[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?

Data: 2009-06-17 10:06:01
Autor: Wooyek
[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?
Ma ktoś z Was Opla Astrę II (G) kombi? Ciekaw jestem, jak by się to auto spisywało przy załadunku rowerów.

Data: 2009-06-17 10:09:22
Autor: kml

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h1a854$rb9$1inews.gazeta.pl...
Ma ktoś z Was Opla Astrę II (G) kombi? Ciekaw jestem, jak by się to auto spisywało przy załadunku rowerów.

Tak jak każde kombi czyli nie jest źle ale cudów się nie spodziewaj. IMO wyjmowanie przednich kół to konieczność. Z tego co pamiętam to tam można zrobić płaską podłogę a i otwór załadunkowy też jest w miarę ok (duży symetryczny)

Do rowerów najlepsze są samochody takie jak peugeot partner etc oraz VW Caddy. A wypas to już w ogóle blaszak pokroju transita :D

kml
Last update 12/06/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-17 01:25:13
Autor: Pil
Opel Astra II kombi - na rowery?
Tak jak każde kombi czyli nie jest źle ale cudów się nie spodziewaj. IMO
wyjmowanie przednich kół to konieczność.

No jeśli przednie koła trzeba zdejmować to chyba się nie nadaje ;-)

Pozdrawiam,
Pil

Data: 2009-06-17 11:02:27
Autor: kml

--

Praktycznie w każdym samochodzie trzeba koła zdejmować albo kierę przekręcać o 90* i dlatego zawsze chciałem mieć coś a la Transit żeby wozić rower w całości :)

Data: 2009-06-17 11:02:37
Autor: Coaster
kml wrote:

[...]

Po co chcesz zdejmowac kola w samochodzie i jeszcze do tego przekrecac w nim kierownice?!
;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-06-17 14:03:09
Autor: ąćęłńóśźż
Opel Astra II kombi - na rowery?
Z tych samych powodów, dla których w Maluchu dla przewozu pralki Polar trzeba było odkręcić gałkę z dźwigni zmiany biegów ;-)))
JaC

-- -- -

Po co chcesz zdejmowac kola w samochodzie i jeszcze do tego przekrecac w nim kierownice?

Data: 2009-06-17 11:24:32
Autor: Andrzej
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:h1abf3$fra$1inews.gazeta.pl...
Praktycznie w każdym samochodzie trzeba koła zdejmować albo kierę przekręcać o 90* i dlatego zawsze chciałem mieć coś a la Transit żeby wozić rower w całości :)

Evasion '99 - 5 foteli (układ 2-3 lub 2-2-1) i rower (z bagażnikiem i błotnikami) wjeżdża do bagażnika bez ruszania czegokolwiek po przekątnej. Transit to już dla hurtowników :)

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-06-17 10:26:12
Autor: kosik
[...]

Miałem Astre I kombi, z tego co wiem to niewiele sie wymiarami różnią. Rowery się wkładało ale przy zdjętych kołach. Od biedy mieścił się jeden lub dwa w poprzek bez składania siedzeń. Po złożeniu sporo więcej.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-17 13:09:06
Autor: urwis
Wooyek wrote:
Ma ktoś z Was Opla Astrę II (G) kombi? Ciekaw jestem, jak by się to auto spisywało przy załadunku rowerów.

Lanos + 4 osoby + 2 rowery (w środku)= 180km
wygodnie nie było
w kasku powstały charakterystyczne otworki po blacie :-)

//urwis//

Data: 2009-06-17 13:28:15
Autor: ikov
Wooyek pisze:
Ma ktoś z Was Opla Astrę II (G) kombi? Ciekaw jestem, jak by się to auto spisywało przy załadunku rowerów.
Ze zdjętymi kołami to do seicento dwa mtb weszły, bagażu na kilka dni + wygodnie dwie osoby do przodu (fakt faktem, że nikogo po 1.90 m wzrostu). Na miejscu "3 min" na zakładanie kół i można było jechać. A Ty się nad kombi zastanawiasz :)

Data: 2009-06-17 14:40:28
Autor: Wooyek
[...]

Sęk w tym, że chodzi głównie o rowery DH, które gabarytowo są sporo większe od wszelkich innych (oprócz poziomek ;)), głównie za sprawą wysokich przodów. Znajomy z trudem upchnął swoją Konę Stinky do Seicento, załadowanie dwóch było by DUŻYM problemem...

Poza tym ściąganie tylnego koła jest zwykle utrudnione - ja mam przerzutkę Sainta nakręcaną na ośkę (trzeba się dużo nakręcić, a po odkręceniu wypadają kawałki przerzutki), kumpel ośkę przelotową 150x12mm na klucz płaski. Zdecydowanie wolę ściągać co najwyżej przednie (co i tak wiąże się z odkręceniem 5-ciu śrub na dwa różne imbusy) ;)

Data: 2009-06-17 23:52:19
Autor: x
ikov wrote:
Wooyek pisze:
[...]

Potwierdzam, jeździłem w takim samym zestawie. Ale seicento ze złożoną kanapą ma wg danych producenta 800 litrów bagażnika. Żadne kombi chyba tyle nie ma bez składania kanapy.

Pozdr,
gr.

Data: 2009-06-17 21:57:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-17, x wrote:
ikov wrote:
Wooyek pisze:
[...]

Moja Carina SEDAN ma bodajże 570 litrów bez składania czegokolwiek.
Kombi spokojnie będize mieć 300 litrów więcej. :P

Data: 2009-06-18 10:11:10
Autor: Wooyek
> [...]

Moja Carina SEDAN ma bodajże 570 litrów bez składania czegokolwiek.
Kombi spokojnie będize mieć 300 litrów więcej. :P

Taaa, "pincet" :P Według klubu Toyoty:
http://www.toyotaclub.hg.pl/carina.htm
sedan ma 545 l, kombi 485 l. Może to literówka (i miało być 585), a może wynika to po prostu z tego, że sedany mają zwykle największe bagażniki (co z kolei wynika pewnie z innego sposobu mierzenia - w sedanie cała objętość, w kombi do linii okien).

Data: 2009-06-18 09:29:19
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-18, Wooyek wrote:
> [...]

sedan ma 545 l, kombi 485 l. Może to literówka (i miało być 585), a może wynika to po prostu z tego, że sedany mają zwykle największe bagażniki (co z kolei wynika pewnie z innego sposobu mierzenia - w sedanie cała objętość, w kombi do linii okien).

U mnie w instrukcji jest 570l, no ale to mało ważne. Mówiliśmy chyba o
efektywnej pojemności "na fulla", a nie o katalogowej do linii okien,
prawda?

Data: 2009-06-18 20:49:24
Autor: Wooyek
> [...]

U mnie w instrukcji jest 570l, no ale to mało ważne. Mówiliśmy chyba o
efektywnej pojemności "na fulla", a nie o katalogowej do linii okien,

Chyba jednak nie, wspomniane 800 litrów w Seicento ze złożonymi siedzeniami to właśnie wartość katalogowa, do linii okien.

Data: 2009-06-18 10:12:08
Autor: Raist
Użytkownik "x" <grochu@go2.pl> napisał w wiadomości news:h1boin$s53$1news.onet.pl...
Potwierdzam, jeździłem w takim samym zestawie. Ale seicento ze złożoną kanapą ma wg danych producenta 800 litrów bagażnika. Żadne kombi chyba tyle nie ma bez składania kanapy.

mój seicento zaliczył juz 3 wyjazdy na maratony w zestawie 2 osoby+rowery+bagaż na weekend+grill ;)
dziś będę się zabierał za wymontowywanie tylnych siedzeń żeby obniżyc trochę wysokość tych wszystkich gratów w środku :)

Raist

Data: 2009-06-17 13:56:06
Autor: Kosu
Wooyek wrote:
Ma ktoś z Was Opla Astrę II (G) kombi? Ciekaw jestem, jak by się to auto spisywało przy załadunku rowerów.

Bez problemu. Oczywiście zależy ile tych rowerów chcesz włożyć, ale standardowo myśli się pewnie o dwóch. Przednie koło zdjąć raczej musisz, a jak nie musisz to warto - wciskanie roweru na siłę może się oczywiście źle skończyć dla przerzutek, szprych itp. Kolega kiedyś tak wepchnął rower, że na zakręcie kierownica wyszła przez okno. Zamknięte:]

Ludzie mają dużo większe problemy. Np ja marzę o Mazdzie MX-5. I weź nią przewieź rower. Musiałbym się chyba na BMX przerzucić ;P

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-06-17 14:11:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?
Panie Kosu, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1alkl$4sf$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Np ja marzę o Mazdzie MX-5. I weź nią przewieź rower. Musiałbym się chyba na BMX przerzucić ;P

Widziałem kiedyś Saaba 9.3 w wersji "sport", ale nie chodziło o silnik, a o
bagażnik na narty. Może na rower też by mieli? ;-)

Data: 2009-06-17 14:34:04
Autor: Wooyek
> [...]
> auto spisywało przy załadunku rowerów.

Bez problemu. Oczywiście zależy ile tych rowerów chcesz włożyć, ale

2 rowery bez kół przewiezie bez problemu chyba każde auto o nieparzystej liczbie drzwi, włącznie z Tico i Seicento ;)

Ciekawi mnie bardziej:
- czy próbował ktoś jeździć w 3 osoby + 3 rowery
- czy da się dwa rowery włożyć bez zdejmowania koła

Ludzie mają dużo większe problemy. Np ja marzę o Mazdzie MX-5. I weź
nią przewieź rower. Musiałbym się chyba na BMX przerzucić ;P

Też marzyłem, nawet wypatrzyłem na Allegro kilka egzemplarzy z hakiem - na to platforma na rowery i szafa gra :) Gorzej, jeśli planuje się jakąś dłuższą trasę (kilkaset km). Wtedy jednak lepiej mieć rowery w środku (mniejsze spalanie, większe prędkości, mniejszy hałas, mniejszy syf na rowerach).

Data: 2009-06-17 14:46:57
Autor: Paweł Olaszek
Wooyek pisze:
2 rowery bez kół przewiezie bez problemu chyba każde auto o nieparzystej liczbie drzwi, włącznie z Tico i Seicento ;)

O przepraszam. W tico złożyłem kiedyś kanapę, fotel pasażera przesunąłem na maks do przodu i przewiozłem trekinga 19" bez zdejmowania kół czy innych sztuczek (z pasażerem z przodu). W większych autach (saxo 5d, fabia combi), ku mojemu zdziwieniu ta sztuka już mi się nie udała. Ot, jakąś taką pro-rowerową geometrię wnętrza ma chyba tico.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-06-17 16:51:44
Autor: Kosu
Wooyek wrote:
[...]

Zobacz jaki ten wóz jest niski. Platforma na haku? To jak żagiel będzie działało. Masakra :) Platformy w normalnych samochodach się sprawdzają, bo rower znacząco nie wystaje za obrys wozu.

Zresztą ja nie jestem raczej zwolennikiem trzymania roweru na zewnątrz samochodu. Krótki przejazd albo wsparcie techniczne - ok. Jednak jechać z rowerem na dachu czy haku przez cały dzień, to już trochę zgroza. Strach zostawić samochód na godzinę pod knajpą - nie mówiąc o noclegu :] Poza tym zawsze marzył mi się samochód, w którym będę mógł spać razem z rowerem :D

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-06-17 17:31:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?
Panie Kosu, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1avtv$kvc$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Poza tym zawsze marzył mi się samochód, w którym będę mógł spać razem z rowerem :D

Może coś w kierunku Transita? ;-))

Data: 2009-06-17 21:50:16
Autor: emil
Wooyek pisze:
> [...]

Ciekawi mnie bardziej:
- czy próbował ktoś jeździć w 3 osoby + 3 rowery
- czy da się dwa rowery włożyć bez zdejmowania koła
Do passata b3/b4 wchodzą 2 szosówki bez zdejmowania kół. z 1 MTB bez zdejmowania czegokolwiek przewiozłem 4 pasażerów tylko jeden pod kołem się schylał. 3 osoby + 3 rowery (ze zdjętymi kołami) pewnie się da, a można by 4+4 spróbować.

Data: 2009-06-18 09:45:32
Autor: kosik
[...]

Teraz jak sobie przypomne to chyba do Astry 1 wkładaliśmy Hecklera bez ściągania kół. Teraz mam Maree Weekend i bez problemu wchodzi rower bez skłądania kół albo nawet dwa :) Plusem jest składany na płasko próg w bagażniku. No ale przy Twoim budżecie też bym szukał czegoś innego :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-18 20:14:50
Autor: Adrian S.
nospam wrote:

Ma ktoś z Was Opla Astrę II (G) kombi? Ciekaw jestem, jak by się to auto
spisywało przy załadunku rowerów.

Astra II Kombi, wiadomo ciut większa. Złożone tylne same oparcia, wyjete
przednie koła, jeden rower z wyjętym siodełkiem. Weszłaby jedna osoba z
tyłu (ale nie było trzeba). Jakbyś się zdecydował wyjmować oba koła to na
100% 3 osoborowery wejdą.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-18 22:52:17
Autor: biodarek
[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?
Adrian S.:
[...]

Wiadomo - Astra to przede wszystkim nie kombi a caravan, więc jakby
coś w górach nie teges, to wejdzie z tyłu ciało w worku ;-)

--
biodarek

Data: 2009-06-19 09:34:27
Autor: Raist
Użytkownik "Adrian S." <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> napisał w wiadomości news:h1dvor$176$1inews.gazeta.pl...
[...]

do Corsy też wejdą 3 osoborowery :)

Raist

Data: 2009-06-19 16:47:22
Autor: Adrian S.
Raist wrote:

[...]

 ale to w jakiej konfiguracji?  Generalnie jestem fanem upychania
wszystkiego żeby ładnie weszło, ale czasami jest presja pośpiechu ze strony
reszty jadących i nie podoba im się jak trzeci raz wyjmujemy wszystko i
jeden z rowerów przekręcamy :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-30 10:34:27
Autor: Raist
Użytkownik "Adrian S." <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> napisał w wiadomości news:h1g7ve$gmj$1inews.gazeta.pl...
[...]

z tyłu wyjęta większa część oparcia a zostawiona tylko ta węższa na jednego pasażera
rowery leżą na płasko ze zdjętymi kołami przekładane kocami, plus bagaże jako amortyzacja sprzętu :)

Raist

[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?