Data: 2012-04-10 00:21:28 | |
Autor: The_EaGle | |
Opel Ampera | |
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem Opel ampera, chevrolet volt... Silnik spalinowy pracuje tylko jako Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła. Zastanawiam się po cholerę robili takie cudaHybrydy w toyocie to pochodne tych od priusa - starsza technologia. Tam oba silniki przenoszą Silnik elektryczny w priusie pracuje jako wspomaganie silnika spalinowego. Oznacza to że silnik spalinowy pracuje efektywnej. Po za tym prius do niewielkiej prędkości może poruszać się tylko na silniku elektrycznym. W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były Trzeba od zera stworzyć samochód tak jak to zrobił GM a nie modyfikować znane rozwiązania = większe koszty. Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do sterowania tym stuffem = duże koszty. -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-04-10 08:45:05 | |
Autor: megrims | |
Opel Ampera | |
W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze: Przecież to to samo auto Opel Kadet = Pontiac le Mans Opel Omega = Cadillac Catera Opel Insignia = Buick Regal Opel Senator = Vauxhall Royale i takich przykładów jest dużo.
Dokładnie to miałem na myśli.
Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze sobą mocno powiązane. |
|
Data: 2012-04-10 10:03:53 | |
Autor: J.F | |
Opel Ampera | |
Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości
Dokładnie to miałem na myśli.Silnik spalinowy pracuje tylko jakoNie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła. Wreszcie porzadny naped na 4 kola moze byc, a nie jakies polsrodki :-) Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny No nie wiem ... GM juz jednemu elektrycznemu samochodzikowi leb ukrecil i to wyjatkowo konsekwentnie, ciekawe czemu .. fakt ze pozniej sie okazalo ze GM nie bylo stac na doplacanie do interesu :-) J. |
|
Data: 2012-04-13 22:35:03 | |
Autor: The_EaGle | |
Opel Ampera | |
W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:
Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić 3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się spalaniem 3-4l w mieście. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-04-13 23:47:42 | |
Autor: kogutek | |
Opel Ampera | |
The_EaGle <the@pl.pl> napisał(a):
W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:Można również kupic za 25 tysięcy przyzwoity używany samochód z silnikiem spalinowym a różnica do pięćdziesięciu tysięcy pozwoli na przejechanie z dwustu tysięcy kilometrów na tradycyjnym paliwie. To nie wiem czy jest jaki¶ cel ekonomiczny kupowania w/w toyoty. Chyba tylko dla szpanu. -- |
|
Data: 2012-04-13 23:36:57 | |
Autor: kogutek | |
Opel Ampera | |
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a):
W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeci±gu maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym nie straci. Silniki elektryczne s±. Akumulatory s±. W produkcji samochód elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego nie ma w dużych ilo¶ciach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm produkuj±cych silniki i skrzynie biegów. Czę¶ć firm przestawiło by się na produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne. Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do rozwi±zania problem. Brak pr±du i infrastruktury potrzebnej do ładowania akumulatorów. Na ¦wiecie pr±du jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto tysięcy to czę¶ć by stała bo nie było by pr±du żeby je ładować. Niemcy maj± problem z pr±dem bo zaczynaj± wył±czać elektrownie atomowe. Zanim zbuduj± nowe trochę potrwa. czyli u nich taka sama lipa. Idea samochodu elektrycznego jest dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele lat. Chyba że jaki¶ cud się stanie. -- |
|
Data: 2012-04-14 08:42:09 | |
Autor: J.F. | |
Opel Ampera | |
Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeci±gu A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca. Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ? produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac. A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie wielu milionow. W Polsce. Idea samochodu elektrycznego jest Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa. A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych krajach uran. J. |
|
Data: 2012-04-14 10:42:44 | |
Autor: kogutek | |
Opel Ampera | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy s± akwizytorami. Dla wielu by wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze co¶ co przeszkadza w masowej produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu elektrycznego. Spisek producentów ropy wykluczam. -- |
|
Data: 2012-04-17 08:35:38 | |
Autor: Tadeusz | |
Opel Ampera | |
W dniu 2012-04-14 12:42, kogutek pisze:
J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):Jest, jest... i powoli zaczynaj± o tym mówić nawet ekolodzy: http://wiadomosci.onet.pl/raporty/deutsche-welle-w-onecie/samochody-elektryczne-w-slepej-uliczce,1,5098182,wiadomosc.html -- pozdrawiam Tadeusz |
|