Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40

Data: 2012-12-14 12:49:12
Autor: onarjusz
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
W dniu 2012-12-14 11:32, Ergie pisze:
Witam!

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Opla Zafiry. Opel w instrukcji i
pracownik w ASO do tego modelu zalecaj± olej 5w30, podczas gdy inni
producenci zalecaj± oleje klasy 5w40.

Czy ten olej będzie dobry podczas 30 stopniowych upałów i jazdy w
korkach? Wydaje mi się, że w takim przypadku lepszy byłby 5w40.

Pozdrawiam
Ergie

Ty jeste¶ konstruktorem? Lej co karz±! W przeciwnym przypadku za kilka miesięcy na tej samej grupie będzie skomlenie, mój Opel Zafira ma zaledwie 60 000 km i dziwnie często się psuje. Do pompo wtrysków VW jest specjalny olej oznaczenia XXWXX niby te same ale ma jaki¶ dodatek dzięki któremu pompo wtryski s± cichsze i żyj± 10 razy dłużej.

Data: 2012-12-14 12:53:47
Autor: Ergie
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
Użytkownik "onarjusz"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50cb1236$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych parametrach?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-14 12:56:40
Autor: szufla
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych parametrach?

Pozdrawiam
Ergie

Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :)

sz.

Data: 2012-12-14 14:06:46
Autor: Ergie
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
Użytkownik "szufla"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kaf43s$m06$1@node2.news.atman.pl...

Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych parametrach?

Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :)

W wyższej temperaturze? Jeste¶ tego pewien?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-12-14 14:43:17
Autor: Nathan
W dniu 2012-12-14 12:56, szufla pisze:
Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych
parametrach?

Pozdrawiam
Ergie

Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :)

np. cSt?

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzÄ… z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2012-12-14 15:24:49
Autor: szufla
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40

np. cSt?

Poczekam jeszcze, az sie watek rozwinie :)

sz

Data: 2012-12-14 13:18:03
Autor: Nathan
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
W dniu 2012-12-14 12:49, onarjusz pisze:

Ty jesteĹ› konstruktorem? Lej co karzÄ…!

Bo jak nie będziesz lał co karzą to cie ukażą? ;) Albo odwrotnie...