Open Finance, propozycje.

Data: 2010-11-22 20:48:40
Autor: wiatrak
Open Finance, propozycje.
Jakas panika w tym Openie. Dzisiaj dzwoniła panienka zaniepokojona, że nie klikam w "przedłuż" przy lokatach, które dobiegaja końca. Wytłumaczyłem, że ma czas,  jest jeszcze 12 dni do ich zakończenia.
 Oczywiście proponowała fantastyczną "lokatę" z i'podem (czytaj: strukturę) Spuściłem na drzewo.
 Zaskoczyła mnie natomiast, proponując , że jeżeli obecne lokaty przedłużę na rok, to dostanę od niej 5,65% bez ŻADNYCH  warunków.
 Coś strasznie nachalni z tym zakładaniem na rok. Musiałem przerwać rozmowę, bo nie mogłem się odczepić.
 Akurat mam inne plany co do obecnie kończących się lokat, a panienka była bardzo namolna.
Czyżby szykowały sie jakieś duże zmiany oprocentowania na rynku lokat?

wiatrak

Data: 2010-11-22 20:53:06
Autor: Szymon
Open Finance, propozycje.
Też dostałem taką propozycję, z tym, że ja z niej skorzystałem. 5,65% to całkiem miły procent. Odsetki wróciły na konto, bo tak sobie zażyczyłem, a kapitał się odnowił.

Data: 2010-11-22 20:55:10
Autor: wiatrak
Open Finance, propozycje.

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:icehep$vur$1node1.news.atman.pl...
Akurat mam inne plany co do obecnie kończących się lokat, a panienka była bardzo namolna.
Czyżby szykowały sie jakieś duże zmiany oprocentowania na rynku lokat

Sam sobie odpowiem. Chyba się szykują zmiany w górę, bo za wszelką cenę chcą zdobyc pieniądze na długi okres.
Wchodzę na ich stronę, a tam LOKATA DWULETNIA - 5,38%.
A kto mi zagwarantuje , ze na dwa lata jest zapewniona bezbelkowość?
Przecież dziura w budżecie jest. Rostowski na gwałt szuka pieniędzy.

wiatrak

Data: 2010-11-22 21:12:29
Autor: Szymon
Open Finance, propozycje.
Wiesz, ja już od paru lat słyszę, jak to banki dające wysoki % mają za chwilę padać, szukają na gwałt itp. itd. Póki co jakoś nie pamiętam, aby jakiś wywinął numer na czele z Polbankiem bez gwarancji BFG włącznie. Więc bez przesady.

Data: 2010-11-22 21:27:19
Autor: wiatrak
Open Finance, propozycje.

Użytkownik "Szymon" <w@2p.pl> napisał w wiadomości news:iceir8$7i9$1news.dialog.net.pl...
[...]

A czy ja napisałem, że bank ma upaść? Pisałem, ze minister moze szukać pieniędzy. Jeżeli zmieniłby rozporządzeniem sposób naliczania podatku, to co mozesz zrobić? Nic.
Wtedy Twoje 5,65% stanie się 4,58%.
W tym sensie liczenie w nieskończoność na "bezbelkowość" jest pochopne.

Ja akurat potrzebuję pieniędzy z tych lokat (mam wydatki) , dlatego nie przedłużam. Ale nie ładowałbym się na pewno w lokatę bezbelkową na dwa lata.

wiatrak

Data: 2010-11-22 22:02:51
Autor: Krzysztof
Open Finance, propozycje.

"wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> wrote in message news:icejna$vo$1node1.news.atman.pl...

[...]

Na 2 lata, Meritum daje 5.5%, czyli wiecej niz Open.
Jaki jest sesns lokowania na dlugie terminy, skoro przez konto skarbonkowe w Getinonline, przy odpowiednim podziale na min. lokaty- nominalne oprocentowanie na 3-mies rosnie nam z 4.85% do 5.4%. Blokowanie na dluzsze terminy nie ma kompletnie sensu,  nawet jak oferuja komus te preferencyjne 5.65%. Czasy sa mocno niestabilne a stopy procentowe z pewnoscia nie beda spadac tylko rosnac, podwyzki RPP moze sie i opoznia, ale w perspektywie kilku miesiecy przybiora na sile. Trzeba miec jeszcze to na uwadze, ze ze wzgledu na finanse publiczne, sytuacja i postrzeganie Polski przez inwestorow moze sie bardzo szybko zmienic i wtedy w razie problemow PLN, NBP ma bron w postaci podwyzki stop procentowych (przerabialy to przeciez Wegry w 2008 i szybko podnosily stopy % w momencie odplywu kapiatlu). Nie twiedze, ze tak na pewno bedzie, ale taka ewentualnosc tez trzeba brac pod uwage, gdy czasy sa niestabilne.

Data: 2010-11-23 15:26:08
Autor: sTav
Open Finance, propozycje.
Krzysztof wrote:

nominalne oprocentowanie na 3-mies rosnie nam z 4.85% do 5.4%.

Nominalne jest jakie jest :-), - nieco rośnie *efektywne*.

[...]

Podwyzki stóp jeśli nastąpią, to będą po 25, może 50 p.b.
Na podwyżki stóp kredytów pewnie nie trzeba będzie długo czekać, ale z podnoszeniem stóp depozytów bankom już tak nie spieszno.

IMHO lokaty 3 i 6-miesięczne zakładane teraz są względnie bezpieczne - nie należy oczekiwać znacznych wzrostów.
Bardziej od podwyżek stóp przez RPP, stopy lokat 3-6m mogą być obecnie "zagrożone" jakimiś konkurencyjnymi promocjami "świąteczno-noworocznymi", itp., związanymi z akcjami pożyczkowo-kredytowymi.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-11-23 16:23:31
Autor: Krzysztof
Open Finance, propozycje.

"sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> wrote in message news:4cebcf02$0$21007$65785112news.neostrada.pl...
Krzysztof wrote:

nominalne oprocentowanie na 3-mies rosnie nam z 4.85% do 5.4%.

Nominalne jest jakie jest :-), - nieco rośnie *efektywne*.

Nominalnie jest wlasnie 5.4%, bo od kazdej lokaty zakladanej na 3-mies dostajesz w koncie skarbonkowym 1zl-lokata jest 1015.98zl, czyli do uzyskanego oprocentowania (odsetek) musisz dolozyc te 1zl, ktore dostajesz co kwartal i wtedy wychodzi te 5.42% nominalnie. Na razie na 3-mies nie ma nic lepszego.
Znasz lepsza oferte na 3-m?...... ja nie znam.

Data: 2010-11-23 18:02:01
Autor: sTav
Krzysztof wrote:

[...]

Mylisz terminologię: %nominalne z %efektywnym. Nominalne jest podawane zawsze w skali roku, - w tym przypadku = 4,85%.
Efektywne wynika z *czasu* na jaki zawarto lokatę, ilości *kapitalizacji* w okresie lokaty, oraz optymalizacji zaokrąglania i ew. bonusów.

Przy lokacie 4,85%, *3-mies*, 1015,98 zł, z bonusem 1 zł, oprocentowanie efektywne (92 dni, kap.dzienna) = 1,36617%
Przy czterokrotnym powtórzeniu powyższego efektywne % wyniosą ~5,4%, (pod warunkiem że *nominalne* się nie zmieniło).

Jeśli przy otwieraniu konta oprocentowanego na 2% dostaniesz 50 zł bonus to oprocentowanie *nominalne* tego konta się zmieniło? :-)

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-11-23 19:13:30
Autor: Krzysztof
Open Finance, propozycje.

Krzysztof wrote:

[...]

Banki nie podaja oprocentowania w skali miesiaca czy dwoch lat, juz jeden probowal podawac za 18-m, ale dostal kare.
1015.98 dla uproszczenia 3-m ma 90dni, czyli 90*0.14(dziennie) + ta 1zl za zalozenie=13.6zl odsetek

1015.98*5.428*90/365/100=13.6zl, czyli 5.42 jest stopa nominalna dla tradycyjnej lokaty na 3-mies, bez podatku belki) a nie efektywna. Efektywna bylaby, gdybys uwzglednial kapitalizacje po kazdym kwartale, co w przypadku tej lokaty jest trudne do uzyskania, chyba, ze tych lokat jest sporo i uzysane odsetki pozwola na utworzenie nowej min. lokaty (teoretycznie mozna tak zalozyc).

Ta 1zl jest zwiazana scisle z zakladana lokata i wplywa na jej oprocentowanie, nie jest to bodus przyznawany tak jak za otwarcie konta. Jezeli zasady przyznawania tej 1zl sie nie zmienia jest ona integralna czescia zysku z tej lokaty.
Te 5.42%, 'jak zwal tak zwal', ale jest to wielkosc wg ktorej moge porownac inne tradycyjne lokaty na 3-mies.

Data: 2010-11-23 21:06:35
Autor: Szymon
Open Finance, propozycje.
W dniu 2010-11-23 15:26, sTav pisze:

[...]

Jakoś rok temu, może 1,5 Millenium dawało lokatę 8% na 24M. Po obelkowaniu lepiej niż nieobelkowana teraz. Ale ekszperci też radzili, że za długo, za jakoś tam, rządy upadają i nie wiadomo co.
Od pewnego czasu stopy stoją w miejscu, a ruchy - i to znaczne - w dół na lokatach są. Raczej uzależniałbym % od tzw. wojny depozytowej lub jej braku niż RPP.

Data: 2010-11-24 09:46:39
Autor: witrak()
Open Finance, propozycje.
sTav wrote:
Krzysztof wrote:

[...]

Chyba nieco upraszczasz: oprócz czynników, o których mówisz (i
które są wspólne dla wszystkich banków), są jeszcze takie, które
dla każdego banku dają inny efekt: trzeba pamiętać, że banki miały
akcje depozytowe w różnych okreóżnej intensywności. Niektóre banki
mają w portfelach sporo niezdywersyfikowanych ofert, np. dwa lata
temy OF dawało bardzo dobre warunki na lokaty dwuletnie (10% w
pierwszym i 7% w drugim roku) i załapało sporo klientów, którym
lokaty teraz (głownie styczeń) będą się kończyć.
Ponieważ nie wiadomo, czy te pieniądze odpłyną w całości, czy
tylko częściowo (bo to zależy od okoliczności jeszcze nieznanych,
np. promocji innych banków), OF aktywnie łapie klientów na 3
miesiące, aby zebrać "poduszkę" na okres kończenia się tamtych
lokat i czas na dywersyfikację dat zapadalności.

To tłumaczy gorączkowość działań banku nawet, gdy cały jego
portfel jest kwotowo zupełnie zrównoważony. Przypuszczam, że jest
to obecnie czynnik ważniejszy niż same przewidywane zmiany stóp, a
co więcej nadchodzące zmiany stóp nie tyle wpływają realnie na
sytuację banków, ile na oczekiwania klientów, którzy - w
oczekiwaniu na nowe stopy - mniej się śpieszą z zakładaniem nowych
lokat z lokat rozwiązywanych.
Innymi słowy - panika wśród bankierów naszą szansą :-)

witrak()

Data: 2010-11-24 14:31:30
Autor: sTav
Open Finance, propozycje.
witrak() wrote:

[...]

Właśnie o stopach pisałem, a co do OF = Getin-Noble, to ten ostatnio właśnie zainwestował ponad 150 mln.
Jednak mimo to, jego wzmożona aktywność w zakresie ofert depozytowych jest jak narazie głównie marketingowa, - czemu się trudno dziwić skoro są  w ścisłej czołówce.
Co do "paniki w bankach" to nie wiadomo jaka będzie reakcja na proponowany przez rząd podatek obrotowy i z której strony to uderzy w klienta. Inną zmianą która też wpłynie na banki ma być wprowadzony od stycznia
BFG = 100 000 EU. Będzie się działo. :-)

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-11-24 14:44:29
Autor: MarekZ
Open Finance, propozycje.
Użytkownik "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ced13b4$0$27031$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

A jak wpłynie zmieniona kwota gwarancji? Bo IMO pozostanie kompletnie bez wpływu.

Data: 2010-11-24 14:57:08
Autor: witrak()
Open Finance, propozycje.
MarekZ wrote:
[...]

Będą potrzebne większe wpłaty na BFG...

witrak()

Data: 2010-11-24 15:14:12
Autor: MarekZ
Open Finance, propozycje.
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icj4m2$77o$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

A jak wpłynie zmieniona kwota gwarancji? Bo IMO pozostanie
kompletnie bez wpływu.

Będą potrzebne większe wpłaty na BFG...

witrak()

To nie wpłynie IMO na zmiany w ofercie depozytowej. A jeżeli już, to szybciej na jej pogorszenie a nie polepszenie, o ile banki nie będą chciały przerzucać tych dodatkowych kosztów bezpośrednio w prowizje czy w koszty kredytów. Uważam tak dlatego, że w tym przypadku po pierwsze kwota będzie niewielka (o ile mogą rocznie zwiększyć się wpłaty na BFG z tego tytułu, o 100 milionów, podczas gdy zysk sektora to zapewne kilkanaście miliardów rocznie). Po drugie wszystkie banki zostaną tym uderzone równocześnie i proporcjonalnie, a nie mamy teraz raczej na polskim rynku banku w na tyle złej sytuacji aby groził mu upadek.

Możliwość nowej wojny depozytowej kojarzy mi sie raczej z sytuacją nierównej pozycji banków wobec jakiegoś wydarzenia. No i raczej to wydarzenie powinno być nieco większego kalibru.

Data: 2010-11-22 23:36:21
Autor: Czesuaw P.
Open Finance, propozycje.
Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:icehep$vur$1node1.news.atman.pl...

dzwoniła panienka zaniepokojona, że nie klikam w "przedłuż" przy lokatach, które dobiegaja końca.
Oczywiście proponowała fantastyczną "lokatę" z i'podem (czytaj: strukturę) Zaskoczyła mnie natomiast, proponując , że jeżeli obecne lokaty przedłużę na rok, to dostanę od niej 5,65% bez ŻADNYCH  warunków.

Dokładnie to samo miałem miesiąc temu: ten sam sposób i styl rozmowy, o tym samym gadka.

U mnie dodatowo niemal zmuszła mnie do założenia  nich konta. Strasznie namolna była.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.
Proszę o wsparcie

Żadam ochrony BOR!

Data: 2010-11-23 08:38:04
Autor: Roman Niewiarowski
Open Finance, propozycje.
W dniu 2010-11-22 23:36, Czesuaw P. pisze:

U mnie dodatowo niemal zmuszła mnie do założenia nich konta. Strasznie
namolna była.

http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/23557/jak_sie_splawia_telemarketerow/

pozdr
newrom

Data: 2010-11-23 00:11:14
Autor: T.F.
Open Finance, propozycje.
On 22/11/2010 19:48, wiatrak wrote:

Czyżby szykowały sie jakieś duże zmiany oprocentowania na rynku lokat?

oczywiscie.
wszyscy o tym trabia.
% pojda w gore.
to co teraz wydaje sie atrakcyjnie, juz niedlugo - nie bedzie
(a srodki zablokowane na rok albo i dwa)

--
T.F.

Data: 2010-11-23 07:38:52
Autor: kz0
Open Finance, propozycje.
T.F. <tom_fed@usunto.wp.pl> napisał(a):
> [...]

% pojda w gore.
to co teraz wydaje sie atrakcyjnie, juz niedlugo - nie bedzie
(a srodki zablokowane na rok albo i dwa)

Witam.
Ja kończę lokaty w miarę upływu terminów, ponieważ nie mogę (OF nie chce)
upoważnić do nich żony. Przenoszę się na drugą stronę ulicy do eurobanku. Pozdrawiam.kz0 --

Data: 2010-11-23 09:19:55
Autor: aneczka.jedna
Open Finance, propozycje.
ja tę propozycję 5,65% na 12m rozumiałam tak, że Czarnecki kasy potrzebuje na
nowe inwestycje

--

Open Finance, propozycje.