Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?

Data: 2009-09-02 09:15:57
Autor: ..Aldi..
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?
witam,
zastanawiam się nad zakupem Opla Astry II kombi
silnik będzie chyba diesel, choć są też benzyniaki

czy warto?
czego najuważniej szukać przed zakupem? jakie wady ukryte?
jak z awaryjnością?

dzięki za podpowiedzi...

Data: 2009-09-02 09:34:13
Autor: Maverick
...Aldi.. pisze:
[...]

Patrz czy nie ma rdzy - nie powinno byc - chyba ze kiepsko naprawiona (u mnie mam troche na tylnym nadkolu - ale wiedzialem o tym). Jesli diesel to standard - czy nie dymi na czarno po postoju lub przy dodaniu gazu.

Unikaj 1.6 16V - podobno nieudany silnik. Ja sam mam 1.8 16V z sekwencja (sma niedawno zakladalem) i jestem bardzo zadowolony. Auto jezdzi, przyspiesza pieknie (co prawda glownie >3k obrotow - ale w koncu to 16V), w miare wygodne. Zawieszenie ma byc w miare tanie i trwale - choc mniej wygodne niz w Focusie.
Jak auto ma klime to koniecznie sprawdz cyz dziala dobrze - bo czesto w uzywanych sprezarka jest padnieta ("wystarczy nabic klime") - ale ot standard.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-09-02 09:43:11
Autor: Amir
[...]

Według opini gazet, 1.6 16V jest nieudany ze względu na paliwerzerność, je tyle samo co
1.8 czy 2.0

1.7dieasel ponoc nie za bardzo, w AŚ, byl jakiś czas temu obszerny art. o astrach II

kosztowna naprawa pompowtryskiwaczy w dieaslach jest ponoc

Data: 2009-09-02 10:00:14
Autor: Czarek Daniluk
Amir pisze:

[...]

Pompowtryskiwacze w Oplu ??
Weź daj namiary na to co palisz bo musi chyba dawać niezły odjazd :)

Jak diesel to chyba najlepiej 1,7CDTi szukać - najlepiej będzie z tego wszystkiego jeździł.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-02 10:02:34
Autor: ..Aldi..
[...]

przymierzam się do 1,7 TD
to chyba 68KM

jest to cokolwiek warte?
ważnym determinantem jest cena ale też fakt, że Opli jest dużo
więc pewnie problemu z częściami być nie powinno
a też słyszałem, że nie są nadmiernie awaryjne, nie wiemtylko czy to prawda...

Data: 2009-09-02 10:52:44
Autor: Czarek Daniluk
...Aldi.. pisze:

[...]

1,7DTL - jeśli w Astrze 2 to pompa wtryskowa sterowana elektronicznie, słyszałem że ta elektronika lubi padać.

Jeśli 1,7DTL w Astrze 1 to należy patrzeć na stan przewodów ciśnieniowych - olejowych idących od pompy do chłodnicy oleju, mojemu bratu przetarł się w trasie i zatarł w ten sposób motor.
Przepalał ten silniczek wszystko włącznie z rzepakowym.
Aha standardem jest w nich ciężkie uruchamianie, chyba że Cię stać na porządne ustawienie pompy w zakładzie to powinno to spowodować normalny start, tak trzeba trochę pokręcić nim zaskoczy - i ma to większość starych DTLi.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-02 11:57:16
Autor: ..Aldi..
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?
chodzi o astrę  II

Data: 2009-09-02 13:45:23
Autor: Clawfinger
Amir pisze:

[...]

To jakaś bzdura. Miałem właśnie 1.6 16v ecotec. W trasie spalał 6.0 a w mieście w zimie max 8.0 na 100km. Jego jedyny minus, to branie oleju.

Pozdro
WOJtek

Astra III Kombi 1.6 Twinport
    Wersja Cosmo +dodatki
        Kolor Moonland
     Jeszcze bez naklejki
============================

Data: 2009-09-02 09:49:14
Autor: Srututu
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?

Unikaj 1.6 16V - podobno nieudany silnik.

Podobno - pizdobno. Albo coś wiesz albo nie. Nie wiesz to nie doradzaj.
Pomijając fakt że silników 1.6 16V jest kilka wersji to są to bardzo udane silniczki. Problem zaczyna się przy zakładaniu gazu. Gazownicy twierdzą że "gaz tego silnika nie lubi".
Więc jeśli instalujesz gaz to mogą być problemy. Jeśli nie to bierz. Całkiem zwinny silniczek jak na 1.6.

Data: 2009-09-02 09:56:25
Autor: Grzegorz Prędki
Srututu pisze:

[...]

Dobry znajomy zrobil taka astra z tym silnikiem 100kkm na gazie (sekwencja), sprzedal znajomemu, ten dalej jezdzi i wszytsko jest ok.

Data: 2009-09-02 11:18:38
Autor: Maverick
Srututu pisze:

Unikaj 1.6 16V - podobno nieudany silnik.

Podobno - pizdobno. Albo coś wiesz albo nie. Nie wiesz to nie doradzaj.

W porownaniu do innych silnikow z Asterek na 1.6 16V jest najwiecej narzekania  - szczegolnie jesli chodzi o zakladanie gazu (nawet dobrej sekwencji) oraz ilosc spalanego paliwa. Dlatego lepiej wybrac cos innego niz 1.6 16V. Jesli ktos chce gazowac to 1.6 8V - idealny pod II gen. lub 1.8 16V lub cos z 2.0 - pala tyle samo co 1.6 16V a maja wiecej mocy i sa trwalsze. Na forum astry jest kilka calkiem fajnych watkow o 1.6 16V - wiec nie tylko mi sie wydaje, ale cos w tym jest (a o innych silnikach raczej cisza).

[...]

Z tym ze lepiej wybrac np. 1.8 - OC takie samo, a silnik troche lepszy.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-09-02 09:47:17
Autor: Tomasz O.
Użytkownik "..Aldi.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h7l4se$3nt$1news.interia.pl...
zastanawiam się nad zakupem Opla Astry II kombi
silnik będzie chyba diesel, choć są też benzyniaki

Nie mówie, że to złe auto ale jest to mój pierwszy diesel i chyba ostatni. Wszystko oczywiście zależy od silnika. Podobno 1.7 z silnikiem Isuzu są ok. Oplowskie diesle 2.0 z nieszczęsną pompa VP44 to porażka. Moj padł zaraz po kupnie. Regeneracja pompy to poważne koszty i sporo zachodu, bo mało jest fachowców którzy chcą to robić.

czy warto?
czego najuważniej szukać przed zakupem? jakie wady ukryte?
jak z awaryjnością?

Nie wiem na co zwrócić uwage. Raczej standardowo jak przy każdym aucie. Niestety nieszczęsnej pompy nie da się zprawdzić. Albo działa albo nie. Do tego dochodzi dość wrażliwy i podatny na zapowietrzanie układ zasilania i częste przez to problemy z odpalaniem. Poza tym autko raczej miłe i sympatyczne.

Tomasz

Data: 2009-09-02 22:30:36
Autor: Bastion

Użytkownik "Tomasz O." <tomasz.okonski@onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
> silnik będzie chyba diesel, choć są też benzyniaki

Oplowskie diesle 2.0 z nieszczęsną pompa VP44 to porażka. Moj padł zaraz

Prosba, opisz w jakich okolicznosciach padla Ci pompa VP 44.
- jaka historia auta?
- jaki przebieg i czy pewny?
- jakie kody bledow miales z ECU?
- odpowietrzales silnik przez dlugie krecenie rozrusznikiem albo odpalanie
"na hol"
- miales problemy z odpalaniem?

Data: 2009-09-03 14:35:10
Autor: Tomasz O.

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h7mkqt$3e9$1mx1.internetia.pl...

[...]

Historia jest długa. Pisałem o tym dokładniej 17.08.2009 "Astra G 2.0 i nieszczesna pompa VP44"
Historia: auto sprowadzone o w 2001 roku. Jestem 3 właścicielem w kraju. U poprzednika auto 6 lat. Przebieg niski wiec mało prawdopodobny. Błędy 1631, 1651 1345.  Problemów z odpaleniem nie miałem bo auto padło zaraz po kupnie. Odpowietrzałem na rozrusznik, gruszką i pompką elektryczna. W akcie desperacji również "na hol". W poniedziałek jedzie do kolejnego magika i zobaczymy co będzie.

Tomasz

Data: 2009-09-02 10:20:12
Autor: Wooyek
[...]

Nie mam tego auta, ale jeszcze miesiąc temu miałem takie kupić, więc zrobiłem rozeznanie najlepiej jak się dało. Oto wnioski:

- karoseria ocynkowana - jak rdzewieje, to znaczy że dupiato naprawiony.
- diesle - najpewniejszy 1.7 TD (Isuzu) - 75 KM, ale podobno na autostradach nawet daje radę i nie jest przy tym mega głośny. Jest przy tym zdecydowanie najbardziej bezawaryjny, a znajomemu pali 4-5 l. 1.7 CDTI ma niewiele więcej mocy i common-raila - cichszy, ale bardziej ryzykowny. 2.0 raczej bez sensu - też podobno się psuje.
- dobry dostęp do części, dość niskie ceny.
- wytrzymałe zawieszenie, daje radę na polskich drogach.
- raczej takie sobie prowadzenie - poprawne, ale zupełnie bez polotu.

Ogólnie to bardzo dobry wybór z rozsądku - pod względem bezawaryjności i kosztów utrzymania być może nawet najlepszy z kompaktów. Szkoda tylko, że to auto jest totalnie odarte z charakteru. Jak potrzebujesz auta do transportu z punktu A do B, to z dieslem 1.7 Isuzu będzie to super wybór.

Tak przynajmniej wynika z wszelkich doświadczeń zebranych w internecie i wśród znajomych samochodziarzy ;)

Data: 2009-09-02 11:58:44
Autor: ..Aldi..
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?
wielkie dzięki za info, fajny przegląd :)

Data: 2009-09-02 11:20:12
Autor: K
...Aldi.. pisze:
[...]

duzo tu padlo informacji o silniku 1.6 16v, jesli chodzi o ten 100KM, to w vectrze b mam obecnie na liczniku 201kkm i wszystko co bylo robione przy tym silniku to: wymiana zimmeringow, wymiana swiec, kilku krotna wymiana rozrzadu, wymiana cewki, wymiana alternatora, profilaktyczna wymiana sprzegla przy wymianie zimmeringow. auto w rodzinie od nowosci (1998)
noge mam ciezka takze jak dla mnie silnik mulowaty, spalanie 9-10l. przy wlaczonej klimie 11l.

Data: 2009-09-02 12:41:38
Autor: Konrad L
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?
To ja moze bez wglebiania sie wady wypisze :)
- krzeslo, bo fotelem tego nazwac nie mozna, jeszcze nigdzie w czyms tak niewygodnym nie siedzialem, co ciekawe astra I miala super ekstra wygodne fotele.
- zawieszenie, jakas masakra wrazenie jest takie jakby kola byly na sztywno do ramy przyczepione, zero jakiegos lagodzenia czy tlumienia, przejazd przez nierownosc to uraz kregoslupa i huk.
- brak wygluszenia, ja jezdzilem beznynowym i przy wyzszych obrotach byl dosyc glosny, w dizu bedzie gorzej... Ale najbardziej dokuczaja szumy toczenia powyzej 100/h moze lepsze opony by cos na to zaradzily.

A tak poza tym to w sumie dobrze sie prowadzi, zwrotna ale przynajmniej dla mnie jazda tym samochodem jest meczaca :)

Pozdr.

Data: 2009-09-02 13:01:40
Autor: Konrad L
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?
- oj dopatrzylem sie ze chodzi o kombi, jechalem jako pasazer tez w kombi i tam zawieszenie tylne zachowywalo sie inaczej, juz nie bylo tak pewnie ale napewno wygodniej.

Data: 2009-09-02 15:04:09
Autor: BM
[...]

Kupic w wersji elegance lub sprotive i po bolu :)

--
Pozdrawiam BM
www.maziarz.pl / www.slubna.info

Data: 2009-09-02 15:06:47
Autor: Konrad L

Użytkownik "BM" <nie@podaje.pl> napisał w wiadomości news:h7lqgh$mp4$1news.onet.pl...
[...]

o, ciekawa informacja szkoda ze wczesniej nie wiedzialem... jak szukalem samochodu to glownie przez te taborety skreslilem astre II :)

Czyli taka kombinacja: kombi, ellegance, ciche opony powinna byc calkiem przyjemna :)

Pozdr.

Data: 2009-09-04 11:19:31
Autor: ąćęłńóśźż
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?
Jak dla mnie były niewygodne.
Chyba specjalnie wkładają takie dupne fotele, żebyś kupił auto klasę wyżej.
JaC

-- -- -

co ciekawe astra I miala super ekstra wygodne fotele.

Data: 2009-09-04 16:58:47
Autor: huri_khan
Konrad L pisze:

- zawieszenie, jakas masakra wrazenie jest takie jakby kola byly na sztywno do ramy przyczepione, zero jakiegos lagodzenia czy tlumienia, przejazd przez nierownosc to uraz kregoslupa i huk.

Jest sztywne ale trwałe i się nie sypie :)

- brak wygluszenia, ja jezdzilem beznynowym i przy wyzszych obrotach byl dosyc glosny, w dizu bedzie gorzej...

Miałeś może wersję z Gliwic gdzie nie było maty wygłuszającej pomiędzy komorą silnika i przedziałem pasażera ?

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-09-04 20:43:03
Autor: Konrad L
Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?
Jest sztywne ale trwałe i się nie sypie :)

No ja rozumiem sztywnosc, ale tu to jest przesada, jeszcze z przodu do zniesienia, ale usiadz z tylu i niech Cie ktos przewiezie...

Miałeś może wersję z Gliwic gdzie nie było maty wygłuszającej pomiędzy komorą silnika i przedziałem pasażera ?

Nie mam pojecia to (na szczescie) nie moj samochod, jezdzilem nim tylko troche. Z tego co wiem to wyprodukowany w 2003 roku, wersja najbardziej podstawowa z podstawowych, silnik jakis 1.4(ktory pil duuuuzo oleju az sie remontu doczekal).

Pozdr.

Opel Astra II kombi w dieslu - czy warto?