Data: 2016-07-26 08:41:39 | |
Autor: Maciek | |
Opel Zafira I | |
Dnia Mon, 25 Jul 2016 09:35:37 +0200, Pawel Mojski napisał(a):
(...) Pamiętaj, że Zafira to w gruncie rzeczy mały i krótki samochód. Ale pewnie się przymierzaleś i wiesz. Co do wyboru silnika, to odpowiem ogólnie, że tylko i wyłącznie benzyna. Wszystkie diesle w autach 10-letnich i starszych będa już miały przebiegi, prtzy których pojawią sie wydatki - wtryski, pompy, koła, filtry... Nie ma sensu. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-07-26 10:54:34 | |
Autor: sirapacz | |
Opel Zafira I | |
Pamiętaj, że Zafira to w gruncie rzeczy mały i krótki samochód. to może niech obejrzy doblo? najlepiej wersję przedłużaną. Naprawdę pakowne proste jak cep auto. Dwumetrowa decha przy złożonych siedzeniach nie weszła bez ustawiania jej między fotele ale wersji maxi która jest dłuższa chyba o 0,5m wejdzie na plasko:) sa wersje 7 osobowe:P |
|
Data: 2016-07-26 11:34:38 | |
Autor: Maciek | |
Opel Zafira I | |
Dnia Tue, 26 Jul 2016 10:54:34 +0200, sirapacz napisał(a):
to może niech obejrzy doblo? najlepiej wersję przedłużaną. Naprawdę pakowne proste jak cep auto. Nie wiem jak w nowszych, ale starszej generacji doblo były strasznie toporne i niewygodne. Ja jeżdżę Voyagerem. Nie jest to ideał, ale jak się zastanawiam, na co by tu go zamienić, to każdym razem wychodzi mi... kolejny Voyager. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-07-26 14:01:34 | |
Autor: sirapacz | |
Opel Zafira I | |
Nie wiem jak w nowszych, ale starszej generacji doblo były strasznie toporne...hmm... lekka konstrukcja (choć duża) to telepie na nierównościach, ale wygodne to jest i to nawet bardzo (ale mam wersje po lifcie i nie wiem czy zmiany wplywające na komfort). Ja jeżdżę Voyagerem. Nie jest to ideał, ale jak się zastanawiam, na co by ale voyager to chyba sporo ciezszy jest - doblo to 1320kg z silnikiem 1.9jtd. Troche dupnie się nim jedzie po autostradzie(glośny i skokowo rosnie spalanie), ale jesli trzymasz sie limitów prędkości to nawet tam sie jedzie dobrze. |
|
Data: 2016-07-26 14:11:25 | |
Autor: Maciek | |
Opel Zafira I | |
Dnia Tue, 26 Jul 2016 14:01:34 +0200, sirapacz napisał(a):
ale voyager to chyba sporo ciezszy jest - doblo to 1320kg z silnikiem 1.9jtd. Zależnie od wersji, od jakichś 1700 do ponad 2100 kg. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-07-26 14:17:31 | |
Autor: sirapacz | |
Opel Zafira I | |
no wlasnie - a to ma wplyw na komfort jazdy po nierównościach. z drugiej strony przy mojej ciężkiej nodze 6-6,5litra :)ale voyager to chyba sporo ciezszy jest - doblo to 1320kg z silnikiem |
|
Data: 2016-07-26 14:53:50 | |
Autor: Maciek | |
Opel Zafira I | |
Dnia Tue, 26 Jul 2016 14:17:31 +0200, sirapacz napisał(a):
no wlasnie - a to ma wplyw na komfort jazdy po nierównościach. z drugiej strony przy mojej ciężkiej nodze 6-6,5litra :) To prawda, chociaż z tyłu voy ma piórowe resory i most, więc żeby było miękko, trzeba wozić pasażerów i bagaż. Co do spalania, to rację bytu w PL ma tylko z gazem. Mój zżera finansowy odpowiednik 8 l ON (w mieście, na trasie ze 25 proc. mniej) - czyli ok. 21 i 15 l LPG/100 km. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-07-26 14:48:59 | |
Autor: laisar | |
Opel Zafira I | |
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 10:54:25 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
Ale tylko zwykłe, nie ma 7-os. maxi. |
|
Data: 2016-07-27 11:17:40 | |
Autor: sirapacz | |
Opel Zafira I | |
sa wersje 7 osobowe [doblo] o.. a to ciekawe. wydaje się bez sensu bo z dodatkowym rzędem siedzeń na bagaż w zasadzie nie ma miejsca |
|
Data: 2016-07-27 13:04:54 | |
Autor: laisar | |
Opel Zafira I | |
W dniu środa, 27 lipca 2016 11:17:40 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
>> sa wersje 7 osobowe [doblo] W wielu niby-7-osobówkach też tak jest - dlatego, że dodatkowe miejsca są niepełnowymiarowe i przewidziane tylko do okazjonalnego wykorzystania. Wtedy zazwyczaj faktycznie nie ma potrzeby zabierania zbyt wiele bagażu. Dokładnie tak jak w tytułowej zafirze. Natomiast w przypadku przedłużonego doblo jest to o tyle bez sensu, że przecież właśnie można by zrobić zarówno pełnowymiarowe miejsca, jak i zapewnić miejsce na bagaż. Konkurencja ma takie modele: 7-os. wersje maxi z normalnymi miejscami i większymi bagażnikami mają renault kangoo (AKA mercedes citan), volkswagen caddy i ford turneo custom. Najwidoczniej FIAT uznał jednak, że na takiej odmiany nie zarobi.... |
|
Data: 2016-07-27 22:17:15 | |
Autor: sirapacz | |
Opel Zafira I | |
Najwidoczniej FIAT uznał jednak, że na takiej odmiany nie zarobi...moze dlatego ze ma scudo który jest pojemniejszy i prawdę mówiac ma większy sens jako 7 osobowe auto. Teraz to sie Talento nazywa - 8 osob w 3 rzędach). nawiasem mówiąc projektant konfiguratora fiat professional powinien wisieć za nogi na drzewie przez tydzień. kwadrans zmarnowalem zanim ustalilem ilosc miejsc w tym talento. |
|
Data: 2016-07-27 14:00:20 | |
Autor: laisar | |
Opel Zafira I | |
W dniu środa, 27 lipca 2016 22:17:15 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> Najwidoczniej FIAT uznał jednak, że na takiej odmiany nie zarobi... Nie wiem, większość firm dba raczej o wypełnienie jak największej liczby nisz rynkowych - zwłaszcza, jak można to zrobić tak stosunkowo niewielkim kosztem. No ale w przypadku FIAT-a był czas przywyknąć do dziwacznych decyzji... Teraz to sie Talento nazywa Nie - to inny model: scudo było budowane na spółkę z Citroenem/Peugeotem (jumpy/expert), a talento jest tak naprawdę aktualnym renault trafikiem (III) ze znaczkiem FIAT-a (i ma brata opla - vivaro - oraz ma mieć kolejnego, nissana NV300). |
|
Data: 2016-07-27 14:05:09 | |
Autor: Maciek | |
Opel Zafira I | |
Dnia Tue, 26 Jul 2016 14:48:59 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
(...) Czy dobrze kojarzę nicka? Ty kiedyś jeździłeś Dacią Logan MCV albo Lodgy, nie? Jak wrażenia z użytkowania po latach? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-07-27 13:12:02 | |
Autor: laisar | |
Logan MCV I po latach (bylo: Re: Opel Zafira I) | |
W dniu środa, 27 lipca 2016 14:05:06 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Dnia Tue, 26 Jul 2016 14:48:59 -0700 (PDT), laisar napisał(a): Tak, to ja. Dacia logan MCV I generacji (czyli "Prawdziwa MCV-ka"), rocznik 2007 - obecnie 9 lat i 170 tys. km (pękło w zeszły weekend). Dalej jeżdżę i nie planuję zmiany - co jest chyba najlepszym podsumowaniem wrażeń (: Jak to mawiano na Złomniku: "Aż odpadną koła..." - ale na razie się na to nie zanosi. |
|
Data: 2016-07-28 22:19:22 | |
Autor: Maciek | |
Logan MCV I po latach (bylo: Re: Opel Zafira I) | |
Dnia Wed, 27 Jul 2016 13:12:02 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
Tak, to ja. No no, piękny wynik. Jak blacha i silnik? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-07-29 03:16:24 | |
Autor: laisar | |
Logan MCV I po latach (bylo: Re: Opel Zafira I) | |
W dniu czwartek, 28 lipca 2016 22:19:17 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Dnia Wed, 27 Jul 2016 13:12:02 -0700 (PDT), laisar napisał(a): Wynik chyba zupełnie przeciętny - w zależności od roku między 15 a 20 tys. km rocznie. Sumarycznie też ciągle niższy niż taki, do jakich "skręcają" sprowadzane "igiełki" i trochę wyższy niż w wymienianych co 3-4-5 lat "prawie-nówkach". Co milijona - http://www.4tuning.ro/reportaj/reteta-fiabilitatii-cum-a-reusit-un-logan-din-slobozia-sa-depaseasca-1-milion-de-kilometri-fara-interventii-majore-30051.html - albo chociaż pół - http://www.zlomnik1.home.pl/archiwum/?p=6300 - droga jeszcze daleka... Jak blacha i silnik? Pierwsze - bez większych problemów. Fabrycznie blachy trzymają się nieźle, ale naruszone najlepiej naprawiać w miarę szybko. Gorzej, że ASO robi to byle jak.... W ostatnim roku krótkiej, 6-letniej gwarancji robili mi tylko jakieś niekonstrukcyjne drobiazgi w rodzaju brzegów blach pod uszczelkami.. Chociaż podejrzewam,że nawet to było właśnie winą ruszania ich przy naprawach blacharskich po moich przygodach. Mimo braku dwustronnego ocynku blach fachowcy - np http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia - raczej bowiem chwalą zabezpieczenia (mastyki, baranki i woski). Następne ogniska, już nieco większe, znalazłem dopiero niedawno - na pasie tylnym, też pod uszczelkami otworu bagażnika i pod plastikowym zderzakiem. Bez tragedii, ale za kolejne 3 lata brzegi blach byłyby pewnie już ponadgryzane nie tylko powierzchniowo. Silnik - zero problemów fabrycznych, tylko eksploatacja. Żadnych awarii unieruchamiających, jeden raz zapocona uszczelka pod pokrywą zaworów (140 tys. km), prawdopodobnie w wyniku lekkiego przygrzania silnika z powodu błędnego podłączenia przez mechanika wentylatora przy naprawie blacharskiej przodu. Przy okazji zrobiłem pierwszy regulację zaworów, bo okazało się, że akurat był czas. (Nie mam LPG). No i tak to się kula, "ciągle naprzód i naprzód"... Nie jest to stara toyota, w której przez 25 lata wymieniało się tylko olej, ale ja nie mam żadnych większych zastrzeżeń, więc jak pisałem nie planuję zmieniać. Na dokładny raport zapraszam pewnie za rok, na DaciaKlub.PL (: |
|