Open Finance - 3 nowe lokaty bezbelkowe

Data: 2009-06-25 12:16:16
Autor: Kamil Jońca
Open Finance - 3 nowe lokaty bezbelkowe
Tomasz <tompod@gmail.com> writes:

Okres lokaty Oprocentowanie netto Oprocentowanie brutto

3 miesiące 6,5% 8,09%
6 miesięcy 6,5% 8,16%
12 miesięcy 6,5% 8,29%

Kwota minimalna 500, maksymalna 13000; liczba lokat nieograniczona.

https://lokaty.open.pl/form1/67/

Całkiem nieźle.

Tak czytam i mam wątpliwości czy faktycznie jest to "bezbelkowe" OIDP
odsetki muszą być "postawione do dyspozycji" a tu ten przypadek nie
zachodzi, więc MF mogłoby sie chyba przyczepić.

KJ

--
EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

Data: 2009-06-25 13:00:50
Autor: Valdi.Pavlack
Open Finance - 3 nowe lokaty bezbelkowe
"Kamil Jońca" news:87k530y5xr.fsfalfa.kjonca

...więc MF mogłoby sie chyba przyczepić.

Tą instytucję to niech za przeproszeniem świnia powącha! Ich pazerność sięga
granic możliwości.

Data: 2009-06-25 14:01:30
Autor: perian
In <news:87k530y5xr.fsfalfa.kjonca>, Kamil Jońca wrote:

Tak czytam i mam wątpliwości czy faktycznie jest to "bezbelkowe" OIDP
odsetki muszą być "postawione do dyspozycji" a tu ten przypadek nie
zachodzi, więc MF mogłoby sie chyba przyczepić.

A dlaczego nie zachodzi? Klient po prostu zadecydował z góry, że odsetki
po 1 dniu mają być kapitalizowane i ma być założona kolejna lokata na 1
dzień i tak przez 3,6,12 miesięcy. --
perian
Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

Data: 2009-06-25 17:30:38
Autor: Arek
Open Finance - 3 nowe lokaty bezbelkowe
perian napisał(a) w wiadomości: <1v74cub5oi1fg$.dlg@perian.pl>...
[...]

To trochę śliski temat - pachnie dwuznacznością - czy lokata jest np.
6-miesięczna czy 1-dnowa. Bo jeżeli tracisz odsetki to ich nie masz.
Czyli kiedy tak _naprawdę_ stawiane są do dyspozycji kliena?
MF może wygrać - nie takie już rzeczy sądy wydedukowały z umów...

Lepiej gdyby napisali, że przy wcześniejszym niż deklarowany termin
wycofaniu lokaty _1-dniowej_ klient płaci karę umowną w wysokości
skapitalizowanych odsetek. Wtedy teoretycznie odsetek nie traci, ma
je do dyspozycji co dzień, nawet w chwili zerwania a "karę" płaci
jakby "niezależnie" z innej kieszeni... :)

Ja już pomijam kwestie lokaty "12-misięcznej" przy hipotetycznej
zmianie ordynacji podatkowej od nowego roku (zaokraglanie do 1gr).
Wtedy do końca roku bez Belki ale potem już z. Tak, wiem, wejdą
lokaty o max kwocie nie 13000 ale 130 zł... :)

Arek

Open Finance - 3 nowe lokaty bezbelkowe