Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2

Data: 2012-02-14 18:50:05
Autor: Mikolaj Jopczynski
Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
Witajcie,

Ktory z tych motorkow polecilibyscie, a wystepujacych w w/w omedze?
Interesuje mnie awaryjnosc (bez), koszty czesci (mam zle doswiadczenia np z cena przeplywomierza w w/w ale silniku 2.5 tds) jak i podatnosci na przyjecie lgp.

Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie bedace skarbonka bez dna.

--
Pozdrawiam,
Mikolaj Jopczynski

tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

Data: 2012-02-14 19:18:19
Autor: Krzysztof 45
Mikolaj Jopczynski napisał(a):
Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie bedace skarbonka bez dna.
Który byś nie wybrał, wszystko zależy jak ktoś o niego dbał.
Ja bym brał 3.0 lub 3.2
Ja pomykam trzeci rok B FL kombi 2.5 DTI 150KM i sobie bardzo chwalÄ™.
Brachol ma od 4 lat 2.5 V6 i też sobie chwali.
Tu wszystko znajdziesz http://forum.omegaklub.eu/index.php
--
Krzysiek

Data: 2012-02-14 19:41:21
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhe6sa$12c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pierwsza najważniejsza zasada przy kupnie Omegi to baaardzo ostrożne podchodzenie do tanich egzemplarzy.
Nic gorszego nie może Cie spotkać, niz zaniedbana Omega ;)

Jak już wybierzesz zadbaną i doinwestowaną Omegę to masz szanse na bardzo pozytywne wrażenia z użytkowania.
Co do silników, jak ma być oszczędny to 2,2DTI ale .... kiepsko będzie z mocą. Jak ma być diesel to raczej 2,5DTI. Silnik ma kilka punktów, na które trzeba zwrócić uwage (np. nieszczęsne klapki w kolektorze) ale ogólnie jest dobrze. Mocy też mu nie brakuje, ale demon prędkości to nie jest.

Najlepiej wypadają V6 pod względem osiągów. Skup sie jednak na 2,5 lub 3,0 (a nie 2,6 lub 3,2). Różnice w mocy są w zasadzie niezwuważalne, kultura pracy na korzyść 2,6 3,2 niby jest, ale osobiście nigdy jej nie zauważylem ;) za to częsci do 2,5 i 3,0 na rynku zdecydowanie więcej (jeśli mowa o zamiennikach i częsciach używanych) i budowa w szczegółach jest po prostu bardziej prosta.
Niby silniki takie same, a jednak nie. W 2,6 i 3,2 masz 4 sondy lambda, inna jest przepustnica (nie ma linki gazu) i takie tam.
3,0 i 2,5 mają po 2 sondy, zwykła przepustnice z linką. Różnic jest więcej i praktycznie wszystkie na korzyść staryszych konstrukcji.

Osiągi w 3,0 w porównaniu do 2,5 są zauważalnie lepsze, a spalanie ... a tu bywa różnie. W zależności od tego jaki masz styl jazdy różnica w spalaniu między nimi może być żadna albo duża.
Srednio licz, ze 3,0 spali 1 do 2 litrów więcej. Jeśli więc średnio 2,5 spali 10-13 litrów w miescie to 3,0 spali 11-15 Na trasie różnice będą mniejsze i na korzyść 3,0 - można zamknąć sie w 8 litrach przy normalnej jeździe.
Spalanie LPG średnie to zwykle 12-17 litrów (bez pałowania oczywiście).
Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)

W razie problemów pisz na wspomniane już przez kolege forum Omega Klub Polska.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2012-02-14 20:14:15
Autor: Mikolaj Jopczynski
[...]

Dzieki z odpowiedz - rzeczowa ;)

Jak wspomnialem, mialem kiedys 2.5 TDS'a i .... bajeczka. Uwazam, ze za te pieniadze nie ma innego, rownie komfortowego, mocnego dupowozu co omega - ktory dizajnem nie odbiega od najnowszych fur.
Niestety - kamien na autobanie przy 200kmh wpadajacy w chlodnice spowodowal wieksze zniszczenia, niz przypuszczalem.
Skonczylo sie peknieta glowica i pierdyliardem innych nieszczesc - co w efekcie spowodowalo pozegnanie sie z omeszka.

Zycie nauczylo mnie, ze w przypadku samochodow nie ma okazji typu dziadek z wemahtu itp itd (chodz zaluje, bo jako "informatyk" nieraz trafialem na okazje laptopkow na alledrogo - ale niestety, do samochodow nie mam takiego oka jak do lapkow).

Co do palowania auta - nie ukrywam, ze majac taka moc, taka wage, naped na dupe chce miec troche frajdy z jazdy - wiec zakladam, ze tryb emeryta bedzie w tym samochodzie wystepowal tylko na drodze jak szklanka przy zerowej widocznosci:D [oczywiscie bez przesady] - wiec interesuje mnie motorek idiotoodporny i jak wlasnie sam zauwazyles - latwy w naprawie/remoncie - bo chcialbym taka omeszke kupic, oddac na miesiac mechanikowi, zaplacic ile bozia przykazala i cieszyc sie jazda.

Pytnie o lpg zadalem, gdyz slyszalem nieraz opinie, ze niektore silniki nie lubia gazu i koniec - niezaleznie co sie zalozy one nie beda chcialy i koniec (moj mechanik ma beeme 5 2.8 - zalozyl i po jakims czasie zdjal gaz ...).

Data: 2012-02-14 20:54:53
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhebq5$h0g$1inews.gazeta.pl...

[...]

nie ma problemu z gazem. Najczęsciej popełniany błąd to (jak w wielu innych przypadkach).. oszczędzanie na instalacji.
Jak założyć porządną (znaczy sie normalną, dobrą a nie najtańszą) instalacje w poleconym zakładzie - wszystko będzie ok. Tu znów wyższość 2,5 i 3,0 nad udziwnionymi 2,6 i 3,2 (naprawde omijaj szerokim łukiem).
Porządny parownik, dobre wtryski i LPG działa niezauważalnie.
Niestety nie często widzialem poprawnie założone i dobrze skonfigurowane instalcje w Omedze, wiec jeśli budżet na to pozwoli - zdecydowanie lepiej ją założyć, niż kupić z instalacją i potem ją doprowadząć do porządku.

w V6 prócz kÅ‚opotów  z cieknÄ…cymi pokrywami rozrzÄ…du, które prÄ™dzej czy później dotknÄ… każdego, w niektórych egzemplarzach problem z pompÄ… ABS (w wersji DX) i urwanymi szpilkami kolektora wydechowego  reszta to naprawde caÅ‚kiem niewielkie koszty.
Kupując omege V6 - zwróć uwage na kontrolke cisnienia oleju - ma gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika - jeśli gaśnie po sekundzie, czy kilku sekundach to może być kilka problemów skutkujących zwykle wywaleniem silnika ;)
na kontrolke ABS/TC jesli sie swieci, lub swieci od czasu do czasu - zwykle problem to pompa. Wymiana jest trudna (kiepski dostęp) a sprawdzona pompa używana to ok 500zł (te tańsze to te co sie nie psują ;) )
wycieki oleju - zwykle leci z pokryw zaworów. Pomaga wymiana na nowe pokrywy (generalnie drogie) - ostatnia cena jak pamiętam to ok 600zł/szt. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie aluminiowych pokryw z Vectry B V6 (przy niewielkiej kombinacji pasują i problem załatwiony raz na zawsze. Komplet pokryw to koszt 200-300zł plus uszczelki.

No i na koniec - polecam automaty. Są trwałe, a w razie czego tanio kupisz używke (od ok 500-1500zł), jednak tutaż b. żadko zdarzają sie problemy, a jak na stare konstrukcje działają całkiem poprawnie.

Data: 2012-02-14 21:03:44
Autor: Mikolaj Jopczynski
[...]

2,5 i 3,0 nad udziwnionymi 2,6 i 3,2 (naprawde omijaj szerokim Å‚ukiem).
[...]
porzÄ…dku.

w V6 prócz kłopotów z cieknącymi pokrywami rozrządu, które prędzej czy
później dotkną każdego, w niektórych egzemplarzach problem z pompą ABS
(w wersji DX) i urwanymi szpilkami kolektora wydechowego reszta to
naprawde całkiem niewielkie koszty.
[...]

Dziekowac;)

Co do automatu - jestem jakos sceptycznie nastawiony - glownie z powodu checi jezdzenia tym autkiem "ostro" - blisko 200km i naped na tyl daje duzo frajdy (nawet 130 w tdsie potrafilo tego 2 tonowego potwora niezle pomiotac jak szatanem:D).
Obawiam sie, ze automat moze nie ogarnac mojej fantazji wrzucajac bieg wyzszy.

Poza tym, to nie bedzie moj jedyny dupowoz i mam niezbyt dobre doswiadczenia z przesiadka z atuomatu na manual i na odwrot :D

Data: 2012-02-14 21:37:29
Autor: bratPit
[...]

co do reszty zgadzam się z Kubą, ale automatu nie kupuj, robi z Omegi 3.0 muła jakby było 2.0-16v pod maską,
chcesz mieć fun to kup zadbaną 3.0 z ręczną skrzynią i enjoy ;-)

brat

Data: 2012-02-14 21:59:29
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:jhegm9$24a$1inews.gazeta.pl...

[...]

każdy wg siebie ;-)

Data: 2012-02-15 15:42:54
Autor: komar
W dniu 2012-02-14 21:03, Mikolaj Jopczynski pisze:

[...]

co do automatu to nie wiem jaki jest w omedze, ale klasyczny automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym ma możliwość zblokowania maksymalnego przełożenia - w takim wypadku nie wrzuci wyższego biegu niż ten który ustawisz wybierakiem, a można spokojnie zblokować "1" i palić gumy :) (przynajmniej dało się we Fronterze ze wspomnianym w tym wątku silnikiem 3.2 i automatem). Inna sprawa, że z pedałem w podłodze to klasyczne automaty zwykle dokręcają silnik do końca na każdym biegu i nie ma takich sytuacji, że nagle wrzuci wyższy bieg jak ostro przyśpieszasz.

Data: 2012-02-15 16:22:23
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał w wiadomości news:jhgg9f$9pk$1inews.gazeta.pl...
[...]

można można.
W omedze jest bardzo klasycznie.
PRND321

Palenie gumy, drifty - wszystko sie da. Oczywiście nie ma porównania z manualem i strzałami ze sprzęgła, ale większych problemów nie ma. Kultura jazdy, jednak, nieoceniona.

Data: 2012-02-15 18:21:53
Autor: marvin
Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
Uzytkownik "Kuba (aka cita)" napisal...

U¿ytkownik "komar" <komar@125.cc> napisa³ w wiadomo¶ci
co do automatu to nie wiem jaki jest w omedze, ale klasyczny automat ze
sprzêg³em hydrokinetycznym ma mo¿liwo¶æ zblokowania maksymalnego
prze³o¿enia - w takim wypadku nie wrzuci wy¿szego biegu ni¿ ten który
ustawisz wybierakiem, a mo¿na spokojnie zblokowaæ "1" i paliæ gumy :)

mo¿na mo¿na.
W omedze jest bardzo klasycznie.
PRND321
Palenie gumy, drifty - wszystko sie da. Oczywi¶cie nie ma porównania z
manualem i strza³ami ze sprzêg³a, ale wiêkszych problemów nie ma. Kultura
jazdy, jednak, nieoceniona.

No i tryb sport uruchamiany z guzika. Wydaje mi sie ze slabsze osiagi
automatu tez wynikaja z tego ze ma jeden bieg mniej od manuala.

Pozdrawiam
marvin

Data: 2012-02-15 20:44:42
Autor: Kuba \(aka cita\)
Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2

U¿ytkownik "marvin" <marcin.888@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jhgpgr$vk$1mx1.internetia.pl...
No i tryb sport uruchamiany z guzika. Wydaje mi sie ze slabsze osiagi
automatu tez wynikaja z tego ze ma jeden bieg mniej od manuala.

po prostu ten typ tak ma.
Skrzynie ze sprzeg³em HK maj± po prostu do¶æ spore straty. To cecha.

Generalnie jednak - do sportu ten samochód sie nie nadaje, jest ciêzki i tak naprawde nie specjalnie mocny, ale do codziennego je¿dzenia z odrobin± zabawy - jak najbardziej.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM ¶mieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

U¿ywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40z³

Data: 2012-02-16 11:11:40
Autor: Mikolaj Jopczynski
[...]

A kto mowi o sporcie?:) Ja mowie o wygodnym, w miare ladnym - dobrze w srodku wygladajacym dupowozie, kotry jak mu sie docisnie przepustnice to rwie sie do przodu ;) I tylko o to mi chodzi.

Chociaz, z racji tego, ze jedno kiedys mialem, rozkrecilem do ostatniej srubki i rozwalilem sie nim pare razy - zastanawiam sie nad clio II ph3 2.0

Data: 2012-02-16 14:07:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-16 11:11, Mikolaj Jopczynski pisze:

[...]

Kup Ty sobie lepiej jakie¶ MX5 albo Z3. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-02-16 14:06:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

Chyba, ¿e siê nazywa Holden Commodore i ma kierownicê nie z tej strony co trzeba (jak na nasze warunki). To oczywi¶cie nie zmienia faktu, ¿e jest ciê¿ka krowa. Dodaje tej krowie jedynie sterydów w pysk. ;)

Data: 2012-02-17 19:46:27
Autor: radxcell
Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
*Kuba (aka cita)* wrote in <news:jhe9sl$ath$1inews.gazeta.pl>:
Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)

Ile średnio lat masz jedną Omegę?

pozdr, R

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2012-02-17 20:47:30
Autor: V-Tec
W dniu 2012-02-17 19:46, radxcell pisze:
*Kuba (aka cita)* wrote in<news:jhe9sl$ath$1inews.gazeta.pl>:
Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)

Ile średnio lat masz jedną Omegę?

chyba stosowniej byłoby spytać się o miesiące ;) chociaż ułamki też są oczywiście dopuszczalne :)

W.

Data: 2012-02-17 20:50:05
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "V-Tec" <v_tec2@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jhmasq$qfg$1inews.gazeta.pl...
[...]

policzylem wszystkie, łącznie z tą, której panewka obróciła mi sie 2 tygodnie po zakupie ;)

Data: 2012-02-20 13:06:03
Autor: kamil
On 17/02/2012 19:50, Kuba (aka cita) wrote:

U¿ytkownik "V-Tec" <v_tec2@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2012-02-17 19:46, radxcell pisze:
*Kuba (aka cita)* wrote in<news:jhe9sl$ath$1inews.gazeta.pl>:
Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)

Ile ¶rednio lat masz jedn± Omegê?

chyba stosowniej by³oby spytaæ siê o miesi±ce ;) chocia¿ u³amki te¿ s±
oczywi¶cie dopuszczalne :)

policzylem wszystkie, ³±cznie z t±, której panewka obróci³a mi sie 2
tygodnie po zakupie ;)

No to raczej trudno wypowiadaæ siê o awaryjno¶ci czy cenach zamienników czê¶ci, chyba ¿e jeste¶ jednym z tych dobrodusznych handlarzy z otomoto, co to kupuj± dla siebie, wszystko naprawiaj±, remontuj±, serwisuj± i wogóle panie ig³a, ale musz± sprzedaæ bo ¿onie kolor nie pasuje. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2