Opaska na wąż paliwowy

Data: 2020-06-10 11:38:26
Autor: Queequeg
Opaska na wąż paliwowy
Pytanie mam...

Jest gumowy przewód paliwowy, ok. 13 mm zewnętrznej średnicy. Przewód jest przyłączony do króćca baku (motocykl) pionowo, ale za chwilę zakręca poziomo.

Był na tym połączeniu cybant śrubowy, ale po paru latach cybant przetarł ten wąż i zaczęło cieknąć paliwo.

Chcę założyć taki zacisk, żeby wąż się nie przetarł. Macie pomysł, co będzie lepsze?

To jest opisane jako "wire clip":
https://allegro.pl/oferta/obejma-opaska-zaciskowa-na-przewod-waz-fi-13-mm-6543893116

To jako "spring clip":
https://allegro.pl/oferta/obejma-opaska-samozaciskowa-spring-na-przewod-12m-7584503350

(nie patrzcie na rozmiary, to przykładowe aukcje)

"Wire clip" wydaje się gorszy, bo zaciska się punktowo, ale drut jest okrągły i wężyk pracując nie powinien się tak szybko przetrzeć.

"Spring clip" zaciska się na większej płaszczyźnie, ale krawędź wydaje mi się ostra (może tylko wydaje, może tam jest jakaś fazka?) i mam wrażenie, że wąż może się przetrzeć tak samo jak od cybantu śrubowego.

Wikipedia sugeruje, żeby jednak użyć tego "spring" a nie "wire". https://en.wikipedia.org/wiki/Hose_clamp

"Another type of spring clamp, typically only used on vacuum hoses, is just a piece of spring steel wire bent into a loop, with the ends curled to provide handles. These are used similar to standard spring clamps, but are just pinched by hand, and provide very little clamping force. Rather than attempting to seal a hose into a barb, they just place a slight pressure on the hose, helping to keep it from sliding off the barb."

Ja mam króciec zakończony takim pogrubieniem i zakładam, że wężyk wejdzie na niego i uszczelni się to samo (czyli wire clip by wystarczył), ale z drugiej strony wężyk z czasem twardnieje i może być gorzej (czyli spring clip byłby lepszy -- byle nie przetarł wężyka...).

Macie doświadczenia lub inne pomysły?

--
Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
rzedzie:

Data: 2020-06-10 14:21:25
Autor: PiteR
Opaska na wąż paliwowy
in <news:1baa8433-3230-43a4-bc20-570ab0ea5cactrust.no1>
user Queequeg pisze tak:

[...]

Zdecydowanie NIE wire clip. On jest do pralek i często spada.
imho spring lub na śrubkę. Ale to wieczne nie będzie jeśli wąż przeginasz.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG
Costa Starbucks i BP

Data: 2020-06-10 13:26:38
Autor: Queequeg
Opaska na wąż paliwowy
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Zdecydowanie NIE wire clip. On jest do pralek i często spada.

Mówisz? Nawet jeśli się go odpowiednio dobierze i będzie ciasny? Tam nie ma raczej jak spaść, bo jest zgrubienie na króćcu, coś takiego:

https://static3.smugi.pl/pol_pl_Krociec-mosiezny-Polini-6x1-wkrecany-do-podcisnienia-473_1.jpg

imho spring lub na śrubkę. Ale to wieczne nie będzie jeśli wąż przeginasz.

Właśnie chodzi o to, żeby było. Fabrycznie jest w miarę trwałe (nie słyszy się raczej o masowo przecierających się wężykach), tylko nie wiem, co tam fabrycznie siedzi.

--
Siedzą dwie muchy przy gównie. Jedna pierdnęła, na to druga :
- No wiesz, przy jedzeniu!!!

Data: 2020-06-10 14:49:47
Autor: PiteR
Opaska na wąż paliwowy
in <news:5ec570f6-fd61-4a8f-898e-fc74d321d99ctrust.no1>
user Queequeg pisze tak:

[...]

wire clip = zło

[...]

 goglaj Kraftstoff Schlauch Klemme Federclip

https://picclick.de/10-Stück-Kraftstoff-Klemme-Federclip-Clip-65Mn-Federstahl-303194895138.html
https://www.aircooledshop.com/images/product_images/popup_images/Pierburg-Vergaser-Benzinpumpe.jpg

Data: 2020-06-10 14:18:13
Autor: Queequeg
Opaska na wąż paliwowy
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

goglaj Kraftstoff Schlauch Klemme Federclip

Wydaje mi się, że właśnie coś takiego miałem w oryginale.

https://ibb.co/VVxSHNZ (zdjęcie z serwisówki, dlatego tak mało wyraźne)

https://picclick.de/10-Stück-Kraftstoff-Klemme-Federclip-Clip-65Mn-Federstahl-303194895138.html
https://www.aircooledshop.com/images/product_images/popup_images/Pierburg-Vergaser-Benzinpumpe.jpg

Allegro niby ma: https://allegro.pl/oferta/opaska-obejma-na-waz-przewod-paliwa-oleju-fi6-7762737380

To fi6, ale powinienem znaleźć też inne.

Tylko czy to mi tego węża znowu nie uszkodzi, skoro cybant uszkodził...

--
Na egzaminie koncowym z anatomii w akademii medycznej profesor zadaje
studentce wydzialu lekarskiego pytanie:

Data: 2020-06-10 15:37:34
Autor: PiteR
Opaska na wąż paliwowy
in <news:da8a62c2-3257-4cf0-b883-eeab9c6486a4trust.no1>
user Queequeg pisze tak:

Tylko czy to mi tego węża znowu nie uszkodzi, skoro cybant
uszkodził...

Zaglądaj co 3 lata ;)

W golfie na gaźniku były te klipy zaprasowywane i trzymało 30 lat z tym że wężyk był pewnie czysty i na odłuszczone załozony aż przyssała guma do mosiądzu.

Pewnie u Ciebie to połączenie drga tzn bak stoi nieruchomo a drugi koniec drga z silnikiem a że wężyk jest krótki to ułamuje się na tym króćcu. Za 5 lat pewnie przełamie się za metalem albo popęka na łuku.

Data: 2020-06-10 14:49:37
Autor: Queequeg
Opaska na wąż paliwowy
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Zaglądaj co 3 lata ;)

Gorzej jak zapomnę :D Poza tym to nie takie proste, trzeba odkręcić osiem śrub (byłoby mniej, ale mam akcesoryjny amortyzator skrętu). Z drugiej strony co jakiś czas czyszczę filtr powietrza, więc i tak trzeba podnieść bak...

W golfie na gaźniku były te klipy zaprasowywane i trzymało 30 lat z tym że wężyk był pewnie czysty i na odłuszczone załozony aż przyssała guma do mosiądzu.

Mogę odtłuścić, tylko to nie jest mosiądz, wygląda na stal.

Pewnie u Ciebie to połączenie drga tzn bak stoi nieruchomo a drugi koniec drga z silnikiem a że wężyk jest krótki to ułamuje się na tym króćcu. Za 5 lat pewnie przełamie się za metalem albo popęka na łuku.

Bak też trochę drga, jest na elastycznych tulejkach. Podejrzewam że właśnie dlatego się to stało. Tylko pytanie jak oni to robią, że np. 5-letni motocykl nie ma z tym problemów.

--
Leci nietoperz przed siebie, a przed nim ściana. JEEEBUDUU! Wpada na
ścianę i wali się na dół, otrzepuje się i mówi:

Opaska na wąż paliwowy