Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40

Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40

Data: 2012-12-14 22:36:04
Autor: nom
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:kaev8f$7un$1node1.news.atman.pl...
Witam!

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Opla Zafiry. Opel w instrukcji i pracownik w ASO do tego modelu zalecają olej 5w30, podczas gdy inni producenci zalecają oleje klasy 5w40.

Może to zależy od strefy klimatycznej. U nas nie ma takich upałów jak w Hiszpanii na przykład.
Ja do Fabii 1.4 MPI leję Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez pierwsze 2 serwisy olejowe w ASO wlali mi Castrola 0w30, a potem zmieniłem na Mobila, ale tak naprawdę to nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. :-)
Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km? :-)
Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam, nie dolewam w między czasie. :-)

Data: 2012-12-14 22:28:53
Autor: tÎż
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
nom wrote:

Ja do Fabii 1.4 MPI leję Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez
pierwsze 2 serwisy olejowe w ASO wlali mi Castrola 0w30, a potem
zmieniłem na Mobila, ale tak naprawdę to nie wiem czy ma to jakieś
znaczenie. :-) Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km?
:-) Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam,
nie dolewam w między czasie. :-)

Wyjątkowo niemądra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak świni siodło, natomiast zmieniasz go zdecydowanie za rzadko. Kupuj tańszy olej i zmieniaj częściej.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-12-22 09:37:43
Autor: nom
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40

Użytkownik "t?" napisał w wiadomości news:50cba825$0$26709$65785112news.neostrada.pl...
Wyjątkowo niemądra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak świni
siodło, natomiast zmieniasz go zdecydowanie za rzadko. Kupuj tańszy olej
i zmieniaj częściej.

Ale jaki tańszy? 4 l Mobila 5W50 kosztuje mnie 120zł-130zł w zależności od sklepu.
Nagaru nie ma, bo po 170 tys. km padła uszczelka pod głowicą, silnik z "pływającymi tulejami", mechanik wyciągał tłoki, głowica była planowana. Żeby nie było, ze to wina oleju to kumpel cały czas jeździ na Castrolu i jemu padła po 100 tys. km (taki sam silnik), ale na forum się zdarzają przypadki po 60 tys. km. Wadliwa partia uszczelek.
A samochodu nie zamierzam sprzedawać, bo dobrze się prowadzi (układ kierowniczy, skrzynia biegów) a blachy po 10 latach nie mają korozji. :-)
Autko zagazowane, więc eksploatacja jest tania.

Data: 2012-12-14 23:49:13
Autor: onarjusz
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
W dniu 2012-12-14 22:36, nom pisze:

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości
news:kaev8f$7un$1node1.news.atman.pl...
Witam!

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Opla Zafiry. Opel w instrukcji i
pracownik w ASO do tego modelu zalecają olej 5w30, podczas gdy inni
producenci zalecają oleje klasy 5w40.

Może to zależy od strefy klimatycznej. U nas nie ma takich upałów jak w
Hiszpanii na przykład.
Ja do Fabii 1.4 MPI leję Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez
pierwsze 2 serwisy olejowe w ASO wlali mi Castrola 0w30, a potem
zmieniłem na Mobila, ale tak naprawdę to nie wiem czy ma to jakieś
znaczenie. :-)
Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km? :-)
Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam, nie
dolewam w między czasie. :-)


5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km? Kupiłem samochód od kobiety. Pani może zrobiła 10 000 km przez 3 lata, olej oczywiście nie zmieniany bo po co?! Jakie było moje zdziwienie gdy po ściągnięciu dekla zaworów ujrzałem zarośniętą powierzchnię dziwną substancją, masakra! Żeby to wyczyścić należało by ściągnąć głowice.
Twoja MPI zapewne przy pierwszej poważnej awarii zostanie wystawiona jako "żyletka" pierwszego właściciela;/ tyle że już do niczego się nadawać nie będzie poza "kwietnikiem" lub złomowaniem.

Data: 2012-12-17 15:53:21
Autor: Jakub Witkowski
Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
W dniu 2012-12-14 23:49, onarjusz pisze:

5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km?

Wg Opla, w Zafirze A (1.8 benz) zmieniać olej 10W40 - półsyntetyczy GM co 30 kkm.
Zgodnie z fabrycznym planem serwisowym. A Że po 100-150kkm takiego traktowania
silnik  ma już wszystkie pierścienie totalnie zarośnięte nagarem, i chla nawet 0.5 l
oleju na tysiąc km, to już mają gdzieś. Przecież mieści się w normie (oplowskiej).

To by było na tyle w kwestii bezkrytycznego stosowania się do fabrycznych zaleceń.

BTW ten sam silnik 1.8 miał wcześniej zalecane wymiany co 15kkm. No ale klienci GM
oczekiwali niższych kosztów... więc wydłużono do 30, a co.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona