[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?

Data: 2009-06-17 13:28:15
Autor: ikov
[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?
Wooyek pisze:
Ma ktoś z Was Opla Astrę II (G) kombi? Ciekaw jestem, jak by się to auto spisywało przy załadunku rowerów.
Ze zdjętymi kołami to do seicento dwa mtb weszły, bagażu na kilka dni + wygodnie dwie osoby do przodu (fakt faktem, że nikogo po 1.90 m wzrostu). Na miejscu "3 min" na zakładanie kół i można było jechać. A Ty się nad kombi zastanawiasz :)

Data: 2009-06-17 14:40:28
Autor: Wooyek
[...]

Sęk w tym, że chodzi głównie o rowery DH, które gabarytowo są sporo większe od wszelkich innych (oprócz poziomek ;)), głównie za sprawą wysokich przodów. Znajomy z trudem upchnął swoją Konę Stinky do Seicento, załadowanie dwóch było by DUŻYM problemem...

Poza tym ściąganie tylnego koła jest zwykle utrudnione - ja mam przerzutkę Sainta nakręcaną na ośkę (trzeba się dużo nakręcić, a po odkręceniu wypadają kawałki przerzutki), kumpel ośkę przelotową 150x12mm na klucz płaski. Zdecydowanie wolę ściągać co najwyżej przednie (co i tak wiąże się z odkręceniem 5-ciu śrub na dwa różne imbusy) ;)

Data: 2009-06-17 23:52:19
Autor: x
ikov wrote:
Wooyek pisze:
[...]

Potwierdzam, jeździłem w takim samym zestawie. Ale seicento ze złożoną kanapą ma wg danych producenta 800 litrów bagażnika. Żadne kombi chyba tyle nie ma bez składania kanapy.

Pozdr,
gr.

Data: 2009-06-17 21:57:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-17, x wrote:
ikov wrote:
Wooyek pisze:
[...]

Moja Carina SEDAN ma bodajże 570 litrów bez składania czegokolwiek.
Kombi spokojnie będize mieć 300 litrów więcej. :P

Data: 2009-06-18 10:11:10
Autor: Wooyek
> [...]

Moja Carina SEDAN ma bodajże 570 litrów bez składania czegokolwiek.
Kombi spokojnie będize mieć 300 litrów więcej. :P

Taaa, "pincet" :P Według klubu Toyoty:
http://www.toyotaclub.hg.pl/carina.htm
sedan ma 545 l, kombi 485 l. Może to literówka (i miało być 585), a może wynika to po prostu z tego, że sedany mają zwykle największe bagażniki (co z kolei wynika pewnie z innego sposobu mierzenia - w sedanie cała objętość, w kombi do linii okien).

Data: 2009-06-18 09:29:19
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-18, Wooyek wrote:
> [...]

sedan ma 545 l, kombi 485 l. Może to literówka (i miało być 585), a może wynika to po prostu z tego, że sedany mają zwykle największe bagażniki (co z kolei wynika pewnie z innego sposobu mierzenia - w sedanie cała objętość, w kombi do linii okien).

U mnie w instrukcji jest 570l, no ale to mało ważne. Mówiliśmy chyba o
efektywnej pojemności "na fulla", a nie o katalogowej do linii okien,
prawda?

Data: 2009-06-18 20:49:24
Autor: Wooyek
> [...]

U mnie w instrukcji jest 570l, no ale to mało ważne. Mówiliśmy chyba o
efektywnej pojemności "na fulla", a nie o katalogowej do linii okien,

Chyba jednak nie, wspomniane 800 litrów w Seicento ze złożonymi siedzeniami to właśnie wartość katalogowa, do linii okien.

Data: 2009-06-18 10:12:08
Autor: Raist
Użytkownik "x" <grochu@go2.pl> napisał w wiadomości news:h1boin$s53$1news.onet.pl...
Potwierdzam, jeździłem w takim samym zestawie. Ale seicento ze złożoną kanapą ma wg danych producenta 800 litrów bagażnika. Żadne kombi chyba tyle nie ma bez składania kanapy.

mój seicento zaliczył juz 3 wyjazdy na maratony w zestawie 2 osoby+rowery+bagaż na weekend+grill ;)
dziś będę się zabierał za wymontowywanie tylnych siedzeń żeby obniżyc trochę wysokość tych wszystkich gratów w środku :)

Raist

[OT] Opel Astra II kombi - na rowery?