Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opel Ampera

Opel Ampera

Data: 2012-04-09 09:57:51
Autor: megrims
Opel Ampera
Witam.

O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu. Zastanawiam się po cholerę robili takie cuda
hybrydowe jak Lexus z literką h. Tam oba silniki przenoszą
napęd na kolą. Przecież silnik spalinowy ma największą sprawność
przy konkretnych obrotach i konkretnym obciążeniu. Można
efektywniej ładować akumulatory. Poza tym duża moc pojazdu
jest wykorzystywana podczas rozpędzania i nie jest cały czas
potrzebna.

W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.

Data: 2012-04-09 10:01:50
Autor: DoQ
Opel Ampera
W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytaem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w ktrym napd jest realizowany tylko za pomoc
silnikw elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako

le przeczytae...

--
Pozdr. Grzymosaw

Data: 2012-04-09 10:52:21
Autor: megrims
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 10:01, DoQ pisze:
W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytaem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w ktrym napd jest realizowany tylko za pomoc
silnikw elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako

le przeczytae...


OK. pewnie s jeszcze jakie inne. Jednak takie konstrukcje
s w mniejszoci.

Data: 2012-04-09 13:10:25
Autor: BartekK
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.
Jeśli mówimy o czymś, co występuje jako elektryk/hybryda/zwykły równocześnie - to chodzi o prostotę i unifikację.
Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią a silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie, przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-04-09 13:15:40
Autor: Cavallino
Opel Ampera

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.
Jeśli mówimy o czymś, co występuje jako elektryk/hybryda/zwykły równocześnie - to chodzi o prostotę i unifikację.
Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią a silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie, przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.

W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?

Data: 2012-04-09 13:34:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Opel Ampera
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

Uytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa
atwiej dostawi kloc elektrycznego silnika-prdnicy pomidzy skrzyni
a silnikiem, a zostawiajc ca reszt auta bez zmian (zawieszenie,
przeniesienie napdu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak maj moc
szczytow 'tak sobie' w porwnaniu do spalinowego, czsto hybrydy maj
~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dziki czemu sumujc moce da si
jecha cakiem dynamicznie i cakiem szybko, a jakby koa krci tylko
ten elektryczny - to jednak za maa moc.

W porwnaniu do 130 konnego elektrycznego?

  Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
takiego zestawu. Bo to trzeba doda do ju istniejacej masy spalinowego
a pzniej rozpdza (z czego czsc wirujaca te stanowi niezerowy
skadnik).
 No chyba, e spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczaln" jazd
(typu "dugo pod gr", zakadamy e jak braknie energii w akumulatorach
to mwi si trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrcimy proporcje
mocy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-09 14:20:13
Autor: Cavallino
Opel Ampera

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad...
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

Uytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa
atwiej dostawi kloc elektrycznego silnika-prdnicy pomidzy skrzyni
a silnikiem, a zostawiajc ca reszt auta bez zmian (zawieszenie,
przeniesienie napdu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak maj moc
szczytow 'tak sobie' w porwnaniu do spalinowego, czsto hybrydy maj
~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dziki czemu sumujc moce da si
jecha cakiem dynamicznie i cakiem szybko, a jakby koa krci tylko
ten elektryczny - to jednak za maa moc.

W porwnaniu do 130 konnego elektrycznego?

 Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
takiego zestawu. Bo to trzeba doda do ju istniejacej masy spalinowego

Nie jestem przekonany, czy do doadowywania akumulatorw nie wystarcza jednak duo mniejszy, lejszy (i sabszy) silnik spalinowy.
W kocu nie musi pracowa dobrze w penym zakresie obrotw, nie potrzeba mu skrzyni biegw i sprzga, waw napdowych czy innych elementw przeniesienia napdu, to wszystko way i to pewnie cakiem sporo w porwnaniu nawet do kilku silnikw elektrycznych umieszczonych przy koach.

No chyba, e spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczaln" jazd

Nie wiem dokadnie jak jest z Amper, ale trzeba pamita e to ma by auto elektryczne, a silnik spalinowy jest dodatkiem, pozwalajcym przeduy przebieg na prdzie, a nie majcym zapewni drugie rdo napdu.


(typu "dugo pod gr", zakadamy e jak braknie energii w akumulatorach
to mwi si trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrcimy proporcje
mocy.

Dokadnie tak chyba powinno by.
BTW: kto wie ile mocy maj silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych?

Data: 2012-04-09 16:11:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Opel Ampera
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

BTW: kto wie ile mocy maj silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych?

  Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) bya pierwszym co mi przyszo na mysl do
porwnywania, ale zaraz znalazem dwa powane argumenty przeciw,
wic przezornie schowaem kwestie kolejowe na dno ;)

  Po pierwsze, lokomotywa to taki twr, e z natury rzeczy kilkanascie
dodatkowych ton ciaru jest wrcz wskazane. W manewrowej szczeglnie.
  Samochodowi na osiagi "do setki" ten element raczej nie suy.
  Po drugie, "same plusy" ujawniaja si na maych prdkosciach,
co te jakby troch rni lokomotyw manewrowa od samochodu (no,
moe poza startem ze skrzyowania).
  Oczywiscie ten drugi argument mona nieco stpi, wskazujac i sterowanie
silnikiem samochodu (nie te moce) nie musi odpowiada klasycznemu
poaczeniu szeregowemu, sta nas na impulsowe sterowanie caym
pradem. Ale pierwszy argument (masa) nadal przemawia przeciw porwnywaniu.

  Za tym, e da si skonstruowa "dostatecznie lekki" silnik elektryczny
w sumie najbardziej przemawia fakt, e za grosze (<100z) da si
poskada (latajacy) model smigowca z napdem elektrycznym.
  Oczywiscie te "grosze" to w proporcji do mocy, niemniej tu mamy
przeciwiestwo lokomotywy ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-09 16:28:20
Autor: Cavallino
Opel Ampera

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad...
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

BTW: kto wie ile mocy maj silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych?

 Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) bya pierwszym co mi przyszo na mysl do
porwnywania, ale zaraz znalazem dwa powane argumenty przeciw,
wic przezornie schowaem kwestie kolejowe na dno ;)

Ale nie musi by manewrowa, moe by pasaerska.

Data: 2012-04-09 19:20:31
Autor: Cezary Daniluk
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 16:28, Cavallino pisze:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad...
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w
lokomotywach spalinowych?

Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)

Ale nie musi być manewrowa, może być pasażerska.


http://pl.wikipedia.org/wiki/SU46 chociażby ;)

Pozdrawiam !

PS:
Żebyś nie musiał klikać:

2250KM silnik
1450kW prądnica
225kW silniki trakcyjne :)
SU46 to dwukabinowe 6-osiowe lokomotywy o układzie Co'Co' z przekładnią elektryczną. Źródłem mocy jest wysokoprężny czterosuwowy silnik spalinowy zbudowany w oparciu o daleko idącą modyfikację konstrukcyjną silnika kolejowego firmy FIAT typu W2112SSF o mocy 1655 kW (2250 KM), który napędza prądnicę główną GP-846 B1 (napięcie znamionowe – 725 V, prąd znamionowy – 2000 A, moc ciągła – 1450 kW, prędkość obrotowa – 1500 obr/min, wzbudzanie – szeregowo-bocznikowo-obce, masa – 4350 kg), współpracującą ze wzbudnicą typu BA-72U (prod. – Dolmel Wrocław, napięcie znamionowe – 190 V, prąd – 45 A, prędkość obrotowa wirnika – 1500 obr/min, wzbudzanie – obce (ok. 10 A), masa – 230 kg) i zasilającą elektryczne silniki trakcyjne LSm-493 (moc – 225 kW, prąd przy obciążeniu ciągłym – 334 A (max. 565 A), napięcie robocze – 725 V (max. 850 V), prędkość obrotowa znamionowa – 553 obr/min (max. – 2260 obr/min), zapotrzebowanie powietrza chłodzącego – 66 m³/min, masa – 1890 kg). Ponieważ do rozruchu konieczne jest osiągnięcie temperatury silnika +40° C, lokomotywa wyposażona jest w opalany olejem napędowym podgrzewacz wody do nagrzewania kadłuba silnika, oleju oraz chłodnicy powietrza ładującego[1]. Jako źródła prądu użyto zasadowych akumulatorów niskooporowych typu SJ-200 o napięciu 90 V[2].

Lokomotywa mogła przechodzić przez łuki o minimalnym promieniu 100 m.

Data: 2012-04-09 23:14:05
Autor: BartekK
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 19:20, Cezary Daniluk pisze:
(ciach)
czyli prawie-na styk:
- silnik spalinowy 1655kW
- prądnica o mocy ciągłej 1450kW (chwilowa zapewne większa, znacznie)
- silniki elektryczne 6szt po 225kW = 1350kW
- (ale jeszcze prawie do 10kW idzie na wzbudnicę prądnicy głównej),
- całkiem sporo kW na wentylatory chłodzące silniki trakcyjne i inny osprzęt...

Ale z samochodem to nie ma prawie nic wspólnego, w aucie dochodzą akumulatory (żeby jeździć bez spalin, jeśli tylko się da, i odzyskiwać do nich energię z hamowania elektrodynamicznego).
W lokomotywie po pierwsze - często operuje się mocami bliskimi pełnej, a po drugie jest przełożenie wprost silnik spalinowy > prądnica > silniki elektryczne tylko i wyłącznie z tego powodu, że przy takich mocach/momentach ciężko by było zrobić przekładnię wprost z silnika spalinowego, uzyskać duży moment od zerowej prędkości i przenieść taki napęd na 6 osi napędowych. Po drugie dla silnika spalinowego nie ma szans na płynną zmianę prędkości w tak dużym zakresie, więc potrzebna by była "skrzynia biegów" oraz sprzęgła do niej - co w przypadku takich sił jak w lokomotywie jest nieopłacalne, nawet wielkie auta "wywrotki do kopalni" są też jak lokomotywa "szeregowo spalinowo-elektryczne".

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-04-09 22:24:40
Autor: Czarek Daniluk
Opel Ampera
On Apr 9, 11:14pm, BartekK <s...@drut.org> wrote:

Ale z samochodem to nie ma prawie nic wsplnego, w aucie dochodz
akumulatory (eby jedzi bez spalin, jeli tylko si da, i odzyskiwa
do nich energi z hamowania elektrodynamicznego).
W lokomotywie po pierwsze - czsto operuje si mocami bliskimi penej, a
po drugie jest przeoenie wprost silnik spalinowy > prdnica > silniki
elektryczne tylko i wycznie z tego powodu, e przy takich
mocach/momentach ciko by byo zrobi przekadni wprost z silnika
spalinowego, uzyska duy moment od zerowej prdkoci i przenie taki
napd na 6 osi napdowych. Po drugie dla silnika spalinowego nie ma
szans na pynn zmian prdkoci w tak duym zakresie, wic potrzebna by
bya "skrzynia biegw" oraz sprzga do niej - co w przypadku takich si
jak w lokomotywie jest nieopacalne, nawet wielkie auta "wywrotki do
kopalni" s te jak lokomotywa "szeregowo spalinowo-elektryczne".

S lokomotywy z przekadn cakiem hydrauliczn - poczytaj o Voith
Maxima czy jako tak podobnie :)

Pozdrawiam !

Data: 2012-04-10 00:12:47
Autor: The_EaGle
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 13:10, BartekK pisze:


... W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy
mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da
się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił
tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.

Silnik elektryczny może mieć właściwie dowolną moc...a na pewno znacznie większą niż największy silnik spalinowy w samochodzie.
Tak więc ani moc ani moment nie jest problemem. Silniki elektryczne w samochodach są sterowane za pomocą falowników w związku z tym mogą pracować z dużym momentem zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach.

Problem wysokiej prędkości wiąże się z generowaniem dużej mocy przez dłuższy czas co oczywiście dla silnika elektrycznego nie jest żadnym problemem. Niestety dużym problemem jest dla akumulatorów i zasięg takiego auta które podróżowało by z prędkością non stop np 180km/h. Druga sprawa to wydajność prądowa długotrwała z akumulatorów. Samochody elektryczne zwykle jeżdżą wolno wiec tak projektuje się ich zasilanie aby optymalnie rozładowywały aku przy odpowiednim prądzie ponieważ pojemność aku nie jest stała. Zmienia się w zależności od wielu czynników m.in od prądu ładowania i rozładowywania.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-04-09 13:21:41
Autor: Stefan Szczygielski
Opel Ampera
W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.

Nie wiem, może producenci aut sportowych lobbują przeciwko takim rozwiązaniom? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=zLjnRj2Dhwk

S.

Data: 2012-04-09 14:11:16
Autor: megrims
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 13:21, Stefan Szczygielski pisze:
W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.

Nie wiem, może producenci aut sportowych lobbują przeciwko takim
rozwiązaniom? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=zLjnRj2Dhwk

S.

http://www.youtube.com/watch?v=L7zHcvDPxYU
jakaś elektryczna pasqda vs 911 Turbo

http://www.youtube.com/watch?v=OxveY1R2pws
tesla vs 911 Turbo


A może chodzi tylko o bicie piany, nakręcanie koniunktury
i bełkot pseudo ekologów. Lobby naftowe na pewno nie popiera
takich projektów. Chociaż może za 20 lat zacznie się dziać
coś sensownego w segmencie elektryków.

Data: 2012-04-10 00:21:28
Autor: The_EaGle
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.

Opel ampera, chevrolet volt...

Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu.

Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Zastanawiam się po cholerę robili takie cuda
hybrydowe jak Lexus z literką h.
Hybrydy w toyocie to pochodne tych od priusa - starsza technologia.

Tam oba silniki przenoszą
napęd na kolą. Przecież silnik spalinowy ma największą sprawność
przy konkretnych obrotach i konkretnym obciążeniu. Można
efektywniej ładować akumulatory. Poza tym duża moc pojazdu
jest wykorzystywana podczas rozpędzania i nie jest cały czas
potrzebna.

Silnik elektryczny w priusie pracuje jako wspomaganie silnika spalinowego. Oznacza to że silnik spalinowy pracuje efektywnej.
Po za tym prius do niewielkiej prędkości może poruszać się tylko na silniku elektrycznym.

W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.

Trzeba od zera stworzyć samochód tak jak to zrobił GM a nie modyfikować znane rozwiązania = większe koszty.

Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do sterowania tym stuffem = duże koszty.

--
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-04-10 08:45:05
Autor: megrims
Opel Ampera
W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.

Opel ampera, chevrolet volt...


Przecież to to samo auto
Opel Kadet = Pontiac le Mans
Opel Omega = Cadillac Catera
Opel Insignia = Buick Regal
Opel Senator = Vauxhall Royale


i takich przykładów jest dużo.


Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu.

Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Dokładnie to miałem na myśli.


Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
sterowania tym stuffem = duże koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

Data: 2012-04-10 10:03:53
Autor: J.F
Opel Ampera
Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości
Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu.
Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.
Dokładnie to miałem na myśli.

Wreszcie porzadny naped na 4 kola moze byc, a nie jakies polsrodki :-)

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

No nie wiem ... GM juz jednemu elektrycznemu samochodzikowi leb ukrecil i to wyjatkowo konsekwentnie, ciekawe czemu .. fakt ze pozniej sie okazalo ze GM nie bylo stac na doplacanie do interesu :-)

J.

Data: 2012-04-13 22:35:03
Autor: The_EaGle
Opel Ampera
W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:

Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
sterowania tym stuffem = duże koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić 3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się spalaniem 3-4l w mieście.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-04-13 23:47:42
Autor: kogutek
Opel Ampera
The_EaGle <the@pl.pl> napisa(a):
W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:

>> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
>> sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
>> używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
>> dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
>> krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
>> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
>> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
>> sterowania tym stuffem = duże koszty.
>
> Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
> co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
> sobą mocno powiązane.

Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić 3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się spalaniem 3-4l w mieście.

Pozdrawiam
Rafał


Mona rwnie kupic za 25 tysicy przyzwoity uywany samochd z silnikiem
spalinowym a rnica do pidziesiciu tysicy pozwoli na przejechanie z
dwustu tysicy kilometrw na tradycyjnym paliwie. To nie wiem czy jest jaki
cel ekonomiczny kupowania w/w toyoty. Chyba tylko dla szpanu. --


Data: 2012-04-13 23:36:57
Autor: kogutek
Opel Ampera
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa(a):
W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
> W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
>> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
>> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
>> silników elektrycznych.
>
> Opel ampera, chevrolet volt...


Przecież to to samo auto
Opel Kadet = Pontiac le Mans
Opel Omega = Cadillac Catera
Opel Insignia = Buick Regal
Opel Senator = Vauxhall Royale


i takich przykładów jest dużo.

>
>> Silnik spalinowy pracuje tylko jako
>> generator prądu.
>
> Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Dokładnie to miałem na myśli.

>
> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
> sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
> używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
> dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
> krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
> sterowania tym stuffem = duże koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

Dugo na te czasy poczekamy. Kady producent jest w stanie w przecigu
maksymalnie kwartau wprowadzi do produkcji samochd elektryczny. Nic na tym
nie straci. Silniki elektryczne s. Akumulatory s. W produkcji samochd
elektryczny bdzie taszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
nie ma w duych ilociach produkowanych samochodw elektrycznych. Prostsza
konstrukcja spowodowaa by zmniejszenie zatrudnienia i likwidacj firm
produkujcych silniki i skrzynie biegw. Cz firm przestawio by si na
produkcj akumulatorw i silnikw elektrycznych, co z tymi co by byy zbdne.
Nawet jak by dao si z minimalnymi stratami spoecznymi wprowadzi do masowej
produkcji samochd elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemoliwy do
rozwizania problem. Brak prdu i infrastruktury potrzebnej do adowania
akumulatorw. Na wiecie prdu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
sto samochodw elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by byo sto
tysicy to cz by staa bo nie byo by prdu eby je adowa. Niemcy maj
problem z prdem bo zaczynaj wycza elektrownie atomowe. Zanim zbuduj nowe
troch potrwa. czyli u nich taka sama lipa. Idea samochodu elektrycznego jest
dobra. Na jej wprowadzenie wedug mnie trzeba bdzie poczeka jeszcze wiele
lat. Chyba e jaki cud si stanie. --


Data: 2012-04-14 08:42:09
Autor: J.F.
Opel Ampera
Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisa(a):
Dugo na te czasy poczekamy. Kady producent jest w stanie w przecigu
maksymalnie kwartau wprowadzi do produkcji samochd elektryczny. Nic na tym
nie straci. Silniki elektryczne s. Akumulatory s. W produkcji samochd
elektryczny bdzie taszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
nie ma w duych ilociach produkowanych samochodw elektrycznych. Prostsza
konstrukcja spowodowaa by zmniejszenie zatrudnienia i likwidacj firm
produkujcych silniki i skrzynie biegw. Cz firm przestawio by si na
produkcj akumulatorw i silnikw elektrycznych, co z tymi co by byy zbdne.

A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

Nawet jak by dao si z minimalnymi stratami spoecznymi wprowadzi do masowej

Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

produkcji samochd elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemoliwy do
rozwizania problem. Brak prdu i infrastruktury potrzebnej do adowania
akumulatorw. Na wiecie prdu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
sto samochodw elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by byo sto
tysicy to cz by staa bo nie byo by prdu eby je adowa.

No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
wielu milionow. W Polsce.

Idea samochodu elektrycznego jest
dobra. Na jej wprowadzenie wedug mnie trzeba bdzie poczeka jeszcze wiele
lat. Chyba e jaki cud si stanie.

Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
krajach uran.

J.

Data: 2012-04-14 10:42:44
Autor: kogutek
Opel Ampera
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(a):
Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisa(a):
> Dugo na te czasy poczekamy. Kady producent jest w stanie w przecigu
> maksymalnie kwartau wprowadzi do produkcji samochd elektryczny. Nic na tym
> nie straci. Silniki elektryczne s. Akumulatory s. W produkcji samochd
> elektryczny bdzie taszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
> nie ma w duych ilociach produkowanych samochodw elektrycznych. Prostsza
> konstrukcja spowodowaa by zmniejszenie zatrudnienia i likwidacj firm
> produkujcych silniki i skrzynie biegw. Cz firm przestawio by si na
> produkcj akumulatorw i silnikw elektrycznych, co z tymi co by byy zbdne.

A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

> Nawet jak by dao si z minimalnymi stratami spoecznymi wprowadzi do masowe
j

Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

> produkcji samochd elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemoliwy do
> rozwizania problem. Brak prdu i infrastruktury potrzebnej do adowania
> akumulatorw. Na wiecie prdu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest z
e
> sto samochodw elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by byo sto
> tysicy to cz by staa bo nie byo by prdu eby je adowa.

No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
wielu milionow. W Polsce.

> Idea samochodu elektrycznego jest
> dobra. Na jej wprowadzenie wedug mnie trzeba bdzie poczeka jeszcze wiele
> lat. Chyba e jaki cud si stanie.

Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
krajach uran.

J.


Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy s akwizytorami. Dla wielu by
wystarczy samochd elektryczny ktrym mona zrobi 50 kilometrw od adowania
do adowania. Nie ma najmniejszego problemu eby taki w tej chwili zrobi. A
go nie ma i dugo nie bdzie. Czyli jest jeszcze co co przeszkadza w masowej
produkcji typowego miejskiego maego taniego w eksploatacji samochodu
elektrycznego. Spisek producentw ropy wykluczam. --


Data: 2012-04-17 08:35:38
Autor: Tadeusz
Opel Ampera
W dniu 2012-04-14 12:42, kogutek pisze:
J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  napisa(a):


Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy s akwizytorami. Dla wielu by
wystarczy samochd elektryczny ktrym mona zrobi 50 kilometrw od adowania
do adowania. Nie ma najmniejszego problemu eby taki w tej chwili zrobi. A
go nie ma i dugo nie bdzie. Czyli jest jeszcze co co przeszkadza w masowej
produkcji typowego miejskiego maego taniego w eksploatacji samochodu
elektrycznego.

Jest, jest...
i powoli zaczynaj o tym mwi nawet ekolodzy:
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/deutsche-welle-w-onecie/samochody-elektryczne-w-slepej-uliczce,1,5098182,wiadomosc.html

--
pozdrawiam
Tadeusz

Opel Ampera

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona