Opaski płatnicze w mBanku

Data: 2018-06-26 19:31:14
Autor: Alf/red/
Opaski płatnicze w mBanku
Wczoraj mBank ogłosił, że rozdaje (za darmo! "na Openera") opaski płatnicze - 2000 sztuk.
https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/mastercard-opaska/
Według opisu jest to zwykła opaska z silikonu plus karta zbliżeniowa niewielkich rozmiarów, którą się tam do opaski wkłada. I tyle.

A rozeszły się błyskawicznie, w kilka godzin. Ktoś zdążył? Teraz można zamówić za 50 zł. Zaleta: darmowe bankomaty wszędzie (za granicą płatne przewalutowanie).

Miałem ich wisiorek (też od Mastercarda), byłem zadowolony - po roku czy ileś po prostu je deaktywowali, szkoda. A tutaj skąd mam wiedzieć czy tak samo mi tego nie wyłączą?

--
Alf/red/

Data: 2018-06-26 22:15:34
Autor: Krzysztof Halasa
Opaski płatnicze w mBanku
Alf/red/ <alf_1805@ump.waw.pl> writes:

[...]

A to jakaś wyjątkowa oferta?

A rozeszły się błyskawicznie, w kilka godzin. Ktoś zdążył? Teraz można
zamówić za 50 zł.

Za ILE???

Zaleta: darmowe bankomaty wszędzie (za granicą
płatne przewalutowanie).

Tak z 5% prowizji, czy więcej?

Miałem ich wisiorek (też od Mastercarda), byłem zadowolony - po roku
czy ileś po prostu je deaktywowali, szkoda. A tutaj skąd mam wiedzieć
czy tak samo mi tego nie wyłączą?

A co to za różnica. Tylko niech powiedzą wcześniej, żeby nie było
zaskoczenia przy kasie.

Swoją drogą, czemu mieliby wyłączać? Czemu wtedy wyłączyli?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2018-06-26 22:38:32
Autor: radekp@konto.pl
Opaski płatnicze w mBanku
Tue, 26 Jun 2018 22:15:34 +0200, w <m3vaa5b8yh.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa
<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):

> Zaleta: darmowe bankomaty wszędzie (za granicą
> płatne przewalutowanie).

Tak z 5% prowizji, czy więcej?

Płacenie za granicą kartą mBanku wynosiło mnie drożej niż wyciąganie kasy z
bankomatu inną kartą.

Karty mBanku są wybitnie krajowe.

Data: 2018-06-29 17:27:00
Autor: J.F.
Opaski płatnicze w mBanku
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l095jdt542h55ekmcjvuj8954ujklapf3f@4ax.com...
Tue, 26 Jun 2018 22:15:34 +0200,  Krzysztof Halasa<khc@pm.waw.pl> napisał(-a):
> [...]

Tak z 5% prowizji, czy więcej?

Płacenie za granicą kartą mBanku wynosiło mnie drożej niż wyciąganie kasy z

Ale to jest coraz czestsze.
Simplicity tez jest krajowe, inteligo juz zapowiada zmiany

https://inteligo.pl/zmiany2018/
2. zmieniamy stawki za przewalutowanie operacji dokonanych kartą debetową
- z 2 na 3,5 proc. w związku ze zmianami dotyczącymi zasad rozliczeń operacji przez organizację Visa,

3. ujednolicamy prowizję za przewalutowanie transakcji dokonanej kartą kredytową Visa (w walucie innej niż PLN) lub Mastercard (w walucie innej niż EUR oraz PLN)
do wysokości 3 proc. od wartości transakcji (z 1 proc. dla kart Visa oraz 2 proc. dla kart Mastercard).

No i ciekawosc mnie zzera:
-Visa cos teraz zmienila ?
-przegapili poprzednia zmiane i podsumowali straty ?
-visa owszem -ladny kurs wprowadza, ale wymieniac to nie ma zamiaru, spuszcza to na banki,
-banki policzyly ile zarabialy na przewalutowaniach i podniosly prowizje,
-koszt zagranicznych rozliczen jest naprawde wysoki ...

Hm, w sumie na tle innych bankow, to te 3% moze nie byloby takie zle .... tylko czy nie beda podwojnie przeliczac dla egzotycznych walut ?

J.

Data: 2018-06-30 10:52:35
Autor: Krzysztof Halasa
Opaski płatnicze w mBanku
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Hm, w sumie na tle innych bankow, to te 3% moze nie byloby takie zle
... tylko czy nie beda podwojnie przeliczac dla egzotycznych walut ?

3% ma może sens przy drobnych wydatkach. Przy większych to się
zwyczajnie nie opłaca, zwłaszcza że jest wiele innych, dużo tańszych
możliwości. Moim zdaniem banki same sobie strzelają w stopę - przy
mniejszych prowizjach nikomu by się nie chciało kombinować (nie żeby
to jakieś trudne było) i coś by jednak zarobiły. Zerowy obrót generuje
zerowy zarobek.

Może chodzi o to, by zamiast banków zarobili wydawcy kart walutowych,
albo np. właściciele kantorów? :-)
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2018-06-30 13:49:56
Autor: J.F.
Opaski płatnicze w mBanku
Dnia Sat, 30 Jun 2018 10:52:35 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

No drobne. Nawet jak ktos lubi zaszalec i wydac na wakacje 10 tys, to ciagle mamy 300zl, a trzeba sie doczytac jakie tam oplaty przy
innych kartach.

[...]

Mnie zastanawia ta "jednomyslnosc" bankow - podnioslo bardzo wiele
bankow, i prawie tyle samo ... a moze jednak visa/mc obciaza je
kosztami przewalutowania ?

J.

Data: 2018-06-30 14:26:21
Autor: radekp@konto.pl
Opaski płatnicze w mBanku
Fri, 29 Jun 2018 17:27:00 +0200, w <5b364fc7$0$687$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
>Karty mBanku są wybitnie krajowe.

Ale to jest coraz czestsze.
Simplicity tez jest krajowe, inteligo juz zapowiada zmiany

Ja mam wciąż 0%, ale to już problem strzyżonych owieczek co tam sobie
wybierają.

Data: 2018-06-30 14:22:34
Autor: Wojciech Bancer
Opaski płatnicze w mBanku
On 2018-06-26, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

Płacenie za granicą kartą mBanku wynosiło mnie drożej niż wyciąganie kasy z
bankomatu inną kartą.

Karty mBanku są wybitnie krajowe.

No mBank ma niby dedykowaną kartę do takich rzeczy jak zakupy zagraniczne:
https://www.mbank.pl/oferta-indywidualna-intensive/karty-do-konta/karta-debetowa-visa-swiat-intensive/

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-06-30 21:11:56
Autor: J.F.
Opaski płatnicze w mBanku
Dnia Sat, 30 Jun 2018 14:22:34 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
On 2018-06-26, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]
[...]

Tylko kosztuje 10zl/mc, wiec zwroci sie dopiero po wydaniu ~2000 zl a jeszcze trzeba konto Intensive, i pilnowac, zeby 7000 zl na niego
wplynelo, bo skasuja 50zl..

Co prawda w obecnej promocji dadza zarobic wiecej, ale potem co -
zamykac konto ? Czy zmienic na inny typ ...

Ale to chyba nowy produkt ... czyzby zauwazyli odplyw klientow ?
Czy taki ukłon wakacyjny ... z perspektywa zwrotu za pol roku :-)

Zrobiliby 2% prowizji, to by nie musieli szukac nowych klientow :-)

J.

Data: 2018-07-02 01:10:40
Autor: Krystek
On 2018-06-26, radekp@konto.pl<radekp@konto.pl>  wrote:
[...]
[...]

Czy ja dobrze widzę, że kursy walut dla tej karty są inne (lepsze?), niż mBankowy kurs?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2018-07-02 00:11:21
Autor: Dawid Rutkowski
Opaski płatnicze w mBanku
W dniu poniedziałek, 2 lipca 2018 01:10:41 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:

Czy ja dobrze widzę, że kursy walut dla tej karty są inne (lepsze?), niż mBankowy kurs?

Zależy gdzie patrzyż.
Karta jest rozliczana w PLN  bez dodatkowej prowizji, czyli tak, jak powinny być wszystkie, niestety nie są.
Waluty przeliczane są wg kursu visa - zdecydowanie lepszego niż mBąkowy. mB rżnie 3%, visa 0,4% (przy przeliczaniu na PLN, przy przeliczaniu na EUR tylko 0,2%).
Ale to płatna karta, trzeba sporo wydać, żeby się zwróciła - a są przecież inne, tak samo rozliczane i darmowe, chociażby debetówka z żubra czy visa kredytowa getoutu.

Zaś co do samych kursów to większość kart visa z polskich banków jest rozliczana w PLN (nie dały się żaba i krokodyl i chyba pko), więc waluty wg kursu visa - ale banki doliczają prowizje za transakcje zagraniczne (citek nawet za DCC).
Karty mc rozliczane są w większości w EUR, a EUR->PLN po kursie banku. Ale bywają rozliczane w PLN - oraz rozliczane np. w 4 walutach.

Data: 2018-07-02 16:34:40
Autor: J.F.
Opaski płatnicze w mBanku
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4b911a54-8666-4134-a839-b62eb84ef7fc@googlegroups.com...
[...]

Żaba (jesli to o o BZ chodzi, juz niedlugo zreszta), co prawda ma kurs wlasny, ale dolicza prowizje.
Niby niska, ale razem z kursem to juz "jak wszyscy".

Tzn tak bylo rok temu, moglo sie zmienic.

J.

Data: 2018-06-30 23:30:36
Autor: radekp@konto.pl
Opaski płatnicze w mBanku
Sat, 30 Jun 2018 14:22:34 +0200, w
<slrnpjetga.22h5.wojciech.bancer@pl-test.org>, Wojciech Bancer

On 2018-06-26, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

> [...]
>
> Karty mBanku są wybitnie krajowe.

No mBank ma niby dedykowaną kartę do takich rzeczy jak zakupy zagraniczne:

Może, ale po co mi mnożenie bytów?

Data: 2018-06-26 22:37:23
Autor: radekp@konto.pl
Opaski płatnicze w mBanku
Tue, 26 Jun 2018 19:31:14 +0200, w <pgtt94$aec$1@node1.news.atman.pl>, Alf/red/
<alf_1805@ump.waw.pl> napisał(-a):

https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/mastercard-opaska/
Według opisu jest to zwykła opaska z silikonu plus karta zbliżeniowa niewielkich rozmiarów, którą się tam do opaski wkłada. I tyle.

Teraz można zamówić za 50 zł.

Ahahahah :D

Data: 2018-06-27 03:25:16
Autor: Dawid Rutkowski
Opaski płatnicze w mBanku
Ech, łobuzy, wyłączyli mBąkowe forum i nie było się skąd dowiedzieć o promo, gadżeta bym sobie wziął - bo wiadomo, że 50zł za coś takiego to tylko gimbaza może dać.
Podobno tym razem karta ważna na 3 lata.
A ten Twój breloczek był pewnie po prostu ważny na rok albo dwa, nie było żadnej dezaktywacji, tylko po prostu minęła mu data ważności, a była to "karta" niewznawiana - tak samo jest np. z naklejkami (ale mBąka, citek wznawia), czy też - z nieco innej beczki - debetówkami kantoru aliora.
Ciekawe, że to MC lubuje się w takich kombinacjach - a przynajmniej w PL - bo z visy to czytałem jedynie o breloczku dla dzieci w pko (który swoją drogą jest chyba jedynym bankiem w PL, który pozwala założyć konto dla dziecka poniżej 13 lat - choć to też jest jakaś ściema, bo w sensie prawnym konto należy chyba do rodzica, a dziecko jest jedynie pełnomocnikiem - co też jest ciekawostką, bo czy dziecko do 13 lat - czyli bez zdolności do czynności prawnych - pełnomocnikiem może zostać?).
No i MC chyba mocno sponsoruje ten opener - proponowali mi np. karnet z 10k punktów priceless specials - nie wiem, ile kosztuje za gotówkę, ale 10k punktów to tak pi*oko odpowiada 100zł.
Ciekawe, czy w budkach z żarciem i innymi pierdółkami będzie można tam płacić jedynie kartami MC?

Data: 2018-06-27 19:57:48
Autor: Alf/red/
Opaski płatnicze w mBanku
(który swoją drogą jest chyba jedynym bankiem w PL, który pozwala założyć konto dla dziecka poniżej 13 lat

Mój młody płacił swoją kartą jak miał bodaj 8 lat. Prepaidem. Ale się podpisał kulfonami ;)

Ciekawe, czy w budkach z żarciem i innymi pierdółkami będzie można tam płacić jedynie kartami MC?

Zdaje się, że na poprzednich imprezach wypuszczali wewnętrzne karty prepaidowe. Nie byłem, nie pamiętam.

--
Alf/red/

Opaski płatnicze w mBanku