Data: 2012-12-14 22:36:04 | |
Autor: nom | |
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:kaev8f$7un$1node1.news.atman.pl... Witam! Może to zależy od strefy klimatycznej. U nas nie ma takich upałów jak w Hiszpanii na przykład. Ja do Fabii 1.4 MPI leję Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez pierwsze 2 serwisy olejowe w ASO wlali mi Castrola 0w30, a potem zmieniłem na Mobila, ale tak naprawdę to nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. :-) Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km? :-) Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam, nie dolewam w między czasie. :-) |
|
Data: 2012-12-14 22:28:53 | |
Autor: tÎż | |
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | |
nom wrote:
Ja do Fabii 1.4 MPI lejÄ Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez WyjÄ tkowo niemÄ dra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak Ĺwini siodĹo, natomiast zmieniasz go zdecydowanie za rzadko. Kupuj taĹszy olej i zmieniaj czÄĹciej. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-12-22 09:37:43 | |
Autor: nom | |
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | |
UĹźytkownik "t?" napisaĹ w wiadomoĹci news:50cba825$0$26709$65785112news.neostrada.pl... WyjÄ tkowo niemÄ dra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak Ĺwini Ale jaki taĹszy? 4 l Mobila 5W50 kosztuje mnie 120zĹ-130zĹ w zaleĹźnoĹci od sklepu. Nagaru nie ma, bo po 170 tys. km padĹa uszczelka pod gĹowicÄ , silnik z "pĹywajÄ cymi tulejami", mechanik wyciÄ gaĹ tĹoki, gĹowica byĹa planowana. Ĺťeby nie byĹo, ze to wina oleju to kumpel caĹy czas jeĹşdzi na Castrolu i jemu padĹa po 100 tys. km (taki sam silnik), ale na forum siÄ zdarzajÄ przypadki po 60 tys. km. Wadliwa partia uszczelek. A samochodu nie zamierzam sprzedawaÄ, bo dobrze siÄ prowadzi (ukĹad kierowniczy, skrzynia biegĂłw) a blachy po 10 latach nie majÄ korozji. :-) Autko zagazowane, wiÄc eksploatacja jest tania. |
|
Data: 2012-12-14 23:49:13 | |
Autor: onarjusz | |
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | |
W dniu 2012-12-14 22:36, nom pisze:
5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km? Kupiłem samochód od kobiety. Pani może zrobiła 10 000 km przez 3 lata, olej oczywiście nie zmieniany bo po co?! Jakie było moje zdziwienie gdy po ściągnięciu dekla zaworów ujrzałem zarośniętą powierzchnię dziwną substancją, masakra! Żeby to wyczyścić należało by ściągnąć głowice. Twoja MPI zapewne przy pierwszej poważnej awarii zostanie wystawiona jako "żyletka" pierwszego właściciela;/ tyle że już do niczego się nadawać nie będzie poza "kwietnikiem" lub złomowaniem. |
|
Data: 2012-12-17 15:53:21 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | |
W dniu 2012-12-14 23:49, onarjusz pisze:
5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km? Wg Opla, w Zafirze A (1.8 benz) zmieniać olej 10W40 - półsyntetyczy GM co 30 kkm. Zgodnie z fabrycznym planem serwisowym. A Że po 100-150kkm takiego traktowania silnik ma już wszystkie pierścienie totalnie zarośnięte nagarem, i chla nawet 0.5 l oleju na tysiąc km, to już mają gdzieś. Przecież mieści się w normie (oplowskiej). To by było na tyle w kwestii bezkrytycznego stosowania się do fabrycznych zaleceń. BTW ten sam silnik 1.8 miał wcześniej zalecane wymiany co 15kkm. No ale klienci GM oczekiwali niższych kosztów... więc wydłużono do 30, a co. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|