[Prawo Pracy ] Opinia lekarska na wypowiedzeniu.

Data: 2010-04-09 15:46:14
Autor: ben.
[Prawo Pracy ] Opinia lekarska na wypowiedzeniu.

Witam.
Mój pracodawca wypowiedział mi umowę na czas nieokreślony. Napisał tam jakieś bedety o utracie zaufania. (mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia i nie chce go skrucić mimo moich próśb, tak na złość )
Prawda jest taka że byłam na zwolnieniu ze względu na rehabilitację kręgosłupa. Pracuje 12 dziennie na nogach.

Do sedna:
Mój lekarz powiedział, że nie moge tak pracować bo grozi to gwałtownym pogorszeniem się zdrowia i może mi wystawić zaświadczenie o konieczności odejścia, zmiany trybu pracy na siedzącą w ciągu 7 dni.

Czy jeśli dostarczę pracodawcy dokument od lekarza ( już na okresie wypowiedzenia ) to będę mogła skrócić okres wypowiedzenia?

Data: 2010-04-09 15:51:31
Autor: spp
W dniu 2010-04-09 15:46, ben. pisze:

Czy jeśli dostarczę pracodawcy dokument od lekarza ( już na okresie
wypowiedzenia ) to będę mogła skrócić okres wypowiedzenia?

Nie bez zgody pracodawcy. W końcu może Ci znaleźć pracę zgodną z zaleceniem lekarza.

--
spp

Data: 2010-04-09 14:35:30
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 09 Apr 2010 15:51:31 +0200, spp napisał(a):

[...]

Ale może sama rozwiązać stosunek pracy -- art. 55 par. 1 kp.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-09 18:03:01
Autor: spp
W dniu 2010-04-09 16:35, Olgierd pisze:

[...]

Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

Jeżeli pracodawca zaproponuje pracę zgodną z zaleceniem lekarskim powołanie się na ten przepis nie nie obroni się.

--
spp

Data: 2010-04-09 16:31:02
Autor: ben.
Użytkownik spp napisał:

[...]

Czy ma mnie prawo przenieść w inne miejsce Polski tzn. do innego miasta jeśli nie może tutaj zapewnić mi pracy zgodnej z orzeczeniem lekarskim?

Data: 2010-04-12 09:37:46
Autor: cyklista
Użytkownik ben. napisał:

[...]

Ja jakbym taki dokumnet dostał, to bym ze względów medycznych podejrzewał przekręt. Przy chorobach kręgosłupa to właśnie siedzenie jest najgorszą pozycją.

Data: 2010-04-12 09:56:17
Autor: spp
W dniu 2010-04-12 09:37, cyklista pisze:

Ja jakbym taki dokumnet dostał, to bym ze względów medycznych
podejrzewał przekręt. Przy chorobach kręgosłupa to właśnie siedzenie
jest najgorszą pozycją.

Jesteś lekarzem czy googlarzem?

--
spp

Data: 2010-04-12 10:13:33
Autor: cyklista
Użytkownik spp napisał:
[...]

lekarzem, ale jakie to ma znaczenie?

ja bym tak podejrzewał, ale to nie jako jako osoba tym zainteresowana bym o tym decydował tylko specjalista z zakresu rehabilitacji który by potem za swoją opinię odpowiadał, wchodziliby tutaj też w grę wszelkiej maści rzecznicy ZUS bo nie powiesz że osoba która może tylko siedzieć nie zasługuje na rentę

więc jakbyś napisał jaki to lekarz, na jakiej podstawie wydał takie zaświadzcenie to bym tak nie napisał

a o konkretnych problemach medycznych to możemy sobie pogadać na grupie medycznej a nie prawnej

Data: 2010-04-13 19:26:23
Autor: Przemek
cyklista wrote:

[...]

Niekoniecznie  - zalezy od charakteru pracy jesli np pracodawca wymaga pracy w szpilkach to kregoslup "dostaje" duzo bardziej  stojac niz siedzac

Data: 2010-04-14 08:55:04
Autor: cyklista
Użytkownik Przemek napisał:
cyklista wrote:

[...]

Tylko wtedy zaleceniem jest praca w odpowiednim obuwiu a nie zmiana na siedzącą gdzie kręgosłup dostaje w dupę bardzo solidnie (może trochę mnie w odcinku szyjnym ale za to dużo więcej w lędźwiowym). Nie nasza sprawą jest roztrząsanie tego od strony medycznej.

Od strony prawnej to pracodawca powinien zwrócić się z taka opinią do ZUS w celu orzeknięcia niezdolności do pracy którą wykonuje pracownik, a wtedy ich specjaliści komisyjnie orzekną i stosownie do orzeczenia można dalej postępować.

Data: 2010-04-19 10:43:03
Autor: Stefan
ben. pisze:

Witam.
Mój pracodawca wypowiedział mi umowę na czas nieokreślony. Napisał tam jakieś bedety o utracie zaufania. [...]

OT: Moja zonka dostala wypowiedzenie z takim samym powodem, sadzila sie w sadzie pracy wlasnie o ten powod, wygrala.

[Prawo Pracy ] Opinia lekarska na wypowiedzeniu.