2011 11:29, climbus wrote:
Ostatnio to maksymalnie wnerwia. Na nowo budowanych drogach w
Biaymstoku prawie kady przejazd jest z czerwonym wiatem i
przyciskiem. Trzeba si zatrzyma i wcisn przycisk.

Mgby kto podrzuci stosowny zapis w prawie na ktry mona si powoa w pisaniu do zarzdcy. Wiem, e leniwy jestem, ale pewnie kto ma to pod rk i nie musi szuka ;)

Fabian.

Data: 2011-06-15 20:12:04
Autor: Piotr P.
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote:
On 15.06.2011 11:29, climbus wrote:
Ostatnio to maksymalnie wnerwia. Na nowo budowanych drogach w
Biaymstoku prawie kady przejazd jest z czerwonym wiatem i
przyciskiem. Trzeba si zatrzyma i wcisn przycisk.

Mgby kto podrzuci stosowny zapis w prawie na ktry mona si powoa
w pisaniu do zarzdcy. Wiem, e leniwy jestem, ale pewnie kto ma to pod
rk i nie musi szuka ;)

google: "przyciski na przejazdach" :)

http://www.rowerowy.olsztyn.pl/component/content/article/41-wydarzenia-z-polski/157-przyciski-na-przejazdach-rowerowych-niezgodne-z-prawem.html

Data: 2011-06-15 19:53:07
Autor: piecia aka dracorp
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
Dnia Wed, 15 Jun 2011 20:12:04 +0200, Piotr P. napisa(a):


google: "przyciski na przejazdach" :)

http://www.rowerowy.olsztyn.pl/component/content/article/41-wydarzenia-
z-polski/157-przyciski-na-przejazdach-rowerowych-niezgodne-z-prawem.html
W Belgii czy te Holandii widziaem, e to byo norm. Tzn. rowerzyci musieli si zatrzyma i wcisn przycisk.
A jak to tego konwencja? U nas podobno ma by legalne z czasem.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-06-15 08:26:41
Autor: suxen
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
W dniu 2011.06.14 20:36, hektoro pisze:

Jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami, ale bardzo często
stosowane, bo nieznacznie zwiększa przepustowość dla pojazdów jadących
jezdnią:

Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181

"(...) Pary strumieni.....

Wielkie dzięki. Przynajmniej jest prawny argument do składania wniosków w tej sprawie.
Pozdrawiam

Data: 2011-06-18 10:32:55
Autor: 1678
Opóźnienie zielonego światła na przej ściu/przejeździe
suxen pisze:
Witam. Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy.

Decyduje o tym wzór na obliczanie czasów międzyzielonych - strumień
poprzeczny ewakuuje się najpierw z miejsca przecięcia jezdni, z
przejścia/przejazdu zjeżdża na samym końcu. Nadmierne opóźnienie zapalania
zielonego ogranicza przytoczony tu już zapis o dojeździe do punktu kolizji
strumienia z pierwszeństwem, sęk w tym, że minimalne czasy międzyzielone
muszą być obliczone i podane w tabeli, a nie ma takich wymagań dla
maksymalnych czasów międzyzielonych dla strumieni o dopuszczonej kolizji.
Sprawdzający projekt musiałby więc sam sobie to policzyć.
Przy okazji takie sytuacje uwidaczniają zagrożenie jakie tworzy radosne
odsuwanie przejść/przejazdów od tarczy skrzyżowania - różnice czasu
zapalania się zielonego większe, prędkości pojazdów większe, widoczność
niekoniecznie, czytelność manewrów pieszych i rowerzystów też.

Sytuacja taka wg mnie stwarza zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przez auta skręcające w prawo – kierowca ma już zielone i widząc nadal czerwone dla rowerów zaczyna ruszać, nie czekając (bo po co, skoro piesi i rowerzyści maja czerwone) i wtedy „nagle” zapala się zielone na przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu.

Tym bardziej, że drogowcy lubią przyzwyczajać kierowców do sytuacji, gdzie
mimo zielonego ogólnego światła mają skręt bezkolizyjny.

Kilkakrotnie spotkałem się z taką niebezpieczną sytuacją na kilku olsztyńskich skrzyżowaniach. Ale to może tutejszy zwyczaj?

Tutejszy znaczy polski. W Niemczech widziałem dokładnie na odwrót, najpierw
swoje światło dostawały tramwaje (mimo niewydzilonego toru) i piesi,
samochody kilka sekund później. Ale u nich to jest chyba w prawie zapisane.

--
Trzy słowa do zwolenników kładki

Data: 2011-11-22 18:59:08
Autor: suxen
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
W dniu 2011-06-13 10:07, suxen pisze:
Witam. Czy jest jakaś normą mówiąca, że na skrzyżowaniu zielne światło
na DDR/DDRiP włącza się z kilkusekundowym opóźnieniem w stosunku do
pojazdów jadących w tym samym kierunku równolegle po ulicy...


Niestety stało się. Kilka dni temu doszło do śmiertelnego wypadku z udziałem rowerzystki na jednym z olsztyńskich skrzyżowań.
 http://olsztyn.wm.pl/77512,Smiertelny-wypadek-na-Tuwima-Ciezarowka-potracila-rowerzystke.html
Wiele na to wskazuje, że jedną z przyczyn mogło być „swoiste” sterownie ruchem, gdzie światło zielone dla pieszych i rowerzystów w tym samym kierunku zaświeca się kila sekund po głównym świetle na skrzyżowaniu. Zdarzenie to rozpętało prawdziwą burzę wśród internautów (i  nie tylko) na temat organizacji ruchu w Olsztynie.  Wkrótce ma być przeprowadzony audyt prawidłowości działania sygnalizacji…
http://olsztyn.wm.pl/78582,Czy-musial-zginac-czlowiek-zeby-wladze-zajely-sie-sygnalizacja.html

Data: 2011-11-22 19:58:54
Autor: BoDro
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
W dniu 2011-11-22 18:59, suxen pisze:

Wiele na to wskazuje, że jedną z przyczyn mogło być „swoiste” sterownie
ruchem, gdzie światło zielone dla pieszych i rowerzystów w tym samym
kierunku zaświeca się kila sekund po głównym świetle na skrzyżowaniu.
Zdarzenie to rozpętało prawdziwą burzę wśród internautów (i nie tylko)
na temat organizacji ruchu w Olsztynie.

To nie tylko kwestia Olsztyna. U mnie jest podobnie - najpierw zielone na wprost/w prawo dostają auta, a po chwili równolegli cykliści/piesi. Efekt taki, że zniecierpliwieni ludzie widząc ruszające auta także wjeżdżają/wkraczają na PdR/PdP mimo, że nadal mają czerwone.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2011-11-22 22:58:01
Autor: Marcin Hyła
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
On 2011-11-22 19:58, BoDro wrote:

Wiele na to wskazuje, że jedną z przyczyn mogło być „swoiste” sterownie
ruchem, gdzie światło zielone dla pieszych i rowerzystów w tym samym
kierunku zaświeca się kila sekund po głównym świetle na skrzyżowaniu.
Zdarzenie to rozpętało prawdziwą burzę wśród internautów (i nie tylko)
na temat organizacji ruchu w Olsztynie.

To nie tylko kwestia Olsztyna. U mnie jest podobnie - najpierw zielone
na wprost/w prawo dostają auta, a po chwili równolegli cykliści/piesi.
Efekt taki, że zniecierpliwieni ludzie widząc ruszające auta także
wjeżdżają/wkraczają na PdR/PdP mimo, że nadal mają czerwone.

Wątek stary, zaglądam tu rzadko i może już ktoś odpisał i się powtarzam, ale (widziałem to na jakimś filmiku w internecie, skandalczna sytuacja):

Taka organizacja pracy świateł jest niedopuszczalna w świetle rozporządzenia ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. nr 220 poz. 2181 z 2003). W zał. nr 3 przepis w punkcie 8.2.3. brzmi:

"Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym
zezwoleniu na ruch powinny byæ sterowane tak, aby
strumieñ podporz¹dkowany nie mia³ mo¿liwooeci
dojazdu do punktu kolizji wczeoeniej ni¿ strumieñ z
pierwszeñstwem przejazdu lub przejoecia."

Przeklejam z powalonego pdfa stąd dziwne znaczki, ale chodzi o to, że są tzw. kolizyjne strumienie ruchu o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch, zalicza się do nich np. ruch rowerowy na wprost (sygnalizator S-6) i samochody jadące na wprost i w prawo (zielone światło dla samochodów w sygnalizatorze ogólnym S-1). Na filmie wyraźnie samochody skręcające w prawo ruszające na zielonym zajeżdżały drogę rowerzyście który dostawał zielone.

Ponieważ z art. 27 ust. 1a ustawy wyraźnie jest określone pierwszeństwo w sytuacji na skrzyżowaniu (mają je rowerzyści jadący na wprost), przywołany powyżej przepis wyklucza możliwość ustawienia sygnalizacji jak w Olsztynie i jak na filmie - to rowerzyści (mający pierwszeństwo) powinni dostać zielone jako pierwsi lub przynajmniej równocześnie z samochodami.

Moim zdaniem jak ktoś za to w Olsztynie nie beknie, to będzie to mocno podejrzane.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-11-23 16:17:00
Autor: piecia aka dracorp
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
Dnia Tue, 22 Nov 2011 22:58:01 +0100, Marcin Hya napisa(a):

Na filmie wyranie samochody
skrcajce w prawo ruszajce na zielonym zajeday drog rowerzycie
ktry dostawa zielone.
O jakim filmie piszesz?


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-11-23 18:06:53
Autor: Marcin Hya
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
On 2011-11-23 17:17, piecia aka dracorp wrote:

Na filmie wyranie samochody
skrcajce w prawo ruszajce na zielonym zajeday drog rowerzycie
ktry dostawa zielone.
O jakim filmie piszesz?

Heh, przeczytaem tylko ostatniego i pierwszego posta w dyskusji, zrozumiaem e chodzi o Olsztyn i domniemywaem e powodem odgrzania dyskusji byo to:
http://www.tvo.com.pl/index.php?pokaz=4455&page=wiadomosci (ok. 0:40)

marcin ha
--
Miasta dla rowerw http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-11-23 20:40:14
Autor: piecia aka dracorp
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
Dnia Wed, 23 Nov 2011 18:06:53 +0100, Marcin Hya napisa(a):


http://www.tvo.com.pl/index.php?pokaz=4455&page=wiadomosci (ok. 0:40)
Dziki za linka.
Pytanie: skoro taka sygnalizacja jest wbrew prawu to skd si bior? Co mi wita, e i u mnie s takie, z ciekawoci trzeba bdzie objecha miasto.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-11-23 21:58:33
Autor: Shrek
Opóźnienie zielonego światła na pr zejściu/przejeździe
On 2011-06-13 10:07, suxen wrote:

przejściu/przejeździe kiedy auto jest już w ruchu. Kilkakrotnie
spotkałem się z taką niebezpieczną sytuacją na kilku olsztyńskich
skrzyżowaniach. Ale to może tutejszy zwyczaj?

Wszędzie. Sam niedawno mało co nie zdjąłem (może za dużo powiedziane, ale stracha się najadłem) pieszego puszką, co prawada na zielonej strzałce - jeszcze gorzej dla mnie:( Wiem, że moja wina i nie próbuje się tłumaczyć, ale było dokładnie tak jak napisałś - jak patrzyłem na ich sygnalizator, to było czerwone - pax zeznaje, że zmieniło się jak byłem ze dwa metry od pasów. Ja już przyspieszałem, a laska mało co nie weszła mi w bok. Trzeba uważać.

Shrek.

Data: 2011-11-24 06:55:56
Autor: Sebastian Pawowski
Opnienie zielonego wiata na przejciu/przejedzie
W Radomiu skutecznie sobie poradzilimy z tym problem:  http://bractworowerowe.blox.pl/2011/08/Film-Dzieki-burzy-piesi-beda-bezpieczniejsi.html

--


Opóźnienie zielonego światła na przej ściu/przejeździe

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona