Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opel Ampera

Opel Ampera

Data: 2012-04-10 00:21:28
Autor: The_EaGle
Opel Ampera
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silnikĂłw elektrycznych.

Opel ampera, chevrolet volt...

Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prÄ…du.

Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Zastanawiam siÄ™ po cholerÄ™ robili takie cuda
hybrydowe jak Lexus z literkÄ… h.
Hybrydy w toyocie to pochodne tych od priusa - starsza technologia.

Tam oba silniki przenoszÄ…
napęd na kolą. Przecież silnik spalinowy ma największą sprawność
przy konkretnych obrotach i konkretnym obciÄ…ĹĽeniu. MoĹĽna
efektywniej ładować akumulatory. Poza tym duża moc pojazdu
jest wykorzystywana podczas rozpędzania i nie jest cały czas
potrzebna.

Silnik elektryczny w priusie pracuje jako wspomaganie silnika spalinowego. Oznacza to ĹĽe silnik spalinowy pracuje efektywnej.
Po za tym prius do niewielkiej prędkości może poruszać się tylko na silniku elektrycznym.

W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposĂłb jak Opel Ampera.

Trzeba od zera stworzyć samochód tak jak to zrobił GM a nie modyfikować znane rozwiązania = większe koszty.

Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do sterowania tym stuffem = duże koszty.

--
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-04-10 08:45:05
Autor: megrims
Opel Ampera
W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silnikĂłw elektrycznych.

Opel ampera, chevrolet volt...


PrzecieĹĽ to to samo auto
Opel Kadet = Pontiac le Mans
Opel Omega = Cadillac Catera
Opel Insignia = Buick Regal
Opel Senator = Vauxhall Royale


i takich przykładów jest dużo.


Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prÄ…du.

Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Dokładnie to miałem na myśli.


Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysokÄ…
sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
uĹĽywa siÄ™ m.in super kondensatorĂłw (w priusie teĹĽ) ktĂłra sÄ… w stanie z
dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
krĂłtkim czasie (czego nie potrafiÄ… akumulatory) z bardzo wysokÄ…
sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
sterowania tym stuffem = duĹĽe koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobÄ… mocno powiÄ…zane.

Data: 2012-04-10 10:03:53
Autor: J.F
Opel Ampera
UĹĽytkownik "megrims"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prÄ…du.
Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.
Dokładnie to miałem na myśli.

Wreszcie porzadny naped na 4 kola moze byc, a nie jakies polsrodki :-)

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobÄ… mocno powiÄ…zane.

No nie wiem ... GM juz jednemu elektrycznemu samochodzikowi leb ukrecil i to wyjatkowo konsekwentnie, ciekawe czemu .. fakt ze pozniej sie okazalo ze GM nie bylo stac na doplacanie do interesu :-)

J.

Data: 2012-04-13 22:35:03
Autor: The_EaGle
Opel Ampera
W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:

Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysokÄ…
sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
uĹĽywa siÄ™ m.in super kondensatorĂłw (w priusie teĹĽ) ktĂłra sÄ… w stanie z
dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
krĂłtkim czasie (czego nie potrafiÄ… akumulatory) z bardzo wysokÄ…
sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
sterowania tym stuffem = duĹĽe koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobÄ… mocno powiÄ…zane.

Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić 3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się spalaniem 3-4l w mieście.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-04-13 23:47:42
Autor: kogutek
Opel Ampera
The_EaGle <the@pl.pl> napisał(a):
W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:

>> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysokÄ…
>> sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
>> uĹĽywa siÄ™ m.in super kondensatorĂłw (w priusie teĹĽ) ktĂłra sÄ… w stanie z
>> dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
>> krĂłtkim czasie (czego nie potrafiÄ… akumulatory) z bardzo wysokÄ…
>> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
>> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
>> sterowania tym stuffem = duĹĽe koszty.
>
> Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
> co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
> sobÄ… mocno powiÄ…zane.

Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić 3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się spalaniem 3-4l w mieście.

Pozdrawiam
Rafał


Można również kupic za 25 tysięcy przyzwoity używany samochód z silnikiem
spalinowym a różnica do pięćdziesięciu tysięcy pozwoli na przejechanie z
dwustu tysięcy kilometrów na tradycyjnym paliwie. To nie wiem czy jest jaki¶
cel ekonomiczny kupowania w/w toyoty. Chyba tylko dla szpanu. --


Data: 2012-04-13 23:36:57
Autor: kogutek
Opel Ampera
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a):
W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
> W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
>> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
>> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
>> silnikĂłw elektrycznych.
>
> Opel ampera, chevrolet volt...


PrzecieĹĽ to to samo auto
Opel Kadet = Pontiac le Mans
Opel Omega = Cadillac Catera
Opel Insignia = Buick Regal
Opel Senator = Vauxhall Royale


i takich przykładów jest dużo.

>
>> Silnik spalinowy pracuje tylko jako
>> generator prÄ…du.
>
> Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Dokładnie to miałem na myśli.

>
> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysokÄ…
> sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
> uĹĽywa siÄ™ m.in super kondensatorĂłw (w priusie teĹĽ) ktĂłra sÄ… w stanie z
> dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
> krĂłtkim czasie (czego nie potrafiÄ… akumulatory) z bardzo wysokÄ…
> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
> sterowania tym stuffem = duĹĽe koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobÄ… mocno powiÄ…zane.

Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeci±gu
maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
nie straci. Silniki elektryczne s±. Akumulatory s±. W produkcji samochód
elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
nie ma w dużych ilo¶ciach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
produkuj±cych silniki i skrzynie biegów. Czę¶ć firm przestawiło by się na
produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.
Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej
produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
rozwi±zania problem. Brak pr±du i infrastruktury potrzebnej do ładowania
akumulatorów. Na ¦wiecie pr±du jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
tysięcy to czę¶ć by stała bo nie było by pr±du żeby je ładować. Niemcy maj±
problem z pr±dem bo zaczynaj± wył±czać elektrownie atomowe. Zanim zbuduj± nowe
trochę potrwa. czyli u nich taka sama lipa. Idea samochodu elektrycznego jest
dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
lat. Chyba że jaki¶ cud się stanie. --


Data: 2012-04-14 08:42:09
Autor: J.F.
Opel Ampera
Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeci±gu
maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
nie straci. Silniki elektryczne s±. Akumulatory s±. W produkcji samochód
elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
nie ma w dużych ilo¶ciach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
produkuj±cych silniki i skrzynie biegów. Czę¶ć firm przestawiło by się na
produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.

A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej

Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
rozwi±zania problem. Brak pr±du i infrastruktury potrzebnej do ładowania
akumulatorów. Na ¦wiecie pr±du jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
tysięcy to czę¶ć by stała bo nie było by pr±du żeby je ładować.

No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
wielu milionow. W Polsce.

Idea samochodu elektrycznego jest
dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
lat. Chyba że jaki¶ cud się stanie.

Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
krajach uran.

J.

Data: 2012-04-14 10:42:44
Autor: kogutek
Opel Ampera
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeci±gu
> maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
> nie straci. Silniki elektryczne s±. Akumulatory s±. W produkcji samochód
> elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
> nie ma w dużych ilo¶ciach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
> konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
> produkuj±cych silniki i skrzynie biegów. Czę¶ć firm przestawiło by się na
> produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.

A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

> Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowe
j

Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

> produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
> rozwi±zania problem. Brak pr±du i infrastruktury potrzebnej do ładowania
> akumulatorów. Na ¦wiecie pr±du jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest z
e
> sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
> tysięcy to czę¶ć by stała bo nie było by pr±du żeby je ładować.

No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
wielu milionow. W Polsce.

> Idea samochodu elektrycznego jest
> dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
> lat. Chyba że jaki¶ cud się stanie.

Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
krajach uran.

J.


Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy s± akwizytorami. Dla wielu by
wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania
do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A
go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze co¶ co przeszkadza w masowej
produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu
elektrycznego. Spisek producentów ropy wykluczam. --


Data: 2012-04-17 08:35:38
Autor: Tadeusz
Opel Ampera
W dniu 2012-04-14 12:42, kogutek pisze:
J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  napisał(a):


Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy s± akwizytorami. Dla wielu by
wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania
do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A
go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze co¶ co przeszkadza w masowej
produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu
elektrycznego.

Jest, jest...
i powoli zaczynaj± o tym mówić nawet ekolodzy:
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/deutsche-welle-w-onecie/samochody-elektryczne-w-slepej-uliczce,1,5098182,wiadomosc.html

--
pozdrawiam
Tadeusz

Opel Ampera

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona