Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie si ę silnika

Data: 2009-12-09 18:26:00
Autor: fuen
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie si ę silnika
<Jak Wam sie nagrzewają te siliniki (1.9 CDTI PS150).

jesli na dworze jest 0-2 stopnie celsjusza
to gdy włacze ogrzewanie i nawiew na maxa i jadę OSZCZĘDZAJĄC PALIWO
silnik osiaga prawidlowa temp po 30-40 km

w tych samych warunkach temperaturowych
i wyłączonym ogrzewaniu, jadąc normalnie
silnik osiąga właściwa temp. pracy
po 3-4 km

Data: 2009-12-10 00:19:48
Autor: fred
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewa nie się silnika
Hej,

Dziękuję Wszystkim zza informacje.

Wczoraj obserwowałem temperaturę.

I jak już silnik osiągnie pożądaną temp to waha się ona pomiędzy 82 a
85 st C. To pewnie będzie histereza termostatu.

Zatem wydaje się że wszystko jest ok.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-12-10 11:39:36
Autor: omega_fan
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
I jak już silnik osiągnie pożądaną temp to waha się ona pomiędzy 82 a
85 st C. To pewnie będzie histereza termostatu.
Zatem wydaje się że wszystko jest ok.

Nie wiem jaka jest specyfika tych silników, ale w/g mnie to nie
jest OK. Termostat nie jest urządzeniem cyfrowym 0/1, on się
otwiera i zamyka płynnie i temperatura chyba nie powinna
tak pływać. Ja bym poszukał kogoś z takim samym silnikiem
i porównał.

Możesz jeszcze sprawdzić temperaturę zgłaszaną przez sterownik
silnika, podłączając się softem diagnostycznym - żeby wykluczyć
problem ze wskaźnikiem.

Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie si ę silnika