Opieka nad chorą osobą a ograniczenie kontaktu z bliskimi....

Data: 2011-06-05 14:54:48
Autor: Dolpana
Opieka nad chorą osobą a ograniczenie kontaktu z bliskimi....
Witam

W mojej rodzinie powstał pewien problem natury prawnej, który chciałabym możliwie sprawnie rozwiązać (na tyle na ile jest to możliwe), a mianowicie: U bliskiego mi członka rodziny lekarz zdiagnozował podejrzenie choroby Alzheimera lub czegoś o podobnych objawach. Osoba ta po przejściu ciężkiej choroby (zapalenie płuc) przestała samodzielnie się poruszać, wymaga ciągłej opieki. Opiekę nad tą osobą sprawuje moja siostra, która zobowiązała się do tego i nie jest zainteresowana zmianą czy współpracą. W związku z tym powstał dosyć duży problem w rodzinie - siostra opiekująca się tą starszą osobą nie dopuszcza nikogo z rodziny do niej (nawet najbliższych krewnych), zamyka ją na klucz w jej mieszkaniu i udaje że nikogo nie ma w domu.
Proszę o pomoc, co mogę zrobić w takiej sytuacji, aby stale rozwiązać ten problem - wiem że zawsze mogę wezwać policję na pomoc, jednak następnym razem znowu zastanę zamknięte drzwi. Jestem zrozpaczona tym stanem, niestety polubowne rozwiązanie nie wchodzi w grę - nie mam możliwości nawet porozmawiać, bo zawsze zastaję zamknięte drzwi.

Pozdrawiam,
Dolpana

--

Opieka nad chorą osobą a ograniczenie kontaktu z bliskimi....