Opera w upiorze.

Data: 2016-01-24 02:05:04
Autor: stevep
Opera w upiorze.
# Tomasz Machała
Nigdy w życiu nie otrzymałem tylu co w ostatnich kilku tygodniach  zaproszeń do mediów publicznych. Dzwonili producenci TVP Info i Pierwszego  Programu Polskiego Radia. Byli gotowi zaprosić mnie do studia o wielu  różnych godzinach, ugościć mnie w wielu różnych programach. Kilka godzin  temu otrzymałem kilka smsów od producenta TVP Info, który był gotowy  wysyłać po mnie samochód bylebym w sobotę w jego telewizyjnym studiu  komentował wydarzenia. Skąd ta moja nagła atrakcyjność dla stacji prezesa  Jacka Kurskiego? W końcu Kurski świetnie wie, że mam dziadka w Wermachcie,  czyli mamę w sejmowych ławach Platformy.
Im chodzi o to, żeby codziennie legitymizować PiSowską propagandę, jaką  wyświetlają na ekranach. Potrzebni są do tego pożyteczni idioci typu  Machała. Machała byłby wręcz idealny, bo jest synem posłanki Platformy.  Skoro więc syn posłanki PO komentuje w TVP wydarzenia polityczne, to jest  to wspaniały i przekonujący dowód, jak pluralistyczna jest TVP. A  wszystkie zarzuty, że jest to telewizja reżimowa i propagandówka są  oczywiście skrajnie kłamliwe.

Propagandziści wiedzą, że szkody wynikające z tego, że przez parę minut  powiem na antenie coś złego o prezesie Kaczyńskim są znikome. Będę  przecież kontrowany przez prowadzącego oraz kogoś z "WSieci", albo  "WPolityce". A zyski są znaczne. Będzie to nadanie godła, znaku jakości  wszystkiemu, co na antenie się dzieje i zaprzeczenie kłamliwej  propagandzie opozycji. Najpierw nadałbym znak jakości programowi TVP Info,  a potem pewnie zacząłbym występować w Wiadomościach, jako przeciwwaga do  redaktora Wróblewskiego, który z "Wprost" stał się nagle głównym  prorządowym ekspertem wieczornego programu informacyjnego Jedynki.
Tomasz Machała TOMASZ MACHAŁA 17 godzin temu Profil Google+
[...]

Pierwsza możliwa odpowiedź jest taka, że jestem znakomitym komentatorem,  którego kompetentne, robione na wzór BBC publiczne media po prostu nie  mogą nie zapraszać. W końcu pracowałem w Polskiej Sekcji BBC, jestem dumny  z tego etapu kariery dziennikarskiej, więc świetnie pasuję do TVP. Kurski  mówił coś o BBC w jakimś swoim oświadczeniu. Nie zapamiętałem, bo wiem że  prezes Kurski wie, że to co sam mówi jest kompletnie pozbawione znaczenia  i służy temu, żeby dobrze brzmiało i "żarło". Dodam że osobiście lubię  Jacka Kurskiego z czasów sejmowych i w tej sympatii uważam go za skrajnego  cynika. Przykład BBC wyciągnął bo mu pasował do przemówienia, nie dlatego  że chce robić BBC. Jakby mu pasowała Al Jazeera to byłaby Al Jazeera. PiS  jednak nie lubi Arabów.
19.90 zł miesięcznie za 62 kanały TV. Czy chcesz poznać ofertę nc+?
Tak, jestem zainteresowany.
Nie, dziękuję.

Wracając do mnie. To nagłe zainteresowanie publicznych (ups - narodowych)  mediów moją osobą mile mnie połechtało. Przyjemnie jest przemawiać przed  setkami tysiącami widzów i słuchaczy. Jednocześnie wywołało u mnie pewne  podejrzenie. Wydarzenia bieżące komentuję w ostatnich 2 latach niezmiernie  rzadko. Całą moją uwagę poświęcam prowadzeniu Grupy naTemat, która ma już  55 osób na pokładzie i prawie 8.5 miliona użytkowników miesięcznie.  Komentowanie oddałem w naTemat Kamilowi Sikorze a królem naszych blogów  jest zaś Tomasz Lis.

Raz i dwa powiedziałem więc dzwoniącym z TVP, że nie pasuje mi termin.  Trzeci i czwarty termin też mi nie pasował, a weekend odpisałem "poświęcam  w całości rodzinie". Należy jednak przerwać te gierki. Ponieważ dzwoniący  z TVP nie powiedzą o co im naprawdę chodzi, ja napiszę o co chodzi im i o  co chodzi mi.

[...]

Problem w tym, że programy "informacyjne" TVP stały się programami  dezinformacyjnymi. W niesmaczny sposób manipulują, to wszystko wygląda jak  ASZ:dziennik, tylko że oni niestety naprawdę. Ostatnio wracałem do domu  później i mijałem się z Faktami TVN. Oglądałem Wiadomości nie dowierzając  własnym oczom, że taki festiwal propagandy jest możliwy. Umierałem ze  śmiechu na kanapie wiedząc jednocześnie, że niestety wielu widzów to  kupuje. To jest alternatywna wizja rzeczywistości, jak prosto z serwisu  "Wpolityce". My w naTemat piątkowe wyjście redaktora Wojciecha  Czuchnowskiego ze studia TVP zatytułowaliśmy: "Wrócę w demokratycznej  Polsce". Czuchnowski powiedział telewidzom kilka słów prawdy o TVP i...  opuścił studio , natomiast "Wpolityce": Żenująca demonstracja! Czuchnowski  czyta z kartki bełkotliwe oświadczenie i wychodzi ze studia TVP Info! #
Ze stTomasz Machała TOMASZ MACHAŁA 17 godzin temu Profil Google+
[...]

  stevep
-- -- -

Opera w upiorze.