Opinie nt C5 3.0 V6

Data: 2010-10-28 13:06:31
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6
Witajcie,
Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?

Szukam czegos rodzinnego z silnikiem powyzej 150KM. Silniki Diesla,
mimo, ze bardziej popularne jakos mnie nie przekonuja. Zreszta w ogole
do ropniaka nie moge.

Interesuje mnie tylko automat.

Czy modele do 2003 r juz mialy 6 biegowt automat? Jak w ogole z
trwaloscia automatow w tych autach?

--
amos

Data: 2010-10-28 22:57:31
Autor: Krzysztof 45
Opinie nt C5 3.0 V6
amos napisał(a):
Zreszta w ogole do ropniaka nie moge
To jest uleczalne.
--
Krzysiek

Data: 2010-10-28 23:22:19
Autor: Lewis
Opinie nt C5 3.0 V6
W dniu 2010-10-28 22:57, Krzysztof 45 pisze:
amos napisał(a):
Zreszta w ogole do ropniaka nie moge
To jest uleczalne.

Po co w ogóle o tym dyskutować... Jeden woli brunetki drugi blondynki. Ciężko to przyjąć do świadomości?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-10-28 23:52:05
Autor: Krzysztof 45
Opinie nt C5 3.0 V6
Lewis napisał(a):
Ciężko to przyjąć do świadomości?
Ciężko to przyjąć do świadomości, że on tym co mówi prosi o pomoc?
--
Krzysiek

Data: 2010-10-29 00:17:50
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6

Krzysztof 45 napisał(a):
Ciężko to przyjąć do świadomości, że on tym co mówi prosi o pomoc?

Obawiam sie, ze sie mylisz. Pomoc mozesz tym, ktorzy tego chca.
W tym przypadku pacjent nie chce.

Z przyjmenoscia natomiast poczytam czego na temat.

--
amos

Data: 2010-10-29 00:20:02
Autor: Lewis
Opinie nt C5 3.0 V6
W dniu 2010-10-28 23:52, Krzysztof 45 pisze:
Lewis napisał(a):
Ciężko to przyjąć do świadomości?
Ciężko to przyjąć do świadomości, że on tym co mówi prosi o pomoc?

A dlaczego nie przyczepisz się do tego, że tylko automat?

Data: 2010-10-28 23:02:28
Autor: DoQ
Opinie nt C5 3.0 V6
W dniu 2010-10-28 22:06, amos pisze:
[...]

W skrocie - jedno i drugie OK z duzym plusem (nie chce mi sie po raz n-ty udowadniac i tlumaczyc) :) Automat niezawodny, choc dosc leniwy - kto co lubi ;)

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-10-28 23:42:01
Autor: p0li
Opinie nt C5 3.0 V6
O->Dnia 2010-10-28 23:02:28 niejaki DoQ napisał:
Automat niezawodny, choc dosc leniwy - kto co lubi ;)

jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w
okolicach 180tys km

każdego

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2010-10-29 00:21:47
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6

p0li napisał(a):
O->Dnia 2010-10-28 23:02:28 niejaki DoQ napisaďż˝:
> Automat niezawodny, choc dosc leniwy -
> kto co lubi ;)

je�li piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodno�� ko�czy si� padem w
okolicach 180tys km

W ktorych rocznikach to wystepowalo?
--
amos

Data: 2010-10-29 11:01:29
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 00:21:47 -0700 (PDT), amos napisał(a):

W ktorych rocznikach to wystepowalo?

Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową)
-  tyle, że w pierwszym C5 jej nie było na pewno, mam wątpliwości co do C5
II, z pewnością była/jest montowana w C5 III. A wspomniane lata 01-03 to C5
jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 04:35:15
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6
On 29 Paź, 12:01, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

[...]

W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004.

I tutaj tez mam watpliwosci - o ile ostatnie roczniki powinny miec
poprawione typowe choroby wieku dzieciecgo, to nowsza wersja pomimo
potencjalnie lepszych skrzyn, moze owe choroby miec.

--
amos

Data: 2010-10-29 12:45:38
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 04:35:15 -0700 (PDT), amos napisał(a):

[...]

Prawie dobra koncepcja, szkoda, że zupełnie nietrafiona :-)
To nie jest tak, że Citroen skonstruował sobie zupełnie nową skrzynię,
tylko zakupił już istniejącą od innego znanego producenta.
Co więcej - Aisin-Warner ma bardzo dobrą opinię, nawet lepszą niż ZF.
Problem w tym, że wygląda na to, że skrzynie sobie nic z tej opinii nie
robią i wciąż się psują. Ale ciężko powiedzieć, czy na skutek fatalnej
obsługi, czy po prostu tak mają.
Przy czym fatalna obsługa może również oznaczać obsługę w ASO - słynne są
normy Citroena na któreś ze skrzyń ZF właśnie (nie pamiętam, czy w C5,
niestety), które nie przewidywały wymiany oleju w skrzyni.
Przy czym jeżeli weźmiesz konkretne dane skrzyni i sprawdzisz u producenta,
czyli ZF, okaże się, że producent jak najbardziej wymianę oleju przewiduje,
jak w każdej swojej skrzyni.
Faktem jest, że w serwisach automatów stoi sporo sztuk ze skrzyniami AW,
dosyć często po przebiegach około 100 kkm.

Może po prostu albo jeżeli cię stać, weź taki egzemplarz, który będzie w
dobrym stanie, niezależnie od tego czy ma skrzynię ZF czy AW i zacznij
odkładać na ewentualną naprawę, albo dołóż do nowszego modelu z MCP (jak go
znajdziesz oczywiście)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 05:01:01
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6
On 29 Paź, 13:45, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

[...]

Skrzynia MCP mnie nie przekonuje, rozumiem, ze jesli to
zautomatyzowany manual, to w ramach eksploatacji trzeba raz na pare
lat wymienic sprzeglo?

Jakie zalety przemawiaja na korzysc C5II poza moim zdaniem lepszym
wygladem?

Czy cos znaczaco usprawnili aby wart byl szczegolnego zainteresowania?

Obeserwujac to co sie sprzedaje, to raczej skonczy sie na koncowce
procukcji C5 I w dobrym stanie.
Ewentualnie moim pierwotnym planie - saabie 95. C5 jest dla niego
alternatywa ze wzgledu glownie na hydro zawieszenie, choc nie ukrywam,
ze o tych autach bardzo malo wiem.

--
amos

Data: 2010-10-29 13:12:15
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 05:01:01 -0700 (PDT), amos napisał(a):

Skrzynia MCP mnie nie przekonuje, rozumiem, ze jesli to
zautomatyzowany manual, to w ramach eksploatacji trzeba raz na pare
lat wymienic sprzeglo?

niby tak, ale to i tak o wiele taniej niż wymiana płyty sterującej w
automacie :-)

Jakie zalety przemawiaja na korzysc C5II poza moim zdaniem lepszym
wygladem?

wnętrze też miało trochę zmian, oprócz tego ma usunięte większość
istniejących i potencjalnych problemów jedynki.
Pod koniec dostał też nowe silniki, choć to tyczy się głównie
czterocylindrowych - 2.HDI 136 KM zamiast starego 110, 2.2HDI Biturbo 170
KM zamiast starego 136 KM itp
Ewentualnie moim pierwotnym planie - saabie 95.

czyli droższej odmianie Opla Vectry, ze wszystkimi jego wadami? No daj
spokój..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 12:17:07
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6
On 29 Paź, 14:12, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

czyli droższej odmianie Opla Vectry, ze wszystkimi jego wadami? No daj
spokój..

Niezupelnie. Mam na mysli tego Saaba z silnikiem...Saaba.
Tylko te wady nieco mnie powstrzymuja ;)

--
amos

Data: 2010-10-29 12:33:00
Autor: Piotr Klimek
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 12:45:38 +0100) ktos podajacy sie za Waldek Godel
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Potwierdzam. Kupilem samochod od pierwszego wlasciciela z ksiazka
serwisowa. Ani razu nie byl przez 200kkm wymieniany olej w skrzyni, a w
kazdym razie nie bylo po tym sladu w ksiazce. 2 na 3 ASO citroena w trojmiescie twierdzily, ze nie podejmuja sie wymiany
oleju i ze sie go nie wymienia. U jednego automaciarza chcieli mi zalac
olej niezgodny z norma producenta (mineralny, zamiast syntetycznego). W
koncu znalazlem rozsadny serwis, gdzie wymienilem olej za niecale 300zl.

Teraz skrzynia daje mi znac, ze powiniennem sie zainteresowac
elektrozaworami, ale jak sobie pomysle ze znowu bede musial wertowac
serwisowke do niej i weryfikowac to co mowia serwisanci to mi sie
odechciewa :(

Jest to moj pierwszy samochod z automatem, bardzo mi sie podoba ten typ
zmiany biegow, ale niestety serwisowanie tego jesli nie ma sie na prawde
zaufanego mechanika moze odebrac radosc z automatycznej zmiany biegow.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-10-29 12:09:30
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6

[...]

autopoprawka - C5 II miał skrzynię AW - sześcio- a nie pięciobiegową od
2004 roku, trzeba sprawdzać po ilości biegów właśnie.
Informacja, że wcale nie jest uważana za specjalnie trwalszą od ZF
pozostaje.
Może spróbuj poszukać modelu ze skrzynią MCP, niestety dopiero montowaną od
końcówki 2005 roku. To jest skrzynia "ręczna" z nałożoną elektroniką,
całość obsługuje się jak automat. Nie rusza tak płynnie jak automat, reszta
jest dosyć podobna. Za to trwałość sporo wyższa. Należy dopilnować
aktualizacji softu w skrzyni, bo pierwszy był nędzny, w zasadzie teraz auta
powinny mieć już to wymienione (jeżeli normalnie serwisowane).
Niestety, obawiam się, że kupno C5 II z MCP w Polsce będzie równie łatwe
jak zakup nieklepanego Golfa z oryginalnym przebiegiem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 14:02:26
Autor: p0li
Opinie nt C5 3.0 V6
O->Dnia 2010-10-29 09:21:47 niejaki amos napisał:
p0li napisał(a):
[...]

mówię o wszystkich skrzyniach zf 4hp20

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2010-10-29 03:47:56
Autor: Przemek V
Opinie nt C5 3.0 V6
On 28 Paź, 23:42, p0li <p...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> kto co lubi ;)

jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w

Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej
więcej 150 tys km przestała redukować przy przyspieszaniu. W F10 teraz
mam cud miód ośmiobiegowy ZF automat, który może jest niezły w
porównaniu do jakiejś 3 biegowej skrzyni z lat 70tych ale pech chce,
że mam porównanie do 7biegowej skrzyni Mercedesa z poprzedniego modelu
E-klasy i różnica w płynności przełączania i dopasowywania zmian do
tego czego oczekuje kierowca jest porażająca na korzyść Mesia. Dziwię
się, że nie piszą o tym w testach ale w trybie sportowym ten ośmiobieg
szarpie strasznie przy zmianach a przy zatrzymywaniu czuć przez całe
nadwozie lekkie wibracje jak pracują i mielą bebechy skrzyni. W W211
to nie występuje. W przyszłym tygodniu auto idzie do ASO na próby
leczenia (nowy soft...bo inaczej już się nie naprawia dzisiaj
samochodów).

Data: 2010-10-29 04:38:33
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6
On 29 Paź, 12:47, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:
[...]

Z ciekawosci: jakie automaty montuje Mercedes?
AW?

--
amos

Data: 2010-10-29 12:05:05
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 03:47:56 -0700 (PDT), Przemek V napisał(a):

[...]

Ty nie marudź, bo i tak masz lepiej, automaty mocowane wzdłużnie mają
więcej miejsca, żeby być solidniejsze (i przeważnie są).
Teraz się wczuj w tych co się muszą męczyć z tymi mocowanymi poprzecznie...
Taka AL4 ma maksymalny dopuszczalny moment obrotowy 210 Nm, 4HP20 ma już
szalone 330 Nm, co jeszcze na dwulitrowe silniki i benzynową V6 wystarcza,
ale zapas jest nieduży.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 08:56:58
Autor: DoQ
Opinie nt C5 3.0 V6
W dniu 2010-10-28 23:42, p0li pisze:
jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w
okolicach 180tys km
każdego

Bez przesady znam wiele takich z przebiegiem grubo ponad 200kkm gdzie wszystko dziala OK.

Data: 2010-10-29 14:01:38
Autor: p0li
Opinie nt C5 3.0 V6
O->Dnia 2010-10-29 08:56:58 niejaki DoQ napisał:
[...]

ale to jest chwilowy stan
moja padła przy 242kkm
rozmawiałem z automaciarzem który naprawiał takich ponad setkę
mają usterkę fabryczną i kończą się w okolicach 180kkm - a lżej
eksploatowane mogą dojeździć do 250kkm a potem naprawa
po taniości ~3kzł
porządna ~5kzł

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2010-10-29 23:07:52
Autor: DoQ
Opinie nt C5 3.0 V6
W dniu 2010-10-29 14:01, p0li pisze:

mają usterkę fabryczną i kończą się w okolicach 180kkm - a lżej
eksploatowane mogą dojeździć do 250kkm
a potem naprawa
po taniości ~3kzł
porządna ~5kzł

OK, a czym sie objawia ta usterka? Technicznie rzecz opisujac?

Data: 2010-10-30 00:45:06
Autor: p0li
Opinie nt C5 3.0 V6
O->Dnia 2010-10-29 23:07:52 niejaki DoQ napisał:
[...]

nie chcę ci ściemniać bo dokładnie nie pamiętam ale rozsypywało się jakieś sprzęgiełko z prasowanego kartonu w konwertorze
jak szybko wyłączysz silnik i dasz do naprawy - to do wymiany konwertor jak przejedziesz jakiś 50km (jak ja) to do wymiany dochodzi pompa oleju bo
się zapycha syfem z tego rozpadniętego sprzęgiełka

Data: 2010-10-29 08:28:37
Autor: Piotr Klimek
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia (Thu, 28 Oct 2010 13:06:31 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za amos
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witajcie,
Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?

Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.

Szukam czegos rodzinnego z silnikiem powyzej 150KM. Silniki Diesla,
mimo, ze bardziej popularne jakos mnie nie przekonuja. Zreszta w ogole
do ropniaka nie moge.

Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym
jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno
nie jest zbyt udany wynalazek.

Interesuje mnie tylko automat.

To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia
AL4 nie ma zbyt dobrych opinii. Z punktu widzenia uzytkownika brakuje
wiekszej ilosci biegow i szybszego dzialania. Od strony serwisu to po
pierwsze malo kto sie na tym zna, a po drugie podobno sa bardziej awaryjne
niz ZF, czy 6 biegowe. Moja ma przejechane okolo 250kkm i przymierzam sie
do serwisu elektrozaworow.

Czy modele do 2003 r juz mialy 6 biegowt automat? Jak w ogole z
trwaloscia automatow w tych autach?

Poczytaj na forum klubu cytynki. http://www.klub.citroen.triger.com.pl/

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-10-29 04:32:18
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6
On 29 Paź, 10:28, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym
jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno
nie jest zbyt udany wynalazek.

No i chyba filtr czasteczek stalych, ktory mnie mocno zniecheca.

Poczytaj na forum klubu cytynki.http://www.klub.citroen.triger.com.pl/

Dzieki, tego szukalem.

amos

Data: 2010-10-29 12:21:15
Autor: Piotr Klimek
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 04:32:18 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za amos
[...]

Mozliwe, ze kazdy 2.2 ma to ustrojstwo, moj 2.0 fabrycznie go nie mial.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-10-29 10:57:45
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 08:28:37 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

Witajcie,
Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?

Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.

to masz zupełnie inne auto - ani ten silnik, ani ta skrzynia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 12:22:06
Autor: Piotr Klimek
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 10:57:45 +0100) ktos podajacy sie za Waldek Godel
[...]

No tak, ale rozmyslalem nad 3.0 i badalem temat automatow (nawet tutaj) wiec napisalem
co wiedzialem :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-10-29 13:40:39
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 12:22:06 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

No tak, ale rozmyslalem nad 3.0 i badalem temat automatow (nawet tutaj) wiec napisalem
co wiedzialem :)

tylko, że to nie bardzo ma odniesienie - np. AL4 w ogóle nie powinno być
montowane z HDI 110 KM bo jego moment obrotowy sporo przekracza
dopuszczalne obciążenie skrzyni. 4HP20 ma dopuszczalny moment obrotowy o
połowę większy niż AL4, co teoretycznie powinno skutkować znacznie wyższą
żywotnością

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 11:07:14
Autor: Mac
Opinie nt C5 3.0 V6

Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.

Ile biegów ma AL4 w C5? W C4 z TU5JP miala cztery.

To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia
AL4 nie ma zbyt dobrych opinii. Z punktu widzenia uzytkownika brakuje
wiekszej ilosci biegow i szybszego dzialania.

A to potwierdzam.

--
Mac

Data: 2010-10-29 12:23:44
Autor: Piotr Klimek
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 11:07:14 +0200) ktos podajacy sie za Mac
wyklawiaturowal co nastepuje:

Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.

Ile biegów ma AL4 w C5? W C4 z TU5JP miala cztery.

4. Szczegolnie upierdliwe jest to podczas jazdy miejskiej bo w okolicach
50km/h przerzuca wciaz pomiedzy 2 i 3 biegiem. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-10-29 15:50:35
Autor: Marcin Luty
Opinie nt C5 3.0 V6
Witajcie,
Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?

Tylko jesli wydech rokuje, ze kilka lat pojzezdzi.
Oryginal kosztuje 5 kpln, brak zamiennikow - dotyczy to tylko V6.

--
ml

Data: 2010-10-29 15:40:24
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 15:50:35 +0200, Marcin Luty napisał(a):

Tylko jesli wydech rokuje, ze kilka lat pojzezdzi.
Oryginal kosztuje 5 kpln, brak zamiennikow - dotyczy to tylko V6.

To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale de
facto jest tylko jeden, tylny i robi go m.in. Walker (jakieś 250 zł na
alledrogo)
Obydwa katalizatory są do dostania bez problemu na ebayu po około 700 zł
sztuka, zostaje coś co jest na pierwszy rzut oka środkowym tłumikiem, ale
naprawdę jest tylko pogrubieniem łączenia dwóch rur w jedną.
Nawet service.citroen.com nazywa to tylko rurą. Kazdy dobry tłumikarz
powinien to dorobić za nie tak duże pieniądze. Fakt, wymieniając całość
wyjdzie około 2k, tyle, ze 1500 z tego to katalizatory. Reszta powinna się
zmieścić w 500-600 zł
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 12:40:50
Autor: amos
Opinie nt C5 3.0 V6
On 29 Paź, 16:40, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
[...]
Dzieki za garsc calkiem konkretnych informacji.

Mozesz cos napisac o zawieszeniu i amortyzatorach? Domyslam sie, ze sa
tam zamontowane jakies specalne. Jak z kosztem serwisu tychze.

No i kolejna dla mnie wazna sprawa - czy choc wersja exclusive ma
przyzwoite naglosnienie?

amos

Data: 2010-10-29 20:52:35
Autor: Waldek Godel
Opinie nt C5 3.0 V6
Dnia Fri, 29 Oct 2010 12:40:50 -0700 (PDT), amos napisał(a):

Mozesz cos napisac o zawieszeniu i amortyzatorach? Domyslam sie, ze sa
tam zamontowane jakies specalne. Jak z kosztem serwisu tychze.

Zawieszenie jest hydrauliczne którejś tam generacji - pompa elektryczna,
płyn syntetyczny, auto w trybie sport się utwardza i powyżej 120 (wartość z
pamięci) obniża przód o ileś tam mm.
Oprócz tego w zasadzie jest to klasyczne citroenowskie zawieszenie, takie
same jak od 50 lat. Amortyzatory się nie zużywają, bo to kalibrowane otwory
w metalowych krążkach. Kule z azotem są już dosyć tanie, nawet w ASO.
Siłowniki mylone przez większość z amortyzatorami póki co się jakoś
strasznie nie psują, a później pewnie będą zestawy naprawcze jak do
starszych modeli. Zestaw naprawczy to komplet uszczelek tłoczyska, bo na
żużyciu oringów polega uszkodzenie siłownika.
Przód to klasyczny mcpherson, tył klasyczna (dla francuzów) belka.
Mechanicy klną na V6 bo pod maską ciasno (jak w każdym V6)

No i kolejna dla mnie wazna sprawa - czy choc wersja exclusive ma
przyzwoite naglosnienie?

Zdefiniuj przyzwoite..
Szaleństwo to jakieś nie jest. W C5 I będziesz mieć jedno ze standardowych
radii RD3, w C5 II powinno byc (chyba) RD4, które już umie w MP3.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-29 23:17:56
Autor: DoQ
Opinie nt C5 3.0 V6
W dniu 2010-10-29 16:40, Waldek Godel pisze:

To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale de
facto jest tylko jeden, tylny i robi go m.in. Walker (jakieś 250 zł na
alledrogo)

Ja mam oryginalny wydech w takiej V6 (97r!), katalizator sprawny, tlumik srodkowy sprawny (wszystko ciezkie,nic nie brzeczy), brak korozji - ogolnie wyglada jakby mial conajwyzej rok. Nie wiem z czego oni to robia, bo w takich TU w 206 rdzewieja na potege po raptem kilku latach...

Data: 2010-10-29 18:57:21
Autor: Arek M
Opinie nt C5 3.0 V6

[...]

Oby to nie byla ta sama skrzynia, ktorą pakowali do dwulitrowych benzyniaków C5 z 2007 roku :)

Jezdziłem wieloma samochodami z automatyczną skrzynia biegów, ale takiego "crap'u" jak we wspomnianym aucie nie doswiadczylem w zadnym innym!

Psulo sie to na potęgę, do tego pracowało tragicznie (opoznienia, makabryczne spalanie jak połączenie z tym silnikiem). Jak ruszałem z podporządkowanej, to musiałem "doliczać" czas, w jakim ta skrzynia zbierze sie do pracy :)

Zdanie na temat francuskiej motoryzacji mam jakies tam - i gdyby nie wspomniane C5 i Lagunowych historii z mojego otoczenia byłoby całkiem pozytywne :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Opinie nt C5 3.0 V6