Operator telefoniczny żąda (ponownej) zapła ty

Data: 2012-02-09 21:57:30
Autor: Andrzej S
Operator telefoniczny żąda (ponownej) zapła ty
Witam
Mam problem z byłym operatorem sieci komórkowej.
Do maja 2010 roku prowadziłem jednoosobową działalność gospodarczą i miałem telefon na abonament. Umowa skończyła się w kwietniu 2010 roku i numer przeniosłem do innej sieci ale na kartę. Oczywiście nie było żadnych problemów z przeniesieniem.
Faktury płaciłem na bieżąco bo nie mogłem sobie pozwolić na wyłączenie telefonu z powodu niezapłacenia rachunku.
Dzisiaj otrzymałem wezwanie do zapłaty za dwa miesiące (wrzesień 2009 i styczeń 2010).
Jestem pewien, że nie miałem żadnych zaległości ale niestety dowody wpłaty zostały spalone pół roku temu. Płaciłem w kasie w salonie a nie z konta w banku.
Chciałbym to jakoś kulturalnie załatwić z operatorem ale nie potrafię teraz udowodnić, że zapłaciłem. Poza tym gdybym miał zaległości nie mógłbym przenieść numeru.
Czy jest jakaś szansa na załatwienie takiej sprawy czy będę musiał zapłacić ponownie? Nie jest to mała kwota (190zł+121zł).
Dziękuję

Data: 2012-02-09 15:57:48
Autor: witek
On 2/9/2012 2:57 PM, Andrzej S wrote:
[...]

Nie masz na fakturze za poprzedni miesiac "dziekujemy za wpłatę" ?
Albo salda konta.  Popros o duplikat faktury.

Cos mi tez krąży po głowie hasło, że coś tam za nastepny miesiąc potwierdza wpłatę za poprzedni.

Data: 2012-02-09 23:00:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-02-09 22:57, witek pisze:

Cos mi tez krąży po głowie hasło, że coś tam za nastepny miesiąc
potwierdza wpłatę za poprzedni.

Liwiusz

Data: 2012-02-09 16:03:41
Autor: witek
On 2/9/2012 4:00 PM, Liwiusz wrote:
W dniu 2012-02-09 22:57, witek pisze:

Cos mi tez krąży po głowie hasło, że coś tam za nastepny miesiąc
potwierdza wpłatę za poprzedni.

mozliwe, duzo ostatnio przybytkow.
tak tylko rzucilem pomysl, mialem nadzieje, ze trafie.
ale jak wiesz gdzie dzwoni to napisz dla przypomnienia.
moze sie przyda.

Data: 2012-02-10 07:41:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-02-09 23:03, witek pisze:
[...]

art. 466
Z pokwitowania zapłaty dłużnej sumy wynika domniemanie zapłaty należności ubocznych. Z pokwitowania świadczenia okresowego wynika domniemanie, że spełnione zostały również świadczenia okresowe wymagalne wcześniej.

Jednak nie oczekujesz chyba, że mając do zapłaty kilka faktur, wystarczy zapłacić ostatnią :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-10 08:04:58
Autor: witek
On 2/10/2012 12:41 AM, Liwiusz wrote:
[...]

Ale na nastepnej powinno byc potwierdzenie wpłaty poprzedniej.

Data: 2012-02-10 10:06:17
Autor: Telesfor Baudot

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jh2e7f$5cn$1inews.gazeta.pl...

[...]

A może jednak... Czyż to nie sugeruje, że na kolejnych fakturach (okresowych) powinno być wykazane zadłużenie z tytułu poprzednich i tym samym zapłacenie ostatniej załatwia wszystko?

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2012-02-09 22:01:48
Autor: Big Back
Operator telefoniczny ¿±da (ponownej) zap³aty
wp³aty zosta³y spalone pó³ roku temu. P³aci³em w kasie w salonie a nie z

masz obowionzek trzymaæ dowody 5lat. Ciesz sie je¶li nikt nie doniesie do US

BB

Data: 2012-02-09 22:15:12
Autor: Andrzej S
W dniu 2012-02-09 22:01, Big Back pisze:
wp³aty zosta³y spalone pó³ roku temu. P³aci³em w kasie w salonie a nie z

masz obowionzek trzymaæ dowody 5lat. Ciesz sie je¶li nikt nie doniesie do US

BB

Rozlicza³em siê na podstawie karty podatkowej i nie odlicza³em telefonu tylko sk³adkê zdrowotn± wiêc US nic do tego.

Dokumenty z ZUS i US trzymam dalej ale faktury od dostawców i us³ugodawców zniszczy³em.

Data: 2012-02-09 22:26:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-02-09 22:15, Andrzej S pisze:

Dokumenty z ZUS i US trzymam dalej ale faktury od dostawców i
us³ugodawców zniszczy³em.

Pech...

Ewentualnie mo¿esz ich *poprosiæ*, aby sprawdzili swoje wp³aty w kasie z danego okresu, ale czy to zrobi± rzetelnie - niewiadomo.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-10 17:11:14
Autor: Przemek Lipski
Operator telefoniczny ¿±da (ponownej) zap³aty

U¿ytkownik "Andrzej S" <aaaaaaa_spam@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh1d10$q0f$2inews.gazeta.pl...
[...]

A dlaczego je zniszczy³e¶. To taki wielki problem schowaæ?

Przemek

Data: 2012-02-10 20:48:40
Autor: Andrzej S
[...]

Trzyma³em przez 18 miesiêcy. Stwierdzi³em, ¿e ju¿ nie s± potrzebne bo umowa siê skoñczy³a, a numer zosta³ przeniesiony do innej firmy.

Data: 2012-02-10 13:52:33
Autor: witek
On 2/10/2012 1:48 PM, Andrzej S wrote:
[...]

Wniosek:
przy rozwiazaniu umowy pilnowac, zeby byl dopisek, ze nie ma zadnych zaleglosci

Operator telefoniczny żąda (ponownej) zapła ty