OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

Data: 2012-10-18 17:19:54
Autor: lery.IT
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?
Brzmi obiecująco, co? Kolejna oferta z opena.
Rozmowa telefoniczna, szybkie ustalenia to 10% przez 20lat przy zakupie pokoju w hotelu we Władysławowie. 10% wypłacane jest przez Najemcę w ramach umowy 20-letniej. W dodatku można korzystać z pokoju w ramach wczasów. Własność hipoteczna. Koszt ok 200k. Spoko oferta, co?

a teraz szczegóły które dostałem do poczytania:
"Przedmiotem oferty jest możliwość uczestnictwa w projekcie hotelowym, polegającym na nabyciu lokalu w Hotelu 4 Kolory , korzystaniu z niego a przede wszystkim na otrzymywaniu z tytułu umowy dzierżawy stałego, Rocznego Czynszu Dzierżawy, gwarantującego najwyższą na rynku rentowność w wysokości 10 % w skali roku. Ofertę naszą dedykujemy wszystkim zainteresowanym alternatywną formą
inwestowania - zarówno osobom fizycznym, jak i podmiotom prowadzącym działalność
gospodarczą."

* DŁUGOTERMINOWY SYSTEM DZIERŻAWY I WYNAJMU- 20-letnia umowa dzierżawy
* Najwyższa na rynku STOPA STAŁEJ RENTOWMOŚCI (10% w skali roku liczona od wartości netto zakupionego lokalu)
* BEZPIECZEŃSTWO- zakup nieruchomości jest jedną z najbezpieczniejszych form lokowania kapitału.
* MOŻLIWOŚĆ KORZYSTANIA Z LOKALU - 21 dni w roku - wspaniały sposób na spędzenie czasu z rodziną oraz praktyczny sposób na organizację czasu ze współpracownikami i partnerami biznesowymi
* JEDYNA TEGO TYPU OFERTA łącząca bogactwo funkcji rekreacyjnych z infrastrukturą sportową.
* DOGODNA LOKALIZACJA - Władysławowo to liczne atrakcje turystyczne (największy
port rybacki, czysta i bezpieczna plaża, lunapark, park przyrodniczy PHARE, latarnia morska, największe centrum sportów wodnych w Polsce m. in. Windsurfingu, kitesurfingu)
* MOŻLIWOŚĆ ODLICZENIA PODATKU VAT od ceny zakupionego lokalu przez osoby nie prowadzące działalności gospodarczej

Co o tym sądzicie? znacie temat? przejrzałem umowę, okazuje się że obiekt ma dopiero powstać, termin: do końca 2013r. Ale jak przejrzałem net, tj:
http://platine.pl/condohotel-zyski-jak-z-lokaty-a-ryzyko-wieksze-0-789542.html
http://www.money.pl/forum/hotel-4-kolory-wladyslawowo-t3083935.html
http://www.4kolory.fora.pl/forum-ogolne,1/
http://www.wrobieni.org/viewtopic.php?f=17&t=326#p2835

to mam mieszane uczucia...
oferta jest ciekawa, ale coraz częściej open sprzedaje g*wno, obawiam się że i to może takowe być ;]

Data: 2012-10-19 02:13:50
Autor: krzysztofsf
On 19 Paź, 02:19, "lery.IT" <lery...@gmail.com> wrote:
[...]

Przez 20 lat 10% gwarantowane? Czy szacowane? Co po uplynieciu tego
okresu?

Data: 2012-10-19 11:44:57
Autor: Zbynek Ltd.
krzysztofsf napisał(a) :
[...]

Nie tylko po, ale i w czasie. Na dziś oprocentowanie jest atrakcyjne. Nie wnikając w pozostałe, być może nieakceptowalne, warunki. Wolałbym żeby oprocentowanie było ustalone o 5 punktów powyżej stopy inflacji. Bo co jeśli wyniesie ona więcej niż obecnie? Inwestycja do d...

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-10-19 04:06:14
Autor: krzysztofsf
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?
On 19 Paź, 11:44, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
krzysztofsf napisał(a) :

> Przez 20 lat 10% gwarantowane? Czy szacowane? Co po uplynieciu tego
> okresu?

Nie tylko po, ale i w czasie.

"Po" jest wlasnie istotne - zwracaja kapital czy jest sie dalej
wlascicielem pokoju w zdekapitalizowanej nieruchomosci? Sto i wiecej
lat beda te 10% warte realnie coraz mniej wyplacac?

Wedlug mnie wiecej przeciw niz za.

Data: 2012-10-19 09:32:52
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-19 02:19, lery.IT pisze:
[...]

* DŁUGOTERMINOWY SYSTEM DZIERŝAWY I WYNAJMU- 20-letnia umowa dzierşawy

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-10-19 09:42:40
Autor: SQLwiel
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?
W dniu 2012-10-19 02:19, lery.IT pisze:

(przepraszam za sąsiedni post bez tekstu - Ctrl mi się przykleił i się wysłało)

to mam mieszane uczucia...
oferta jest ciekawa, ale coraz częściej open sprzedaje g*wno, obawiam się że i to może takowe być ;]

Owszem, banki się biorą za zwykłą działalność developerską.
Należałoby się doszukać, czy wpłacając kasę stajesz się właścicielem hipotecznym w jednej-jakiejśtam najpierw działki, a potem hotelu, który tam powstanie, bo inaczej - to Amber Gold.

.... ale to raczej pytanie do tych wydymanych przez developerĂłw.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-10-19 02:52:40
Autor: Hakuna Matata
W dniu piątek, 19 października 2012 09:42:25 UTC+2 użytkownik SQLwiel napisał:

Należałoby się doszukać, czy wpłacając kasę stajesz się właścicielem hipotecznym w jednej-jakiejśtam najpierw działki, a potem hotelu, który tam powstanie, bo inaczej - to Amber Gold.

To nie jest udział we własności lecz 20-letnia dzierżawa.

Data: 2012-10-19 11:11:00
Autor: ZbigN
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

co o tym myślę:
- przeczytać CAŁĄ UMOWĘ , potem spamować
- idę o zakład, że wcześniejsze wyjście to spore kary
- odsetki nie biorą się z braku ryzyka jak widać po forach
- 200k do lodówki na 20 lat - dzięki. Mam inne plany.
- a kto jest "gwarantem" tych 10% zysku - i czy na pewno nie policzy sobie 10 rodzajów kosztów od obiektu ?

Data: 2012-10-19 22:23:24
Autor: RobertS
W dniu 2012-10-19 20:11, ZbigN pisze:

[...]

witam

widzę, że niezłe bzdury tutaj wypisujecie, a teraz garść faktów:
1. przedmiotem umowy jest nabycie (na własność) apartamentu w hotelu, pełna własność, księga wieczysta, udział w gruncie (tak samo jak się kupuje mieszkanie od dewelopera)
2. wraz z umową kupna podpisuje się umowę dzierżawy ww. apartamentu, na 20 lat
3. przez 20 lat klient otrzymuje wypłaty dzierżawy w kwocie 10% wartości netto rocznie (wypłaty miesięczne lub kwartalne)
4. po 3 latach wartość wypłat zaczyna być indeksowana
5. tak samo jak mieszkanie, apartament W KAŻDEJ CHWILI MOŻNA SPRZEDAĆ, nowy właściciel wchodzi w prawa i obowiązki tego poprzedniego
6. każdy właściciel ma możliwość korzystania z apartamentu przez 21 dni w roku (oczywiście poza sezonem wakacyjnym)

macie jakieś pytania? zapraszam na priva albo piszcie tutaj, sprzedałem kilka ww. apartamentów ;-)

RobertS

Data: 2012-10-19 14:36:51
Autor: ZbigN
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

pozdrawiam

RobertS

Mam jedno pytanie : ile Ci płacą za łapanie łosi ?

Data: 2012-10-19 23:40:23
Autor: RobertS
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

Mam jedno pytanie : ile Ci płacą za łapanie łosi ?

a czy ja kogoś łapię? ktoś zapytał na forum to odpowiedziałem, widzisz tutaj jakiś spam, namawianie do zakupu itp.?

RobertS

Data: 2012-10-20 22:32:19
Autor: vvvvvv
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:k5scrt$5ci$1news.icpnet.pl...
[...]

z kim sie podpisuje? i jaka gwarancja że na 20 lat?

3. przez 20 lat klient otrzymuje wypłaty dzierżawy w kwocie 10% wartości netto rocznie (wypłaty miesięczne lub kwartalne)

po 10 latach inwestycja splacona. czemu bank w to nie wejdzie jak jakie pewne?

wrzuc umowe, zobaczymy co tam jest

Data: 2012-10-23 16:34:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

"RobertS" k5scrt$5ci$1@news.icpnet.pl

6. każdy właściciel ma możliwość korzystania z apartamentu przez 21 dni w roku (oczywiście poza sezonem wakacyjnym)

Dobre! Jestem właścicielem, ale mogę tam być nie dłużej niż 21 dni
w roku, i na dodatek tylko poza sezonem. :) Ty tam możesz być przez
pozostałe dni, także w sezonie, a ja, właściciel, nie mogę. :)

-=-

Niby rozumiem ducha wypowiedzi, ale idąc za literą tejże...

Data: 2012-10-23 16:48:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-10-23, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

[...]

Wiesz, jak wynajmiesz komuś lokal, to też nie możesz w nim przebywać
bez zgody najemcy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-10-23 23:41:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

"Wojciech Bancer" slrnk8dbhn.2hj.proteus@pl-test.org

[...]

Ty, czyli osoba postronna.

Wiesz, jak wynajmiesz komuś lokal, to też nie możesz w nim przebywać
bez zgody najemcy.

A nie jest tutaj tak, że wynajmujemy komuś
hotel, a ten ktoś zaprasza tam gości? Bo jeśli
tak jest -- dlaczego ja tam nie mogę zamieszkać
a Ty (postronna osoba) może?

Data: 2012-10-24 09:33:23
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-10-23, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

A nie jest tutaj tak, że wynajmujemy komuś
hotel, a ten ktoś zaprasza tam gości? Bo jeśli
tak jest -- dlaczego ja tam nie mogę zamieszkać
a Ty (postronna osoba) może?

Te "21 dni poza sezonem", to jest okres kiedy przebywając tamże nie pomosisz kosztów przebywania w apartamencie (jedynie wyżywienie).
I tego dotyczy zapis w umowie.

Osoba postronna raczej tego przywileju nie ma. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-10-24 00:53:41
Autor: krzysztofsf
On 24 Paź, 09:33, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

[...]

Ciekawe, czy wyzywienie w hotelu jest wtedy obowiazkowe?
Byly jakis czas temu modne vouchery z bezplatnymi noclegami i bardzo
drogim obowiazkowym zaprowiantowaniem.

Swoja droga, ta "inwestycja" realnie by dla mnie wygladala, gdyby
zamiast "pokoju" oferowano by po prostu udzial w hotelu w kwocie x z
mozliwoscia 21 dni noclegu w roku.
Konkretny pokoj brzmi dla mnie dziwacznie - a jak ten jeden pokoj nie
bedzie mial chetnych i oblozenia lub zostanie zdemolowany i wylaczony
na czas remontu?

Data: 2012-10-24 12:09:02
Autor: Tomasz Chmielewski
On 10/24/2012 09:53 AM, krzysztofsf wrote:
[...]

To jest wlasnie pulapka tego typu inwestycji.

Kupujemy udzial, hotel ma wysokie oblozenie... po czym sie okazuje, ze tak sie zlozylo, ze w naszym pokoju oblozenie nie bylo wysokie (a zarzadzajacy juz zadbal o to, by oblozenie bylo wysokie w jego pokojach).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2012-10-24 14:21:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

"krzysztofsf" 91eb3d89-acf4-4f9c-b000-8ff1875cd703@x21g2000vbg.googlegroups.com

: Ciekawe, czy wyzywienie w hotelu jest wtedy obowiazkowe?
: Byly jakis czas temu modne vouchery z bezplatnymi noclegami i bardzo
: drogim obowiazkowym zaprowiantowaniem.

Ja zaś pamiętam wołczery z bezpłatnym noclegiem i tanim
(ze 3 dychy) jedzeniem, ale w kiepskich lokalach/,,hotelach''.

[...]

IMO te 21 dni to bezsens. Biorę szmal z ,,inwestycji'' -- i gdzie
chcę, tam jadę, płacąc tym szmalem.

Cała oferta jest nieciekawa choćby z uwagi na zachowanie RobertaS.
Jeśli teraz (gdzie można czytać w tę i z powrotem) RS kombinuje,
co będzie później? -- ano będzie tak ,,okładał'' ,,naszą''
część, abyśmy nie zarobili zbyt wiele.

Data: 2012-10-24 14:52:14
Autor: SQLwiel
[...]

Inaczej. Istnienie (a raczej profesja) RobertaS (choć to przyjazny nam i bardzo rzeczowy facet) dowodzi, że wszyscy klienci, którzy mogliby być targetem RobertaS są per saldo, statystycznie (niektórzy z nas mogą próbować zdobyć krańce krzywej Gaussa) porządnie dymani. Inaczej RobertS musiałby poszukać sobie innej roboty.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-10-24 14:14:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

"Wojciech Bancer" slrnk8f6e4.au.proteus@pl-test.org

[...]

Zatem dobrze zrozumiałem ducha wypowiedzi,
którego próżno szukać pomiędzy literami tejże.

Należało raczej napisać, że właściciel może 21 dni przebywać
tam za freeko, nie zaś, że może przebywać tam w ogóle.

-=-

Zaś korekta RobertaS wskazuje na mataczenie.
Dla mnie ta oferta jest niedobra, na co wskazuje
zachowanie (nieco chamskie) osoby nawołującej
(owego RobertaS właśnie) do skorzystania z tej oferty.

Data: 2012-10-19 23:43:17
Autor: RobertS
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

- przeczytać CAŁĄ UMOWĘ , potem spamować

racja, ale czy ktoś umowę widział?

- idę o zakład, że wcześniejsze wyjście to spore kary

no to się załóżmy ;-)

- odsetki nie biorą się z braku ryzyka jak widać po forach

tutaj nie ma żadnych odsetek, to nie lokata bankowa

- 200k do lodówki na 20 lat - dzięki. Mam inne plany.

twoje zdanie, możesz mieć inne plany

- a kto jest "gwarantem" tych 10% zysku - i czy na pewno nie policzy sobie 10 rodzajów kosztów od obiektu ?

a jak kupujesz mieszkanie na wynajem to jaki masz gwarantowany zysk? to jest tego rodzaju inwestycja

koszty oczywiście są! takie jak przy nabyciu i posiadaniu nieruchomości

RobertS

Data: 2012-10-20 01:56:51
Autor: zbign.zn
> [...]

a jak kupujesz mieszkanie na wynajem to jaki masz gwarantowany zysk? to jest tego rodzaju inwestycja

 cytuje pierwszy list: "otrzymywaniu z tytułu umowy dzierżawy stałego, Rocznego Czynszu Dzierżawy, gwarantującego najwyższą na rynku rentowność w wysokości 10 % w skali roku." Jest mowa o gwarantowanej rentowności.

RobertS - napisałeś , że sprzedałeś kilka mieszkań. W takim razie nie postrzegam Twojej wypowiedzi jako obiektywnej, bo masz osobisty interes w tego typu przedsięwzięciu. Piszesz - bzdury - a tymczasem ludzie żalą się na 4Kolory na forach. "Klient otrzymuje wypłaty" - a może nie otrzymuje?
http://www.4kolory.fora.pl/forum-ogolne,1/4-kolory,5-15.html

Bank pozbył się wątpliwej inwestycji, przerzuca ją na klienta - jak myślisz, kto lepiej sobie zdaje sprawę z możliwości zarobku, bank czy klient? Bo skoro jest tak cudownie, to bank kupiłby całość, wynajął i już.

Bezpieczna inwestycja hahahaha - ceny spadają , podatki rosną, może wprowadzą kataster - marketingowa ściema.

BTW, Ktoś ma linka do tej umowy ?

Data: 2012-10-22 20:45:13
Autor: RobertS
[...]

zajmowałem się tym kiedyś (krótki epizod), aktualnie nie sprzedaję nieruchomości tylko zajmuję się kredytami hipotecznymi, nie wiem jaki miałbym mieć interes w tym, aby podawać jakieś nieprawdziwe dane na ten temat?

poza tym akurat nie tej grupie wszelkie próby "wciskania" komukolwiek i czegokolwiek są szybko demaskowane, więc po co?

oczywiście mogłem się nie wypowiadać, ale widząc jakie fantazje wypisywaliście jednak dodałem coś od siebie, w każdym razie NIE BYŁO moim celem, aby kogokolwiek namawiać do tego rodzaju inwestycji...
nie oferuję, nie sprzedaję, nie namawiam!

Bank pozbył się wątpliwej inwestycji, przerzuca ją na klienta - jak myślisz, kto lepiej sobie zdaje sprawę z możliwości zarobku, bank czy klient? Bo skoro jest tak cudownie, to bank kupiłby całość, wynajął i już.

bank to finansuje (kredyt na całość), ale inwestorem jest inna firma, ma taki pomysł na biznes jak za granicą czyli nie jest właścicielem nieruchomości, a tylko zajmuje się jej obsługą; czy to dobry biznes czy nie to czas pokaże, za granicą ponoć się to sprawdziło
4K to jedna z wielu tego rodzaju inwestycji w naszym kraju

Bezpieczna inwestycja hahahaha - ceny spadają , podatki rosną, może wprowadzą kataster - marketingowa ściema.

bezpieczna? to nie jest lokata bankowa, ryzyko występuje ZAWSZE, ale o tym to już wszyscy wiemy

BTW, Ktoś ma linka do tej umowy ?

nie ma jej w sieci, ale chcesz sobie poczytać?
mogę zorganizować jeżeli ktoś chce się z jej treścią zapoznać

RobertS

Data: 2012-10-20 08:06:28
Autor: S
W dniu 2012-10-19 23:43, RobertS pisze:
[...]

Czyli idąc tym tokiem rozumowania OF mogło zaproponować i 20% zysku, co się będzie miało do rzeczywistości równie bardzo jak te 10%?

Biorąc pod uwagę wahania na rynku mieszkań z tendencją od 4 lat pikowania w dół, koszty posiadania tegoż (czynsz, podatki, opłaty) czy nie uczciwiej by było, gdyby OF zaproponowało -10% w określonej perspektywie czasowej? Szczególnie, że w ciągu tych wskazanych 20 lat będzie trzeba pewnie zrzutę zrobić na niejeden remont po "gościach" hotelowych ;-) Jak dla mnie - studnia bez dna, a nie inwestycja.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2012-10-20 08:25:37
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-20 08:06, S pisze:

[...]

Różnie na to można patrzeć. Ludzie jednak kupują (a firmy budują) mieszkania na wynajem i wielu z nich z tego żyje i to nawet nieźle. Nawet tutaj na grupie są tacy, którzy tak zeznają.
A niektórzy - np. Gołębiewski - zaczynali od jednego hotelu 20 lat temu, a potem budowali następne. I coś nie widać, żeby plajtowali z powodu "zasłanych łóżek" ;)

To się nazywa "ryzyko gospodarcze", a banki w tym od początku swojego istnienia pośredniczą, w mniej-lub-bardziej wyraźny sposób.

Dawniej bank płacił np. 5% odsetek za depozyty, a udzielał kredytu na 20%. Z różnicy płacił sobie m.in. właśnie za ryzyko gospodarcze (tutaj: finansowe), bo kredytobiorca mógł upaść tak, że nie było co zbierać. Wszyscy byli zadowoleni.
Teraz bank zarabia na cudownym pomnażaniu wirtualnego pieniądza, a od ryzyka ubezpiecza i zabezpiecza się na wszystkie możliwe strony,  cała zabawa przypomina mi pewną scenę ze starego filmu o obozie koncentracyjnym, gdzie więźniowie stali w kółko i nawzajem przerzucali sobie łopatami piasek "prawy do lewego".
Dlatego mamy kryzys. Tylko nieliczni podejmują ryzyko bez "ubezpieczania i zabezpieczania" które przecież kosztuje.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-20 01:39:12
Autor: ZbigN
OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?

Różnie na to można patrzeć. Ludzie jednak kupują (a firmy budują) mieszkania na wynajem i wielu z nich z tego żyje i to nawet nieźle.

Jest pewna różnica między zakupem mieszkania i samodzielnym wynajmem, a wyłożeniem kasy na inwestycję - jak zrozumiałem bez oglądania jej - i dzierżawy w nadziei, że firma X zrobi wszystko, a klient dostanie tylko pieniążki.

IMHO zarabianie na wynajmie wymaga pewnych umiejętności zarówno w podjęciu momentu inwestycji jak i wyborze najemców, a także doglądu. To, że ktoś zarobił, jest mało przekonujące, dopóki nie poda, ile wydał, a ile otrzymał, ile czasu poświęcił. Są oczywiście gorący zwolennicy wynajmu, np. http://fridomia.pl/

Data: 2012-10-20 08:55:52
Autor: S
W dniu 2012-10-20 08:25, SQLwiel pisze:

To się nazywa "ryzyko gospodarcze", a banki w tym od początku swojego
istnienia pośredniczą, w mniej-lub-bardziej wyraźny sposób.

Sęk w tym, iż owo ryzyko nie powinno wiązać się z bankiem czy instytucją, która się z tym kojarzy (bo jednak OF to przede wszystkim lokaty Getin, chyba że zamierzają zmienić profil działalności).
Jeśli chcę inwestować, ponosić ryzyko, kupić nieruchomość to po co mi zbędni pośrednicy typu OF, na dzień dobry z podejrzanymi ofertami? Czyżby Amber Gold naprawdę niczego nie nauczył ludzi?

--
Pozdrawiam

OpenShit - 4 Kolory - 10% przez 20 lat wchodzimy?