Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opel sprzedany

Opel sprzedany

Data: 2009-09-14 12:31:24
Autor: J.F.
Opel sprzedany

Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie.

Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem.
No to robi sie ciekawie na przyszlosc .. i byc moze nieciekawie dla fabryk w Polsce.

Od kogo do tej pory Opel bral czesci ? Dostawcy tez sie powinni martwic ?

J.

Data: 2009-09-14 12:54:42
Autor: Mirek Ptak
Opel sprzedany
Dnia 2009-09-14 12:31,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie.

Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem.

Poczekaj, poczekaj - w D są wybory :), a po wyborach może być różnie.

No to robi sie ciekawie na przyszlosc .. i byc moze nieciekawie dla
fabryk w Polsce.

Tylko przy naprawdę gigantycznych pokładach złej woli - Gliwice jak pracują to przynoszą zysk w przeciwieństwie do innych fabryk w EU - na pewno Antwerpia ma pozamiatane. Po wyborach może się okazać, że Bochum tez ucierpi.

Od kogo do tej pory Opel bral czesci ? Dostawcy tez sie powinni martwic ?

Od całej masy dostawców, a oni się już martwią od dawna, ale to bardziej kryzysem niż Magną :)

Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.

pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-09-14 14:05:08
Autor: J.F.
Opel sprzedany
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:h8l7dd$5jl$1news.onet.pl...
Dnia 2009-09-14 12:31,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie.
Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem.
Poczekaj, poczekaj - w D są wybory :), a po wyborach może być różnie.

Mowisz ze Niemcy po wyborach moga nie doplacic ?

No to robi sie ciekawie na przyszlosc .. i byc moze nieciekawie dla
fabryk w Polsce.
Tylko przy naprawdę gigantycznych pokładach złej woli - Gliwice jak pracują to przynoszą zysk w przeciwieństwie do innych fabryk w EU - na

Ale Polska nie chce doplacic :-)
A w perpektywie nastepnych 10 lat moze byc nieciekawie ..

Od kogo do tej pory Opel bral czesci ? Dostawcy tez sie powinni martwic ?
Od całej masy dostawców, a oni się już martwią od dawna, ale to bardziej kryzysem niż Magną :)

W kryzysie zamowienia mieli mniejsze, ale mieli.
A teraz moze sie okazac ze ani zamowien, ani platnosci :-)

Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.

Ale to chyba nie tylko od dobrej woli wybierajacych zalezy - GM niewyplacalny, to musi sie ratowac.
Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi ..

J.

Data: 2009-09-14 14:14:22
Autor: Mirek Ptak
Opel sprzedany
Dnia 2009-09-14 14:05,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie.
Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem.
Poczekaj, poczekaj - w D są wybory :), a po wyborach może być różnie.

Mowisz ze Niemcy po wyborach moga nie doplacic ?

Mówię (gdybam), że po wyborach może się okazać, że sprzedaży nie będzie a cała akcja to jedynie miły gest GM dla Markeli przed wyborami w zamian za ewentualną pomoc Niemiec dla Opla będącego nadal w rękach GM

Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.

Ale to chyba nie tylko od dobrej woli wybierajacych zalezy - GM
niewyplacalny, to musi sie ratowac.

Musi, ale Opel to dla GM najłatwiejsza część koncernu do uleczenia - ewentualne przyszłe zyski i patenty są ważną przesłanką, żeby to w ręku utrzymać.

Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi ..

Na pewno nie od Sbierbanku :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-09-14 15:02:11
Autor: J.F.
Opel sprzedany
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:h8lc2p$kuq$1news.onet.pl...
Dnia 2009-09-14 14:05,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem.
Poczekaj, poczekaj - w D są wybory :), a po wyborach może być różnie.

Mowisz ze Niemcy po wyborach moga nie doplacic ?

Mówię (gdybam), że po wyborach może się okazać, że sprzedaży nie będzie a cała akcja to jedynie miły gest GM dla Markeli przed wyborami w zamian za ewentualną pomoc Niemiec dla Opla będącego nadal w rękach GM

O ile rozumiem to pomoc jest dla konsorcjum nabywcow, a nie dla Opla ani GM.

No chyba ze Markela, podobnie jak Schroeder, juz sobie szykuje ciepla posadke,  za 4.5 mld :-)

Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.
Ale to chyba nie tylko od dobrej woli wybierajacych zalezy - GM
niewyplacalny, to musi sie ratowac.
Musi, ale Opel to dla GM najłatwiejsza część koncernu do uleczenia - ewentualne przyszłe zyski i patenty są ważną przesłanką, żeby to w ręku utrzymać.

Ale tez obecnie jest cenna rzecza na sprzedaz - a jak nie sami, to przyjdzie syndyk i tez sprzeda. A spolka matka odzyska plynnosc.
I bedzie mogla nadal produkowac kilkanascie mln samochodow, nie patrzac na jakiegos tam Opla.

Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi ..
Na pewno nie od Sbierbanku :)

Czemu nie ? Kwestia ceny.  A moze nawet nie beda chcieli - w nastepnym kryzysie to Sbierbank bedzie sie martwil jak dofinansowac spolke zalezna :-)

J.

Data: 2009-09-14 16:02:47
Autor: Mirek Ptak
Opel sprzedany
Dnia 2009-09-14 15:02,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi ..
Na pewno nie od Sbierbanku :)

Czemu nie ? Kwestia ceny. A moze nawet nie beda chcieli - w nastepnym
kryzysie to Sbierbank bedzie sie martwil jak dofinansowac spolke zalezna
:-)

Kto wie - jak już łykną technologię dla Wołgi :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-09-15 05:05:33
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 14, 8:14 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-14 14:05,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Musi, ale Opel to dla GM najłatwiejsza część koncernu do uleczenia -
ewentualne przyszłe zyski i patenty są ważną przesłanką, żeby to w ręku
utrzymać.

To zludzenie. Opel od lat przynosil GM wielomilionowe straty. Europa w
czasie ostatnich dziesieciu lat przyniosla zyski GM jedynie w ciagu
dwoch lat. Uleczenie w EU jest duzo trudniejsze niz gdzie indziej.
Zwiazane jest to z silnymi zwiazkami zawodowymi w Europie, wysokimi
kosztami robocizny i utrudnieniami prawnymi dla pracodawcow.

> Byc moze w przyszlosci udzialy odkupi ..

Na pewno nie od Sbierbanku :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-16 08:59:37
Autor: Mirek Ptak
Opel sprzedany
Dnia 2009-09-15 14:05,  *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Musi, ale Opel to dla GM najłatwiejsza część koncernu do uleczenia -
ewentualne przyszłe zyski i patenty są ważną przesłanką, żeby to w ręku
utrzymać.

To zludzenie. Opel od lat przynosil GM wielomilionowe straty. Europa w
czasie ostatnich dziesieciu lat przyniosla zyski GM jedynie w ciagu
dwoch lat. Uleczenie w EU jest duzo trudniejsze niz gdzie indziej.

Dużo łatwiejsze niż uleczenie GM USA wbrew pozorom. Związki w EU są silne, ale nie tak jak w US.
Straty GM Europe przynosił i owszem ale te straty to kropla w morzu strat całego GM i były to straty ponoszone w czasach prosperity, wobec czego nie było możliwości przeprowadzenia zdecydowanych kroków z powodów politycznych przede wszystkim. Za mojej kadencji zamknięto jedno fabrykę w Luton/UK.
Teraz jest jeszcze czas na odważniejsze kroki - praktycznie pewne jest zamknięcie Antwerpii i być może Bochum jeśli to nie Magna/Sbierbank kupią Opla (obiecali Merkel, że żadnej fabryki w Niemczech nie zamkną).
Gliwice i Sarasgosssa są dochodowe (jak pracują), po redukcjach zatrudnienia Ellesmere Port, Ruesselsheim i Eisenach też mogą zacząć przynosić zyski jeśli ruszy sprzedaż.

Zwiazane jest to z silnymi zwiazkami zawodowymi w Europie, wysokimi
kosztami robocizny i utrudnieniami prawnymi dla pracodawcow.

Częściowo prawda, ale tylko częściowo. Związki w EU maja sporo do powiedzenia przed wyborami bo moga narobić zamieszania na ulicach, ale nie udało im się załatwić swoim członkom tak lukratywnych umów jakie maja pracownicy w USA. Wysokie płace, gwarancje zatrudnienia (płaca nawet jeśli nie ma dla pracownika stanowiska - tylko za przychodzenie do zakładu i siedzenie w pokoju) oraz przede wszystkim programów emerytalnych.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-09-16 08:59:07
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 16, 2:59 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-15 14:05,  *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> To zludzenie. Opel od lat przynosil GM wielomilionowe straty. Europa w
> czasie ostatnich dziesieciu lat przyniosla zyski GM jedynie w ciagu
> dwoch lat. Uleczenie w EU jest duzo trudniejsze niz gdzie indziej.

Dużo łatwiejsze niż uleczenie GM USA wbrew pozorom. Związki w EU są
silne, ale nie tak jak w US.

To juz powoli odchodzi do historii. Zwiazek w USA w czasie obecnego
kryzysu przestal sie liczyc.

Straty GM Europe przynosił i owszem ale te straty to kropla w morzu
strat całego GM i były to straty ponoszone w czasach prosperity, wobec
czego nie było możliwości przeprowadzenia zdecydowanych kroków z powodów
politycznych przede wszystkim.

Nie taka kropla w morzu jak sie wydaje. Europa w latach prosperity tez
przynosila straty i to rzedu pol miliarda dolarow rocznie co w
przeliczeniu na sprzedana liczbe samochodow na danym rynku bylo
znacznie wyzsze niz straty w USA z wyjatkiem roku 2007. To glowny
powod, dla ktorego GM sprzedaje Opla. On nadal przynosi straty a GM
nie stac obecnie na finansowanie restukturyzacji.

Za mojej kadencji zamknięto jedno fabrykę
w Luton/UK.
Teraz jest jeszcze czas na odważniejsze kroki - praktycznie pewne jest
zamknięcie Antwerpii i być może Bochum jeśli to nie Magna/Sbierbank
kupią Opla (obiecali Merkel, że żadnej fabryki w Niemczech nie zamkną).
Gliwice i Sarasgosssa są dochodowe (jak pracują), po redukcjach
zatrudnienia Ellesmere Port, Ruesselsheim i Eisenach też mogą zacząć
przynosić zyski jeśli ruszy sprzedaż.

Miejmy nadzieje. Zwlaszcza, ze rosyjski kapital moze sobie zazyczyc
przeniesienia produckji w duzym stopniu do Rosji. To moze dotknac
wtedy nawet i Polske.

Częściowo prawda, ale tylko częściowo. Związki w EU maja sporo do
powiedzenia przed wyborami bo moga narobić zamieszania na ulicach, ale
nie udało im się załatwić swoim członkom tak lukratywnych umów jakie
maja pracownicy w USA. Wysokie płace, gwarancje zatrudnienia (płaca
nawet jeśli nie ma dla pracownika stanowiska - tylko za przychodzenie do
zakładu i siedzenie w pokoju) oraz przede wszystkim programów emerytalnych.

Koszty robocizny robotnikow samochodowych sa najwyzsze na swiecie w
Niechech a nie w USA. Tak przynajmniej twierdzi prasa zajmujaca sie
przemyslem samochodowym. Co do lukratywnych posadek to te wlasnie sie
skonczyly z bakructwem Chryslera i GM. O to glownie w tym chodzilo aby
pozbyc sie zobowiazan, ktorych te firmy nie byly w stanie wiecej
ponosic.


Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-16 23:14:44
Autor: Jaroslaw Berezowski
Opel sprzedany
Dnia Wed, 16 Sep 2009 08:59:07 -0700, JAM napisał(a):

Koszty robocizny robotnikow samochodowych sa najwyzsze na swiecie w
Niechech a nie w USA. Tak przynajmniej twierdzi prasa zajmujaca sie
przemyslem samochodowym. Co do lukratywnych posadek to te wlasnie sie
skonczyly z bakructwem Chryslera i GM. O to glownie w tym chodzilo aby
pozbyc sie zobowiazan, ktorych te firmy nie byly w stanie wiecej
ponosic.
Scislej, Wielka Trojca ucierpiala nie tyle od bezwglednych wysokich kosztow co od tego, ze konkurencja w USA miala te koszty mniejsze i przez to wieksze pole manewru.
Co do wyjscia z tej sytuacji, nikt w USA nie wierzyl, zeby to bylo mozliwe bez przejscia przez CH11, bo jak juz slusznie zauwazyles, to konczy obowiazywanie umow, w tym z UAW.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-09-17 08:33:17
Autor: Mirek Ptak
Opel sprzedany
Dnia 2009-09-16 17:59,  *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Teraz jest jeszcze czas na odważniejsze kroki - praktycznie pewne jest
zamknięcie Antwerpii i być może Bochum jeśli to nie Magna/Sbierbank
kupią Opla (obiecali Merkel, że żadnej fabryki w Niemczech nie zamkną).
Gliwice i Sarasgosssa są dochodowe (jak pracują), po redukcjach
zatrudnienia Ellesmere Port, Ruesselsheim i Eisenach też mogą zacząć
przynosić zyski jeśli ruszy sprzedaż.

Miejmy nadzieje. Zwlaszcza, ze rosyjski kapital moze sobie zazyczyc
przeniesienia produckji w duzym stopniu do Rosji. To moze dotknac
wtedy nawet i Polske.

Jeśli nie będzie polityki w tym to nie wierzę.
Koszty pracy są w Rosji większe niż w Polsce (fabryka w St. Petersburgu ma gigantyczne koszty), istnieje też coś takiego jak UE :) i jej granica - nie bardzo się opłaca sprowadzać Ople zza jej granicy.
Oczywiście samochody tam będą produkowane i to w dużych ilościach jak sądzę, ale raczej na lokalny rynek.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-09-17 05:01:09
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 17, 2:33 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-16 17:59,  *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> Miejmy nadzieje. Zwlaszcza, ze rosyjski kapital moze sobie zazyczyc
> przeniesienia produckji w duzym stopniu do Rosji. To moze dotknac
> wtedy nawet i Polske.

Jeśli nie będzie polityki w tym to nie wierzę.

Od kiedy rosyjski kapital nie miesza biznesu z polityka ? Kto
Ukrainie zakrecal kurki ? Prywatne firmy rosyjskie ?

Koszty pracy są w Rosji większe niż w Polsce (fabryka w St. Petersburgu
ma gigantyczne koszty), istnieje też coś takiego jak UE :) i jej granica
- nie bardzo się opłaca sprowadzać.

Zarowno EU jak i USA to rynki nasycone. Rozwoj jest tu minimalny i
fabryki raczej beda sie zamykac. Przyszlosc przemyslu to Indie i
Chiny. Chiny to obecnie najwiekszy na swiecie rynek motoryzacyjny i o
najlepszych perspektywach rozwoju w XXI wieku. Tutaj beda powstawaly
olbrzymie fortuny kapitalowe. Opel, jezeli chce przezyc, to musi
stawiac na rodzace sie rynki azjatyckie. A Rosja jest doskonale
polozona aby tam skierowac produkcje. Jezlie w Rosji zbuduje sie
infrstrukture, to fabryka w Polsce moze sie okazac niepotrzebna. Putin
wlasnie zlikwidowal nam tarcze rakietowa. Fabryka w Gliwicach to dla
Rosjan pestka a jak wiadomo Rosjanie ostatnio nie za bardzo nas lubia.


Ople zza jej granicy.
Oczywiście samochody tam będą produkowane i to w dużych ilościach jak
sądzę, ale raczej na lokalny rynek.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-14 14:53:22
Autor: ąćęłńóśźż
Opel sprzedany
Nie ma mowy o zamknięciu nowych fabryk w Polsce wybudowanych duzym nakładem środków.
W najgorszym przypadku kupi je jakiś Fiat.
JaC


-- -- -

i byc moze nieciekawie dla fabryk w Polsce.

Data: 2009-09-15 05:01:54
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 14, 6:54 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:

Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.

GM pozostaewil sobie kontrolna czesc akcji Opla podobna do udzialow w
koreanskim Daewoo. Jezeli nic sie nie zmieni w gospodarce na jeszcze
gorzej niz jest teraz, to Opel nadal bedzie bardzo scisle zwiazany
konstrukcjami samochodow z GM.


pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-15 14:16:34
Autor: Mirek Ptak
Opel sprzedany
Dnia 2009-09-15 14:01,  *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
On Sep 14, 6:54 am, Mirek Ptak<nieprawdz...@nieprawdziwy.pl>  wrote:

Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.

GM pozostaewil sobie kontrolna czesc akcji Opla podobna do udzialow w
koreanskim Daewoo. Jezeli nic sie nie zmieni w gospodarce na jeszcze
gorzej niz jest teraz, to Opel nadal bedzie bardzo scisle zwiazany
konstrukcjami samochodow z GM.

W zasadzie masz rację, ale 35% w żaden sposób nie jest kontrolnym pakietem w świetle 55% Magny i Sbierbanku - oczywiście osobno są w słabszej pozycji od GM, jednak razem moga robić to co chcą (no chyba, że kontrakt - jeśli zostanie podpisany - będzie zawierał jakieś zabezpieczające klauzule dla GM).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-09-15 06:57:33
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 15, 8:16 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2009-09-15 14:01,  *JAM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> On Sep 14, 6:54 am, Mirek Ptak<nieprawdz...@nieprawdziwy.pl>  wrote:

>> Ja osobiście byłem bardziej za opcją pozostania Opla w GM.

> GM pozostaewil sobie kontrolna czesc akcji Opla podobna do udzialow w
> koreanskim Daewoo. Jezeli nic sie nie zmieni w gospodarce na jeszcze
> gorzej niz jest teraz, to Opel nadal bedzie bardzo scisle zwiazany
> konstrukcjami samochodow z GM.

W zasadzie masz rację, ale 35% w żaden sposób nie jest kontrolnym
pakietem w świetle 55% Magny i Sbierbanku - oczywiście osobno są w
słabszej pozycji od GM, jednak razem moga robić to co chcą (no chyba, że
kontrakt - jeśli zostanie podpisany - będzie zawierał jakieś
zabezpieczające klauzule dla GM).

No tak, prawda, ale w ich intreresie nie lezy wojna z GM. Tak ja
Daewoo nie nalezy nawet w polowie do GM ale jest tak samo w tej chwili
uzalezniony. Ople uzywaja GM technologii, patentow, silnikow, skrzyn
biegow, narzedzi tip, ktore sa wlasnoscia GM. Otwarta wojna z GM
skonczylaby sie prawdopodobnie likwidacja firmy Opel albo
uzaleznieniem od innego producenta z kilkoma latami glebokiego
kryzysu, w kotrym Opel musialby blyskawicznie przerabiac swoje
konstruikcje na obce podzespoly. To nie jest takie latwe czasowo.


Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-16 00:32:55
Autor: J.F.
Opel sprzedany
On Tue, 15 Sep 2009 06:57:33 -0700 (PDT),  JAM wrote:
No tak, prawda, ale w ich intreresie nie lezy wojna z GM. Tak ja
Daewoo nie nalezy nawet w polowie do GM ale jest tak samo w tej chwili
uzalezniony. Ople uzywaja GM technologii, patentow, silnikow, skrzyn
biegow, narzedzi tip, ktore sa wlasnoscia GM.

Naprawde ? Wydaje sie ze amerykanskie konstrukcje sa jednak inne.
Silniki, skrzynie, a i cale samochody.
Jezdzi cos astro-, vectro czy omega-podobnego po USA ?
Otwarta wojna z GM
skonczylaby sie prawdopodobnie likwidacja firmy Opel albo
uzaleznieniem od innego producenta z kilkoma latami glebokiego
kryzysu, w kotrym Opel musialby blyskawicznie przerabiac swoje
konstruikcje na obce podzespoly. To nie jest takie latwe czasowo.

Ale Magna sie ucieszy :-)

J.

Data: 2009-09-15 17:12:57
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 15, 6:32 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Naprawde ? Wydaje sie ze amerykanskie konstrukcje sa jednak inne.
Silniki, skrzynie, a i cale samochody.
Jezdzi cos astro-, vectro czy omega-podobnego po USA ?

Jarku, nie udawaj mniej znajacego sie na rzeczy niz to jest naprawde.

Piszesz o starych czasach. To co dopiero wejdzie lub wlasnie weszlo na
rynki juz zostalo wspolnie skonstruowane przez ostatnich 5 lat a
obecne pojazdy znajdujace sie w koncowych fazach projektowych dopiero
wejda na rynki. Czas konstruowania nowego pojazdu od zera to okolo 5
lat. Zeby Opel mogl uwolnic sie od GM potrzeba takiego czasu i wojny z
GM. To sie nikomu nie oplaca.

Co do samochodow to GM posiada dwie globalne platformy wspolne z
Oplem: Delta i Epsilon. Delta to Opel Astra i Chevrolet Cruze i kilka
konstrukcji, ktore niedlugo wejda narynki.
Epsilon to Opel Insignia, Buick LaCrosse i kilka pojazdow opartych o
ta platforme. Opel tez uzywa plattformy Gamma do kilku przyszlych
mniejszych pojazdow a to juz platforma nalezaca do Daewoo.

Skrzynie biegow i silniki rodziny Ecotec naleza do GM i sa
sprzedawanepo obu stronach Atlantyku.

>Otwarta wojna z GM
>skonczylaby sie prawdopodobnie likwidacja firmy Opel albo
>uzaleznieniem od innego producenta z kilkoma latami glebokiego
>kryzysu, w kotrym Opel musialby blyskawicznie przerabiac swoje
>konstruikcje na obce podzespoly. To nie jest takie latwe czasowo.

Ale Magna sie ucieszy :-)

Magna nie produkuje ani skrzyn biegow ani silnikow. Mialaby wiec
klopoty, gdyby nagle musiala te podzespoly zastapic. Magna tez moze
miec niedlugo klopoty z glownym zrodlem ich dochodow. Najweisze zyski
Magny pochodza ze sprzedazy czesci dla Forda a nie dla GM. Przejmujac
Opla Magna z dostawcy czesci staje sie konkurencyjnym producentem i
Ford moze w przyszlosci zamawiac swoje czesci gdzie indziej. Koncowi
producenci bardzo rzadko sprzedaja sobie nawzajem podzespoly z wielu
przyczyn. Teoretycznie takie firmy jak Bosch czy ZF moglyby sie
pokusic o bycie producentem, ale wlasnie z tych wzgledow tego nie
robia. Udzial Magny w przejeciu Opla jest wiec poniekad zagadka.


J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-16 09:02:09
Autor: J.F.
Opel sprzedany
On Tue, 15 Sep 2009 17:12:57 -0700 (PDT),  JAM wrote:
On Sep 15, 6:32 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Naprawde ? Wydaje sie ze amerykanskie konstrukcje sa jednak inne.
Silniki, skrzynie, a i cale samochody.
Jezdzi cos astro-, vectro czy omega-podobnego po USA ?

Jarku, nie udawaj mniej znajacego sie na rzeczy niz to jest naprawde.

Amerykanskiego rynku nie znam, ale tak mi sie wydaje ze recznych
skrzyn biegow to na lekarstwo. Z kolei opel silnikow 3.8 nie uzywa, a
3.0 to rzadko :-)

Piszesz o starych czasach. To co dopiero wejdzie lub wlasnie weszlo na
rynki juz zostalo wspolnie skonstruowane przez ostatnich 5 lat a

Jak wspolnie, to i prawa chyba wspolne ?
Czas konstruowania nowego pojazdu od zera to okolo 5 lat.

Zawsze mozna odgrzebac np Kadeta, zmienic blachy i pare szczegolow i
sprzedawac jako astre 4. W koncu to nie bylo takie zle auto :-)

Co do samochodow to GM posiada dwie globalne platformy wspolne z
Oplem: Delta i Epsilon. Delta to Opel Astra i Chevrolet Cruze i kilka
konstrukcji, ktore niedlugo wejda narynki.

I to GM zrobil dla Opla, czy Opel dla GM ?
Skrzynie biegow i silniki rodziny Ecotec naleza do GM i sa
sprzedawanepo obu stronach Atlantyku.

Sprzedaje sie w usa 1.6 litra ?
Ale Magna sie ucieszy :-)
Magna nie produkuje ani skrzyn biegow ani silnikow. Mialaby wiec
klopoty, gdyby nagle musiala te podzespoly zastapic. Magna tez moze
miec niedlugo klopoty z glownym zrodlem ich dochodow. Najweisze zyski
Magny pochodza ze sprzedazy czesci dla Forda a nie dla GM. Przejmujac
Opla Magna z dostawcy czesci staje sie konkurencyjnym producentem i
Ford moze w przyszlosci zamawiac swoje czesci gdzie indziej.

Ale tez wlasnie zabezpieczyli sobie drugi rynek zbytu, na wypadek
gdyby sie Ford obrazil z innych przyczyn :-)

J.

Data: 2009-09-16 08:26:58
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 16, 3:02 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:


Amerykanskiego rynku nie znam, ale tak mi sie wydaje ze recznych
skrzyn biegow to na lekarstwo. Z kolei opel silnikow 3.8 nie uzywa, a
3.0 to rzadko :-)

To stare czasy. Obecnie te same silniki beda po obu stronach
Atlantyku. Z tym ze w USA przewaga V6 a w EU raczej rzedowe 4.
Ale nie o to chodzi, gdzie sprzedaje sie wiekszosc. Silniki i skrzynie
to wlasnosc GM Powertrain. Opel nie projektuje od lat tych podzespolow
samodzielnie. Nawet jezeli te podzespoly projektowano w Niemczech to
nie wchodza one w zakres "sprzedanej" firmy i nie beda nalezec do
Magny. Magna po prostu bedzie je kupowac od GM tak jak to robi obecnie
Saab dopoki Szwedzi nie zaprojektuja sobie lub kupia swoich
podzespolow.

>Piszesz o starych czasach. To co dopiero wejdzie lub wlasnie weszlo na
>rynki juz zostalo wspolnie skonstruowane przez ostatnich 5 lat a

Jak wspolnie, to i prawa chyba wspolne ?

Prawa tak, ale dalszy rozwoj platformy juz niekoniecznie (toeretycznie
bo przeciez Magna wojny GM nie wyda).

Zawsze mozna odgrzebac np Kadeta, zmienic blachy i pare szczegolow i
sprzedawac jako astre 4. W koncu to nie bylo takie zle auto :-)

To co bylo szczytem techniki w czasach Kadeta dzisiaj byloby bublem.

>Co do samochodow to GM posiada dwie globalne platformy wspolne z
>Oplem: Delta i Epsilon. Delta to Opel Astra i Chevrolet Cruze i kilka
>konstrukcji, ktore niedlugo wejda narynki.

I to GM zrobil dla Opla, czy Opel dla GM ?

Zalezy od podzespolu. Obie platformy byly w kawalkach konstruowane po
obu stronach oceanu.

>Skrzynie biegow i silniki rodziny Ecotec naleza do GM i sa
>sprzedawanepo obu stronach Atlantyku.

Sprzedaje sie w usa 1.6 litra ?

Jeszcze nie. Patrz komentarz o tym co kupila Magna. Zeby miec silniki
GM i ich patenty trzeba kupic GM Powertrain a nie GM Opel.

Ale tez wlasnie zabezpieczyli sobie drugi rynek zbytu, na wypadek
gdyby sie Ford obrazil z innych przyczyn :-)

Pytanie brzmi, gdzie latwiej przetrwac ? Jako producent koncowy
narazony na wachania rynku czy jako producent czesci, ktory moze sobie
wybierac producentow koncowych w zaleznosci od sytuacji ekonomicznej i
rynkowej. Kazda z tych pozycji ma swoje wady i zalety. Jak dotad
modelem biznesowym Magny bylo sprzedawanie czesci. To troche inny
model niz bycie producentem koncowym i moze sie okazac dla Magny
trudny.


J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-16 19:34:12
Autor: J.F.
Opel sprzedany
Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal w
Ale nie o to chodzi, gdzie sprzedaje sie wiekszosc. Silniki i skrzynie
to wlasnosc GM Powertrain. Opel nie projektuje od lat tych podzespolow
samodzielnie. Nawet jezeli te podzespoly projektowano w Niemczech to
nie wchodza one w zakres "sprzedanej" firmy i nie beda nalezec do
Magny.

A gdzie sie GM Powertrain miesci ?
Ma cos w Europie ? Bo nie chce mi sie wierzyc zeby silniki przyplywaly zza oceanu.

Zawsze mozna odgrzebac np Kadeta, zmienic blachy i pare szczegolow i
sprzedawac jako astre 4. W koncu to nie bylo takie zle auto :-)
To co bylo szczytem techniki w czasach Kadeta dzisiaj byloby bublem.

Mysle ze u nas by sie sprzedalo :)

Ale tez wlasnie zabezpieczyli sobie drugi rynek zbytu, na wypadek
gdyby sie Ford obrazil z innych przyczyn :-)

Pytanie brzmi, gdzie latwiej przetrwac ? Jako producent koncowy
narazony na wachania rynku czy jako producent czesci, ktory moze sobie
wybierac producentow koncowych w zaleznosci od sytuacji ekonomicznej i

Tez nie tak latwo sobie tych producentow koncowych wybrac, bo i tradycyjne zwiazki, i wspolne udzialy, a i trzeba przezbrajac sie lub czekac na nowe modele.

No i przeciez zasadniczo klopoty producenta koncowego bardzo szybko sa przerzucane na producenta czesci ?

rynkowej. Kazda z tych pozycji ma swoje wady i zalety. Jak dotad
modelem biznesowym Magny bylo sprzedawanie czesci. To troche inny

Najwyrazniej dobrze na tym wyszla :-)

model niz bycie producentem koncowym i moze sie okazac dla Magny
trudny.

No coz, zawsze moze sprzedac, chocby ze strata :-)

J.

Data: 2009-09-14 20:59:55
Autor: Raf :-)
Opel sprzedany
Dnia Mon, 14 Sep 2009 12:31:24 +0200, J.F. napisał(a):

Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie.

Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem.
No to robi sie ciekawie na przyszlosc

Ciekawe, kiedy jakość opli osiągnie poziom łady i innych zaporożców. Raf :-)

Data: 2009-09-14 21:09:48
Autor: Esen
Opel sprzedany
J.F. wrote:


Wy tu plotki i klotnie, a w biznesie duze zamieszanie.

Opla kupuje kanadyjska Magna wraz z rosyjskim Sbierbankiem.
No to robi sie ciekawie na przyszlosc .. i byc moze nieciekawie dla
fabryk w Polsce.

Ciekawe to jest to, że nasi strategiczni przyjaciele w ramach offsetu za
kupno F-16 zaproponowali, że w nagrodę będą w Gliwicach produkować zafirę.
Czyżby teraz Rosjanie mieli przejąć zobowiązania offsetowe?
A może po prostu daliśmy się wydymać/wydymaliśmy się sami w imię
niespełnionej miłości?

--
Sławek

Data: 2009-09-14 22:53:02
Autor: J.F.
Opel sprzedany
On Mon, 14 Sep 2009 21:09:48 +0200,  Esen wrote:
Ciekawe to jest to, że nasi strategiczni przyjaciele w ramach offsetu za
kupno F-16 zaproponowali, że w nagrodę będą w Gliwicach produkować zafirę.
Czyżby teraz Rosjanie mieli przejąć zobowiązania offsetowe?
A może po prostu daliśmy się wydymać/wydymaliśmy się sami w imię
niespełnionej miłości?

Ale zaraz - Zafira juz chyba dawno weszla do produkcji ? To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosowny
udzial w zyskach .. albo wiecej F16 nie dostaniemy, i Putin to popiera
:-)


J.

Data: 2009-09-15 09:26:44
Autor: ..Aldi..
Opel sprzedany

To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosowny
udzial w zyskach .. albo wiecej F16 nie dostaniemy, i Putin to popiera
:-)

moment moment...
my ich nie DOSTAJEMY tylko KUPUJEMY za ciężkie pieniądze
a potem płacimy kolejne ciężkie pieniądze za ich eksploatację

sam byłem za F-16 ale w kontekście kryzysu to nie wiadomo, czy
aby Grippeny nie byłyby lepsze... ciekawe jakie wtedy byłyby
kontrakty z JAS? czy lepiej byśmy z nich skorzystali...

Data: 2009-09-15 13:16:49
Autor: bratPit[pr]
Opel sprzedany

To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosowny
udzial w zyskach .. albo wiecej F16 nie dostaniemy, i Putin to popiera
:-)

moment moment...
my ich nie DOSTAJEMY tylko KUPUJEMY za ciężkie pieniądze
a potem płacimy kolejne ciężkie pieniądze za ich eksploatację

sam byłem za F-16 ale w kontekście kryzysu to nie wiadomo, czy
aby Grippeny nie byłyby lepsze... ciekawe jakie wtedy byłyby
kontrakty z JAS? czy lepiej byśmy z nich skorzystali...

się nie znam na samolotach ale SU-27 robi wrażenie a nie jakieś tam F-16 :-)
i bynajmniej nie mówię o tragedii w Radomiu,
brat

Data: 2009-09-15 05:09:46
Autor: JAM
Opel sprzedany
On Sep 15, 7:16 am, "bratPit[pr]" <krakus28no_s...@op.pl> wrote:

się nie znam na samolotach ale SU-27 robi wrażenie a nie jakieś tam F-16 :-)
i bynajmniej nie mówię o tragedii w Radomiu,
brat

Eee tam SU-27. Toc to staroc. Wrazenie to robi SU-47

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-16 17:16:37
Autor: J.F.
Opel sprzedany
Użytkownik "..Aldi.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h8nebk$cgc$1news.interia.pl...
To by znaczylo ze sami sie wydymali, albo maja zagwarantowany stosowny
udzial w zyskach .. albo wiecej F16 nie dostaniemy, i Putin to popiera
:-)
moment moment...
my ich nie DOSTAJEMY tylko KUPUJEMY za ciężkie pieniądze
a potem płacimy kolejne ciężkie pieniądze za ich eksploatację

Przy tych zawirowaniach z offsetem to nie byl bym taki pewny jak to wyglada.
Komu placimy a kto dostaje ? :-)

sam byłem za F-16 ale w kontekście kryzysu to nie wiadomo, czy
aby Grippeny nie byłyby lepsze...

No ale nadal nie bardzo rozumiem - jesli rownowartosc rzeczywiscie zainwestowano w Gliwice, to dalej juz problem LM jak swoje pieniadze odzyskac ?

J.

Opel sprzedany

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona