Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika

Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika

Data: 2009-12-09 13:59:05
Autor: krzysiek82
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
fred pisze:
Ten diesel rozgrzewa sie bardzo wolno. A jak juz osiągnie temperaturę
to pływa ona od ok 70 do 90 st C. Czy w tych silnikach tak jest ? lub
oznacza to problem w moim przypadku z termostatem ?


Co to znaczy bardzo długo? To po pierwsze po drugie, jeśli się temp waha to zwykle oznacza uwalony termostat. Nowy ok 240zł oryginał i tylko taki proponuje. To silnik fiata więc jak oryginał opla będzie droższy możesz zgłosić się do ASO fiata może będzie taniej. (oczywiście przypuszczam, że opel nie zmienił nic w jego konstrukcji)

--
krzysiek82

Data: 2009-12-09 05:24:20
Autor: fred
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewa nie się silnika
Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

To po pierwsze po drugie, jeśli się temp waha
to zwykle oznacza uwalony termostat.

Tak też przypuszczam,
Tylko że nie znam silnika dlatego pytam.

Andrzej

Data: 2009-12-09 14:30:03
Autor: krzysiek82
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
fred pisze:
Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

wymień termostat, u mnie po takim odcinku mam już ponad połowę skali.
Daj znać czy pomogło :)

--
krzysiek82

Data: 2009-12-09 15:31:42
Autor: Czarek Daniluk
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
krzysiek82 pisze:
fred pisze:
Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

wymień termostat, u mnie po takim odcinku mam już ponad połowę skali.
Daj znać czy pomogło :)

Przy spokojnej jeździe i niskiej temperaturze zewnętrznej będzie się tak długo nagrzewał - wszak jest to silnik wysokoprężny o dużej sprawności i dużo paliwa wcale nie idzie w nim na grzanie.

W moim starym TDI jest tak że jak jadę sobie spokojnie przy bardzo niskiej temperaturze to otwarciu termostatu temperatura przez jakiś czas spada, a po jakimś czasie znowu się podnosi.

Jeżdżąc w górach szczególnie przy zjeżdżaniu w dół i hamowaniu silnikiem da się zauważyć kompletne odcinanie paliwa - bo wtedy też temperatura potrafi spadać.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-09 14:34:01
Autor: omega_fan
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika

"fred" <fred211@interia.pl> wrote in message news:f031194c-57cc-4376-aa1d-66fa531bde75r5g2000yqb.googlegroups.com...
Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

Ciekawe, ile u Ciebie wskazuje "zero", u mnie ok. 50 stopni :)

Niemniej jednak takie wolne nagrzewanie to akurat normalne w
nowoczesnych dieslach o wysokiej sprawności, bez dodatkowego
dogrzewania silnika (elektrycznie albo piecem spalinowym).

Ciekawe czy w tych silnikach jest jakiś dogrzewacz.... może
masz zepsuty. Termostat niesprawny może być przyczyną wahania
temperatury i zacząłbym od jego wymiany.

Data: 2009-12-09 14:44:28
Autor: krzysiek82
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
omega_fan pisze:
Niemniej jednak takie wolne nagrzewanie to akurat normalne w
nowoczesnych dieslach o wysokiej sprawności, bez dodatkowego
dogrzewania silnika (elektrycznie albo piecem spalinowym).

to prawda, ale akurat ten silnik powinien rozgrzewać się dosyć szybko, więc na bank termostat. Wymieniony raz posłuży bardzo długo.

--
krzysiek82

Data: 2009-12-09 14:47:15
Autor: Mirek Ptak
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Dnia 2009-12-09 14:24,  *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

Norma przy takiej temp na zewnątrz, ale ciepłe powietrze powinno się już pojawić wcześniej - około 1 do 1.5 km.
Zimą wskazówka w ogóle mi się nie podnosi w drodze do pracy - 7.5 km.

To po pierwsze po drugie, jeśli się temp waha
to zwykle oznacza uwalony termostat.

Tak też przypuszczam,
Tylko że nie znam silnika dlatego pytam.

U mnie się nie waha.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-12-09 06:10:15
Autor: fred
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewa nie się silnika
Witam,

Norma przy takiej temp na zewn trz, ale ciep e powietrze powinno si ju
pojawi wcze niej - oko o 1 do 1.5 km.

Dokladnie, tak też jest u mnie

Zim wskaz wka w og le mi si nie podnosi w drodze do pracy - 7.5 km.


Czy masz wtedy zwiekszone spalanie (Zima zawsze jest ;-)) Ale czy
eksploatacja silnika w takich warunkach moze nie byc dla niego
zdrowa ?

>> To po pierwsze po drugie, je li si temp waha
>> to zwykle oznacza uwalony termostat.

> Tak te przypuszczam,
> Tylko e nie znam silnika dlatego pytam.

U mnie si nie waha.

Musze to dokladnie u mnie po obserwowac.

Dzieki za info
Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-12-10 12:29:34
Autor: Mirek Ptak
Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Dnia 2009-12-09 15:10,  *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Czy masz wtedy zwiekszone spalanie (Zima zawsze jest ;-)) Ale czy
eksploatacja silnika w takich warunkach moze nie byc dla niego
zdrowa ?

Jeśli to niewiele - zawsze mi dużo pali :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona