Data: 2009-09-14 12:31:24 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie. Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem. No to robi sie ciekawie na przyszlosc .. i byc moze nieciekawie dla fabryk w Polsce. Od kogo do tej pory Opel bral czesci ? Dostawcy tez sie powinni martwic ? J. |
|
Data: 2009-09-14 12:54:42 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Opel sprzedany | |
Dnia 2009-09-14 12:31, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Poczekaj, poczekaj - w D są wybory :), a po wyborach może być różnie. No to robi sie ciekawie na przyszlosc .. i byc moze nieciekawie dla Tylko przy naprawdę gigantycznych pokładach złej woli - Gliwice jak pracują to przynoszą zysk w przeciwieństwie do innych fabryk w EU - na pewno Antwerpia ma pozamiatane. Po wyborach może się okazać, że Bochum tez ucierpi.
Od całej masy dostawców, a oni się już martwią od dawna, ale to bardziej kryzysem niż Magną :) Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM. pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-14 14:05:08 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:h8l7dd$5jl$1news.onet.pl...
Dnia 2009-09-14 12:31, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Mowisz ze Niemcy po wyborach moga nie doplacic ? No to robi sie ciekawie na przyszlosc .. i byc moze nieciekawie dlaTylko przy naprawdę gigantycznych pokładach złej woli - Gliwice jak pracują to przynoszą zysk w przeciwieństwie do innych fabryk w EU - na Ale Polska nie chce doplacic :-) A w perpektywie nastepnych 10 lat moze byc nieciekawie .. Od kogo do tej pory Opel bral czesci ? Dostawcy tez sie powinni martwic ?Od całej masy dostawców, a oni się już martwią od dawna, ale to bardziej kryzysem niż Magną :) W kryzysie zamowienia mieli mniejsze, ale mieli. A teraz moze sie okazac ze ani zamowien, ani platnosci :-) Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM. Ale to chyba nie tylko od dobrej woli wybierajacych zalezy - GM niewyplacalny, to musi sie ratowac. Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi .. J. |
|
Data: 2009-09-14 14:14:22 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Opel sprzedany | |
Dnia 2009-09-14 14:05, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie.Poczekaj, poczekaj - w D są wybory :), a po wyborach może być różnie. Mówię (gdybam), że po wyborach może się okazać, że sprzedaży nie będzie a cała akcja to jedynie miły gest GM dla Markeli przed wyborami w zamian za ewentualną pomoc Niemiec dla Opla będącego nadal w rękach GM Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM. Musi, ale Opel to dla GM najłatwiejsza część koncernu do uleczenia - ewentualne przyszłe zyski i patenty są ważną przesłanką, żeby to w ręku utrzymać. Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi .. Na pewno nie od Sbierbanku :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-14 15:02:11 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:h8lc2p$kuq$1news.onet.pl...
Dnia 2009-09-14 14:05, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: O ile rozumiem to pomoc jest dla konsorcjum nabywcow, a nie dla Opla ani GM. No chyba ze Markela, podobnie jak Schroeder, juz sobie szykuje ciepla posadke, za 4.5 mld :-) Musi, ale Opel to dla GM najłatwiejsza część koncernu do uleczenia - ewentualne przyszłe zyski i patenty są ważną przesłanką, żeby to w ręku utrzymać.Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.Ale to chyba nie tylko od dobrej woli wybierajacych zalezy - GM Ale tez obecnie jest cenna rzecza na sprzedaz - a jak nie sami, to przyjdzie syndyk i tez sprzeda. A spolka matka odzyska plynnosc. I bedzie mogla nadal produkowac kilkanascie mln samochodow, nie patrzac na jakiegos tam Opla. Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi ..Na pewno nie od Sbierbanku :) Czemu nie ? Kwestia ceny. A moze nawet nie beda chcieli - w nastepnym kryzysie to Sbierbank bedzie sie martwil jak dofinansowac spolke zalezna :-) J. |
|
Data: 2009-09-14 16:02:47 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Opel sprzedany | |
Dnia 2009-09-14 15:02, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi ..Na pewno nie od Sbierbanku :) Kto wie - jak już łykną technologię dla Wołgi :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-15 05:05:33 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 14, 8:14 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-14 14:05, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: To zludzenie. Opel od lat przynosil GM wielomilionowe straty. Europa w czasie ostatnich dziesieciu lat przyniosla zyski GM jedynie w ciagu dwoch lat. Uleczenie w EU jest duzo trudniejsze niz gdzie indziej. Zwiazane jest to z silnymi zwiazkami zawodowymi w Europie, wysokimi kosztami robocizny i utrudnieniami prawnymi dla pracodawcow. > Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi .. JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-16 08:59:37 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Opel sprzedany | |
Dnia 2009-09-15 14:05, *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Musi, ale Opel to dla GM najłatwiejsza część koncernu do uleczenia - Dużo łatwiejsze niż uleczenie GM USA wbrew pozorom. Związki w EU są silne, ale nie tak jak w US. Straty GM Europe przynosił i owszem ale te straty to kropla w morzu strat całego GM i były to straty ponoszone w czasach prosperity, wobec czego nie było możliwości przeprowadzenia zdecydowanych kroków z powodów politycznych przede wszystkim. Za mojej kadencji zamknięto jedno fabrykę w Luton/UK. Teraz jest jeszcze czas na odważniejsze kroki - praktycznie pewne jest zamknięcie Antwerpii i być może Bochum jeśli to nie Magna/Sbierbank kupią Opla (obiecali Merkel, że żadnej fabryki w Niemczech nie zamkną). Gliwice i Sarasgosssa są dochodowe (jak pracują), po redukcjach zatrudnienia Ellesmere Port, Ruesselsheim i Eisenach też mogą zacząć przynosić zyski jeśli ruszy sprzedaż. Zwiazane jest to z silnymi zwiazkami zawodowymi w Europie, wysokimi Częściowo prawda, ale tylko częściowo. Związki w EU maja sporo do powiedzenia przed wyborami bo moga narobić zamieszania na ulicach, ale nie udało im się załatwić swoim członkom tak lukratywnych umów jakie maja pracownicy w USA. Wysokie płace, gwarancje zatrudnienia (płaca nawet jeśli nie ma dla pracownika stanowiska - tylko za przychodzenie do zakładu i siedzenie w pokoju) oraz przede wszystkim programów emerytalnych. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-16 08:59:07 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 16, 2:59 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-15 14:05, *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: > To zludzenie. Opel od lat przynosil GM wielomilionowe straty. Europa w To juz powoli odchodzi do historii. Zwiazek w USA w czasie obecnego kryzysu przestal sie liczyc. Straty GM Europe przynosił i owszem ale te straty to kropla w morzu Nie taka kropla w morzu jak sie wydaje. Europa w latach prosperity tez przynosila straty i to rzedu pol miliarda dolarow rocznie co w przeliczeniu na sprzedana liczbe samochodow na danym rynku bylo znacznie wyzsze niz straty w USA z wyjatkiem roku 2007. To glowny powod, dla ktorego GM sprzedaje Opla. On nadal przynosi straty a GM nie stac obecnie na finansowanie restukturyzacji. Za mojej kadencji zamknięto jedno fabrykę Miejmy nadzieje. Zwlaszcza, ze rosyjski kapital moze sobie zazyczyc przeniesienia produckji w duzym stopniu do Rosji. To moze dotknac wtedy nawet i Polske. Częściowo prawda, ale tylko częściowo. Związki w EU maja sporo do Koszty robocizny robotnikow samochodowych sa najwyzsze na swiecie w Niechech a nie w USA. Tak przynajmniej twierdzi prasa zajmujaca sie przemyslem samochodowym. Co do lukratywnych posadek to te wlasnie sie skonczyly z bakructwem Chryslera i GM. O to glownie w tym chodzilo aby pozbyc sie zobowiazan, ktorych te firmy nie byly w stanie wiecej ponosic.
JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-16 23:14:44 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Opel sprzedany | |
Dnia Wed, 16 Sep 2009 08:59:07 -0700, JAM napisaĹ(a):
Koszty robocizny robotnikow samochodowych sa najwyzsze na swiecie wScislej, Wielka Trojca ucierpiala nie tyle od bezwglednych wysokich kosztow co od tego, ze konkurencja w USA miala te koszty mniejsze i przez to wieksze pole manewru. Co do wyjscia z tej sytuacji, nikt w USA nie wierzyl, zeby to bylo mozliwe bez przejscia przez CH11, bo jak juz slusznie zauwazyles, to konczy obowiazywanie umow, w tym z UAW. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-17 08:33:17 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Opel sprzedany | |
Dnia 2009-09-16 17:59, *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Teraz jest jeszcze czas na odważniejsze kroki - praktycznie pewne jest Jeśli nie będzie polityki w tym to nie wierzę. Koszty pracy są w Rosji większe niż w Polsce (fabryka w St. Petersburgu ma gigantyczne koszty), istnieje też coś takiego jak UE :) i jej granica - nie bardzo się opłaca sprowadzać Ople zza jej granicy. Oczywiście samochody tam będą produkowane i to w dużych ilościach jak sądzę, ale raczej na lokalny rynek. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-17 05:01:09 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 17, 2:33 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-16 17:59, *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Od kiedy rosyjski kapital nie miesza biznesu z polityka ? Kto Ukrainie zakrecal kurki ? Prywatne firmy rosyjskie ? Koszty pracy są w Rosji większe niż w Polsce (fabryka w St. Petersburgu Zarowno EU jak i USA to rynki nasycone. Rozwoj jest tu minimalny i fabryki raczej beda sie zamykac. Przyszlosc przemyslu to Indie i Chiny. Chiny to obecnie najwiekszy na swiecie rynek motoryzacyjny i o najlepszych perspektywach rozwoju w XXI wieku. Tutaj beda powstawaly olbrzymie fortuny kapitalowe. Opel, jezeli chce przezyc, to musi stawiac na rodzace sie rynki azjatyckie. A Rosja jest doskonale polozona aby tam skierowac produkcje. Jezlie w Rosji zbuduje sie infrstrukture, to fabryka w Polsce moze sie okazac niepotrzebna. Putin wlasnie zlikwidowal nam tarcze rakietowa. Fabryka w Gliwicach to dla Rosjan pestka a jak wiadomo Rosjanie ostatnio nie za bardzo nas lubia. Ople zza jej granicy. JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-14 14:53:22 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Opel sprzedany | |
Nie ma mowy o zamknięciu nowych fabryk w Polsce wybudowanych duzym nakładem środków.
W najgorszym przypadku kupi je jakiś Fiat. JaC -- -- - i byc moze nieciekawie dla fabryk w Polsce. |
|
Data: 2009-09-15 05:01:54 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 14, 6:54 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
GM pozostaewil sobie kontrolna czesc akcji Opla podobna do udzialow w koreanskim Daewoo. Jezeli nic sie nie zmieni w gospodarce na jeszcze gorzej niz jest teraz, to Opel nadal bedzie bardzo scisle zwiazany konstrukcjami samochodow z GM.
JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-15 14:16:34 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Opel sprzedany | |
Dnia 2009-09-15 14:01, *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
On Sep 14, 6:54 am, Mirek Ptak<nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote: W zasadzie masz rację, ale 35% w żaden sposób nie jest kontrolnym pakietem w świetle 55% Magny i Sbierbanku - oczywiście osobno są w słabszej pozycji od GM, jednak razem moga robić to co chcą (no chyba, że kontrakt - jeśli zostanie podpisany - będzie zawierał jakieś zabezpieczające klauzule dla GM). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-15 06:57:33 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 15, 8:16 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-15 14:01, *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: No tak, prawda, ale w ich intreresie nie lezy wojna z GM. Tak ja Daewoo nie nalezy nawet w polowie do GM ale jest tak samo w tej chwili uzalezniony. Ople uzywaja GM technologii, patentow, silnikow, skrzyn biegow, narzedzi tip, ktore sa wlasnoscia GM. Otwarta wojna z GM skonczylaby sie prawdopodobnie likwidacja firmy Opel albo uzaleznieniem od innego producenta z kilkoma latami glebokiego kryzysu, w kotrym Opel musialby blyskawicznie przerabiac swoje konstruikcje na obce podzespoly. To nie jest takie latwe czasowo.
JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-16 00:32:55 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
On Tue, 15 Sep 2009 06:57:33 -0700 (PDT), JAM wrote:
No tak, prawda, ale w ich intreresie nie lezy wojna z GM. Tak ja Naprawde ? Wydaje sie ze amerykanskie konstrukcje sa jednak inne. Silniki, skrzynie, a i cale samochody. Jezdzi cos astro-, vectro czy omega-podobnego po USA ? Otwarta wojna z GM Ale Magna sie ucieszy :-) J. |
|
Data: 2009-09-15 17:12:57 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 15, 6:32 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Jarku, nie udawaj mniej znajacego sie na rzeczy niz to jest naprawde. Piszesz o starych czasach. To co dopiero wejdzie lub wlasnie weszlo na rynki juz zostalo wspolnie skonstruowane przez ostatnich 5 lat a obecne pojazdy znajdujace sie w koncowych fazach projektowych dopiero wejda na rynki. Czas konstruowania nowego pojazdu od zera to okolo 5 lat. Zeby Opel mogl uwolnic sie od GM potrzeba takiego czasu i wojny z GM. To sie nikomu nie oplaca. Co do samochodow to GM posiada dwie globalne platformy wspolne z Oplem: Delta i Epsilon. Delta to Opel Astra i Chevrolet Cruze i kilka konstrukcji, ktore niedlugo wejda narynki. Epsilon to Opel Insignia, Buick LaCrosse i kilka pojazdow opartych o ta platforme. Opel tez uzywa plattformy Gamma do kilku przyszlych mniejszych pojazdow a to juz platforma nalezaca do Daewoo. Skrzynie biegow i silniki rodziny Ecotec naleza do GM i sa sprzedawanepo obu stronach Atlantyku. >Otwarta wojna z GM Magna nie produkuje ani skrzyn biegow ani silnikow. Mialaby wiec klopoty, gdyby nagle musiala te podzespoly zastapic. Magna tez moze miec niedlugo klopoty z glownym zrodlem ich dochodow. Najweisze zyski Magny pochodza ze sprzedazy czesci dla Forda a nie dla GM. Przejmujac Opla Magna z dostawcy czesci staje sie konkurencyjnym producentem i Ford moze w przyszlosci zamawiac swoje czesci gdzie indziej. Koncowi producenci bardzo rzadko sprzedaja sobie nawzajem podzespoly z wielu przyczyn. Teoretycznie takie firmy jak Bosch czy ZF moglyby sie pokusic o bycie producentem, ale wlasnie z tych wzgledow tego nie robia. Udzial Magny w przejeciu Opla jest wiec poniekad zagadka.
JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-16 09:02:09 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
On Tue, 15 Sep 2009 17:12:57 -0700 (PDT), JAM wrote:
On Sep 15, 6:32 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Amerykanskiego rynku nie znam, ale tak mi sie wydaje ze recznych skrzyn biegow to na lekarstwo. Z kolei opel silnikow 3.8 nie uzywa, a 3.0 to rzadko :-) Piszesz o starych czasach. To co dopiero wejdzie lub wlasnie weszlo na Jak wspolnie, to i prawa chyba wspolne ? Czas konstruowania nowego pojazdu od zera to okolo 5 lat. Zawsze mozna odgrzebac np Kadeta, zmienic blachy i pare szczegolow i sprzedawac jako astre 4. W koncu to nie bylo takie zle auto :-) Co do samochodow to GM posiada dwie globalne platformy wspolne z I to GM zrobil dla Opla, czy Opel dla GM ? Skrzynie biegow i silniki rodziny Ecotec naleza do GM i sa Sprzedaje sie w usa 1.6 litra ? Ale Magna sie ucieszy :-)Magna nie produkuje ani skrzyn biegow ani silnikow. Mialaby wiec Ale tez wlasnie zabezpieczyli sobie drugi rynek zbytu, na wypadek gdyby sie Ford obrazil z innych przyczyn :-) J. |
|
Data: 2009-09-16 08:26:58 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 16, 3:02 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Amerykanskiego rynku nie znam, ale tak mi sie wydaje ze recznych To stare czasy. Obecnie te same silniki beda po obu stronach Atlantyku. Z tym ze w USA przewaga V6 a w EU raczej rzedowe 4. Ale nie o to chodzi, gdzie sprzedaje sie wiekszosc. Silniki i skrzynie to wlasnosc GM Powertrain. Opel nie projektuje od lat tych podzespolow samodzielnie. Nawet jezeli te podzespoly projektowano w Niemczech to nie wchodza one w zakres "sprzedanej" firmy i nie beda nalezec do Magny. Magna po prostu bedzie je kupowac od GM tak jak to robi obecnie Saab dopoki Szwedzi nie zaprojektuja sobie lub kupia swoich podzespolow. >Piszesz o starych czasach. To co dopiero wejdzie lub wlasnie weszlo na Prawa tak, ale dalszy rozwoj platformy juz niekoniecznie (toeretycznie bo przeciez Magna wojny GM nie wyda). Zawsze mozna odgrzebac np Kadeta, zmienic blachy i pare szczegolow i To co bylo szczytem techniki w czasach Kadeta dzisiaj byloby bublem. >Co do samochodow to GM posiada dwie globalne platformy wspolne z Zalezy od podzespolu. Obie platformy byly w kawalkach konstruowane po obu stronach oceanu. >Skrzynie biegow i silniki rodziny Ecotec naleza do GM i sa Jeszcze nie. Patrz komentarz o tym co kupila Magna. Zeby miec silniki GM i ich patenty trzeba kupic GM Powertrain a nie GM Opel. Ale tez wlasnie zabezpieczyli sobie drugi rynek zbytu, na wypadek Pytanie brzmi, gdzie latwiej przetrwac ? Jako producent koncowy narazony na wachania rynku czy jako producent czesci, ktory moze sobie wybierac producentow koncowych w zaleznosci od sytuacji ekonomicznej i rynkowej. Kazda z tych pozycji ma swoje wady i zalety. Jak dotad modelem biznesowym Magny bylo sprzedawanie czesci. To troche inny model niz bycie producentem koncowym i moze sie okazac dla Magny trudny.
JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-16 19:34:12 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal w
Ale nie o to chodzi, gdzie sprzedaje sie wiekszosc. Silniki i skrzynie A gdzie sie GM Powertrain miesci ? Ma cos w Europie ? Bo nie chce mi sie wierzyc zeby silniki przyplywaly zza oceanu. Zawsze mozna odgrzebac np Kadeta, zmienic blachy i pare szczegolow iTo co bylo szczytem techniki w czasach Kadeta dzisiaj byloby bublem. Mysle ze u nas by sie sprzedalo :) Ale tez wlasnie zabezpieczyli sobie drugi rynek zbytu, na wypadek Pytanie brzmi, gdzie latwiej przetrwac ? Jako producent koncowy Tez nie tak latwo sobie tych producentow koncowych wybrac, bo i tradycyjne zwiazki, i wspolne udzialy, a i trzeba przezbrajac sie lub czekac na nowe modele. No i przeciez zasadniczo klopoty producenta koncowego bardzo szybko sa przerzucane na producenta czesci ? rynkowej. Kazda z tych pozycji ma swoje wady i zalety. Jak dotad Najwyrazniej dobrze na tym wyszla :-) model niz bycie producentem koncowym i moze sie okazac dla Magny No coz, zawsze moze sprzedac, chocby ze strata :-) J. |
|
Data: 2009-09-14 20:59:55 | |
Autor: Raf :-) | |
Opel sprzedany | |
Dnia Mon, 14 Sep 2009 12:31:24 +0200, J.F. napisał(a):
Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie. Ciekawe, kiedy jakość opli osiągnie poziom łady i innych zaporożców. Raf :-) |
|
Data: 2009-09-14 21:09:48 | |
Autor: Esen | |
Opel sprzedany | |
J.F. wrote:
Ciekawe to jest to, że nasi strategiczni przyjaciele w ramach offsetu za kupno F-16 zaproponowali, że w nagrodę będą w Gliwicach produkować zafirę. Czyżby teraz Rosjanie mieli przejąć zobowiązania offsetowe? A może po prostu daliśmy się wydymać/wydymaliśmy się sami w imię niespełnionej miłości? -- Sławek |
|
Data: 2009-09-14 22:53:02 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
On Mon, 14 Sep 2009 21:09:48 +0200, Esen wrote:
Ciekawe to jest to, że nasi strategiczni przyjaciele w ramach offsetu za Ale zaraz - Zafira juz chyba dawno weszla do produkcji ? To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosowny udzial w zyskach .. albo wiecej F16 nie dostaniemy, i Putin to popiera :-) J. |
|
Data: 2009-09-15 09:26:44 | |
Autor: ..Aldi.. | |
Opel sprzedany | |
To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosowny moment moment... my ich nie DOSTAJEMY tylko KUPUJEMY za ciężkie pieniądze a potem płacimy kolejne ciężkie pieniądze za ich eksploatację sam byłem za F-16 ale w kontekście kryzysu to nie wiadomo, czy aby Grippeny nie byłyby lepsze... ciekawe jakie wtedy byłyby kontrakty z JAS? czy lepiej byśmy z nich skorzystali... |
|
Data: 2009-09-15 13:16:49 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Opel sprzedany | |
To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosowny się nie znam na samolotach ale SU-27 robi wrażenie a nie jakieś tam F-16 :-) i bynajmniej nie mówię o tragedii w Radomiu, brat |
|
Data: 2009-09-15 05:09:46 | |
Autor: JAM | |
Opel sprzedany | |
On Sep 15, 7:16 am, "bratPit[pr]" <krakus28no_s...@op.pl> wrote:
Eee tam SU-27. Toc to staroc. Wrazenie to robi SU-47 JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-16 17:16:37 | |
Autor: J.F. | |
Opel sprzedany | |
Użytkownik "..Aldi.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h8nebk$cgc$1news.interia.pl...
To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosownymoment moment... Przy tych zawirowaniach z offsetem to nie byl bym taki pewny jak to wyglada. Komu placimy a kto dostaje ? :-) sam byłem za F-16 ale w kontekście kryzysu to nie wiadomo, czy No ale nadal nie bardzo rozumiem - jesli rownowartosc rzeczywiscie zainwestowano w Gliwice, to dalej juz problem LM jak swoje pieniadze odzyskac ? J. |