Opinia fachowca

Data: 2010-04-11 11:22:12
Autor: u2
Opinia fachowca
... z Rosji :

http://predator-2005.livejournal.com/418702.html

Посадочное оборудование было или стало – неисправным и раз за разом
выдавало неверные условия по видимости. Которые раз за разом
передавались диспетчером на президентский борт. И только после очередной
попытки (жалко не сказано – после какой) диспетчер посадки что-то
заподозрил, и посоветовал командиру борта уйти на запасной аэродром. Но
правды не сказал – потому что не знал (теорию заговора я все же отметаю
полностью)!
Я уверен, что если бы диспетчер выдал командиру корабля условия по
видимости, выходящие за пределы личного минимума пилота и аэродрома –
тот беспрекословно подчинился бы. Беспрекословно и на полном автомате!
Летчиков годами учат, натаскивая, как собак Павлова, мгновенно оценивать
ситуацию, и если она выходит за пределы штатной – мгновенно,
автоматически – принимать единственно верное решение!

Data: 2010-04-11 02:29:14
Autor: Hans Kloss
Opinia fachowca
On 11 Kwi, 11:22, u2 <u...@o2.pl> wrote:
.. z Rosji :

http://predator-2005.livejournal.com/418702.html

Посадочное оборудование было или стало – неисправным и раз за разом
выдавало неверные условия по видимости.

Teraz im to przetłumacz na pełowski
J-23

Data: 2010-04-11 11:36:25
Autor: u2
Opinia fachowca
W dniu 2010-04-11 11:29, Hans Kloss pisze:
On 11 Kwi, 11:22, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

Okazuje się, że oprócz trzech branych pod uwagę hipotez śledczych
możliwa jest również hipoteza o niesprawnym systemie w zapyziałym
lotnisku w Smoleńsku (bez obrazy, to tylko konstatacja faktu).

Data: 2010-04-11 11:40:28
Autor: u2
Opinia fachowca
W dniu 2010-04-11 11:36, u2 pisze:
Okazuje si, e oprcz trzech branych pod uwag hipotez ledczych
moliwa jest rwnie hipoteza o niesprawnym systemie w zapyziaym
lotnisku w Smolesku (bez obrazy, to tylko konstatacja faktu).

A tutaj o tych trzech hipotezach branych pod uwag przez ruskich ledczych :

http://www.gadu-gadu.pl/5458766776799043750/rosja-trzy-hipotezy-dotyczace-przyczyn-katastrofy

"Ze warunki atmosferyczne, bd pilotw lub awaria maszyny to trzy
teorie jakie bior pod uwag rosyjscy eksperci badajcy przyczyny
katastrofy prezydenckiego samolotu Tu-154 na lotnisku w Smolesku."

Data: 2010-04-11 12:48:48
Autor: ColgatesBilly
Opinia fachowca czyli... do 3ch razy sztuka
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:hps64f$ov$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Wezmy tak na zdrowy rozum, bo fachowcow to ja mam serdecznie gdzies.
ZAMACH? Sabotaz systemu sterowniczego?
Pomyslmy...
Pilot zapomina ze "do trzech razy sztuka!" i 4krotnie koluje nad lotniskiem.
Caly czas ma kontakt z "tymi co trzeba" i relacjonuje wydarzenia na biezaco.
JUZ TO JEST DOSTEPNE!
Czy "Rosja" czekala na ten 4ty raz?
Przeciez, moze (i pewnie) by trafil w ten pas, za 2-3cim razem i cale KGB by nie pomoglo.
Nie zdecydowal sie, tak jak wiedzac ze to sie kiedys stanie,
miast kupic godny samolot, polactwo... dyskutowalo.
(i naDAL BEDZIE.. ACZ NA STRATE tUSKA nIEMCY SOBIE juz nie pozwola)

Blad na bledzie, polska lekkomyslnosc, brak poszanowania prawa.

Co najwyzej (teoretycznie) KGB moglo "zaszantazowac" pilota by zapodal Kamikadze
ale to najmniej prawdopodobne

Kol

Data: 2010-04-11 11:55:45
Autor: u2
W dniu 2010-04-11 11:48, ColgatesBilly pisze:
Co najwyzej (teoretycznie) KGB moglo "zaszantazowac" pilota by zapodal
Kamikadze
ale to najmniej prawdopodobne

Bardzo wątpliwe. Złe informacje z wieży kontrolnej mogły wywieść w pole
nawet najlepszego pilota. A teoria spisku choć mało prawdopodobna to
jednak jest prawdopodobna. Przeczytaj n.p. artykuł Walerii
Nowodworskiej, której ruska władza bardzo nie lubi :

http://grani.ru/Events/Disaster/m.176940.html

Кстати, в сюжете канала "Имеди" самолет с Лехом Качиньским взрывается,
когда он летит на помощь Грузии. Считайте, что это было первое знамение.

Антисоветчик Качиньский ошибся только один раз - когда полетел в
советском самолете на советскую территорию, доверившись советской власти.

Data: 2010-04-11 12:02:25
Autor: Piotr
Opinia fachowca czyli... do 3ch razy sztuka
Dnia Sun, 11 Apr 2010 12:48:48 +0300, ColgatesBilly napisa(a):

Wezmy tak na zdrowy rozum, bo fachowcow to ja mam serdecznie gdzies.
ZAMACH? Sabotaz systemu sterowniczego?
Pomyslmy...

To wypadek. Chyba, e wew tym "kagebe" si nudz, jak na ten przykad u
Jogiego w robocie.
Jeeli mylimy, to przeciez nawet Tusk skalkulowa tak, e nic si dla
niego tragicznego nie stanie, jeeli L.Kaczyski po raz drugi wygra
prezydentur. Od zrobienia czarnej roboty s trudowszcziki w mediach, i one swoj robot
wykonay. A nie cyngle, ktre zamachem zmitologizoway by posta
prezydenta. Piotr
--
Od onanizmu to potrafi bezrobotnemu niele odp...:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI -gupi wakun usun, ale jakby kto chcia, to mog podesa na priv.

Data: 2010-04-11 03:18:13
Autor: Hans Kloss
On 11 Kwi, 12:02, Piotr <p...@wp.pl> wrote:

To wypadek. Chyba, e wew tym "kagebe" si nudz,

Moe maj lepszy (ni my rzecz jasna) i uznali takie rozwizanie za
optymalne? Jeeli to naprawd by przypadkowy wypadek to towarzyszya
mu zastanawiajco dua ilo zbiegw okolicznoci. I to takich
szczliwych dla politycznych wrogw PiS-u i osobistych wrogw
Kaczyskich. Btw. Jarosaw wspomnia co kiedy pgbkiem o jakich
pogrkach, co nawet ja uznaem wtedy za objaw jego nadmiernej
podejrzliwoci. A przyjmij choby wcale nie niemoliwa hipotez  e
bracia, w czasie gdy rzdzili pastwem, dostali od wiadomo kogo
bardzo, bardzo wan i poufn propozycj nie do odrzucenia ktr
nieopatrznie odrzucili? A teraz po prostu pac cen tamtej odmowy, ad
perpetuum res memoriam ewentualnym krajowym naladowcom. I, by moe,
nie tylko krajowym.
J-23

Data: 2010-04-11 12:54:21
Autor: Piotr
Opinia fachowca czyli... do 3ch razy sztuka
Dnia Sun, 11 Apr 2010 03:18:13 -0700 (PDT), Hans Kloss napisa(a):

I, by moe,
nie tylko krajowym.

No tak, w edukacj warto inwestowa.
Piotr

Data: 2010-04-11 13:21:30
Autor: ColgatesBilly
"Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> wrote in message news:540d9dd9-1dda-4032-9d70-f1a7c7ab126530g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- --

Jesli tak, to ani sie o tym nie dowiemy, ani nic nam to nie pomoze, niczego nie zmieni.
Walec niweluje wszelkie przeszkody i nierownosci, bo swiat-czlowiek jest ZLY.
A to co tak zostanie stworzone osadzi Bog

"Kasztany+Pigal+Zuzanna"

Data: 2010-04-11 12:10:57
Autor: mkarwan
Opinia fachowca czyli... do 3ch razy sztuka

Uytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisa w wiadomoci news:LWgwn.8595$4c4.5137uutiset.elisa.fi...

Pomyslmy...
Pilot zapomina ze "do trzech razy sztuka!" i 4krotnie koluje nad lotniskiem.

Przecie ju wczoraj byo wiadomo, e nie cztery a dwa.

Data: 2010-04-11 11:46:38
Autor: sofu
Opinia fachowca

Uytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa w wiadomoci
On 11 Kwi, 11:22, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> .. z Rosji :
>
> http://predator-2005.livejournal.com/418702.html
>
> ?????????? ???????????? ???? ??? ????? - ??????????? ? ??? ?? ?????
> ???????? ???????? ??????? ?? ?????????.

Teraz im to przetumacz na peowski
J-23

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Urzdzenie do naprowadzania samolotw przy ldowaniu bylo niesprawne i
pokazywao bedne wskazania.
Tam wyczytaem ze ponoc operator z ziemi nie mwi pilotowi o tym, ze
wskazania sa nieprawidowe, a tylko zeby polecial na inne lotnisko.
Pilot mog tego nie posucha, bo wierzyl ze mu sie uda. Gdyby wiedzial ze
nie moze polegac na tym przyrzadzie, to by na 100 % polecia gdzies indziej.

Taki byl mniej wiecej sens tekstu ze strony podanego linku. Chyba e le cos
zrozumiaem?

sofu

Data: 2010-04-11 03:02:22
Autor: Hans Kloss
Opinia fachowca
On 11 Kwi, 11:46, "sofu" <manhunt...@o2.pl> wrote:

Taki byl mniej wiecej sens tekstu ze strony podanego linku. Chyba e le cos
zrozumiaem?

Jeszcze tyle ze operator nic o wadliwych  wskazaniach nie wiedzia,
tylko pdp za ktrym (ciekawe ktrym?) podejciem zacz co
podejrzewa i w zwizku z tym poradzi pilotowi zapasowe lotnisko.
Jeeli warunki widocznoci na lotnisku byyby gorsze od obowizujcych
dla tego typu ILS to kontrola po prostu wydaby polecenie zmiany
lotniska a pilot po prostu by je wykona. Na automacie. Pilotw latami
ucz byskawicznej oceny sytuacji i- jeeli  parametry wychodz poza
obowizujcy standard- ucz odruchowej, jedynie prawidowej w danej
sytuacji, reakcji.
J-23

Data: 2010-04-11 12:12:54
Autor: mkarwan
Opinia fachowca

Uytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa w wiadomoci news:536ae031-754e-482e-871a-02c50acf3c96v20g2000yqv.googlegroups.com...
Jeeli warunki widocznoci na lotnisku byyby gorsze od obowizujcych
dla tego typu ILS to kontrola po prostu wydaby polecenie zmiany
lotniska a pilot po prostu by je wykona.

ILS si odnalaz na lotnisku w Smolesku?

Data: 2010-04-11 03:32:23
Autor: Hans Kloss
Opinia fachowca
On 11 Kwi, 12:12, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:

ILS si odnalaz na lotnisku w Smolesku?

Przecie q... bez ILS (czy tam jakiego ruskiego odpowiednika)
lotnisko nie byoby w ogle dopuszczone do obsugi takich krowiastych
pasaerskich samolotw. Chyba ze w Rosji inne normy obowizuj..
Dla cisoci- Rosjanin nie uy okrelenia ILS (instrumental landing
system) tylko "posadochnoye oborudovanye" bdcego jego rosyjskim
tumaczeniem.
J-23

Data: 2010-04-11 15:33:02
Autor: sofu
Opinia fachowca

[...]

-- -- -- -- -- --

Masz racje! Peniej i lepiej to przedstawie niz ja.

sofu

Data: 2010-04-11 12:09:22
Autor: mkarwan
Opinia fachowca
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hps4h2$5qn$2atlantis.news.neostrada.pl...
.. z Rosji :

http://predator-2005.livejournal.com/418702.html

Nihil nowi. Na dodatek rozważa cztery podejścia, już wiemy, ze było dwa a nie cztery.

Data: 2010-04-11 12:14:54
Autor: u2
Opinia fachowca
W dniu 2010-04-11 12:09, mkarwan pisze:
Nihil nowi. Na dodatek rozwaa cztery podejcia, ju wiemy, ze byo dwa
a nie cztery.

A skd niby wiadomo, e dwa a nie trzy lub jedno ? Widziae zapisy
czarnej skrzynki lub czytae zeznania wiadkw ?

Data: 2010-04-11 12:27:39
Autor: mkarwan
Opinia fachowca
Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:hps7jt$chh$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Informacje od pocztku byy sprzeczne najpierw cztery razy, pniej ostatecznie dwa, a nawet pierwsze okrenie przyjto jak oblot rozpoznawczy.
Wynikaby z tego, ze podejcie byo tylko jedno.

Data: 2010-04-11 12:34:42
Autor: u2
Opinia fachowca
W dniu 2010-04-11 12:27, mkarwan pisze:
Informacje od pocztku byy sprzeczne najpierw cztery razy, pniej
ostatecznie dwa, a nawet pierwsze okrenie przyjto jak oblot
rozpoznawczy.
Wynikaby z tego, ze podejcie byo tylko jedno.

Tego dowiemy si dopiero po otwarciu czarnej skrzynki i po odczycie jej
zapisw. Ale to dopiero za ruski miesic. Moliwa jest przy tym prba
manipulacji zapisami czarnej skrzynki.

Poza tym naley zada pytanie komu ta katastrofa jest wygodna bez
zadawania pytania jakie byy jej przyczyny.

Politycznie wygodna jest ta katastrofa obecnej wadzy w Rosji oraz,
niestety, dla obecnego rzdu peo-psl, ktry podpisuje cyrografy na
dostarczanie gazu z Rosji do 2037 oraz olewa budow Nord Streamu. Przy
tym dyktatorzy z Kremla pozbywaj si niewygodnych przeciwnikw
politycznych z Polski.

Data: 2010-04-11 15:38:33
Autor: sofu
Opinia fachowca

> [...]

dostarczanie gazu z Rosji do 2037 oraz olewa budow Nord Streamu. Przy
tym dyktatorzy z Kremla pozbywaj si niewygodnych przeciwnikw

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Politycznie wyglada to jak napisaes, ale nie musi to oznaczac zamachu.
Cho, a trudno w to uwierzyc moze to byc po prostu wypadek. Nalezy pamietac
ze z rzadowymi samolotami niejednokrotnie dziay sie rzne rzeczy, ktore w
niesprzyjajacych okolicznosciach mogy sie zakonczyc katastrofami.

sofu

Data: 2010-04-11 17:29:46
Autor: the_foe
Opinia fachowca
W dniu 2010-04-11 12:34, u2 pisze:
[...]

wytumacz mi jak urzd prezydenta moe przeszkodzi w podpisaniu rzdowej umowy gospodarczej?

--
the_foe

Opinia fachowca