Opel Astra: zablokowana kierownica

Data: 2010-11-27 15:14:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
Opel Astra: zablokowana kierownica

Użytkownik "Artur Stachura" <koot@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:slrnif24bf.3b4.kootlocalhost.localdomain...
Witam Szanownych Grupowiczów,

Taka rzecz mi się zrobiła:
wymieniałem żarówkę w Oplu Astrze, i coby sobie ułatwić dostęp,
skręciłem koła (przy wyłączonym silniku) a po całej operacji
zapomniałem ich odkręcić do pozycji początkowej.

Przy próbie odpalenia zablokowała się kierownica, a klucz w stacyjce
nie daje się przekręcić. Na desce rozdzielczej zapala się trójkąt od
świateł awaryjnych.

ale chwyciłeś kierownice, naciągnąłeś ją ruchem zgodnym do wychylenia kół i wtedy próbowałeś przekręcić kluczyk, prawda, a nie tylko wsadziłeś kluczyk i na siłe próbowałeś nim kręcić z napiętą przez koła kierownicą?

:P

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-27 14:27:26
Autor: Artur Stachura
On Sat, 27 Nov 2010 15:14:50 +0100, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

No właśnie... nie naciągnąłem. :-(
Przekręciłem kluczyk i próbowałem kręcić kierownicą. Zablokowała się.
Jak zablokowała się kierownica, cofnąłem kluczyk i potem już też się blokował.

Mam złe przeczucia...
--
Artur Stachura

Data: 2010-11-27 15:35:32
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-11-27 15:27, Artur Stachura pisze:
[...]

To TERAZ wsadz kluczyk do stacyjki, pociagnij kierownice i przekrec kluczyk.

Data: 2010-11-27 14:47:03
Autor: Artur Stachura
On Sat, 27 Nov 2010 15:35:32 +0100, spammtrapp <gdzieswnecie@wp.pl> wrote:
[...]

Udało się! Ufff...

Serdeczne dzięki!
--
Artur Stachura

Data: 2010-11-27 15:41:05
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Artur Stachura" <koot@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:slrnif25ac.3b4.kootlocalhost.localdomain...

[...]

to zostaw przeczucia, wsiądz do samochodu, najpierw naciągnij kierownice - będzie wyczuwalny mały luz na blokadzie. Przekręcaj kluczyk dopiero jak klierownica nie bedzie opierać sie na blokadzie.

ps. widzialeś kiedyś jakiś kołowrotek z blokadą?
Zeby go zwolnić, najpierw musisz naciągnąc kołowrotek, zeby nie obciągać blokady, później zwalniac blokade.

ps2. z tego samego powodu powinno sie pamiętać o tym, zeby posiadając automatyczną skrzynie biegów i zostawiając samochód na połychyłm terenie (a wystarczy zwykły krawężnik) na "P" najpierw zaciągnąć ręczny hamulc i "oprzeć" na nim samochód, a później dopiero wbijać "P" i puścić hamulec nożny. Ułatwi to "wybicie" z P bez używania siły i chociaż skrzynie zwykle są na to odborne, to zawsze jest gdzieś granica, kiedy coś sie zepsuje, urwie, naciągnie itp.

.... a mało kto o tym w ogole kiedykowiek pomysłał.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-27 15:06:31
Autor: Artur Stachura
On Sat, 27 Nov 2010 15:41:05 +0100, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

Udało się! Dzięki za szybką pomoc i dokładne objaśnienia.
Trochę spanikowałem, bo to nie moje auto...

Pozdrawiam serdecznie!
--
Artur Stachura

Opel Astra: zablokowana kierownica