Opiekuńczy komunizm?

Data: 2013-08-09 19:50:18
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?
Nazywanie niewolnictwa systemem opiekuńczym zakrawa na wulgarny sarkazm.
Gdyby władze PRL wydały wszystkim paszporty i otworzyły granice, wyjechaliby najpierw ludzie najbardziej przedsiębiorczy, a potem reszta.
Jakakolwiek opieka musi odbywać się za zgod± podopiecznych. Państwo komunistyczne budowało zasieki, aby jak najmniej ludzi uciekło spod jego 'opieki'.
jb

Data: 2013-08-09 20:04:01
Autor: Mark Woydak
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ku3a58$kib$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bu kto¶ był niewolnikiem nie s± potrzebne zasieki. Wystarczy strach.

MW

Data: 2013-08-09 13:38:22
Autor: Marek Woydak
Opiekuńczy komunizm?
Dnia Fri, 9 Aug 2013 20:04:01 +0200, Mark Woydak napisał(a):

[...]

Posraniec pisz±cy jako Marek Woydak podszywa się od wielu miesięcy pod mój
nalias. Taka ¶winia bez honoru. Czyżby wstydził się swojej twarzy? Nie stać
chama na własny email i alias? Sprawia ci przyjemnio¶ć łachu podszywanie
się
podemnie? Jeste¶ zwykła gnid± nie wart± nawet splunięcia. Takie wszy jak ty
powinno się tępić w zarodku. Brzydzę sie takimi łajzami jak ty.

Żeby¶ załapał jak±s wstydliw± chorobę przygłupie!

Mark Woydak

Data: 2013-08-10 11:24:42
Autor: Mark Woydak
Opiekuńczy komunizm?
Znow gnoju podszywasz sie pod moj alias?

MW

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomo¶ci news:14jjkuxt7f4yk$.2ivzpmv1a3j0$.dlg40tude.net...

Data: 2013-08-10 10:18:32
Autor: Marek Woydak
Opiekuńczy komunizm?
Dnia Sat, 10 Aug 2013 11:24:42 +0200, Mark Woydak napisał(a):

[...]
się bpodemnie? Jeste¶ zwykła gnid± nie wart± nawet splunięcia. Takie wszy

Data: 2013-08-09 21:51:47
Autor: Tuskobus
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-09 19:50, Jacek Biały pisze:
[...]

Ja wyjechałem za komuny do Niemiec, ale dopiero za zbrodniarza Jaruzela w 1987 roku, jak już był ten kurewski, bandycki system, co to jest do dzisiaj...

Data: 2013-08-10 10:30:27
Autor: Wiesiaczek
Opiekuńczy komunizm?
 wrote:

Nazywanie niewolnictwa systemem opiekuńczym zakrawa na wulgarny
sarkazm.

Pierdolisz i tyle!
Wtedy mogłem liczyć na normalną, wystarczającą emeryturę w wieku 65 lat, a teraz w tym kurwa "wolnym" kraju ani emerytury ani dotrzymania wieku emerytalnego.

A chuj z taką "wolnością"!

--
Wiesiaczek (dziĹ› z podkarpackiej wsi)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2013-08-10 10:32:12
Autor: Tuskobus
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-10 10:30, Wiesiaczek pisze:
  wrote:

[...]

Ani dostępnych plaż strzeżonych dla coraz to większej biedoty...
StÄ…d same tragedie...

Data: 2013-08-10 11:33:21
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:ku4tn4$cbd$1dont-email.me...
wrote:

[...]

No bo jest pewien warunek, który musisz spełnić: płacić trzeba składki emerytalne.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-08-10 13:20:47
Autor: Tuskobus
Opiekuńczy komunizm?

wrote:

[...]

No dobrze, chętnych jest wielu..., ale wszystko zaorane, więc pracy nie ma, a o godziwej pracy można zapomnieć i kółko się zamyka...

Data: 2013-08-16 12:10:11
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

| sarkazm.
|
| Pierdolisz i tyle!
| Wtedy mogłem liczyć na normalną, wystarczającą emeryturę

20 dolarów miesięcznej emerytury na starość... Utrzymanie świni w chlewie kosztuje więcej.

Do chlewa!
jb

Data: 2013-08-16 13:34:45
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości news:kuktpt$n6e$1node1.news.atman.pl...

> [...]

kosztuje więcej.

w wieku 65
| lat, a teraz w tym kurwa "wolnym" kraju ani emerytury ani dotrzymania

Do chlewa!

Mój ty geniuszu. Ponieważ nie wiesz jak było, przypomnę ci, że w PRL środkiem płatniczym nie były dolary, a złotówka nie była wymienialna. Ceny w złotówkach wówczas nie odzwierciedlały cen w dolarach.
I gitara!

ubawiony

Data: 2013-08-16 21:15:58
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:520e0e57$0$1248$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości

| > |
> [...]
| > |

| > |
| > |

| Mój ty geniuszu. Ponieważ nie wiesz jak było, przypomnę ci, że w PRL
| środkiem płatniczym nie były dolary, a złotówka nie była wymienialna.

Cóż to Idzikowski? Nie widzałeś nigdy cinkciarzy po Pewexem?
No więc skoro widziałeś, to jeszcze ci powiem, że ja w fabryce zarabiałem równowartość 20$
jb

Data: 2013-08-16 14:30:47
Autor: leming.show
Opiekuńczy komunizm?
Cóż to Idzikowski? Nie widzałe¶ nigdy cinkciarzy po Pewexem?

No więc skoro widziałe¶, to jeszcze ci powiem, że ja w fabryce zarabiałem równowarto¶ć 20$

jb

Rzecz w tym ze dolary wymieniaja te same ryje, kiedys po cichaczu, dzis oficjalnie francja elegancja. PRL2. http://wiadro.org.pl/imperium/doc/lysiak/stulecie-klamcow.pdf

Data: 2013-08-17 09:33:59
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik <leming.show@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1cbf6d00-37ed-44e6-a4aa-19032dda9743googlegroups.com...
[...]

A co to kogo dzisiaj obchodzi?

, kiedys po cichaczu

Miałe¶ co¶ przeciw cinkciarzom? Bo ja nigdy.
jb

Data: 2013-08-17 09:34:10
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości news:kum0f1$t7v$2node1.news.atman.pl...
> [...]
| > |
| > |

> [...]

Cóż to Idzikowski? Nie widzałeś nigdy cinkciarzy po Pewexem?
No więc skoro widziałeś, to jeszcze ci powiem, że ja w fabryce zarabiałem

To dlaczego nie udałeś się do banku, geniuszu?
Wszak oficjalny kurs dolara oscylował w granicach dwudziestu kilku złotych!

ubawiony

Data: 2013-08-17 12:02:05
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:520f2774$0$1453$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości

| > | > |
| > | > |

| > |

| To dlaczego nie udałeś się do banku, geniuszu?
| Wszak oficjalny kurs dolara oscylował w granicach dwudziestu kilku złotych!

Lepiej pochwal siÄ™ spryciarzu, ile tych dolarĂłw po tej cenie ci sprzedali?
jb

Data: 2013-08-17 13:57:14
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości news:kunjhm$geb$1node1.news.atman.pl...

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości

| > | > |
| > | > |

| > |

| To dlaczego nie udałeś się do banku, geniuszu?
| Wszak oficjalny kurs dolara oscylował w granicach dwudziestu kilku złotych!

Lepiej pochwal siÄ™ spryciarzu, ile tych dolarĂłw po tej cenie ci sprzedali?

A na chuj mi było kupować dolary? Nie kupowałem i nie kupuję!

ubawiony

Data: 2013-08-17 14:04:05
Autor: u2
Opiekuńczy komunizm?
> [...]

sprzedali?

A na chuj mi było kupować dolary? Nie kupowałem i nie kupuję!

nieoficjalny kurs zielonego byl duzo wyzszy niz 20 zetow, ale bidzik o tym nie wiedzial...-;)

--
https://www.youtube.com/watch?v=c6jd1ppJ7xM

Data: 2013-08-17 15:34:54
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:520f651c$0$1467$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości

| > |

| > | > | > |
| > | > | > |

| > | > |

| > |
| > |

| A na chuj mi było kupować dolary? Nie kupowałem i nie kupuję!

To po ch... wypowiadasz się na temat kursów peerelczyku? Może znałeś takich, co to poszli do peerelowskiego banku, żeby później w Pewexie napić się prawdziwego piwa?
jb

Data: 2013-08-17 17:56:14
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości news:kunv3b$se5$1node1.news.atman.pl...

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości

| > |

| > | > | > |
| > | > | > |

| > | > |

| > |
| > |

> [...]

to poszli do peerelowskiego banku, żeby później w Pewexie napić się prawdziwego

A po chuj ty się wypowiadasz, jeśli znasz te czasy z opowieści babuni?

ubawiony

Data: 2013-08-17 10:11:08
Autor: leming.show
Opiekuńczy komunizm?
A po chuj ty się wypowiadasz, je¶li znasz te czasy z opowie¶ci babuni?

Towarzyszu, swoja szanse od losu zescie dostali na budowanie, i chwala wam za to co dobre zescie pozostawili a baty za zle:) Biorac pod uwage byt tamtych czasow:) Znam opowiesci babuni, babunia opowiadala jaki byl smrod palonych cial. Ale babunia mowila ze niemcy nie byli najgorsi, najgorsza swolocza byli ukraincy a za nimi ruscy. Pozdro, o oswiecony bezargumentowy krzykaczu.

Data: 2013-08-17 18:25:20
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:520f9d21$0$1228$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości

| > |

| > | > |

| > | > | > | > |
| > | > | > | > |

| > | > | > |

| > | > |
| > | > |

| > |
| > |

| A po chuj ty się wypowiadasz, jeśli znasz te czasy z opowieści babuni?
|
| ubawiony

Powiedz no pajacu, czym ty jesteś tak ubawiony? Moją babunią, której zmarło się w epoce wczesnego Gierka, czy moze tym, że mnie za harówę płacili równowartość 20$ ?
jb

Data: 2013-08-17 19:52:07
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości news:kuo86i$644$1node1.news.atman.pl...

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| > | > | > | > |
| > | > | > | > |

| > | > | > |

| > | > |
| > | > |

| > |
> [...]

w epoce wczesnego Gierka, czy moze tym, że mnie za harówę płacili równowartość

TobÄ…, pajacu!

ubawiony

Data: 2013-08-17 15:57:16
Autor: Towarzysz GnĂłj
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:520f651c$0$1467$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| > | > | > |
| > | > | > |

| > | > |

| > |
| > |

| A na chuj mi było kupować dolary? Nie kupowałem i nie kupuję!
|
| ubawiony

I słusznie towarzyszu Idzikowski. Uczciwy peerelczyk nigdy nie powinien nawet posiadać dolarów!
Chociaż... Jest pewna okoliczność, która by was usprawiedliwiała. Bo jeśli na przykład chcielibyście uzyskać w Pewexie azyl polityczny, to bez zielonych jednak niemożliwe..
Buuuuuuu-ha-ha-ha-ha!

Data: 2013-08-17 09:10:07
Autor: Wiesiaczek
Opiekuńczy komunizm?
 wrote:

> [...]

kosztuje więcej.

 w wieku 65
| lat, a teraz w tym kurwa "wolnym" kraju ani emerytury ani dotrzymania

Do chlewa!
jb

No i co głupi chuju? Argumentów zabrakło? :)
Może jeszcze jakiś orczyk albo grabie do ręki, żebyś mógł się wypowiedzieć? :)

Data: 2013-08-17 10:55:39
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

> [...]
| > |

| > |
> [...]
| > |

| No i co głupi chuju? Argumentów zabrakło? :)

Dlaczego zabrakło? Oto mój główny argument dla takich jak ty:
Tylko świnia tęskni za chlewem, a więc do chlewa!

| Może jeszcze jakiś orczyk albo grabie do ręki

A cóż to - bije cię ktoś komuszku? Na was szkoda orczyka - do chlewa!
jb

Data: 2013-08-17 16:45:08
Autor: Wiesiaczek
Opiekuńczy komunizm?
 wrote:

| No i co głupi chuju? Argumentów zabrakło? :)

Dlaczego zabrakło? Oto mój główny argument dla takich jak ty:
Tylko świnia tęskni za chlewem, a więc do chlewa!

No to teraz powiedz to tym trzydziestu paru milionom Polaków, którzy właśnie mieszkają w chlewie, jaki w tym kraju zrobili styropianowcy sterowani zza oceanu.
Według Ciebie Polacy to świnie?
 Teza odwaĹĽna i coĹ› w tym z prawdy na pewno jest.

Bardziej dumny byłem z bycia Polakiem w czasach PRL-u, nie musiałem się wstydzić za bezrobocie, głodne dzieci, bezdomnych, analfabetów i wiele innych aspektów życia. --

Data: 2013-08-17 17:11:20
Autor: Towarzysz GnĂłj
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:kuo29r$a0e$1dont-email.me...
> [...]
| > |

> [...]
| Według Ciebie Polacy to świnie?
| Teza odwaĹĽna i coĹ› w tym z prawdy na pewno jest.
|
| Bardziej dumny byłem z bycia Polakiem w czasach PRL-u

SĹ‚usznie towarzyszu!
"Seta i galareta" (albo ogórki, jeśli rzucili na sklep)
__
Z partyjnym Pozdrowieniem!
gnoj.czerwony@gru.pl

Data: 2013-08-17 17:42:48
Autor: Wiesiaczek
Opiekuńczy komunizm?
Towarzysz GnĂłj wrote:

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości
| > |

> [...]
|
| Bardziej dumny byłem z bycia Polakiem w czasach PRL-u

SĹ‚usznie towarzyszu!
"Seta i galareta" (albo ogórki, jeśli rzucili na sklep)

Seta i lorneta - doucz się. Żeby dyskutować trzeba coś-niecoś wiedzieć towarzyszu.

Data: 2013-08-17 18:02:56
Autor: Towarzysz GnĂłj
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:kuo5lo$pb7$1dont-email.me...
> [...]
| > | > |

| Seta i lorneta - doucz siÄ™.
| towarzyszu.

Susznie towarzyszu, z lornety powinniście być bardziej dumni, niż z samej tylko galarety, ale... poedzcie no szczerze - byliście pijani, gdy wypowiadaliście się o tej galarecie?
__
gru.pl

Data: 2013-08-17 17:20:48
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

| > |

> [...]
| mieszkajÄ… w chlewie, jaki w tym kraju zrobili styropianowcy sterowani zza

Dlaczego świnie?

| Teza odwaĹĽna i coĹ› w tym z prawdy na pewno jest.

Nie mierz innych własnymi proporcjami. Nie każdy Polak tęskni za czerwonym chlewem.

| Bardziej dumny byłem z bycia Polakiem w czasach PRL-u

Jak już kiedyś napisałeś, byłeś zadowolony z 'sety i galarety'. Nie wszystkim ludziom wystarczało to, co tobie.
jb

Data: 2013-08-17 16:55:02
Autor: Wiesiaczek
Opiekuńczy komunizm?
 wrote:

> [...]
| Wtedy mogłem liczyć na normalną, wystarczającą emeryturę

20 dolarów miesięcznej emerytury na starość... Utrzymanie świni w chlewie

Może takim chujkom zdrajcom płacili w dolarach, niechby i 20?
Ja pracowałem w polskiej firmie, zarabiałem ponad 2 000 zł i stać mnie było na miesięczny urlop, utrzymanie mieszkania, pełną lodówkę żarcia, kino, teatr, i jeszcze mogłem odłożyć. I nikt nie zabierał emerytury należnej po 65 roku życia.

Data: 2013-08-17 17:31:54
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?
| Ja pracowałem w polskiej firmie, zarabiałem ponad 2 000 zł

To pewnie zielony był po stówie. Ja zarabiałem 5 z groszami, gdy zaczął dochodzić do trzystu. Generalnie oprócz stania w kolejkach, g... z tej roboty miałem. Miałem harować, żeby po dwóch latach wysłali mnie do jakichś zapyziałych Międzyzdrojów? Na płyty Pink Floyd mogłem sobie tylko popatrzeć na bazarze, dopóki nie rzuciłem roboty i sam nie zająłem się handlem (oczywiście nielegalnym).
jb

Data: 2013-08-10 11:33:16
Autor: mkarwan
Opiekuńczy komunizm?

[...]

Ta reszta siedzi nadal w Polsce.
Dlaczego?

Data: 2013-08-14 21:55:42
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ku51ct$5f2$1usenet.news.interia.pl...

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci
|
| Ta reszta siedzi nadal w Polsce.
| Dlaczego?

S± nawet tacy, którzy sie osiedlaj± w RP
Kto uciekał do PRL?
jb

Data: 2013-08-16 19:45:33
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-14 21:55, Jacek Biały pisze:
Kto uciekał do PRL?
jb

M.in. rodzice Eleni.

Data: 2013-08-16 21:44:47
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:kulogg$oup$2node2.news.atman.pl...

| M.in. rodzice Eleni.

Po tzw. drugiej bitwie o góry Grammos, czyli po ostatnim starciu wojny domowej w Grecji, Polska przyjęła ok. 14 000 (12 300[2]) Greków i Macedończyków popieraj±cych partyzantkę DSE. Zorganizowano dla nich szpital polowy, w Dziwnowie, na wyspie Wolin. Był to wówczas pierwszy tak duży szpital chirurgii wojennej i rehabilitacji na terenie Polski[3]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grecy_w_Polsce

Dla komunistycznych partyzantów i ich rodzin polskie komuchy postawiły szpital. Dla Polaków wykrwawionych w czasie wojny takiego szpitala nie było.
Pokaż mi przecietnego człowieka, który uciekł do PRL?

jb

Data: 2013-08-17 10:50:11
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 16.08.2013 21:44, Jacek Biały pisze:

> [...]

Dla Polaków wykrwawionych w czasie wojny takiego szpitala nie było.
Pokaż mi przecietnego człowieka, który uciekł do PRL?

Twoja durnota czasem mnie przeraża, - naprawdę s±dzisz że otrzymanie azylu i obywatelstwa Polskiego przez uchodĽców z Grecji było uwarunkowywane posiadaniem legitymacji partyjnej, za¶wiadczaj±cej przynależno¶ć do Komunistycznej Partii Grecji?

Data: 2013-08-17 12:32:17
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ilih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci
|W dniu 16.08.2013 21:44, Jacek Biały pisze:
| > |
| > |

| Twoja durnota czasem mnie przeraża

Zacytowałem Wikipedię, której nie czytasz (z powodów rzekomych wirusów, o jakie oskarżyłes ten serwis).

, - naprawdę s±dzisz że otrzymanie
| azylu i obywatelstwa Polskiego przez uchodĽców z Grecji było
| uwarunkowywane posiadaniem legitymacji partyjnej, za¶wiadczaj±cej
| przynależno¶ć do Komunistycznej Partii Grecji?

Sama polityczna przynależno¶ć chyba tu nie wystarczała. Trzeba było walczyć w komunistycznej partyzantce, lub mieć w¶ród tych partyzantów kogo¶ z rodziny. Wtedy można było uj¶ć przed greckim prawem do jakiego¶ komunistycznego kraju.
Pokaż mi szpital chirurgii wojennej, jaki czerwony okupant zbudował dla polskich ofiar wojny?
jb

Data: 2013-08-18 09:20:39
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-17 12:32, Jacek Biały pisze:

| Twoja durnota czasem mnie przeraża

Zacytowałem Wikipedię, której nie czytasz (z powodów rzekomych wirusów, o jakie
oskarżyłes ten serwis).

Wiki nie czytam z zupełnie innego powodu - jej wiarygodno¶ć jeżeli chodzi o sprawy polityczne, jest równa słowom niejakiego J. Goebbelsa z dawnych czasów.

> [...]

Pokaż mi szpital chirurgii wojennej, jaki czerwony okupant zbudował dla polskich

Wystarczyło być prze¶ladowanym (jak prawie każdy Grek w tamtym czasie) przez ultra kapitalistyczny reżym.  W PRLu każdy Polak miał dostęp do każdej placówki SZ na terenie kraju. Marz± ci się takie placówki dla wybrańców?

Data: 2013-08-18 15:23:00
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości
|W dniu 2013-08-17 12:32, Jacek Biały pisze:

| > |

| Wiki nie czytam z zupełnie innego powodu - jej wiarygodność jeżeli
| chodzi o sprawy polityczne, jest równa słowom niejakiego J. Goebbelsa z

Zlituj sie Trubunie! Słowa świata równają sie słowom Goebbelsa? Przecież tą encyklopedie tworzą również lewicowcy tacy jak ty!
Oto fragment na temat represji pobec greckich komunistĂłw:

Represje wobec byłych uczestników ruchu oporu ELAS
Według źródeł lewicy[według kogo?], pomiędzy 12 lutego 1945 (umowa z Warkizy) a 31 marca 1946 (data pierwszych wyborów powszechnych) w kraju działało już także 166 grup antykomunistycznych, o charakterze bojówkarskim. Tylko w tym okresie
przeciw domniemanym komunistom doszło do 1289 mordów[32], 6671 zranień, 31 632 przypadków tortur, 84 931 aresztowań, 165 gwałtów i 18 767 rabunków oraz skazano na wyroki więzienia ponad 30 tysięcy osób, podejrzanych o sprzyjanie EAM.
Zniszczono 767 biur i punktĂłw informacji wyborczej EAM[33].
Swe oficjalne dane, obejmujÄ…ce krĂłtszy okres, przytoczyĹ‚ teĹĽ Minister SprawiedliwoĹ›ci E. Rentis. Gdy 10 grudnia 1945 ogĹ‚oszono rozporzÄ…dzenie "O rozluĹşnieniu wiÄ™zieĹ„"[34], minister poinformowaĹ‚, ĹĽe dotychczas przeprowadzono postÄ™powania karne przeciw 48.956 czĹ‚onkom EAM lub ELAS, zaĹ› suma osĂłb objÄ™tych Ĺ›ledztwem i z zatrzymaniami (υπό δίωξη, μαζί με τους Ď€ĎοφυλακιĎμένους) siÄ™gnęła okoĹ‚o 80 000 osĂłb. W zwiÄ…zku z przetĹ‚oczeniem wiÄ™zieĹ„ i aresztĂłw 3/4 z nich zostaĹ‚o juĹĽ zwolnionych[35]. Historyk, cytujÄ…cy te dane oficjalne, nie podziela ich, przychylajÄ…c siÄ™ do wyĹĽszych szacunkĂłw[36]

Urzędnicy Ministerstwa Obrony Narodowej bywali jednocześnie organizatorami oddziałów terrorystycznych[37]. Od wyzwolenia, do 31 marca 1946 r. wyznaczane przez Brytyjczyków rządy zmieniały się przeciętnie co 2-3 miesiące, co nie sprzyjało stabilizacji. Wojsko i policja zostały opanowane przez niejawną, skrajnie prawicową " Organizację X". Najgorzej wyglądała sytuacja w południowej części półwyspu Peloponez. Terroryści, wywodzący się ze skrajnej, antydemokratycznej prawicy, a nie organy państwowe, sprawowali tam rzeczywistą władzę wykonawczą, na obszarach całych prefektur, bezkarnie mordując nawet
urzędników państwowych. Bandyci-terroryści, oficjalnie poszukiwani listami gończymi, jeśli zostali ujęci przez lokalne siły porządkowe lub przez Brytyjczyków, przekazywani byli do Aten, tam jednak szybko odzyskiwali wolność[38].

Tu masz link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_domowa_w_Grecji#Represje_wobec_by.C5.82ych_uczestnik.C3.B3w_ruchu_oporu_ELAS

jb

Data: 2013-08-16 19:44:43
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
[...]

Przyklad Fidela nic ci nie pokazał? Nadal wierzysz w krasnoludki? Wiedz że Fidel zdecydował sie na krok "szalony" - otóż otworzył granicę, i jak się okazało Kubańczyków interesował tylko jeden kierunek emigracji - USA.. Wyjechała ich dosłownie garstka i to w skali tego niezbyt ludnego kraju, widać że jednak na Kubie da się żyć... Wracaj±c do rzeczy - które kraje zachodu w tamtych czasach były gotowe przyjmować miliony polskich uchodĽców? Druga sprawa, jakim prawem chciałby¶ okradać Polaków - sponsorów wykształcenia fachowców, którzy kształcili się na koszt Polaków a póĽniej mieli by drogę otwart± do budowania np. RFN a nie Polski?

Data: 2013-08-16 21:58:00
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:kulogf$oup$1node2.news.atman.pl...

> [...]
| że Fidel zdecydował sie na krok "szalony" - otóż otworzył granicę, i jak
| się okazało Kubańczyków interesował tylko jeden kierunek emigracji -

A czemu nie do Polski Ludowej, a czemu nie do Kraju Rad?

 Wyjechała ich dosłownie garstka i to w skali tego niezbyt ludnego
| kraju, widać że jednak na Kubie da się żyć...

Zapytaj o to tych, których US Navy wyławia co roku z kutrów i skleconych barek. Zapytaj ich, dlaczego stamt±d uciekaj±, skoro jak twierdzisz, można tam żyć.

 Wracaj±c do rzeczy - które
| kraje zachodu w tamtych czasach były gotowe przyjmować miliony polskich
| uchodĽców?

I pewnie dlatego władze PRL nie chciały im wydać paszportów? A je¶li tak, to interes krajów Zachodu leżał im bardziej na sercu.
Buuu-ha-ha!

 Druga sprawa, jakim prawem chciałby¶ okradać Polaków -
| sponsorów wykształcenia fachowców, którzy kształcili się na koszt
| Polaków a póĽniej mieli by drogę otwart± do budowania np. RFN a nie Polski?

Takim samym prawem, jakim odbywa się to w cywilizowanych krajach ¶wiata, gdzie fakt ukończenia darmowych studiów nie oznacza braku prawa do paszportu.

Data: 2013-08-17 09:01:45
Autor: Wiesiaczek
Opiekuńczy komunizm?

Takim samym prawem, jakim odbywa się to w cywilizowanych krajach świata,
gdzie fakt ukończenia darmowych studiów nie oznacza braku prawa do
paszportu. j

Niestety, nie ma darmowych studiów nigdzie. Za wszystko trzeba jakoś tam zapłacić. Zdrowym rozwiązaniem zarównio wtedy jak i dziś byłaby kaucja w wysokości kosztów studiów dla każdego wyjeżdżającego. Ale dopiero byś narzekał na "brak wolności".

Data: 2013-08-17 09:50:45
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:kun74r$d9j$1dont-email.me...

| Niestety, nie ma darmowych studiĂłw nigdzie. Za wszystko trzeba jakoĹ› tam
| zapłacić.

Owszem, płacić trzeba za akademik, stancję, podręczniki, wyżywienie, czyli generalnie za życie, za które buliło się za komuny, jak studenci dzisiaj płacą.

| Zdrowym rozwiązaniem zarównio wtedy jak i dziś byłaby kaucja w wysokości
| kosztĂłw studiĂłw dla kaĹĽdego wyjeĹĽdĹĽajÄ…cego.

Rzeczywiście komusze rozwiązanie...
Cywilizowane kraje prowadzą taka politykę, aby wykształceni ludzie zamiast uciekać, do nich przyjeżdżali (ale komuchów trudno nazwać cywilizacją).

 Ale dopiero byĹ› narzekaĹ‚ na
| "brak wolności".

Spróbójcie przywrócić wasz czerwony chlew, to będę do was strzelał.
jb

Data: 2013-08-17 10:51:21
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 16.08.2013 21:58, Jacek Biały pisze:
> [...]
| USA..

A czemu nie do Polski Ludowej, a czemu nie do Kraju Rad?

Za daleko, Bo i dlaczego nie do RFN.. ważniejsze pytanie - dlaczego nie do rajów kapitalistycznych odległych o rzut kamieniem, krajów takich jak Haiti, Meksyk, Jamajka itd?

> [...]

Zapytaj ich, dlaczego stamt±d uciekaj±, skoro jak twierdzisz, można tam żyć.

Ile było tych łódek, i jakie motywy mogły kierować ich chęci± opuszczenia wyspy? Oczywi¶cie ty jako wyznawca jedynej prawdy masz odpowiedĽ gotow± - było ich bardzo wielu, a Kubę opuszczali bo już nie mogli znie¶ć panuj±cego tam reżymu. .. A to tak nawiasem pisz±c g*no a nie prawda.

> [...]

I pewnie dlatego władze PRL nie chciały im wydać paszportów? A je¶li tak, to
interes krajów Zachodu leżał im bardziej na sercu.

Nie było problemów z dostaniem paszportu. Ja go nie miałem, ani nie miał nikt z moich znajomych.

> [...]

fakt ukończenia darmowych studiów nie oznacza braku prawa do paszportu.

Cywilizowany ¶wiat...? My¶lisz że absolwent np. Harvardu, o ile nie wyłożył z własnej kieszeni na kształcenie co najmniej kilkudziesięciu tysiaków $ jest wolnym człowiekiem i może robić co tyko chce?

Data: 2013-08-17 12:10:58
Autor: Anatol
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-17 10:51, Trybun pisze:

Nie było problemów z dostaniem paszportu. Ja go nie miałem, ani nie miał
nikt z moich znajomych.

Były osobne paszporty na kraje KDL i resztę Te drugie było o wiele trudniej załatwić. Jeżeli, kto¶ go dostał to i tak paszport był własno¶ci± MSW i zdeponowan± w MSW - każdorazowe "wypożyczenie" trzeba było uzasdnić a odmowa mogła wynikać np. z przedłużonego pobytu za granic± ponad okres na który wydano zgodę na wyjazd. Odmowa mogła też wynikać z braku woli proponowanej przy okazji wyjazdu współpracy z SB.

http://www.polskieradio.pl/9/396/Artykul/378053,Historie-PRLu-Ucieczki-specjalnego-znaczenia

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/748653,ucieczki-polakow-w-okresie-prl-bornholm-wyspa-wolnosci-archiwalne-zdjecia,id,t.html

http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100516/SLUPSK/417187674

http://www.just-a-travel.com/podrozowanie-w-prl-u/

http://www.tvp.info/magazyn/kartka-z-kalendarza/dostalismy-paszporty-i-wolnosc/1243262

[...]

Jest wolny bo może sam legalnie decydować o sobie i dowolnie się przemieszczać się bez potrzeby uzyskania uprzedniej zgody władz, ma nieograniczony odgórnie dostęp do wiedzy i wszelkich informacji oraz może wyrażać i upubliczniać osobiste opinie o otaczaj±cym go ¶wiecie i ludziach.

Anatol

Data: 2013-08-18 09:21:04
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-17 12:10, Anatol pisze:
[...]

Wiem, problem polegał na zdobyciu wizy kraju zachodniego, a nie po stronie MSW. Jeżeli spotkałe¶ Polaka który mimo otrzymania wizy MSW nie wydało paszportu to gratuluję szczę¶cia. Bo ja nawet o takowych nie miałem okazji słyszeć.

[...]

Musi za t± naukę w taki czy inny sposób zwrócić koszty. To czy on może sie przemieszczać, nie ma znaczenia dla sprawy.

Co się stało - a gdzie linki do stron z fotkami ludzi z osiołkami, albo obskurnych peryferii  nowojorskiej dzielnicy Bronx i przedstawianiem tego jako nędzę na Kubie?

Data: 2013-08-18 10:15:44
Autor: Towarzysz Gnój
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:kupsnt$o72$2node2.news.atman.pl...

| Wiem, problem polegał na zdobyciu wizy kraju zachodniego, a nie po
| stronie MSW.

Cóz to Trybunie?
Kapitalisci nie chc± wam wydac wiz? Towarzysze z Korei Północnej również....
A może wy jeste¶cie jaki trockista?

__
gru.pl

Data: 2013-08-18 11:28:59
Autor: A. Filip
Opiekuńczy komunizm?
Towarzysz GnĂłj <gnojczerwony@gru.pl> pisze:
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kupsnt$o72$2node2.news.atman.pl...

| Wiem, problem polegał na zdobyciu wizy kraju zachodniego, a nie po
| stronie MSW.

CĂłz to Trybunie?
Kapitalisci nie chcą wam wydac wiz? Towarzysze z Korei Północnej również....
A może wy jesteście jaki trockista?

A USA "nie wyciągnęło wniosków" z (dawnego przejściowego) okresu kiedy
przyjmowało uchodźców z Kuby jak leci? Ostatnio przyjmowało ich tylko
tyle żeby było co mediach pokazywać a całą resztę złapaną na morzu
bezdusznie odsyłano do "Kubańskiego piekła" [nie do Guantanamo ;-) ]

--
A. Filip
Po winie rozum w głowie ginie.

Data: 2013-08-18 15:58:07
Autor: Towarzysz GnĂłj
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| tyle żeby było co mediach pokazywać a całą resztę złapaną na morzu
| bezdusznie odsyłano do "Kubańskiego piekła" [nie do Guantanamo ;-) ]

No to wszystko jasne..  Towarzysz Trybun zostaĹ‚ wydalony z Kuby za trockistowskie odchylenia i teraz nie moĹĽe dostać wizy ani na ZachĂłd, ani do Korei Północnej.
Buuuuuuuuha-ha-ha!

Data: 2013-08-18 14:53:31
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

| Wiem, problem polegał na zdobyciu wizy kraju zachodniego, a nie po
| stronie MSW.

Nieprawda.
Były czasy, że nie wypuszczali nawet na zaproszenia. Ja wyjechałem na zaproszenie w  71, a więc już za Gierka.  Wcze¶niej nie było szans (chyba, że się kablowało, albo miało inne znajomo¶ci).

 Jeżeli spotkałe¶ Polaka który mimo otrzymania wizy MSW nie
| wydało paszportu to gratuluję szczę¶cia.

A cóż to za szczescie? Tysi±ce ludzi uciekało przez zasieki, w ładowniach statków, podwoziach samochodów i szczę¶ciem jest to, że żadnego z nich nie odesłano spowrotem z powodu braku wizy.

Data: 2013-08-18 16:18:38
Autor: Anatol
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-18 09:21, Trybun pisze:
[...]

Przecież problem wizy to nie był problem MSW. Co stało na przeszkodzie ażeby wszystkim chętnym wydawać od ręki paszporty ważne na wszystkie kraje bez żadnych dodatkowych, zbędnych wymogów formalnych bez obowi±zku przechowywania go w MSW i bez rozliczania okresów przebywania za granic± - tak jak to zaczęło działać od wrze¶nia 1989 ?

[...]

Tak samo jak za wódkę czy hazard. W każdy razie to obywatel jako wolny człowiek sam decyduje na co chce wydawać pieni±dze a nie państwo.

To czy on może
sie przemieszczać, nie ma znaczenia dla sprawy.

Jest to bardzo istotne z punktu widzenia wolno¶ci człowieka. Pod tym względem komunizm był nie wiele lepszy od feudalizmu.

Co się stało - a gdzie linki do stron z fotkami ludzi z osiołkami, albo
obskurnych peryferii  nowojorskiej dzielnicy Bronx i przedstawianiem
tego jako nędzę na Kubie?

Dlaczego nędzarze z USA nie uciekaj± na Kubę a w drug± stronę już tak (i to często ryzykuj±c życie)  ?

Anatol

Data: 2013-08-19 00:19:27
Autor: Towarzysz Gnój
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kuql44$g36$1node2.news.atman.pl...

| Przecież problem wizy to nie był problem MSW. Co stało na przeszkodzie
| ażeby wszystkim chętnym wydawać od ręki paszporty ważne na wszystkie
| kraje bez żadnych

Czy wy¶cie obywatelu zgłupieli?!
Mieli¶my sami na siebie pracować?
Buuuuuuuu-ha-ha-ha!
__
gnoj.czerwony@gru.pl

Data: 2013-08-19 00:33:40
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

| Jest to bardzo istotne z punktu widzenia wolno¶ci człowieka. Pod tym
| względem komunizm był nie wiele lepszy od feudalizmu.

Nawet nie był lepszy od niewolnictwa - prywatnego.
Sowietyzm był niewolnictwem państwowym. Wszyscy bez wyj±tku, wł±cznie z aparatem byli niewolnikami bezosobowego systemu i jego wulgarnej ideologii.
jb

Data: 2013-08-17 12:25:23
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ilih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:kundhr$oiq$2usenet.news.interia.pl...

| > |

| Za daleko, Bo i dlaczego nie do RFN.. ważniejsze pytanie - dlaczego nie
| do rajów kapitalistycznych odległych o rzut kamieniem, krajów takich jak
| Haiti, Meksyk, Jamajka itd?

Bo wtedy były to jeszcze feudalne, badĽ pół-feudalne  kraje. Liberalny kapitalizm rozwin±ł się najlepiej w USA, więc tam warto było (i jest) uciekać przed czerwon± schizofreni±.

| Ile było tych łódek, i jakie motywy mogły kierować ich chęci±
| opuszczenia wyspy? Oczywi¶cie ty jako wyznawca jedynej prawdy masz
| odpowiedĽ gotow± - było ich bardzo wielu

Przecież wci±ż kto¶ stamtad ucieka (podobnie jak z Korei Północnej).

, a Kubę opuszczali bo już nie
| mogli znie¶ć panuj±cego tam reżymu. ..

Ludzie uciekaja z różnych powodów: z powodu nędzy, chorób, prze¶ladowań, braku perspektyw, a to jest cecha wspólna wszystkich komunistycznych krajów.

A to tak nawiasem pisz±c g*no a
| nie prawda.

| Nie było problemów z dostaniem paszportu. Ja go nie miałem, ani nie miał
| nikt z moich znajomych.

Skoro nie miał go nikt, to jaki problem?
Józef Mackiewicz - Schadenfreude.
jb

Data: 2013-08-18 09:21:37
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-17 12:25, Jacek Biały pisze:

> [...]

kapitalizm rozwin±ł się najlepiej w USA, więc tam warto było (i jest) uciekać

RFN nie było krajem feudalnym. I na dzień dzisiejszy także Kubańczyka nie zaci±gniesz na Haiti czy do Meksyku.. a więc twoja teoria o wyrwaniu sie za wszelka cenę z komuszej Kuby jest czystym chciejstwem.

> [...]
| odpowiedĽ gotow± - było ich bardzo wielu

Przecież wci±ż kto¶ stamtad ucieka (podobnie jak z Korei Północnej).

Jak± masz pewno¶ć że te ucieczki nie s± powodowane ekonomi±, a nie polityk± - zarobki służ±cej w Miami i przesyłanie rodzinie na Kubę pozwol± żyć takiej rodzinie wręcz w luksusach.

> [...]

perspektyw, a to jest cecha wspólna wszystkich komunistycznych krajów.

A więc przyjmij do wiadomo¶ci że to normalny odruch, chęć życia na wyższym poziomie. W Jugosławii był nieomal raj na ziemi, jednak w swoim czasie masowo wyjeżdżali do pracy do Niemiec. Także jeżeli już, to raczej Kanadyjczyk pracuje w USA a nie odwrotnie.

A to tak nawiasem pisz±c g*no a
> [...]
| nikt z moich znajomych.

Skoro nie miał go nikt, to jaki problem?

To ty, za¶lepiony jakimi¶ bzdetami zasłyszanymi w mediach masz problem z rzeczywist± ocena faktów.

Data: 2013-08-18 14:57:23
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:kupsnt$o72$3node2.news.atman.pl...
|W dniu 2013-08-17 12:25, Jacek Biały pisze:
| > |
| > |

| RFN nie było krajem feudalnym.

Odniosłem sie do twojego drugiego pytania (ważniejszego), więc nie prubuj łapać mnie za słówka komuchu!

 I na dzień dzisiejszy także Kubańczyka
| nie zaci±gniesz na Haiti czy do Meksyku..

Dlaczego nie?
Tam też s± emigranci z Kuby, chociaż masz racje, większo¶c chciałaby do USA.

Data: 2013-08-18 15:12:00
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

| A więc przyjmij do wiadomo¶ci że to normalny odruch, chęć życia na
| wyższym poziomie.

A mówił kto¶, że nie?

 W Jugosławii był nieomal raj na ziemi, jednak w swoim
| czasie masowo wyjeżdżali do pracy do Niemiec.

Wyjeżdżali dlatego, że tamtejsze komuchy im tego nie zabraniały (były bardziej liberalne od sowieckich)

 Także jeżeli już, to
| raczej Kanadyjczyk pracuje w USA a nie odwrotnie.

No nie b±dĽ demagogiem i nie porównój migracji Kanada-USA do masowego eksodusu z komuny, kiedy tylko nadazy się ku temu okazja.

Data: 2013-08-18 15:26:13
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

| Jak± masz pewno¶ć że te ucieczki nie s± powodowane ekonomi±, a nie
| polityk± - zarobki służ±cej w Miami i przesyłanie rodzinie na Kubę
| pozwol± żyć takiej rodzinie wręcz w luksusach.

Tak samo było w PRL, NRD, tak dzisiaj jest w Korei Północnej. Wiesz dlaczego?
Wiesz dlaczego nikt nie przysyłał wschodnioniemieckich marek do Hamburga, albo północno-koreańskich wonów so Seulu? Dlaczego było na odwrót i sk±d taka asymetria, skoro historycznie mamy do czynienia z jednym narodem? Otóz odpowiedĽ jest taka, że to ekonomia jest pochodna polityki, a nie inaczej.
Ekonomiczna nędza krajów komunistycznych była pochodn± politycznej ideologii, jaka tym krajom została narzucona. Dlatego nawet uciekinier ekonomiczny dostawał azyl polityczny, gdyż sowieciarska ekonomia nie brała się z próżni.

Data: 2013-08-18 18:03:14
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kuqi6k$d8b$7node2.news.atman.pl...

> [...]

azyl polityczny, gdyż sowieciarska ekonomia nie brała się z próżni.

Synu¶! Wschodnioniemieckie marki były tak samo wymienialne jak złotówki!
Ale cię jebie. Jaki¶ uraz masz, czy cu¶?

ubawiony

--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-08-19 00:32:34
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci

> [...]
| > |
| > |

| Synu¶! Wschodnioniemieckie marki były tak samo wymienialne jak złotówki!

Siła nabywcza jest zawsze wymienialna.
Widziałe¶ w Hamburgu kogo¶, kto sprzedawał enerdowskie marki? Skoro nie
widziałe¶, to nie z powodu ustanowionego przez kogo¶ statusu tej marki, tylko
jej gównianej warto¶ci. Wniosek z tego, że w demoludach płacili ludziom gównami.
jb

Data: 2013-08-19 09:10:50
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kuri5q$dce$1node2.news.atman.pl...

> [...]

jej gównianej warto¶ci. Wniosek z tego, że w demoludach płacili ludziom gównami.

Mogli płacić nawet muszelkami. Nie miało to żadnego znaczenia. Bochenek chleba - muszelka. Paczka fajek - 2 muszelki. Wynagrodzenie za miesi±c pracy półtora tysi±ca muszelek.
Na chuj im potrzebne były dolary czy inne marki.
W demoludach międzypaństwow± walut± był rubel transferowy.

ubawiony

Data: 2013-08-19 12:50:37
Autor: Towarzysz Gnój
Opiekuńczy komunizm?

| W demoludach międzypaństwow± walut± był rubel transferowy.

Czemu nie wróbel?
Ty¶ widział rubla transferowego?

Buuuuu-ha-ha-ha!

Data: 2013-08-19 14:11:56
Autor: Bogdan Idzikowski
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kusup3$mv8$1node2.news.atman.pl...

| W demoludach międzypaństwow± walut± był rubel transferowy.

Czemu nie wróbel?
Ty¶ widział rubla transferowego?

Przyjmij wyrazy głębokiego współczucia. Ale to chyba nie boli?

ubawiony

Data: 2013-08-23 22:50:29
Autor: Towarzysz Gnój
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:52120b8c$0$1213$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomo¶ci

| > |

| Przyjmij wyrazy głębokiego współczucia. Ale to chyba nie boli?

Co ma boleć towarzyszu Idzikowski?
Lepszy wróbel w garsci, niz dwa ruble na dachu (transferowe)

Data: 2013-08-23 22:56:11
Autor: Towarzysz Gnój
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5211c4fe$0$1214$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci

| > |
| > | > |
> [...]
| półtora tysi±ca muszelek.
| Na chuj im potrzebne były dolary czy inne marki.

Nu na chuj?... chałupy na Lazurowym kupowali za muszelki.
Buuuuuuuu-ha-ha!
gru.pl

Data: 2013-08-17 12:30:16
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?
| Cywilizowany ¶wiat...? My¶lisz że absolwent np. Harvardu, o ile nie
| wyłożył z własnej kieszeni na kształcenie co najmniej kilkudziesięciu
| tysiaków $ jest wolnym człowiekiem i może robić co tyko chce?

A jak my¶lisz, gdzie bedzie szukał pracy człowiek po Harvardzie? Może na Kubie?
jb

Data: 2013-08-18 09:22:05
Autor: Trybun
Opiekuńczy komunizm?
W dniu 2013-08-17 12:30, Jacek Biały pisze:
> [...]
| tysiaków $ jest wolnym człowiekiem i może robić co tyko chce?

A jak my¶lisz, gdzie bedzie szukał pracy człowiek po Harvardzie? Może na Kubie?

Nigdy, na Kubie (przynajmniej na razie)  płaci się za robotę, a nie za posiadanie dyplomu.

Data: 2013-08-18 15:16:09
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:kupsnt$o72$4node2.news.atman.pl...

| Nigdy, na Kubie (przynajmniej na razie)  płaci się za robotę, a nie za
| posiadanie dyplomu.

Zastanów sie nad tym, czym sie płaci?
Sam piszesz, że pokojówka z Miami przysyła swojej kubańskiej rodzinie luksusy. Wiec po co naukowiec po Harvardzie miałby się zatrudniać na Kubie? Żeby jego dzieci sprz±tały domy w Miami i przysyłały mu na staro¶ć luksusy?

Data: 2013-08-18 09:31:59
Autor: A. Filip
Opiekuńczy komunizm?
Jacek Biały <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> pisze:
| Cywilizowany świat...? Myślisz że absolwent np. Harvardu, o ile nie
| wyłożył z własnej kieszeni na kształcenie co najmniej kilkudziesięciu
| tysiaków $ jest wolnym człowiekiem i może robić co tyko chce?

A jak myślisz, gdzie bedzie szukał pracy człowiek po Harvardzie? Może na Kubie?

Wiesz że tylko podkreślasz siłę "finansowej smyczy"? :-)

--
A. Filip
WÄ™giel ostygnie i w wielkiej wodzie, i w kaĹ‚uĹĽy.   -- PrzysĹ‚owie cygaĹ„skie

Data: 2013-08-18 15:20:21
Autor: Jacek Biały
Opiekuńczy komunizm?

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:slvjw3kitfd8i0.huge.strangled.net...

| Wiesz że tylko podkreślasz siłę "finansowej smyczy"? :-)

Coś ty znowu za układankę wymyślił?
Każdy chce zarobić, szczególnie ktoś, kto władował kasę i czas w swoje wykształcenie. To gdzie ma pracować? W dupie u komucha za równowartość 20-30 dolców miesiecznie? (ja zarabiałem 20).

Opiekuńczy komunizm?