Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?

Data: 2009-07-22 23:12:13
Autor: K
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
W opisie lokaty optymalnej na  http://lokaty.open.pl/form1/70/ jest zapis "W okresie trwania jednej Lokaty Optymalnej nie masz możliwości zawarcia kolejnej. Kolejną Lokatę Optymalną możesz założyć po zakończeniu okresu umownego poprzedniej Lokaty Optymalnej."  Czy tak bylo od poczatku?

Data: 2009-07-22 23:25:45
Autor: Jacek Sołtysik
K pisze:
[...]

nie

Data: 2009-07-23 06:18:43
Autor: Mariusz
K <festiva@gazet.apl> napisał(a):
[...]

 Mysle ze zaczeli sie obawiac skutkow wprowadzenia takiego produktu i reakcji
fiskusa na takiego cudaka - i stad ta reakcja. I maja racje bo trudno bedzie
im sie obronic z tak skonstruowana lokata, jezeli fiskus stwierdzi ze nie
obchodzi ich jak oni naliczaja odsetki tylko kwota odsetek na koniec lokaty.

Data: 2009-07-23 03:46:17
Autor: bradley.st
On 23 Lip, 02:18, "Mariusz " <maniek_ok.WYT...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ale OF jednoczesnie oferuje "polisolokaty", a z opisu wynika ze
inwestujacych... ehm... "ubezpiecza" Europa SA, czyli tez dziecko z
rodziny Getin Holding. Tak jakos malo konsekwentnie obawiaja reakcji
fiskusa.

Czy moze omijanie podatkow "na zakrecona polise" ma moze bardziej
ugruntowana tradycje niz "na zakrecona lokate" i stad ten brak
obaw? :)

Data: 2009-07-23 12:53:31
Autor: Valdi.Pavlack
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
"bradley.st"

Czy moze omijanie podatkow "na zakrecona polise" ma moze bardziej
ugruntowana tradycje niz "na zakrecona lokate" i stad ten brak
obaw? :)

I w tym przypadku trafiasz w samo sedno bradley. Wraz z pojawieniem sie
belki jak grzyby po deszczu pojawily sie polisy, które pozwalaly ten podatek
ominac. Potem to ewoluowalo itp. ale zawsze IMHO te produktu byly strasznie
zakrecone. W koncu ewolujcja doprowadzila nas do zwyklych, standardowych
lokat, które owy zlodziejski podatek pozwalaja ominac. A jezeli cos jest
proste w swoim dzialaniu, wystarczy przelew aby to miec to wiecej ludzi sie
na to decyduje... - tak sadze :)

Data: 2009-07-23 10:50:38
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail maniek_ok.WYTNIJ@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]
w takim razie jaka jest teraz najciekawsza opcja lokatowa na 6 lub 12 miesiecy zakładajac ze ma sie jednak troche wiecej niz 13 tysiecy do ulokowania?

Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

Data: 2009-07-23 12:55:11
Autor: Valdi.Pavlack
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
"Budzik" news:23072009.580745B1budzik61.poznan.pl

w takim razie jaka jest teraz najciekawsza opcja lokatowa na 6 lub 12
miesiecy zakładajac ze ma sie jednak troche wiecej niz 13 tysiecy do
ulokowania?

Założenie kilka rachunków oszczędnościowych w eurobanku :)
Albo założenie kilkudziesięciu (a może i więcej) lokat na niskie kwoty gdzie
masz stałe oprocentowanie :)

Data: 2009-07-23 11:35:38
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

a coto daje?
tam jest kapitalizacja dzienna?
Jaki procent? Stały na 6 miesiecy?

Albo założenie kilkudziesięciu (a może i więcej) lokat na niskie kwoty
gdzie masz stałe oprocentowanie :)

Mam nadzieje, ze dosc jasny jest brak checi inwestowania np 100.000 dzielac je na lokaty po 300 zł...

"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2009-07-23 14:21:32
Autor: scholastyk
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?

Mam nadzieje, ze dosc jasny jest brak checi inwestowania np 100.000 dzielac je na lokaty po 300 zł...
 Z "tradycyjnych", opodatkowanych lokat to chyba oferta Aliora - 7% na 10M jest w miarę przyzwoita, Meritum Bank oferuje też 7% ale na 7M.

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-07-23 14:53:52
Autor: Valdi.Pavlack
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
"scholastyk" news:0560.00000197.4a6855ccnewsgate.onet.pl

Z "tradycyjnych", opodatkowanych lokat to chyba oferta Aliora - 7% na 10M
jest
w miarę przyzwoita, Meritum Bank oferuje też 7% ale na 7M.

Jest jeszcze OF 7% na 3, 6 i 12 mc.

Data: 2009-07-28 10:24:05
Autor:
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?

Data: 2009-07-23 11:00:36
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mariusz " <maniek_ok.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h48vc3$t0k$1inews.gazeta.pl...

[...]

No właśnie, trochę mnie niepokoi, że banki jakieś takie demonstracyjne kombinacje wyczyniają. To państwo pieniędzy będzie potrzebować coraz więcej, a poza tym mogą "pohodować" takie rzekome zaległości podatkowe przez kilka lat, a potem wykorzystać to w jakiejś politycznej rozgrywce przeciwko bankowi, np. aby wprowadzić jakichś kolesi do zarządu czy rady nadzorczej.

IMO najlepiej rozwiązał to Alior, po prostu o/n i tyle.

Data: 2009-07-23 11:07:46
Autor: Valdi.Pavlack
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
"MarekZ" news:h498q8$srp$1srv.cyf-kr.edu.pl

No właśnie, trochę mnie niepokoi, że banki jakieś takie demonstracyjne
kombinacje wyczyniają.

Czemu?

To państwo pieniędzy będzie potrzebować coraz więcej

He he he dobre :) Nie państwo tylko banda pojebów, którą utrzymujesz ze
swoich wysokich podatków.
Ja jakoś nie mam parcia finansować premii "za ciężką pracę" marszałków cyrku
na wiejskiej i innych śmiesznych wynalazków potocznie zwanym korytem z moich
już opodatkowanych pieniędzy, które sobie wrzuciłem na lokatę.

Data: 2009-07-23 11:53:49
Autor: MarekZ
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h49a1d$ovg$2news.interia.pl...

No właśnie, trochę mnie niepokoi, że banki jakieś takie demonstracyjne
kombinacje wyczyniają.

Czemu?

Bo im bardziej skomplikowany produkt, tym w miarę zwiększania się potrzeb budżetu państwa, większe szanse takiej pokrętnej interpretacji, iż powstał on wyłącznie w celu obejścia prawa podatkowego i uszczuplenia wpływów budżetu.

Uważam, że banki powinny proponować proste produkty antybelkowe, jak Alior czy Eurobank. Czemu tak nie jest? Pewnie dlatego, aby klientowi było trudniej dokonać bezpośredniego porównania ofert.

No nic, cieszmy się z tego co mam, np. z tego, że lokaty i inne zyski kapitałowe nie są jeszcze powiązane z obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym albo społecznym. :)

Data: 2009-07-23 12:44:49
Autor: Valdi.Pavlack
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
"MarekZ" news:h49bu1$2rg$1srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

A co ty masz takie parcie na ratowanie budżetu, z którego i tak większość
kasy idzie się rypać bądź jest wydawana na rzeczy, które nie poprawiają
komfortu życia zwykłych ludzi.
Odszczekam to jak złodzieje z okrąglaka na ul. śmiesznotragicznej zrezygnują
z:
1. Finansowania z budżetu (naszych podkatków, w tym belki) swoich
kretyńskich kampani wyborczych (tj. parti politycznych)
2. Dawana sobie premii "za ciężką pracę"
3. Służbowych telefonów, które muszę im finansować
4. Dodatki na paliwo itp.

Wiadomo, że pkt. które wymieniłem wyżej (jest ich więcej ale w te upały nie
chce mi się produkować) są o wiele ważniejsze niż leczenie małych dzieci,
zakup drogich książek dla niewidomych dzieciaków itp.

Uważam, że banki powinny proponować proste produkty antybelkowe, jak Alior
czy Eurobank. Czemu tak nie jest? Pewnie dlatego, aby klientowi było
trudniej dokonać bezpośredniego porównania ofert.

Coraz bardziej mnie zaskakujesz. Co jest takiego skomplikowanego w ofercie
OF? Produkt działa na tej samej zasadzie co np. wspomniany eurobank. Metoda
obejścia podatku belki (dodam tutaj, że kiedy owy podatek wchodził miał on
być tymczasowy - jak widzimy ta tymczasowość będzie trwała w nieskończoność)
jest wszędzie taka sama.

No nic, cieszmy się z tego co mam, np. z tego, że lokaty i inne zyski
kapitałowe nie są jeszcze powiązane z obowiązkowym ubezpieczeniem
zdrowotnym
albo społecznym. :)

Oby się to nie zmieniło póki stąpam(y) po tym łez padole :)

Data: 2009-07-23 04:01:23
Autor: bradley.st
On 23 Lip, 06:44, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Valdi, one sie chyba jednak troche roznia. Wydaje mi sie ze OF (Noble)
"magicznie" nalicza te odsetki na koniec lokaty, ktorej w trakcie nie
mozesz ruszyc, a eurobank pozwala wyplacac srodki kiedy chcesz.
W przepisach bylo chyba cos o "stawianiu do dyspozycji", wiec jakis
wyjatkowo uparty i trzymajacy sie przepisow urzedas zapewne moglby sie
przyczepic.

Data: 2009-07-23 13:10:23
Autor: Valdi.Pavlack

Valdi, one sie chyba jednak troche roznia. Wydaje mi sie ze OF (Noble)
"magicznie" nalicza te odsetki na koniec lokaty, ktorej w trakcie nie
mozesz ruszyc, a eurobank pozwala wyplacac srodki kiedy chcesz.

No to tutaj jest ta (chyba) jedyna różnica, że w przypadku eurobanku
wypracowanych odsetek nie tracisz i masz swobodny dostęp do swoich pieniędzy
prawie w każdej chwili.
Noble zaś odsetki nalicza (dopisuje) codziennie lecz kiedy zdecydujesz się
zerwać lokatę to... idą się one stukać :(

W przepisach bylo chyba cos o "stawianiu do dyspozycji", wiec jakis
wyjatkowo uparty i trzymajacy sie przepisow urzedas zapewne moglby sie
przyczepic.

W imię dokopania szaremu obywatelowi i walki z nadmiernym deficytem
budżetowym :)

Data: 2009-07-23 13:04:26
Autor: MarekZ
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h49e6p$3nj$2news.interia.pl...

A co ty masz takie parcie na ratowanie budżetu, z którego i tak większość

Ja mam parcie na ratowanie budżetu? Nie wiem jak to skomentować, więc w ogóle nie skomentuję.

Coraz bardziej mnie zaskakujesz. Co jest takiego skomplikowanego w ofercie
OF?

Okres kapitalizacji inny niż okres umowny, sztywne okresy umowne oraz możliwość posiadania ograniczonej liczby takich produktów. Ogólnie brak płynności inwestycji.

Produkt działa na tej samej zasadzie co np. wspomniany eurobank.

Powaznie? Myślałem że w Eurobanku jest o/n ale dawno nie byłem na mieście, to nie wiem...

Oby się to nie zmieniło póki stąpam(y) po tym łez padole :)

Wszystko przed nami. :)

Data: 2009-07-23 13:15:09
Autor: Valdi.Pavlack
Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
"MarekZ" news:h49g2e$adi$1srv.cyf-kr.edu.pl

Ja mam parcie na ratowanie budżetu? Nie wiem jak to skomentować, więc w
ogóle nie skomentuję.

Takie odnosłem wrażenie czytając twoje posty. Jeżeli czujesz się urażony to
przepraszam.

Okres kapitalizacji inny niż okres umowny

Masz na myśli to, że odsetki masz dopisywane każdego dnia, a nie na koniec
lokaty?

sztywne okresy umowne

W końcu to lokata - jak by nie patrzeć :)

oraz możliwość posiadania ograniczonej liczby takich produktów.

Dodajmy, że taki "bonus" OF zaoferował nam chyba dopiero po 14 lipca. Kiedy
produkt pojawił się w ofercie mogłeś ich założyć ile chciałeś.

Ogólnie brak płynności inwestycji.

Chodzi o to, że tracisz już wypracowane odsetki jak zrywasz lokatę?

Powaznie? Myślałem że w Eurobanku jest o/n ale dawno nie byłem na mieście,
to nie wiem...

Może zbyt duże uogólnienie z mojej strony - działanie eurobanku bardziej
porównał bym do lokaty jednodniowej w getinie :)

> Oby się to nie zmieniło póki stąpam(y) po tym łez padole :)

Wszystko przed nami. :)

Odpukałem w niemalowane drewienko - tak dla bezpieczeństwa.

Data: 2009-07-23 13:23:16
Autor: MarekZ
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h49fk8$s1c$1news.interia.pl...

Takie odnosłem wrażenie czytając twoje posty. Jeżeli czujesz się urażony to
przepraszam.

Hehehe, no nieźle, muszę sobie zrobić trochę wolnego od pisania na grupę i dopracować precyzyjnośc wypowiedzi. :)

Masz na myśli to, że odsetki masz dopisywane każdego dnia, a nie na koniec
lokaty?

Tak.

W końcu to lokata - jak by nie patrzeć :)

Dostajesz odsetki tak jak przy zwykłej lokacie na koniec długiego okresu umownego. Niczym nie różni się to od zwykłej lokaty w Pekao czy w PKO BP. Zobaczymy jakie będzie mieć znaczenie to, ż ew opisie produktu bank sobie napisał historyjkę, iż odsetki dopisywane są codziennie...

Chodzi o to, że tracisz już wypracowane odsetki jak zrywasz lokatę?

Tak, o to chodzi. Przy o/n masz pełną swobodę wyjścia z inwestycji, tutaj nie.

Data: 2009-07-23 08:19:57
Autor: Paweł Muszyński
K pisze:
[...]

No właśnie - miałem 2 i nie udało mi się trzeciej założyć...

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

Data: 2009-07-24 11:14:10
Autor: MrMrooz
Paweł Muszyński <pmuch.nospam@bolinko.wytnijto.org> napisał(a):
K pisze:
> [...]
> okresie trwania jednej Lokaty Optymalnej nie masz możliwości zawarcia > kolejnej. Kolejną Lokatę Optymalną możesz założyć po zakończeniu okresu > umownego poprzedniej Lokaty Optymalnej."  Czy tak bylo od poczatku?
Ciekawe co sie stanie gdy ktos zalozyl wiecej niz jedna lokate przed 14 lipca (np. po jednej na 3 i 6 miesiecy) i zaznaczyl ze maja byc odnawialne. Teoretycznie w podanym przykladzie 3 miesieczna nie powinna sie odnowic :-)

Pozdrawiam
Michal M

--

Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?