Opel Astra 1,6 (1998) przegrzewa sie ?

Data: 2009-04-22 21:59:49
Autor: Bialy
Rylen napisal/a:

| Koleżanka ma Opla Astrę 1,6 (1998r)
| i temperatura na wskaźniku dochodzi do 100stopni C
| Ale tylko wtedy jak stoi w korku. Co jej poradzić ?
| Czy możliwe że ma uszkodzony czujnik (w chłodnicy)
| który za późno włącza wentylator?
| Słyszałem że są w sprzedaży takie czujniki
| które włączają wentylator jak temperatura w chłodnicy
| osiąga mniejsze wartości. Ponieważ zbliża się lato więc
| problem pewnie będzie się nasilał. jak sobie z tym radzicie?
| Ja w CC900 zainstalowałem dodatkowy ręczny włącznik wentylatora i to
| mi zdaje egzamin.
|
| Rylen

Jeśli mówisz o silniku X16XEL, to u mnie też wentylator włącza się przy ok. 100 stopniach. Drugi bieg się chyba włącza jeszcze później, nie pamiętam już dokładnie.
Nie jest to objaw awarii w każdym razie, a w korku chyba każdy samochód ci się 'zagrzeje' ;)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Opel Astra 1,6 (1998) przegrzewa sie ?