Opinia na temat pianki 7mm

Data: 2009-10-19 15:04:44
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
Planuję wyjazd na nurkowanie w Pacyfiku u wybrzeży Kalifornii
i uznałem że to dobry pretekst aby sobie wreszcie kupić piankę do
zimniejszej wody, którą mógłbym też użyć później w zbiornikach
słodkowodnych w okolicy Chicago gdzie mieszkam.

Nie za bardzo wiem jak podejść do kryteriów wyboru...
I tu prosiłbym o Waszą pomoc.

Jakie są "za" a jakie "przeciw" pianek jednoczęściowych
w porównaniu do dwuczęściowych (portki "ogrodniczki")?

Wiem, że fajnie mieć zipper na dole nogawek, bo nurkowałem
w takim pożyczonym kiedyś i mi się ten ficzerek spodobał...
Więc chcę mieć takie zipperki - no chyba że jest jakiś rodzaj
pianki z niesamowicie rozciągliwymi nogawkami ułatwiającymi
zdejmowanie mokrej pianki o których nie wiem...

Również nie mam pojęcia nic na temat które marki są "be"
a które "cacy" jeśli chodzi o trwałość pianki, rozciągliwość
i elastyczność jej, ewentualną naprawę jak się coś urwie, itp.

W ofercie sklepu LeisurePro.com wypatrzyłem sobie taką piankę:
Henderson 7mm Mens Titanium Hyperstretch Full Jumpsuit
za $280 dolców (musiałbym brać 2XL bo mam duży brzuchol):
http://www.leisurepro.com/Prod/CategoryID_982/Context_980/Sort_Stock/DescSort_0/Filter_4%3d242%2c243%3a5%3d246%3a1%3d474%3a2%3d227/HNDHJ7M.html?Hit=1

Co o tym myślicie?
Czy znajdę coś lepszego w tej lub nawet mniejszej cenie?

Data: 2009-10-19 14:06:24
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 19 Paź, 15:04, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
[...]

Ja osobiscie wole  one pice :)
W  dwojeczkach w moje opini nurkuje sie gorzej.Jest mniej wygodnie acz
jest krzynke cieplej.Niemniej- wydaje mi sie ze   nie da sie odp.na to
pytanie ogolnie.Idz zanuruj, i przekonaj sie  sam.
Ja wczoraj  zapomnialem swojej pianki i nurkowalem na pozyczonej   (2)
i jak dla mnie-tragednia :)
Przejedz sie dobry czlowieku do Glenview.
Napierw wejdz sobie na stronke dddive.com i wez adres.
wlascicielem tego Padi center jest niejaki Ralf Naruszewicz.Pojedz,
popatrz, zapytaj i  wybierz :)mozesz powiedziec ze przyslal cie
Jacek :)))))))))
Gwaratnuje ci ze ci pomoze dobrze wybrac  bo te pelen
profesjonalista.Przy okazji mozesz- jesli go dotad nie znales- zalapac
dobry kontakt na nury i pojedzic z nami na rozne wypady (polecam Bonne
Tere  Mine -october 7-8).
Powracajac do tematu,masz tam caly ogrom pianek do wyboru (takich bez
zamka i z zamkiem).Nowych i uzywanych po naprawde  niezlych
cenach.Mozesz tez u niego dokonac wszelkich reperacji/reklamacji
gdyby   przyszla ci ochota badz potrzeba.
Ja nurkuje w tym centrum kilka lat i jedynie  tam kupuje sprzet.Wiem
ze zwyczajnie nie zostane  wyj....
I jak ci porzyjdzie ochota ponurkowac w Kankakee to bedzie jak
znalaz:)
Ja osobicie posiadam Scubarpo 7 mm i  jestem zadowolony.Chodz o ile
wiem  wlasnie wypuscili kolejny model na Usa i ci co juz go maja
( miedzy innymi moja  polowka) chwala sobie wybitnie.Koszt o ile
pamietam 350$.
POZDR
Jacek W

Data: 2009-11-04 11:26:21
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:3d47ffa9-d84e-4475-8015-7e1029e1e240z34g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Byłem, zapoznałem, powiedziałem że przysłałeś... :-)

Gwaratnuje ci ze ci pomoze dobrze wybrac  bo te pelen
profesjonalista.

Dał dwie pianki Scuba Pro do przymiarki, miał tylko jedną
z nich XXL, ta druga była XXXL - ta pierwsza jakaś słaborozciągliwa.
Ciężko ją przez pięty przeciągnąć, byłby kłopot przy rozbieraniu się.
Ta druga, XXXL na wyższego grubasa przewidziana niż ja, więc
i nogawki i rękawy sporo za długie - ani jedna ani druga nie pasowała.
Generalnie wybór pianek w tym sklepie raczej mały na moje rozmiary.
Oferował zamówienie Hendersona, ale jaki jest sens zamawiać gdy
nie można go przymierzyć przed zamówieniem bo nie ma go w sklepie?
Równie dobrze mogę kupić online... i przymierzyć w domu.

Przy okazji mozesz- jesli go dotad nie znales- zalapac
dobry kontakt na nury i pojedzic z nami na rozne wypady
(polecam Bonne Tere  Mine -october 7-8).

November - nie October - tak jest, jadą na dwa dni w ten weekend.
Niestety mam już zrobione inne plany. Ale chętnie bym się tam
wybrał w innym terminie.

[...]

W rozmiarze XXL miał tylko jedną sztukę.
I to bez zamków przy nogawkach.
Trochę go przereklamowałeś, stary :-)
Ale przejechać się i poznać nowego nurkolegę było warto.
Będę sprawdzał witrynę czy macie jakieś fajne wycieczki.

[...]

A jakiej Ty jesteś postury gościem? Jakiego rozmiaru pianki używasz?
Mnie bardzo interesują wrażenia z używania pianek od ludzi z moim
brzuchem :-) Ludzi co używają rozmiaru amerykańskiego XXL...
Bo to że komuś szczupłemu jest dobrze pływać w jakiejś piance to
żadna rewelacja - to oczywiste że jak ktoś jest wysportowany to mu
standardowa pianka dobrze na skórę pasuje. :-)) To grubasy mają
problemy z zakładaniem/zdejmowaniem, z fałdowaniem się nogawek
i rękawów pod udami/łokciami itp, itd.

Data: 2009-11-04 17:46:39
Autor: jacekplacek
Opinia na temat pianki 7mm
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
[...]
Z suchym tych problemów nie ma. Lekki trilaminat, bardzo łatwo się zakłada/
zdejmuje a z zamkiem z przodu jesteś w pełni samoobsługowy. Dodatkowo, ocieplacz można dobrać do aktualnych warunków, więc ani się przegrzejesz, ani zapocisz. Bagaże do załadowania w auto też jakby lżejsze(szczególnie po wyjściu z wody. Ma jedną wadę: wygoda kosztuje. Cóż, jak się nie zainwestuje, trza się męczyć.

Data: 2009-11-04 14:48:00
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hcselv$45d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja z zamkiem z tyłu jestem w pełni samoobsługowy... nie wiem o czym
mówisz. Przecież suwak ma długą smycz za którą ciągniesz i się zasuwasz.

Dodatkowo, ocieplacz można dobrać do aktualnych warunków, więc
ani się przegrzejesz, ani zapocisz. Bagaże do załadowania w auto też
jakby lżejsze(szczególnie po wyjściu z wody.

Zgadzam się, ale wciąż jest potem zabawa z nadmuchiwaniem pod
wodą, zabawa z balansowaniem powietrza w pozycji pionowej gdy
masz balon pod pachami a ścisk w nogach no i najważniejsze - ryzyko
przeciekania i wtedy jest TRAGEDIA i nurki masz z głowy bo masz
całe ubranie spod spodu mokre i już sobie popływałeś... :-)

Ma jedną wadę: wygoda kosztuje. Cóż, jak się nie zainwestuje,
trza się męczyć.

Różnicę 2-3 krotną jeszcze bym przeżył... Niech będzie $500-$700.
Ale tu piankę 7mm Hendersona Hyperstretch mam za $280
a drysuit DUI 350 kosztuje $2000, a szyty na miarę nawet $2400.
Może kiedyś się wysilę, ale na razie to jednak jest sporo za dużo.

Data: 2009-11-05 07:12:31
Autor: jacekplacek
Opinia na temat pianki 7mm
> [...]

Ja z zamkiem z tyłu jestem w pełni samoobsługowy... nie wiem o czym
mówisz. Przecież suwak ma długą smycz za którą ciągniesz i się zasuwasz.
Można samemu obsłużyć zamek z tyłu. Tylko łatwo go wtedy uszkodzić a koszt wymiany to coś koło ceny nowej pianki.

> [...]

przeciekania i wtedy jest TRAGEDIA i nurki masz z głowy bo masz
całe ubranie spod spodu mokre i już sobie popływałeś... :-)
"Zabawa" z nadmuchiwaniem? Mając w aucie nawet automat, masz do wykonania więcej czynności, niż naciskanie jednego guzika i ew. podnoszenie lewej ręki. Przy czym w sucharze czynności te wykonujesz przemiennie a w aucie, często kilka na raz. Prawo jazdy to na prawdę, znacznie poważniejsza sprawa niż dmuchanie suchacza. Ucisku kryzy i pęcherzy pod pachami nie będzie, prawidłowo użytkując suchacz. Jak słuchasz idiotów, wyważasz się suchym i masz takie efekty. Wyważaj się jacketem: cała tajemnica. Co do cieknięcia: cóż, jak kupuję auto, nie zakładam, że na środku pustyni braknie mi paliwa. Ale to kwestia defetyzmu.

> [...]

a drysuit DUI 350 kosztuje $2000, a szyty na miarę nawet $2400.
Może kiedyś się wysilę, ale na razie to jednak jest sporo za dużo.
I tak sporo taniej niż w Polsce. Zobacz na jego cene u nas: zdurniejesz.

Data: 2009-11-05 07:26:45
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hcttsv$7j3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak ciągniesz z wyczuciem, nie szarpiesz, to nic się nie może stać.

> [...]

Mając w aucie nawet automat, masz do wykonania więcej czynności,
niż naciskanie jednego guzika i ew. podnoszenie lewej ręki.

Zgadza się, ale przy piance nie masz nawet tego :-)

Przy czym w sucharze czynności te wykonujesz przemiennie a w aucie, często
kilka na raz. Prawo jazdy to na prawdę, znacznie poważniejsza sprawa niż
dmuchanie suchacza.

A kto powiedział że nurkowanie ma być porównywalne z prowadzeniem auta?
Ja nurkuję rekreacyjnie, czyli dla przyjemności - i dla mnie pianka jest dużo
łatwiejsza w obsłudze od drysuit - jeśli nie muszę mieć drysuit to po co mam
się z nim bawić?

Ucisku kryzy i pęcherzy pod pachami nie będzie,
prawidłowo użytkując suchacz. Jak słuchasz idiotów,
wyważasz się suchym i masz takie efekty.
Wyważaj się jacketem: cała tajemnica.

Nie wiem czy słucham idiotów czy nie...
Nie jestem ekspertem - przy kilku nurkach w suchym zraziłem się.
Być może miałem niedopasowany rozmiar i brak wprawy w obsłudze
ale absolutnie nie nazwałbym suchara "wygodnym" w porównaniu
do pianki...

Co do cieknięcia: cóż, jak kupuję auto, nie zakładam, że na środku
pustyni braknie mi paliwa. Ale to kwestia defetyzmu.

Defetyzmu? Na cztery nury w pożyczonym suchaczu w dwu
miałem mokry dres po wyjściu z wody... Tu cieknie minimalnie,
tam trochę więcej, podczas ćwiczenia z wypuszczeniem powietrza
przez kryzę szyjną się zalałem wodą 9'C - ja mam w dupie takie
"suche" skafandry co to ryzykujesz że drugie nurkowanie będziesz
robił na morko jak nie weźmiesz ze sobą zapasowych ciuchów.

> [...]

Może kiedyś się wysilę, ale na razie to jednak jest sporo za dużo.
I tak sporo taniej niż w Polsce. Zobacz na jego cene u nas: zdurniejesz.

No ale co to zmienia??? Mogę Ci wysłać parę, jak chcesz zapłacić...
Ile kosztują w Polsce? Czy w Polsce też pianki są droższe? :-)

Fakt jest taki, że nawet te pianki "overpriced" ale mające dobre
rekomendacje użytkowników, te z górnej półki np. H2 Hendersona,
mogę kupić tu za niewiele ponad 10% ceny suchara z górnej półki DUI
"350". Zalety suchara, jeśli nawet zgodzę się że są jakieś (pośród ich
wad, oczywiście), NIE UZASADNIAJĄ DLA MNIE aż takiej różnicy w cenie.

Na razie dla siebie zakupiłem piankę XXL Hendersona H2, 7mm za $279,
taką jednoczęściową i w sobotę wypróbuję ją... Woda w Kankakee ma
55-60F (12-15C), tyle co w Pacyfiku przy wybrzeżach płd. Kalifornii.
Potem po południu w ten sam dzień jedziemy zanurkować na wraku
w jeziorze Michigan - nie jestem pewny jaka temperatura wody będzie.
Jeśli mi będzie zimno i chu*** się będzie nurkować to zmienię zdanie
i te suchary przemyślę sobie jeszcze raz przed wyjazdem do Kalifornii
w końcu listopada :-) Opowiem w weekend jak było... pogadamy wtedy.

Data: 2009-11-05 16:17:43
Autor:
Opinia na temat pianki 7mm
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Można samemu obsłużyć zamek z tyłu. Tylko łatwo go wtedy uszkodzić a koszt wymiany to coś koło ceny nowej pianki.

Suwak można naprawić, dostać za darmo, itp. Tylko to trzeba umieć, nie uczą tego na kursach jedynie słusznej konfiguracji,
jedynie słusznego wyważania się, jedynie słusznego ... itd.

[...]

Wiele osób nurkujących w PADI i jaskiniach używa też takiej techniki, nie
umiesz tej umiejętności, to nie oznacza że oni są idiotami.
Kim jesteś że tego też nie umiesz nie napiszę, to akurat wie wiele osób.
Powiedz to K Starnawskiemu tylko stan blisko, w zasięgu pięści. Kilka osób z
NAUI też mogę polecić do tego eksperymentu dydaktycznego.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-05 11:51:59
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
Przemol- u Ralfa nie bylo wyboru zapewne dlatego ze ostatnio byla dosc
wielka wyprzedaz u  niego.Z moich znajomych  ok 20 osob pokupywalo
sprzetu w cholere wiec mu pewnie wyproznili magazynek.Nie mniej
sprawdzaj once a while :)
Ja nurkuje w scubapro xxl (6.3 -waight 270lb).
Jak narazie jestem zadowolony chodz zauwazam ze  owa pianka ma zapedy
do prucia sie (zauwazylem podcas ostatbnich nurowac).Nie wiem czy to
jakos pianki czy moja wielka dupa tak na nia wplywa :) nie mniej jesli
idzie o subiektywna opinie ja jestem zadowolony jesli chodzi o
komfort.W razie co masz gwarancje i wymieniaja na nowa w ciagu roku.
CO do suchara sprawa jest prosta jak cholera.Sa ludzie co lubia i ci
ktorzy nie przepadaja.Kwestia wywarzania sie ma tu malo do rzeczy.Albo
sie lubi albo nie.Ja nie przepadam az tak bardzo rowniez  nie  mniej
jak  mi dupa odpada z mrozu przelamuje sie.
W tej chwili nomen omen mozna kupic DUI suchara za ok 1700$ (CFX) i do
tego dostaje sie free stuff za 770$.ocieplasz, kaptur badz kiesznie
itd.caly pakiet do wyboru.calkiem niezly deal jak mi sie wydaje.DO
tego jesli zrobisz to na kredyt i splacisz w ciagu zdaje sie 12
miechow  nie ponosisz oplat kredytownych.Wystraczy wejsc na dui
online.Moj kumel kupil dzis suchara bren new vikinga za 550$ na ebay
wiec mozna trafic okazje.

Bylem ostatnio w sklepie na lincooln  ave i   zastanawiam sie czy nie
nabede mimo wszytsko nowego Dui-jakby nie bylo jest okazja.
Pianke Hendersona ma   jak mowilem ma moj kumpel i twierdzi ze jest
zajebista.
Nie mniej  prawda jest taka ze co dla jednego jest podloga dla innego
jest sufitem.
Jesli wybierasz sie do Kankakee na nura  uprzedzam ze dupa  ci
zmarznie.Ja bylem i widocznosc do dupy i zimno jak cholera.DLatego
jade na kopalnie :)
Trzymaj kontakt z dd dive to  jest szansa ze pojezdzimy razem tu i
tam :)
Sorry za lekko  roztrzepany styl alem w robicie i krzynke sie spiesze.
Jacek

Ps.JP-thnx one more time.

Data: 2009-11-05 14:26:43
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:96e0a5a8-174f-4044-8f17-9dd2abac7db6f16g2000yqm.googlegroups.com...
Jesli wybierasz sie do Kankakee na nura  uprzedzam ze dupa  ci
zmarznie.Ja bylem i widocznosc do dupy i zimno jak cholera.
DLatego jade na kopalnie :)

Na kopalnie też bym pojechał ale nie mogę się urwać na całe dwa dni.
Niedzielę muszę spędzić tu lokalnie w Chicagowie.

Co do Kankakee to jedziemy raniutko w sobotę tylko się zamoczyć.
Ja chcę wypróbować nowy wetsuit Hendersona H2 a kumpel nową
maskę Oceanic - tą z wbudowanym komputerem bezprzewodowym.
Nie chcemy iść na łódkę po południu z nowym, niepoznanym sprzętem.
Trochę łyso będzie po południu na łódce bo pianka morka - na pewno
nie wyschnie do 13-tej ale cóż zrobić, będzie ciut zimno w jeź. Michigan.

W każdym razie wychodzi na to, że dam trzy nury w tej piance
w Sobotę - zobaczymy jak zimno będzie przy trzecim nurku....
Wyślę relację tu na grupę - może jakieś fotki wraku uda się machnąć.

Data: 2009-11-05 15:17:35
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 5 Lis, 15:26, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"wieza blaznow" <wiezablaz...@gmail.com> wrote in message

> [...]

w Sobotę - zobaczymy jak zimno będzie przy trzecim nurku....
Wyślę relację tu na grupę - może jakieś fotki wraku uda się machnąć.

heh ciekawy jestem opini  twojego kumpla o tej masce.
Powodznia na LM:)Do poniedzialk ma byc pogoda ok wiec kto wie moze az
tak zle nie bedzie.
Pozwodzenia :)

Data: 2009-11-06 08:30:50
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:bf8c94df-7287-4cbd-b6a5-aaddbd6f358dp33g2000vbn.googlegroups.com...
> [...]

heh ciekawy jestem opini  twojego kumpla o tej masce.
Powodznia na LM:)Do poniedzialk ma byc pogoda ok wiec

Jeszcze w niej nie pływał a już się w niej zakochał... :-)
Widziałem ją na sucho i rzeczywiście jest fajna i b porządnie zrobiona.
Podobno można w niej wymienić szybę i gumy, gdyby coś się stało.

Data: 2009-11-07 06:43:06
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
[...]

Z wypadu na Lake Michigan nic nie wyszło - podobno dwu
gostków którzy mieli być z nami na łódce wycofało się...
Musielibyśmy zapłacić 2x tyle a aż tak mi się to nie uśmiecha.
Cóż, innym razem.

Dziś jednak pojadę tak czy inaczej do Kankakee pobawić się
nowozakupionymi zabawkami.

Data: 2009-11-12 14:19:01
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 7 Lis, 07:43, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

Cóż, innym razem.

Dziś jednak pojadę tak czy inaczej do Kankakee pobawić się

przemol bede w Kankakee jutro  o 7am.zapraszam :)

Data: 2009-11-12 16:28:53
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:aa2c4aa6-1af7-4144-8faf-9485527abd96m26g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

Dziś jednak pojadę tak czy inaczej do Kankakee pobawić się
nowozakupionymi zabawkami.

przemol bede w Kankakee jutro  o 7am.zapraszam :)

Sorry Jacku, ja w dni powszednie pracuję, nie mogę sobie
pozwolić na przyjemności :-) Ale w sobotę - kto wie... ?
To zdaje się przed ostatni weekend - ona zamyka sezon 22-go.

Data: 2009-11-12 14:50:32
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 12 Lis, 17:28, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

pozwolić na przyjemności :-) Ale w sobotę - kto wie... ?
To zdaje się przed ostatni weekend - ona zamyka sezon 22-go.

pomylka.ja bede tam sobote i niedziele o 7 am.Myslalem ze jutro juz
sobota hehehhe :)
Do zoba zatem tam :)

Data: 2009-11-13 16:58:31
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:d35fd1bf-9405-47c2-9e15-c064726f8dc8p35g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Zanim ja się tam pojawię to pewnie zrobicie już jednego nura.
Ja o 7 rano w sobotę śpię :-)

Będziesz tam jutro z Ralfem?

Data: 2009-11-13 16:58:48
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 13 Lis, 17:58, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

> Myslalem ze jutro juz sobota hehehhe :)
> Do zoba zatem tam :)

Zanim ja się tam pojawię to pewnie zrobicie już jednego nura.

bede.mamy studentow na OPW.7 am.

Data: 2009-11-17 09:30:57
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 13 Lis, 14:58, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

> Myslalem ze jutro juz sobota hehehhe :)
> Do zoba zatem tam :)

Zanim ja się tam pojawię to pewnie zrobicie już jednego nura.

Przemo jesli wyjazd na michigan aktualny w weekend zadzwon do mnie do
ustalimy szczegoly.
7736290118

Data: 2009-10-19 22:20:13
Autor: Arturro
Opinia na temat pianki 7mm
Na Twoim miejscu wybralbym pianke jednoczęściową, jeśli będziesz nurkował w chłodniejszych wodach przyda Ci się dodatkowo overal lub żyleta.
Co do pianek hendersona to charakteryzują się duża elastycznością i nawet mniejsze rozmiary dobrze układają się na brzuchach:).
Wyjątkowa elastyczność może być na większej głebokości wadą, gdyż neopren bardziej poddaje się kompresji. N
Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-10-20 08:10:44
Autor: nuroslaw
Opinia na temat pianki 7mm
Na Twoim miejscu wybralbym pianke jednoczęściową, jeśli będziesz nurkował w chłodniejszych wodach przyda Ci się dodatkowo overal lub żyleta.

a wydawało się że overal to właśnie taka jednoczęsciowa pianka, często bez kaptura..... będąca główną częścią zestawu dwucześciowego, gdzie zależnie od sytuacji można było założyć dodatkową dopasowaną kurtkę z kapturem/bez kaptura

pozdr. Nuroslaw

Data: 2009-10-20 15:41:01
Autor: Arturro
Opinia na temat pianki 7mm
nuroslaw@poczta.fm napisał(a):
> [...]
od
sytuacji można było założyć dodatkową dopasowaną kurtkę z kapturem/bez

Nurosławie,
Deficja pianki overall to pianka pojedyncza, z długim lub krótkim rękawem i nogawką, zawsze zintegrowana z kapturem. Nurkowalem w takiej i  nie polecam tego rozwiazania. Zwykle ma zamek z przodu co bardzo utrudnia rozebranie po nurkowaniu.

Polecam piankę pojedynczą, zapinaną na plecach + ewentualnie overall stanowiacy docieplacz.

Jestem przekonany że Pszemol doskonale mnie zrozumiał.
Artur

Data: 2009-10-20 11:10:44
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"Arturro " <arturro.wawa@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hbklmd$521$1inews.gazeta.pl...
[...]

Rzeczywiście wolałbym piankę jednoczęściową, z zamkiem z tyłu bez
kaptura (sprawdza się to idealnie przy mojej piance 3mm BARE do tropików)
i do niej albo osobny kaptur/czapka albo kamizelka z kapturem, co chyba
nazywacie w PL ocieplaczem...

Data: 2009-10-20 10:49:35
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 20 Paź, 09:10, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Arturro " <arturro.w...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message

> [...]

kaptura (sprawdza się to idealnie przy mojej piance 3mm BARE do tropików)
i do niej albo osobny kaptur/czapka albo kamizelka z kapturem, co chyba

Przemol, skocz w niedziele do Kankakee.Tam maja  wypozyczalnie
sprzetu.Bedziesz mogl sie potaplac w  ogrodniczkach a na drugiego nura
wziasc zapinana na plecach (ja osobisie uwazam ze to lepsze
rozwiazanie).Cena za wypozyczenie jesli dobrze pamietam 8-10$ per
day.Wjazd do kankakee 20$
jesli nie byles nigdy to dla twojego info maja tam 85ft w dziurze
wiec juz dosc chlodno  co pozowli ci sie przekonac jak wyglada
"ciepleko" w owej piance  na tej glebokosci :)
Rozwiazanie  pianka+kaptur w mojej opini jest niewygodna chodz kupa
ludzi nurkuje w Hend. i jakos zyje :)Bede ze studentami w Kankakee 7am
wiec zapraszam :)

Data: 2009-10-20 13:46:06
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:0d43dc6d-ec91-4d42-902f-1fa7f023d9fem1g2000vbi.googlegroups.com...
[...]

Plus koszt benzyny, plus godzina jazdy w jedną stronę autostradą... :-)

jesli nie byles nigdy to dla twojego info maja tam 85ft w dziurze
wiec juz dosc chlodno  co pozowli ci sie przekonac jak wyglada
"ciepleko" w owej piance  na tej glebokosci :)

Wypożyczalnię oni mają, ale nie widziałem jednoczęściowych...
Chyba oferowali tylko ogrodniczki na ramiączkach na rzepy
+ kamizelkę taką za tyłek z ziperem w jednej nogawce...

Rozwiazanie  pianka+kaptur w mojej opini jest niewygodna chodz kupa
ludzi nurkuje w Hend. i jakos zyje :)

Pianka + osobny kaptur jest niewygodne czy pianka z kapturem?

Bede ze studentami w Kankakee 7am
wiec zapraszam :)

Dzięki za zaproszenie - ale mam inne plany na 7am :-)
Sorry, nie skorzystam tym razem :-))))

W Kankakee byłem sporo razy, wiem że maja w dziurze głęboko..
Najbardziej mi się tam podoba nurkowanie nocne - widać więcej ryb.

Data: 2009-10-20 12:04:13
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 20 Paź, 11:46, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

W Kankakee byłem sporo razy, wiem że maja w dziurze głęboko..
Najbardziej mi się tam podoba nurkowanie nocne - widać więcej ryb.

Maja i jednoczesciowe tylko trzeba odpowiednio zapytac...
..Badz tez odpowiednia osoba musi zapytac heheheh
Co do jazdy samochem-no moj drogi trzeba sie poswiecic niestety :)
Zreszta zawsze  mozesz zadzwonic i zgadac sie z nami.My tez jezdzimy w
kilka osob naraz.Pick up za duzo pali zeby go gonic w pojedynke :)
przynajmniej odkad paliwo jest po 2.70$:)))
PiankaZ kapturem jest niewygodna.Ale jak mowilem-kazdy ma swoje
zbocznia wiec moze  dla ciebie bedzie ok:)
CO do nurowania w nocy nie nurowalem tam noca  wiec  nie zabieram
glosu :)
Bylem zas ostatnio w Racine- i dla twojego info gdyby naszla cie mysl
aby tam pojechac porzuc ja natychmiast.Mozesz zanurkowac w szambie-
zapach i widocznosc ta sama a oszedziec 80 mil.Slowem tragedia...
Gdybys chcial daj znac wybieramy sie na  wraki  na Lake Michigan za
2-3 tygodnie i szukamy chetnych :)
Wyjazd z Downtown przy Solder Field.
POZDR
Jacek

Data: 2009-10-20 16:16:14
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:3e831953-c6be-4ae4-be96-2909cfca801eo36g2000vbl.googlegroups.com...
Maja i jednoczesciowe tylko trzeba odpowiednio zapytac...
.Badz tez odpowiednia osoba musi zapytac heheheh

No zobaczyli takiego grubasa i dali mu 3XL na dzień dobry :-)))

[...]

No... to i tak lepiej niż prawie $5 za galon jak jeszcze tak niedawno...
Nie narzekaj tylko się ciesz że taniocha za 2.70! ;-)

PiankaZ kapturem jest niewygodna.Ale jak mowilem-kazdy ma swoje
zbocznia wiec moze  dla ciebie bedzie ok:)
CO do nurowania w nocy nie nurowalem tam noca  wiec  nie zabieram
glosu :)

Oj, to żałuj! Weź dobrą latarkę i umów się z ludźmi na nocne
nurkowanie - nie masz jakichś kursantów z PADI co sobie
chcą plastik zrobić z "Night diver"? Jest cudownie w nocy...
Tysiące ryb, widać w latarce plankton - ja już tam w dzień
w ogóle nie mam ochoty nurkować... Ale na nocne nury musisz
się z tą starszą panią umówić specjalnie, bo zamyka o 4pm.

Zobacz ten filmik jaki nakręciłem tam w nocy:
http://www.youtube.com/watch?v=pK-WDrcO59c
Ta mocna latarka z białym światłem doczepiona do aparatu foto
to moja chinska 24W HID. Ten żółty snop, mniejszy, to mojego
kumpla Printeton Rechargeable.
Wtedy miałem w tej latarce reflektor skupiający światło
(spot) a niedawno dokupiłem sobie taki rozpraszający
i jeszcze go pod wodą nie testowałem to się możemy kiedyś
na nockę wybrać razem - w nocy jest tam zajefajnie.

Bylem zas ostatnio w Racine- i dla twojego info gdyby naszla cie mysl
aby tam pojechac porzuc ja natychmiast.Mozesz zanurkowac w szambie-
zapach i widocznosc ta sama a oszedziec 80 mil.Slowem tragedia...

:-)))) Dzięki za ostrzeżenie... w szambie nie mam zamiaru nurkować :-)

Gdybys chcial daj znac wybieramy sie na  wraki  na Lake Michigan
za 2-3 tygodnie i szukamy chetnych :)
Wyjazd z Downtown przy Solder Field.

Nie mam niestety jeszcze uprawnień wrakowych...
A za 2-3 tygodnie nie będzie czasem za zimno na Michigan?
Pewnie w suchaczach nurkujecie...

Data: 2009-10-20 17:18:36
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 20 Paź, 16:16, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

:-)))) Dzięki za ostrzeżenie... w szambie nie mam zamiaru nurkować :-)

> Gdybys chcial daj znac wybieramy sie na  wraki  na Lake Michigan

Jak milo popatrzec na znajome  klimaty :)

Nie mam niestety jeszcze uprawnień wrakowych...
A za 2-3 tygodnie nie będzie czasem za zimno na Michigan?
Pewnie w suchaczach nurkujecie...

Jak milo popatrzec na znajome  klimaty :)
Zapytam ja o  nocne w sobote :)
Jam ci skromnym zakiem co sie na DM cwiczy  nie mnie wiec studentow
naklaniac ale   brac nurkowa zachece na bank sie jacys znajda.
CO do Nurkowanie  na LM nie nie powiem,  nie jest ciepelko ale nie
jest tak tragicznie.A raczej nie jest na 1 nurze  bo na ogol potem sie
plynie ok 45 min na inne miejsce i siedzenie w piance (co niektorzy
jedynie sa szczesliwymi posiadaczami sucharow) na kolyszacej sie w
38f lajbie nie nalezy do tego co tygrysy lubia najbardziej.NIe mniej
da sie przezyc.
Ja plastiku na wraki nie mam rowniez.co do rzeczonych zas - nie
penetrujemy ich.Oplywamy jedynie ...:)
windycitydiving.net po wiecej info.
to juz absolutna koncowka sezonu ale uwierz mi ze warto :)
Racze jasna zalezy na jakie wrak jeszcze bo sa setki ale te
najczesciej uczeszczane i najpopularniejsze sa zwyczajnie  najlepsze;)
POZDR
Jacek

Data: 2009-10-21 10:11:58
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:4813754d-2676-4214-a912-1805f34421ebo21g2000vbl.googlegroups.com...
Jak milo popatrzec na znajome  klimaty :)
Zapytam ja o  nocne w sobote :)

Zapytaj koniecznie... choć teraz już po sezonie, mogą mieć inne godziny.

[...]

Z tego co widzę na website to nawet tylko 34ft ten Wasz katamaran... :-)

[...]

Patrzę na Wasz kalendarz na jesień i co widzę:

Latest Charter Availability as of October 21, 2009

  Dive Site          Date         Spaces Available    Contact
  Mac & Wells     Oct. 23rd  5   Windy City Diving
  TBA                     Oct. 24th 5   Windy City Diving
  TBA                     Oct. 25th 6   Windy City Diving
  Mac & Wells      Oct. 31st 5   Windy City Diving
  Mac & Wells      Nov. 1st  6   Windy City Diving

Ile ta łódka nurków pomiesci? Czy jak piszą że mają 5 miejsc
wolnych to znaczy że mają na razie tylko 1 chętnego ?
Piszą że muszą mieć minimum 4 nurków aby wypłynąć...
Ja i mój kumpel możemy się wybrać, nie w ten weekend ale
może następny... To będzie nas już 3 licząc Ciebie :-)

Data: 2009-10-21 10:33:43
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 21 Paź, 08:11, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

Ja i mój kumpel możemy się wybrać, nie w ten weekend ale
może następny... To będzie nas już 3 licząc Ciebie :-)
To jest  strona wlasciciela  tej krypy.
Jesli chcesz  z nimi plynac, dzwonisz do goscia i  mowisz mu ile
miejsc.tam jest pozycja spots avail. co oznacz ilosc wolnych
miejsc.NIe wiecej niz 6 o ile pamietam.Do dosc mala lodka i lekko
ciasna.W milawaukee jest gosc co ma porzadna krype i zabieram do 12
gosci.I o wiele fajniejsze wraki ale to juz inna historia.
Ten Mac  jest taki sobie chodz wciaz wart zobaczenia :)
przy datach jest nazwa centrum nurkowego ktore organizuje
wypad.najlepiej dzwonic tam.
Jesli zas my  jedziemy na ogol dzwoni sie  do kolesia  (owner)i mowi
ze bierzemy cala lajbe.czyli 6 luda.I na ogol rezerwujemy to przez dd
dive shop.
Ja zas 7-8 jade na kopalnie i szczerze ci polecam ten wyjazd.To jest w
10 top adventure in us  by national G. i szczerze powiem ze warte tej
oceny.
wejdz na www.2dive.com i zasiegnij info.
Naprawde warte zobaczenia miejsce :)
pozdr

Data: 2009-10-21 08:42:34
Autor: nuroslaw
Opinia na temat pianki 7mm

[...]

dziwne, że od lat 20 jako overall uważa się rzeczywiście piankę z długimi rekawami i nogawkami. Ale ani słowa nie ma o miejscu zamka czy kaptura

http://www.nurkomania.pl/sprzet_skafander_mokry.htm

http://sklepnurkowy.info/scubatech-pianka-proterm-p-1089.html?
utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-10&utm_content=1089

w zdecydowanej ilości jak w powyższym przykładzie - overall ma zamek z tyłu, a dodatkowa kurtka z kapturem jako docieplenie. i overall bywa często częscią składową tzw. kompletu. NIe ma oczywiście problemu kupić go pojedynczo, szczególnie łatwo dostać pojedynczo o gr. pianki 5 mm i mniej

Długi rękaw, nogawki, zintegrowany kaptur (ciężko w tym przypadku zamek z tylu mieć) zamek przedni - to raczej model pod nazwą - skafander jednoczęściowy.

Nie bawiąc się już w niuanse językowe, bo z ang overall oznacza jedynie całkowity, generalny, zapewne większość osób przyjmuje pod pojęciem OVERALL ten sam rodzaj pianki co ja.

pozdr.

Data: 2009-10-19 23:55:45
Autor: markuszeWYTNIJTO
Opinia na temat pianki 7mm

W ofercie sklepu LeisurePro.com wypatrzyłem sobie taką piankę:
Henderson 7mm Mens Titanium Hyperstretch Full Jumpsuit
Co o tym myślicie?
Czy znajdę coś lepszego w tej lub nawet mniejszej cenie?

Pianki Henderson to generalnie jest overpriced POS z milym dla oka marketingiem.
Sobie poogladaj XCEL http://www.xcelwetsuits.com/ np. Polar Quad, albo Pinnacle
http://www.pinnacleaquatics.com

Maciek

Data: 2009-11-04 11:32:19
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
<markuszeWYTNIJTO@hotmail.com> wrote in message news:1738.00000030.4adce061newsgate.onet.pl...

[...]

Co to jest POS w wyrażeniu "overpriced POS"? :-)

Sobie poogladaj XCEL http://www.xcelwetsuits.com/ np. Polar Quad,
albo Pinnacle http://www.pinnacleaquatics.com

XCEL nie mam lokalnie oferty... kto to sprzedaje w USA?

A z Pinnacle to którą serię polecasz?

Cruiser za $200?
http://www.leisurepro.com/Prod/PINC77M.html

Merino-Elastiprene za $284 na wyprzedazy?
http://www.leisurepro.com/Prod/PINMEM.html

A moze Elastiprene za $305?
http://www.leisurepro.com/Prod/PINEL7M.html

Czy serie Element za $439?
http://www.leisurepro.com/Prod/PIN7EM.html

Hendersona Hyperstretch pianka jest za $279, a więc niebardzo
daloby sie obronic teze, ze jest "overpriced", co?

Data: 2009-10-20 07:00:30
Autor: jacekplacek
Opinia na temat pianki 7mm
[...]

Co by nie gadać o bezpieczeństwie i termice pianki, trza ją mieć. Choćby po to, że móc sobie mówić: "po kij mi było to badziewie..." Moim zdaniem, zdecydowanie wszechstronniejsza jest: overoll+docieplacz z kapturem. Takie cuś możesz używać w cieplejsze miesiące a i przyda się nie tylko w nurkowaniu. Zastanowiłbym się nad krojem 7+5+3(7mm na klacie, 3mm pod pachami): droższa, ale wygląda na wygodniejszą. A zmarzniesz tak samo w wygodnej, jak i tradycyjnej: po nurkowaniu 25-30min w wodzie 2-3st. i powietrzu -15st. kłopot cokolwiek utrzymać w dłoni. Co do "marki", to najlepiej pomacaći popytać w lokalnym klubie: widziałem już tanie pianki(mało znany producent) dużo elastyczniejsze od markowych. Warto zwrócić uwagę na jakość szycia i klejenia oraz wyściółkę wewnątrz pianki. Niektóre mają antybakteryjną. Jak chodzi o rozmiar: najlepiej szyć na miarę. Masz pewność, że będzie w miarę szczelna. Ja swoją, miałem prawie że suchą w środku po nurkowaniu: coś tam się wlało, ale suche placki stanowiły większość.

Data: 2009-10-20 00:55:48
Autor: toja siepytam
Opinia na temat pianki 7mm
On 20 Paź, 09:00, " jacekplacek" <jaceki...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Zastanowiłbym się nad krojem 7+5+3(7mm na klacie, 3mm pod
pachami): droższa, ale wygląda na wygodniejszą.
Marketingowy badziew - najcieńszy neopren w miejscu przez które traci
się dużo ciepła (do tego jeszcze zazwyczaj zazwyczaj cieniej jest na
stawach).
Jeżeli chłodne wody to najlepiej piankę która ma 7 mm na całej
powierzchni i co ważne: powinna mieć dobre manszety aby zredukować
przepływ wody.

A zmarzniesz tak samo w
wygodnej, jak i tradycyjnej: po nurkowaniu 25-30min w wodzie 2-3st. i
powietrzu -15st. kłopot cokolwiek utrzymać w dłoni.
JP, Pszemol mówi o nurkowaniu w Pacyfiku u wybrzeży Kalifornii,
temperatur ani powietrza ani wody tam takich nie spotka - to nie
Zakrzówek zimą.

Data: 2009-10-20 09:55:34
Autor: jacekplacek
Opinia na temat pianki 7mm
toja siepytam <pytajek@gmail.com> napisał(a):
JP, Pszemol m=F3wi o nurkowaniu w Pacyfiku u wybrze=BFy Kalifornii,
temperatur ani powietrza ani wody tam takich nie spotka - to nie
Zakrz=F3wek zim=B1.

Data: 2009-10-20 05:28:57
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 20 Paź, 04:55, " jacekplacek" <jaceki...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
toja siepytam <pyta...@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> Zakrz=F3wek zim=B1.

"którą mógłbym też użyć później w zbiornikach
słodkowodnych w okolicy Chicago gdzie mieszkam."

Ktore to wody  sa nie mniej zimne niz wasze Polskie wody (przynajmniej
z tego co mozna porownac czytajac forum).
Przyklad z wczoraj.
Jezioro oddalone 60 mil od Chicago.
Depth:58ft
buttom temp:50 F.
 z poprzediego tygodnia:
Surface:38F
Depth:120FT
Buttom temp: 46F
POZDR

Data: 2009-10-20 07:05:28
Autor: toja siepytam
Opinia na temat pianki 7mm
On 20 Paź, 14:28, wieza blaznow <wiezablaz...@gmail.com> wrote:

> [...]

Ktore to wody  sa nie mniej zimne niz wasze Polskie wody (przynajmniej
z tego co mozna porownac czytajac forum).

No fakt, przeoczyłem to o jeziorach w okolicach Chicago, ale tam
tymbardziej wynalazku 3+5+7+2+1-4 się nie sprawdzą ;P
Overall 7mm na Kalifornię + 7mm vest na Chicago - Bare miał fajną taką
piankę Arctic, nie wiem czy jeszcze  jest w ich ofercie. W każdym
razie omijaj wszelkie pianki super-hiper-elastic (elastyczność jest
osiągnięta kosztem własności termicznych - większe bąbelki powietrza w
neoprenie, które później się bardziej kurczą pod wpływem ciśnienia) i
pamiętaj że przede wszystkim pianka musi być ściśle dopasowana
(wszelkie luzy to łatwiejsza wymiana wody). Ale jak Cię stać to te
nurkowania w Chicago byłyby przyjemniejsze w suchym.

Data: 2009-10-22 10:39:22
Autor: jacekplacek
Opinia na temat pianki 7mm
On 20 Pa=BC, 14:28, wieza blaznow <wiezablaz...@gmail.com> wrote:

> Ktore to wody =A0sa nie mniej zimne niz wasze Polskie wody (przynajmniej
> z tego co mozna porownac czytajac forum).
> Przyklad z wczoraj.
> Jezioro oddalone 60 mil od Chicago.
> Depth:58ft
> buttom temp:50 F.
> =A0z poprzediego tygodnia:
> Surface:38F
> Depth:120FT
> Buttom temp: 46F
> POZDR

No fakt, przeoczy=B3em to o jeziorach w okolicach Chicago,
Przeoczenie połowy pierwszego zdania... Jesteś tak tępy i tak bardzo starasz się mi dosrać, że połowy tekstu nie widzisz...

Data: 2009-10-22 09:24:01
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hbpcoq$gvm$1inews.gazeta.pl...
No fakt, przeoczy=B3em to o jeziorach w okolicach Chicago,
Przeoczenie połowy pierwszego zdania... Jesteś tak tępy i tak
bardzo starasz się mi dosrać, że połowy tekstu nie widzisz...

Panowie, trochę miłości wzajemnej... nie bluzgajcie się tak bardzo...
;-)

Data: 2009-10-20 08:58:51
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:cf03fbde-2c47-4dc2-a3fb-9628647b2772e34g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

Dokładnie.

Od listopada do kwietnia - owszem, bez suchacza w Chicago
sobie nie ponurkujesz... Ale w centrum lata rzadko starcza 3mm.
Więc w miesiącach wiosenno-letnio-jesiennych mógłbym
użyć grubszej pianki, ale jak na zewnątrz jest -15C to ja nie
nurkuję w Chicago bo nie ma to żadnego sensu.
Gdybym się wybrał na Arktykę, gdzieś w kry lodowe, to
owszem - byłoby to wystarczająco ciekawe aby marznąć...
Ale po to aby zobaczyć trochę błota w bajorku koło Chicago?
Nigdy w życiu...

Data: 2009-10-20 08:50:34
Autor: 666
Opinia na temat pianki 7mm
Przemku!
Myslimy, że z pianek do zimniejszej wody najlepsze są.... suche kombinezony :-))
JaC

-- -- -

Data: 2009-10-20 08:42:39
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
" 666" <j.666@gazeta.pl> wrote in message news:hbjpbf$mge$1nemesis.news.neostrada.pl...
Myslimy, że z pianek do zimniejszej wody najlepsze są.... suche kombinezony :-))

Ja miałem na myśli wodę zimniejszą od tropików... ale jeszcze za ciepłą
aby się pieprzyć z suchaczem.

Data: 2009-10-20 16:06:24
Autor: krokodyl73
Opinia na temat pianki 7mm
Dnia 20-10-2009 o 15:42:39 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

To pieprz sie z parówą w McDonald.

Data: 2009-10-20 20:31:24
Autor: coolina
Opinia na temat pianki 7mm
To pieprz sie z parówą w McDonald.

to takie polskie pozdrowienie, nie znasz?

jk

Data: 2009-10-20 13:46:40
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"coolina" <coolina@wpp.ppl> wrote in message news:hbkvm3$fe9$1news.onet.pl...
To pieprz sie z parówą w McDonald.

to takie polskie pozdrowienie, nie znasz?

Nie znam, musiałem się obracać w nieco innych kręgach... ;-)

Data: 2009-10-20 23:21:14
Autor: 666
Opinia na temat pianki 7mm
Obracać  to s chambórgęręm ?

Cool-lina

;-))

-- -- -

Nie znam, musiałem się obracać w nieco innych kręgach.

Data: 2009-10-21 00:33:25
Autor: krokodyl73
Opinia na temat pianki 7mm
Co co?Nie chcesz sie PIEPRZYC z suchaczem,to PIEPRZ sie z parowa.Czego nie  zrozumiales?

Data: 2009-10-21 09:27:15
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.u14d94hj8otvtadell-4d5dd60030...
Co co?Nie chcesz sie PIEPRZYC z suchaczem,to PIEPRZ sie z parowa.
Czego nie zrozumiales?

Wiesz co, Krokodyl, jak czytam to co Ty masz do powiedzenia na
tej grupie to mi się taki jeden cytat Stanisława Lema przypomina
na temat jego doświadczeń z używania internetu...

Data: 2009-10-21 22:31:20
Autor: krokodyl73
Opinia na temat pianki 7mm
zabawne.mam podobne skojarzenia z toba.a o pieprzeniu byles laskaw  wspomniec pierwszy.jak sie sra w wentylator,mozna zlapac piegi,nie  wiedziales?

Data: 2009-10-21 15:58:39
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.u153anxk8otvtadell-4d5dd60030...
zabawne.mam podobne skojarzenia z toba.a o pieprzeniu byles laskaw wspomniec pierwszy.jak sie sra w wentylator,mozna zlapac piegi,nie wiedziales?

Nie chodziło mi o użyte przez Ciebie słowo lecz o kontekst
Twojej wypowiedzi i jej jakikolwiek sens w tym kontekście...
Ani to było śmieszne, ani mądre - żenada po prostu.
Lem miał świętą rację.

Data: 2009-10-21 14:17:56
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 21 Paź, 15:58, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"krokodyl73" <krokody...@wp.pl> wrote in message

> [...]

Twojej wypowiedzi i jej jakikolwiek sens w tym kontekście...
Ani to było śmieszne, ani mądre - żenada po prostu.

No i od kiedy w Mc donalds serwuje sie porowki.....

Data: 2009-10-21 23:33:41
Autor: krokodyl73
Opinia na temat pianki 7mm
Dnia 21-10-2009 o 22:58:39 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

Ale czego ty sie chlopie spodziewales,skoro poziom twoj jest taki,ze  obsluge jednego z mniej skomplikowanych urzadzen nurkowych,nazywasz  pieprzeniem? Infantylizm w czystej formie.

Data: 2009-10-22 06:41:25
Autor: wieza blaznow

Używam klienta poczty Opera Mail:http://www.opera.com/mail/

> [...]

taki,ze obsluge jednego z mniej skomplikowanych urzadzen
nurkowych,nazywasz pieprzeniem? Infantylizm w czystej formie.

    Ty Krokodyl  musisz byc naprawde totalnym glabem.Najpierw
zabierasz
    glos bez potrzeby-bo zamiast powiedziec cos konstuktywnego
otwierasz
    gebowor  jedynie po to zeby z zalozenia kogos obrazic.Na dodatek
sam
    przejawiajac 'infantylizm w czystej formie" dajesz swiadectwo ze
nawet
    czytanie, proste rozumowanie i zwyczajna kultura jest ci obca.a to
    juz  znacznie wiece niz   czysty inf.
    Ciekawe czyja to wina...
    Gosc napisal ze ma  plastik na suchara wiec nalezy zalozyc ze umie
    nim plywac  i obslugiwac skoro dostal na niego certyfikat.Poza tym
ty
    ostoja modrosci, mowiac 'pieprzenie" mial na mysli ubieranie sie w
    niego i cala otoczke towarzyszaca temu procesowi.Zwyczajnie
schodzi
    sie dluzej.Winienes to wiedziec-chodz moze i nie....
    Znam wielu,ba wiekoszc ludzi ktorych znam uzywa pianki tak dlugo
jak
    moze nawet jesli moze uzywac juz suchara i nie ma to nic wspolnego
    tym ze sie go nie umie obslugiwac itp.Chodzi rzeczone piperzenie
sie z
    nim.Nie za szybko dla ciebie ???
    Tak wiec jesli nie masz nic do powiedzenia co moze pomoc
    gosciowi,ktory pisze tu w dobrej wierze, to zamiast bez potrzeby
    obrazac innych kompletnie nie znajomych gosci byle zaistniec na
tym
    forum (jak rozumiem jedyny znana materia to nie dostepne parowy w
MC)-
    zamilcz dla dobra ogolu.
    Jacek

-- Uwazaj,bo ci zylka pierdyknie. Co do pieprzenia z
sucharem..Najwyrazniej plastik dostal za jajka, a i z toba bylo chyba
podobnie, bo jak sie umie,suchego zaklada sie latwiej niz pidzame. No
ale skad ty mozesz to wiedziec..Skoro dla ciebie wykladnikiem jest
plastik;) I ten priv,to tak by mi oszczedzic wstydu,czy nawet nie
umiesz na grupe napisac?Jesli to pierwsze,to spoko,mam dosc
kwalifikacji by zmierzyc sie z blaznem,a nawet cala wieza;) Adwokat
sie znalazl;)

Priv byl przez pomylke rzecz jasna mialo isc na public.
Nie czuje potrzeby oszczedzania ci wstydu.
Gdybys czytal posty DOKLADNIE to wiedzialbys na co odpowiadac a tak
pierodl... tylko  bez sensu dla samej potrzeby udowodnienia sam
sobie   ze jestes  dobry w tym czym nie jestes.
Mam nadzeiej ze plastik na suchacza to twoj jedyny plastic  poza OW.
Mysl  ze moglbys miec DM  badz  -o bogowie instruktora jest
porzerazajaca.

Data: 2009-10-22 09:12:14
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:f303376f-a369-4e48-825f-fafac942ab8cp9g2000vbl.googlegroups.com...
   Gosc napisal ze ma  plastik na suchara wiec nalezy zalozyc ze
umie w nim plywac  i obslugiwac skoro dostal na niego certyfikat.

Podstawy znam, ale doświadczenia nie mam dużego, stąd te
problemy jakie miałem kiedyś z powietrzem w nogach itp... :-)
Wiem, że tego się można nauczyć, lepiej dopasować kombinezon
i w ogóle, ale po co się z tym pieprzyć skoro pianka łatwiejsza
a jest w niej wystarczająco ciepło w Kalifornii??? Dla szpanu???

Poza tym ty ostoja modrosci, mowiac 'pieprzenie" mial
na mysli ubieranie sie w niego i cala otoczke towarzyszaca
temu procesowi. Zwyczajnie schodzi sie dluzej.

Otóż to. Dokładnie to miałem na myśli.
Dzięki za zrozumienie.

   Znam wielu,ba wiekoszc ludzi ktorych znam uzywa pianki
tak dlugo jak moze nawet jesli moze uzywac juz suchara
i nie ma to nic wspolnego z tym ze sie go nie umie
obslugiwac itp.Chodzi rzeczone piperzenie sie z nim.

Mi się to wydaje, że niektórym wstyd w piance nurkować :-)
Pianka to tylko dla leszczy! :-) Oni szpanują tym, że posiedli wiedzę
tajemną nurkowania w suchaczu i będą w suchaczu nurkować
nawet gdy woda będzie mieć 15 stopni w Kaliforni... bo
w suchaczu jesteś pro, jesteś cool, jesteś Navy Seal i w ogóle.

Data: 2009-10-22 18:27:31
Autor: krokodyl73
Opinia na temat pianki 7mm
Dnia 22-10-2009 o 16:12:14 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

Odpowiem tu,ale tym samym na posty blazna z wiezy,jednym zamachem,bo  i  tak jestescie najwyrazniej towarzystwem wzajemnego lizania tylka. Swoimi  kwalifikacjami nie musze sie przechwalac,szczegolnie przed wami,leszcze,bo  kto mnie zna,wie jak nurkuje,a kto nie - nie musi. Jesli chodzi o  pieprzenie,to proste - jak sie nie umie to pieprzenie,jak sie umie,to  bajka.O komforcie nie wspomne.I na tym wlasciwie sprawe mozna zamknac.Od  siebie dodam,ze skoro juz chcecie kogos nazywac niedoukiem,glabem itp,to  po pierwsze.Warto najpierw poprawic bledy,po drugie,nie wydurniac sie ze  swoja amerykanskoscia w tej idiotycznej postaci,czyli naiwnoscia i brakiem  najprostszych umiejetnosci. Gdyby nie to,ze macie polskie nazwiska,a  blazenek imie,bo sie podpisal jacek,to pewnie dalej byscie mysleli,ze po  warszawie biegaja biale niedzwiedzie,a europa to marka piwa.Przeciwko  takiemu prostaczeniu tej grupy protestuje,dosrywajac wam troche,byscie  troche choc pomysleli,zanim cos glupiego napiszecie.To nie jest  pl.rec.przedszkole nurkowania.Nurkowanie w suchym nie jest wiedza  tajemna,dla kogos,kto zadal sobie choc odrobine trudu nauczenia tego.A  woda w Kaliforni najwyrazniej jednak nie byla za ciepla,skoro popadacie w  coraz grubsze pianki. Pomine w waszym przypadku kwestie finansowe,bo nawet  sprzataczke na Jackowie byloby stac na zakup i suchego,i pianki. Ja jestem  skromnym pracownikiem sektora budzetowego, ale ze nurkowanie kocham, i nic  co musze w tym celu zrobic nie jest pieprzeniem, mam i jedno i drugie,i  uzywam. I umiem uzywac, bo o to chodzi.Jak dla mnie,goncie sie, a jak wam  nie pasuje moje slownictwo, to kupcie sobie po lizaku,i idzcie do  psychoanalityka, to zdaje sie tez u was modne.

Data: 2009-10-22 11:15:50
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 22 Paź, 09:27, krokodyl73 <krokody...@wp.pl> wrote:
Dnia 22-10-2009 o 16:12:14 Pszemol <Psze...@polbox.com> napisał(a):

> [...]

blazenek imie,bo sie podpisal jacek,to pewnie dalej byscie mysleli,ze po
warszawie biegaja biale niedzwiedzie,a europa to marka piwa.
Zadziwiajace jest fakt ze wogole ltos ma ochote jeszcze z toba
nurkowac.
I nie wyjezdzaj nam z ameykanizacja bo nie  ma to nic do rzeczy.A juz
dla twojego info ja wywodze sie z Wawy.
Its good to know what u talking about before u open yr selfish
mouth....

[...]

Ciekawym fakt ze grupa ta istnieje  po to zeby rozwiazywac nawet
najblachsze problemy innych ludzi tak dlugo jak sa zwiazena
nurkowaniem.
Bycie dobrym nurkiem i zwyczajnie po ludzku  porzadnym gosciem polega
na tym zeby pomoc innym 'leszczom" w zrozumieniu problemu badz
doradzeniu w materi nurkowania/Jesli tego nie rozumiesz to winienes
siedziec w wiezy blaznow....

woda w Kaliforni najwyrazniej jednak nie byla za ciepla,skoro popadacie w
coraz grubsze pianki. Pomine w waszym przypadku kwestie finansowe,bo nawet
sprzataczke na Jackowie byloby stac na zakup i suchego,i pianki.

Przyjedz-posprztaj-kup.A do tego czasu milcz.

[...]
Odnosze wrazenie jesli ktokolwiek ma  sie tu leczyc to napewno nie my.
Dla twojego info ja mam suchara, plywam w nim i nie mam problemu z tym
najmniejszych.Ale mam tez na tyle rozumu zeby pojac ze niektorym nie
chce sie w to bawic.I w moich "leszczanych " oczach wcale ich to nie
dyskredytuje.Wiecej zorumienia a  mnie zarozumialstwa.Pokory
slowem....
--
Używam klienta poczty Opera Mail:http://www.opera.com/mail/

Data: 2009-10-22 19:05:46
Autor: Tomek Sienicki
Opinia na temat pianki 7mm
wieza blaznow <wiezablaznow@gmail.com> napisał(a):
same mądre rzeczy...

Niestety:

_wieża błaznów_ też ma problem z nową 7. To już mamy przynajmniej 3 odsłony naszego mega-trola. Kolina jesteś szczeniak...:)

--
tomek Sienicki

Data: 2009-10-22 14:22:37
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"Tomek Sienicki" <t-sienicki@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hbqaea$afs$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tomku, czy mógłbyś mi rozszyfrować o co Ci chodziło w tej wypowiedzi??

Data: 2009-10-23 16:30:23
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 22 Paź, 14:22, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Tomek Sienicki" <t-sieni...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message

> Niestety:

> _wieża błaznów_ też ma problem z nową 7. To już mamy przynajmniej 3
> odsłony
> naszego mega-trola.

> Kolina jesteś szczeniak...:)

Wieza ma dwa. Jeden problem ze zrozumieniem o co ci szlo powyzej.Dwa- ma  z rzeczonym przez ciebie buractwem aczkolwiek dotyczy to pana K  a nie ciebie.Przynajmniej jak narazie:)
Co zas do mega trola itd -nie mam zielonego pojecia o co ci szlo tym
bardziej  wiec nie bede sie wypowiadal Przynajmniej do czasu az mnie
uswiadomisz.Chodz zdaje mi sie ze mnie to akurat nie dotyczylo ...

Data: 2009-10-26 16:29:55
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"wieza blaznow" <wiezablaznow@gmail.com> wrote in message news:a13afb35-75da-4834-a673-cdaaf9e1c052m13g2000vbf.googlegroups.com...
> [...]

bardziej  wiec nie bede sie wypowiadal Przynajmniej do czasu az mnie
uswiadomisz.Chodz zdaje mi sie ze mnie to akurat nie dotyczylo ...

Zaczynam się domyślać, że on sugerował że jedna i ta sama osoba
pisze pod trzema nickami. Pewnie chodziło mu o to, że Kolina, ja
i Ty to ta sama osoba... Różne mają ludzie urojenia...

Od siebie mogę Tomka zapewnić tylko o jednym: nigdy nie wysłałem
posta podpisanego Kolina ani Wieża Błaznów, więc Twoje aluzje są
przynajmniej dla mnie śmieszne i kompromitujące Cię w moich oczach. Co to Twoich Tomku sledztw na temat Windows 7 moge dodac jeszcze
ze na zadnym ze swoich komputerow ktorych uzywam do niusow jeszcze
tego systemu nie zainstalowalem... Ale moze lada dzien to zrobie.
A jak sadzisz, ze wszyscy co pisza spod Windows 7 to Kolina, to
im dluzej ten system bedzie na rynku tym wiecej Ci sie bedzie roic
w oczach i Koliny mnozyc po calym usenecie. Wymysl cos ciekawszego.

Data: 2009-10-26 17:21:16
Autor: wieza blaznow
Opinia na temat pianki 7mm
On 26 Paź, 16:29, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

im dluzej ten system bedzie na rynku tym wiecej Ci sie bedzie roic
w oczach i Koliny mnozyc po calym usenecie. Wymysl cos ciekawszego.

Ok ja nie wiem co mial Siano na mysli i nie bede sie wypowiadal na
temat tych glebokich sekretow jego glowy dopuki mnie nie oswieci.Nie
wiem o co chodzi  za bardzo rowniez w Windows 7.W zasadzie nawet  nie
wiem czy warto marnowac czas i prosic o wyjasnienie.W kazdym razie dla
infor kazdego ktos mialby ochote pieprzyc smutki w stylu-wieza blaznow
5 osob w jednym informuje ze ani to straszne, ani smieszne zwyczajnie
glupie.I moze zakonczmy to-to bo zamiast skupic sie na prostej radzie
o piance 7mm mamy przekroj    tego co najgrosze...

Data: 2009-10-23 21:43:42
Autor: Tomek Sienicki
Opinia na temat pianki 7mm
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Tomku, czy mógłbyś mi rozszyfrować o co Ci chodziło w tej wypowiedzi??

Wprawdzie z Tobą nie gadam, ale niech będzie:)

Przemolku,starasz się jak możesz,  trochę intrygujesz, kombinujesz, "erystykujesz" (;0), wzbudzasz nawet czasami sympatię :) Ale człowieku pisz pod jednym nickiem, bo buractwo jest gorsze od trolowania.

--
tomek Sienicki

Data: 2009-10-26 16:22:32
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
"Tomek Sienicki" <t-sienicki@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hbt82e$3b8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jakie buractwo? Jakie trollowanie? Masz urojenia?

Obawiam się, że ubzdurałeś sobie coś bezpodstawnego
i wyciągasz na tej podstawie jakieś śmieszne wnioski...

Kto według Ciebie pisze nie pod jednym nickiem???
Bo ja zawsze piszę jako Pszemol. Masz jakieś urojenia?

Data: 2009-10-20 18:14:33
Autor:
Opinia na temat pianki 7mm
Przemek jak ktoś Ci już pisał to zdecydowanie suchy.A pro po pieprzenia pogadaj z kimś kto się przesiadł z pianki na suchego: ile razy tej pianki póżniej użył?Tym bardziej,że jesteś w USA i za chwilę zaczną się wyprzedaże.Jest też ebay...

Data: 2009-10-20 13:50:38
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
<ali066@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hbkum9$ddc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jakie się wyprzedaże zaczną? :-)) Chodzi Ci o Christmas?
Ja potrzebuję kupić przed końcem listopada bo jadę do San Diego
aby wyrównać porachunki z Pacyfikiem ;-)

Co do suchego - znam, nurkowałem w suchym parę razy w kwietniu 2007,
mam nawet plastik PADI na suchacza... Ale mnie to nie bawi... Za dużo się
trzeba pieprzyć z nadmuchiwaniem, spuszczaniem powietrza z bcd, suchacza,
gdzieś się źle odwrócisz i masz całę powietrze w nogach i jesteś głową w dół,
a jak dasz za mało powietrza to ścisk że potem jajców pod pachami szukasz :-)))
Na zimę, ma mróz, na arktykę - jasne... ale nie do 15C w Kaliforni, to przesada.

Data: 2009-10-20 20:23:11
Autor:
Opinia na temat pianki 7mm

[...]

Ja bym z tym suchym trochę powalczył,mam zdecydowanie odmienne odczucia...No ale ja nie zrobiłem kursu...Jeśli pianka to oweral+docieplacz.Ważne aby zamki były po przeciwnych stronach a w nogawkach i rękawach wklejone manszety.Może coś takiego?
http://www.leisurepro.com/Prod/CategoryID_982/Context_980/Sort_Stock/DescSort
_0/Filter_2%3d227%3a3%3d2394%2c234/BRESAV.html?Hit=1 http://www.leisurepro.com/Prod/CategoryID_982/Context_980/Sort_Stock/DescSort
_0/Filter_4%3d241%3a5%3d246%3a2%3d227%3a3%3d231/BREPV5M.html?Hit=1

Data: 2009-10-20 16:21:54
Autor: Pszemol
Opinia na temat pianki 7mm
<ali066@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hbl67f$j6f$1inews.gazeta.pl...

[...]
:-)))
Na zimę, ma mróz, na arktykę - jasne... ale nie do 15C w Kaliforni, to
przesada.

Ja bym z tym suchym trochę powalczył,mam zdecydowanie odmienne
odczucia... No ale ja nie zrobiłem kursu...

Całkiem możliwe że miałem niedopasowany...
Ale z suchym dochodzi jeszcze problem zalania i wtedy jest kaplica.

Jeśli pianka to oweral+docieplacz.Ważne aby
zamki były po przeciwnych stronach a w nogawkach i rękawach wklejone
manszety.

Co to są te wklejone manszety?

Może coś takiego?
[...]

No fajnie, ale nie mają mojego rozmiaru, ja potrzebuję 2XL bo ważę 250lb :-)
Ale rozumiem o czym piszesz.

Data: 2009-10-20 20:39:20
Autor:
[...]

To jest jeszcze pewna klasa suchych z neoprenu lub neoprenu kompresowanego, ma
to trochę zalet suchego i zalet pianki. Przy luźniejszym skafandrze zawsze
można ocieplacz dołożyć, na zimne nurkowania.

pozdrawiam rc

--

Opinia na temat pianki 7mm