Opel Astra H - zgas³y zegary

Data: 2011-12-20 15:10:10
Autor: Zbyszek
Opel Astra H - zgas³y zegary
Witajcie
Mo¿e kto¶ spotka³ siê z takim problemem co ja dzi¶:
Pacjent Opel Astra III 1,6 benzyna. W dniu dzisiejszym by³ u¿ytkowany
w je¼dzie miejskiej. Niestety po którym¶ uruchomieniu nie w³±czy³a siê
tablica rozdzielcza. Silnik, ¶wiat³a, elektryka, klimatyzacja, radio,
centralny zamek... wszystko dzia³a, oprócz zegarów - wszystkie
wskazówki na zero, nie w³±cza siê te¿ licznik kilometrów. Nie dzia³a
pod¶wietlenie, nie reaguje na próby ustawienia, nie ma równie¿
pod¶wietlenia przycisków ¶rodkowej konsoli. Jedyn± reakcj± na krêcenie
pokrêt³em od jasno¶ci pod¶wietlenia jest zapalanie siê pod¶wietlenia
radia, ale tylko gdy trzymam pokrêt³o.
Wcze¶niej nic nie wskazywa³o na jakiekolwiek problemy. Samochód bez
przygód.
Sprawdzi³em bezpieczniki w baga¿niku odpowiadaj±ce za wska¼niki
(bodaj¿e numery 3 i 18) i by³y sprawne. Inne sprawdza³em (równie¿ z
przodu) - te¿ OK. Docisn±³em przeka¼niki. Od³±czy³em na 30 min
akumulator, by zresetowaæ komputer. Nic nie pomog³o.

Przeszuka³em polskie i zagraniczne fora, z których wynik³o, ¿e
przyczyn± oprócz wymienionych mo¿e byæ wadliwy procesor w zegarach
(wtedy wymiana ca³o¶ci) lub jaka¶ inna naprawialna czê¶æ w zegarach.

Samochód niestety po gwarancji, a nie bardzo mam ochotê wymieniaæ ca³e
zegary na nowe, co mi pewnie zaproponuje ASO bez zbêdnego wg³êbiania
siê w usterkê.

Co jeszcze mo¿na sprawdziæ domowym sposobem?

Czy mo¿ecie poleciæ dobrego elektronika specjalizuj±cego siê w Oplach
(na linii Warszawa-Pruszków)?
Znam serwis Auto-Remar na Budkach Szczê¶liwickich, ale kiedy¶
zadzwoni³em tam z uszkodzonym alternatorem i mnie odes³ano do
elektryka... Mo¿e serwis na Okêciu?

Zbyszek

Opel Astra H - zgas³y zegary