Opel Omega B FL - 2,5DTI i Mazda MX-5 1,6 i 1,8 - opinie

Data: 2012-03-14 11:42:19
Autor: Lukasz
Opel Omega B FL - 2,5DTI i Mazda MX-5 1,6 i 1,8 - opinie
Witam,
Mam zamiar zmienić auto, wiem że różnice pomiędzy powyższymi ogromne, ale jeszcze nie zdecydowałem czy auto ma być do jazdy na co dzień czy ma być fajną zabawką. Jeśli to pierwsze- w grę wchodzi Omega B FL z silnikiem 2,5 150KM (diesel), benzyniaki raczej odpadają bo 3,0 spali pewnie więcej niż 14l gazu, a tylko na tyle mnie stać :) Warto brać takie auto (Omegę B sprzed FL miałem tylko z innym silnikiem więc co do auta nie trzeba mnie przekonywać)
Jeśli miałbym wybrać jakąś zabawkę- też do jazdy na co dzień- wybór pada na Mazdę MX-5 FB, do wyboru silniki 1,6 i 1,8, spalanie jak dla mnie obydwa mają znośne, jak bym miał wybierać to wziąłbym 1,8, pytanie tylko czy nie jest to dużo bardziej awaryjny silnik?

Lukasz

Data: 2012-03-14 07:51:00
Autor: Sebastian
Opel Omega B FL - 2,5DTI i Mazda MX-5 1,6 i 1,8 - opinie
On 14 Mar, 11:42, Lukasz <wpiszmojei...@bojczuk.net.pl> wrote:

Je¶li miałbym wybrać jak±¶ zabawkę- też do jazdy na co dzień- wybór pada
na Mazdę MX-5 FB, do wyboru silniki 1,6 i 1,8, spalanie jak dla mnie
obydwa maj± zno¶ne, jak bym miał wybierać to wzi±łbym 1,8, pytanie tylko
czy nie jest to dużo bardziej awaryjny silnik?

Hej

Jeżdżę MX'em od 2 miesięcy (NB 1.8 z LSD) - do¶ć dużo czasu
po¶więciłem na informacje o modelu i poszukiwanie auta.
Odno¶nie awaryjno¶ci - żadna z wersji silnikowych (jest ich więcej niż
tylko rozróżnienie pojemno¶ci) nie jest awaryjna. MX5 generalnie
oceniana jest jako auto bezawaryjne. Jedynie ma slabe punkty w temacie
rudej.
IMO nie ma lepszej oferty w temacie "zabawki" - stosunkowo taniej w
zakupie i eksploatacji - zabawki również do jazdy "codziennej".
Jeżeli nie wozisz wiecej niż 1 pasażera, czy roweru/szafy/ wozka - to
MX5 spokojnie może być eksploatowana na co dzień, również zim±.
Może szczególnie zim± bo z rado¶ci± będziesz czekał na zakręt i trochę
miejsca na zerwanie przyczepno¶ci :)

więcej o MX-5 - http://www.mx-5.pl

pozdrawiam
Sebastian

Data: 2012-03-14 10:58:57
Autor: rt
Opel Omega B FL - 2,5DTI i Mazda MX-5 1,6 i 1,8 - opinie
nie wiem o jakich rocznikach mowimy i cenach ale przy mazdzie okolo 2000 roku 1,8 jest lepszy, bardziej niezaowdny itp - jak masz kase na cos nowszego to

forum.mazdaspeed.pl

http://decore-meble.pl
Meble Gabi

Data: 2012-03-14 11:12:55
Autor: kamil
On 14/03/2012 10:42, Lukasz wrote:
Witam,
Mam zamiar zmienić auto, wiem że różnice pomiędzy powyższymi ogromne,
ale jeszcze nie zdecydowałem czy auto ma być do jazdy na co dzień czy ma
być fajn± zabawk±. Je¶li to pierwsze- w grę wchodzi Omega B FL z
silnikiem 2,5 150KM (diesel), benzyniaki raczej odpadaj± bo 3,0 spali
[...]

Przede wszystkim 1.6 w większo¶ci nie miały LSD tylko otwarty dyferencjał (nie licz±c Eunos na rynek japoński i kilku limitowanych edycji ZTCP).

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-14 12:35:34
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-03-14 11:42, Lukasz pisze:
[...]
silnikiem 2,5 150KM (diesel), benzyniaki raczej odpadajÄ… bo 3,0 spali
pewnie więcej niż 14l gazu, a tylko na tyle mnie stać :) Warto brać
takie auto (Omegę B sprzed FL miałem tylko z innym silnikiem więc co do
auta nie trzeba mnie przekonywać)

Nie rob sobie krzywdy i nie kupuj tds'a :) Chyba, ze peknieta glowica to dla Ciebie norma ;)

--
Pozdrawiam,
Mikolaj Jopczynski

tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

Data: 2012-03-14 12:52:39
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-03-14 12:35, Mikolaj Jopczynski pisze:
[...]

A sorki, nie doczytalem tematu ;)

Data: 2012-03-14 16:09:29
Autor: Lukasz
W dniu 2012-03-14 12:52, Mikolaj Jopczynski pisze:

Nie rob sobie krzywdy i nie kupuj tds'a :) Chyba, ze peknieta glowica to
dla Ciebie norma ;)
A sorki, nie doczytalem tematu ;)

o tds'ach słyszałem opinie, biorę więc pod uwagę wersje po FL - 2,2DTi jak dla mnie trochę za słaby więc zostaje 2,5DTI, pytanie tylko czy warto...

Lukasz

Data: 2012-03-14 08:37:50
Autor: trudny
On 14 Mar, 16:09, Lukasz <wpiszmojei...@bojczuk.net.pl> wrote:

> [...]

jak dla mnie trochę za słaby więc zostaje 2,5DTI, pytanie tylko czy warto...

TDS to stary, awaryjny i paliwożerny kibel. Z dwojga złego lepiej 2.2
plus program.

Data: 2012-03-14 17:05:47
Autor: Excite
W dniu 2012-03-14 16:37, trudny pisze:
TDS to stary, awaryjny i paliwożerny kibel. Z dwojga złego lepiej 2.2
plus program.

Przecież on nie chce TDS'a tylko DTI.

Data: 2012-03-14 17:02:27
Autor: Krzysztof 45
Lukasz napisał(a):
o tds'ach słyszałem opinie, biorę więc pod uwagę wersje po FL - 2,2DTi jak dla mnie trochę za słaby więc zostaje 2,5DTI, pytanie tylko czy warto...

2.5 DTI Common rail 150KM a TDS 130KM i w to sie nie pakuj ze względu na wady konstrukcyjne, lub inaczej. Ciężko trafić zadbany motor.

W pierszych wypustach B FL były jeszcze montowane 2.5 TD 130KM, ale potem zwłaszcza po 2000 roku wkładali 2.5 DTI 150KM który sobie od ponad trzech lat bardzo chwalę.

2,2 DTI 120KM to porażka dla tego ciężkiego auta, osiągi dużo słabsze, a pali tyle samo co jednostka 2.5 DTI 150KM.
--
Krzysiek

Data: 2012-03-18 11:52:44
Autor: _±ćęłń󶼿.
Opel Omega B FL - 2,5DTI
Ubogie dresiarskie legendy ;-)
Wersja w Omesi nie była tak wysilona ("tylko" 130 KM) jak w Beemce.

-- -- -

Data: 2012-03-18 11:49:44
Autor: _±ćęłń󶼿.
Opel Omega B FL - 2,5DTI
Szczerze mówi±c Omesia jest fajna jak sam wiesz i pisałe¶, ale do "codziennej jazdy" po mie¶cie to nieekonomiczna (przy tych cenach ropy), szczególnie w zimie i szczególnie z automatem.
Na trasy bdb - np. jako jedno z dwóch aut w rodzinie.
Ten silnik to 18-zaworowy?

--

Opel Omega B FL - 2,5DTI i Mazda MX-5 1,6 i 1,8 - opinie