Opinie o Dacii Logan MCV

Data: 2009-11-23 12:46:11
Autor: Kierowca
Opinie o Dacii Logan MCV
Witam.

Przyszła pora na wymianę samochodu z prozaicznego względu...
Powiększyła się rodzina i małe auto miejskie przestało być funkcjonalne i zamiast ułatwiać życie, troszkę go w pewnych momentach utrudnia... Półroczne poszukiwania czegoś z drugiej ręki spełzły na niczym, zwiększając tylko moja irytację oferowanym chłamem i jeżdżącymi trumnami...

W związku z tym rozglądam się za czymś nowym...
Wymagań wielkich nie mam, poza tym, że ma to być kombi. Klimy, pełna elektryka, super-radio nie są mi potrzebne, gdyż do tej pory całkiem spokojnie bez tego się obywałem. Do setki też nie muszę mieć 3 sekund :P

W finansowym zasięgu (przy wsparciu ratalnym) jest tylko 5-osobowa Dacia MCV z silnikiem 1.4 75KM lub 1.6 87KM w wersji raczej podstawowej.
Czy mogliby się wypowiedzieć użytkownicy tych samochodów? Jakie sprawiają problemy? Jakie są najczęstsze usterki?
Jakie ogólne wrażenia z użytkowania?
Auto będzie użytkowane zupełnie zwyczajnie, codzienne dojazdy do pracy, raz w miesiącu trasa ~150km, wakacje krajowe, czasem Słowacja.

Zdaję sobie sprawę z klasy auta, ale ja potrzebuję coś praktycznego do przemieszczania się rodzinnie, bez szpanu i bajerów :) Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam!
W.

Data: 2009-11-23 12:52:28
Autor: Pan Piskorz
Opinie o Dacii Logan MCV
Zdaję sobie sprawę z klasy auta, ale ja potrzebuję coś praktycznego do przemieszczania się rodzinnie, bez szpanu i bajerów :)

nie popadaj w smutek,
pomyśl, że kupujesz Nissana Aprio
http://www.nissanaprio.com.mx/

P.

Data: 2009-11-23 13:00:08
Autor: Jan Strybyszewski
Opinie o Dacii Logan MCV
Pan Piskorz pisze:
[...]

Albo Nissana Platina :) alias Thalia nie powinno byc duzo drozsze

Data: 2009-11-23 13:07:13
Autor: Pan Piskorz
Opinie o Dacii Logan MCV
Albo Nissana Platina :) alias Thalia nie powinno byc duzo drozsze

to pokaż mi clio/thalię/patinę kombi dostępną w PL
P.

Data: 2009-11-23 13:08:06
Autor: Jan Strybyszewski
Opinie o Dacii Logan MCV
Pan Piskorz pisze:
Albo Nissana Platina :) alias Thalia nie powinno byc duzo drozsze

to pokaż mi clio/thalię/patinę kombi dostępną w PL

Chcial kombi z powodow rodzinnych a nie z "dogmatu". Ale z takich kombi to ja bym szybkal jakies Astry jako kombi fajne samochody dosyc

Data: 2009-11-23 13:09:37
Autor: Grejon

http://www.renault.pl/samochody-nowe/samochody-osobowe/clio-grandtour-ph2/

Data: 2009-11-23 13:16:39
Autor: Pan Piskorz
Opinie o Dacii Logan MCV
http://www.renault.pl/samochody-nowe/samochody-osobowe/clio-grandtour-ph2/

zapomniałem, że coś takiego jest  :-)
w głowie miałem jedynie tureckie clio znaczy thalię,

a dla wątkotwórcy:
fabka jest fajna, 4 lata taką kombi popylałem
P.

Data: 2009-11-23 13:21:38
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Kierowca" <mattihau@op.pl> napisał w wiadomości news:2a66.0000001d.4b0a7603newsgate.onet.pl...

Powiększyła się rodzina
Klimy, ... nie są mi potrzebne, gdyż do tej pory całkiem spokojnie bez tego się
obywałem.

to ze ty sie obywales, nie znaczy ze twoje dziecie sie bedzie obywac, ty sobie mogles okna w otworzyc i huragan na tylnej kanapie zrobic, ale jadac z dzieckiem przeciagu juz nie zrobisz, a bez klimy z zamknietymi szybami bedziesz mial niezla saune, punkt widzenia zmienia sie w zaleznosci od punktu siedzenia, a w tym wypadku dziecko w samochodzie zmienia troche poglad na posiadanie sprawnej klimy

Data: 2009-11-23 13:44:44
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
szerszen pisze:
(...)
[...]

Wiesz, mogę stwierdzić, że demonizujesz. Mnóstwo dzieci obywa się bez
klimy i jej brak nie jest i nie był czymś strasznym. Klima to wygoda,
ale może być przyczyną wielu problemów.

Data: 2009-11-23 14:05:38
Autor: SET
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w
wiadomości news:hee03q$41b$1inews.gazeta.pl...
szerszen pisze:
(...)
> [...]

Wiesz, mogę stwierdzić, że demonizujesz. Mnóstwo dzieci obywa się bez
klimy i jej brak nie jest i nie był czymś strasznym. Klima to wygoda,

Popieram. Klimy nie mam, dziecko mam a niedługo 2 i daję radę. Po prostu
uchylam okna po jednej stronie i gitara. Wiadomo, że super komfortowo w
upały nie jest ale można wytrzymać. Co nie zmiena faktu, że kupując
nowy/nowszy samochód raczej będę szukał z klimą :)

Data: 2009-11-23 14:38:52
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
SET pisze:
(...)
Popieram. Klimy nie mam, dziecko mam a niedługo 2 i daję radę. Po prostu
uchylam okna po jednej stronie i gitara. Wiadomo, że super komfortowo w
upały nie jest ale można wytrzymać.

Osobiście wychowałem dwóch synów (w zasadzie bez klimy - kiedyś to
była rzadkość, nie tylko w Polsce) i jakoś nikomu korona z głowy nie
spadła.

Co nie zmiena faktu, że kupując
nowy/nowszy samochód raczej będę szukał z klimą :)

Tak jak napisałem - to wygoda i jeżeli może być, to bardzo miło
się z tego korzysta - w sumie jak z każdego użytecznego udogodnienia :)

Data: 2009-11-23 14:19:41
Autor: Piotr Czyż
Opinie o Dacii Logan MCV
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Osobiście wychowałem dwóch synów (w zasadzie bez klimy - kiedyś to była
rzadkość, nie tylko w Polsce) i jakoś nikomu korona z głowy nie spadła.

Kiedyś ludzie do Bułgarii/Turcji jechali maluchem z przyczepką. Co nie oznacza, że samochód tej wielkości warto doradzać jako rodzinny....

O współczesnej klimie pamięta się raz do roku robiąc przegląd, dezynfekując i wymieniając filtr kabinowy.

--
Piotr Czyż

Data: 2009-11-23 15:42:29
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Piotr Czyż pisze:
(...)
Kiedyś ludzie do Bułgarii/Turcji jechali maluchem z przyczepką. Co nie oznacza, że samochód tej wielkości warto doradzać jako rodzinny....

Ja wiem, że sprawę najlepiej sprowadzić do absurdu - wtedy prosto
się argumentuje - nie jest ważne, że bez sensu, ale prosto.

O współczesnej klimie pamięta się raz do roku robiąc przegląd, dezynfekując i wymieniając filtr kabinowy.

Różnie to bywa i zazwyczaj trzeba za to dopłacić.

Data: 2009-11-23 16:10:26
Autor: Piotr Czyż
Opinie o Dacii Logan MCV
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

[...]

Nie zauważyleś ironii?
A poważnie. Kupując samochód (zwłaszcza nowy) warto popatrzyć lub jeśli nie ma to kupić z tą klimą. Komfort jazdy zwłaszcza z dziećmi jest duży. No nie musisz martwić się o to czy jest za ciepło czy już za zimno.
Też jeździłem jako dziecię z rodzicami w dalsze wojaże po europie, wtedy kiedy klimatyzacja była tylko w "amerykańskich filmach".
Ale pamiętam też wycieczki, gdzie trasę planować trzeba było w zależności od tego jak jest gorąco. Uchylenie okna fajnie działa, ale już niekoniecznie w mieście gdzie więcej stoisz niż jedziesz, nie mówiąc o tym, że dziecko bardzo łatwo jest zawiać.
O współczesnej klimie pamięta się raz do roku robiąc przegląd,
dezynfekując i wymieniając filtr kabinowy.

Różnie to bywa i zazwyczaj trzeba za to dopłacić.

Co oznacza różnie? Jeśli mówisz o automatycznej to fakt, czasem trzeba. Ale różnica jest właśnie taka, że o temperaturze się zapomina po pierwszym jej ustawienia.
A za dezynfekcję i czyszczenie też trzeba dopłacić, tak jak za wymianę oleju, filtrów, klocków hamulcowych...

A wracając do sprowadzenia do absurdu.
Zakładanie, że skoro kiedyś jeździliśmy samochodem bez klimatyzacji i jakoś dzieciaki wyrosły, a to oznacza że nie jest ona potrzebna jest tak samo prawdziwe jak to, że kiedyś nie było w ogóle samochodów, a jednak ludzie sobie radzili.

Po prostu jest to użyteczne i kupując samochód warto o tym pomyśleć.

--
Piotr Czyż

Data: 2009-11-23 17:26:02
Autor: radar
Opinie o Dacii Logan MCV
Piotr Czyż pisze:
Po prostu jest to użyteczne i kupując samochód warto o tym pomyśleć.

I dodatkowo auto bez klimy teraz baaardzo trudno sprzedać!

--
radar

Data: 2009-11-23 17:49:28
Autor: Artur Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Piotr Czyż pisze:
(...)
Nie zauważyleś ironii?

To Ci średnio wyszła.

A poważnie. Kupując samochód (zwłaszcza nowy) warto popatrzyć lub jeśli nie ma to kupić z tą klimą. Komfort jazdy zwłaszcza z dziećmi jest duży.

Nigdzie temu nie przeczyłem.

No nie musisz martwić się o to czy jest za ciepło czy już za zimno.

A tu już zaprzeczę.

[...]

Nadal tak trzeba planować, niezależnie od klimatyzacji.

Uchylenie okna fajnie działa, ale już niekoniecznie w mieście gdzie więcej stoisz niż jedziesz, nie mówiąc o tym, że dziecko bardzo łatwo jest zawiać.

Skoro się dzieckiem podpierasz - nigdzie nie pisałem o uchylaniu okna,
a szok termiczny w przypadku dużych różnic temperatur bywa niestety
bardzo nieprzyjemny i można dziecko bardzo łatwo przeziębić.

Co oznacza różnie? Jeśli mówisz o automatycznej to fakt, czasem trzeba.

A o jakiej klasie samochód mówimy? Topic widziałeś?

Ale różnica jest właśnie taka, że o temperaturze się zapomina po pierwszym jej ustawienia.

Tak, tak, szczególnie przy klimatyzacji ręcznej

A za dezynfekcję i czyszczenie też trzeba dopłacić, tak jak za wymianę oleju, filtrów, klocków hamulcowych...

No właśnie - dodatkowe koszty.

[...]

Widzisz, znów to robisz.

Po prostu jest to użyteczne i kupując samochód warto o tym pomyśleć.

A co ja napisałem na samym początku? Łaskawie pominąłeś to co napisałem:
<cite>
Tak jak napisałem - to wygoda i jeżeli może być, to bardzo miło
się z tego korzysta - w sumie jak z każdego użytecznego udogodnienia
</cite>

Tak to jest, jak się nie czyta do końca, albo tendencyjnie traktuje
całość, ponieważ fragment wypowiedzi nie pasuje.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-23 15:29:35
Autor: Heraklit
Opinie o Dacii Logan MCV
Był 23 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 14:38 *Artur 'futrzak'
Maśląg* w pocie czoła naskrobał(a):

[...]

nie porównuj codzienności sprzed 30 lat z dniem dzisiejszym.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-11-23 15:27:29

Data: 2009-11-23 15:38:07
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Heraklit pisze:
(...)
nie porównuj codzienności sprzed 30 lat z dniem dzisiejszym.

Nie piszę o tym co było aż 30 lat temu, tylko np. 10-15.
Sprawdź sobie, jaki procent samochodów z drugiej połowy lat
90 ma klimatyzację - nawet wśród tych sprowadzanych.

Data: 2009-11-23 15:56:51
Autor: Heraklit
Opinie o Dacii Logan MCV
Był 23 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 15:38 *Artur 'futrzak'
Maśląg* w pocie czoła naskrobał(a):

Nie piszę o tym co było aż 30 lat temu, tylko np. 10-15.
Sprawdź sobie, jaki procent samochodów z drugiej połowy lat
90 ma klimatyzację - nawet wśród tych sprowadzanych.

nie dyskutujemy o używanych autach, tylko o zakupie nowego bez klimy.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-11-23 15:52:49

Data: 2009-11-23 16:09:58
Autor: kamil
Opinie o Dacii Logan MCV

"Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:hee39a$glt$1inews.gazeta.pl...
SET pisze:
(...)
[...]

Papieru toaletowego i pieluch jednorazowych tez nie bylo, ale nie planuje wozic zapasu gazet i stery obesranych pieluch do prania na wakacjach. A w sumie korona tez mi z glowy nie spadnie. ;)

 Sam kolejne auto mam z klimatyzacja i nie widze sensu meczyc sie latem w upale (stojac w korku mozesz sobie nawet maske podnosic i chlodniej sie nie zrobi) i jezdzic ze scierka zeby wilgoc zima z szyb scierac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-23 18:08:34
Autor: Artur Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
kamil pisze:
(...)
Papieru toaletowego i pieluch jednorazowych tez nie bylo, ale nie planuje wozic zapasu gazet i stery obesranych pieluch do prania na wakacjach. A w sumie korona tez mi z glowy nie spadnie. ;)

To miała, byś ironia, albo coś śmiesznego? Słabo wyszło.

Sam kolejne auto mam z klimatyzacja i nie widze sensu meczyc sie latem w upale (stojac w korku mozesz sobie nawet maske podnosic i chlodniej sie nie zrobi) i jezdzic ze scierka zeby wilgoc zima z szyb scierac.

Kolejny, który oczywiście nie doczytał reszty:
<cite>

Data: 2009-11-23 14:10:55
Autor: Heraklit
Opinie o Dacii Logan MCV
Był 23 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 13:44 *Artur 'futrzak'
Maśląg* w pocie czoła naskrobał(a):

Wiesz, mogę stwierdzić, że demonizujesz. Mnóstwo dzieci obywa się bez
klimy i jej brak nie jest i nie był czymś strasznym.
być może na krótkich odcinkach. Jedź na wakacje latem, gdy słońce praży.

Klima to wygoda ale może być przyczyną wielu problemów.
stosowana z rozsądkiem tylko "zbawieniem".
 --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-11-23 14:07:54

Data: 2009-11-23 14:33:38
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Heraklit pisze:
[...]

Zdefiniuj krótki odcinek.

Jedź na wakacje latem, gdy słońce praży.

Cóż, pewnie to będą dziesiątki tysięcy kilometrów z dziećmi - z czasem
urosły.

Klima to wygoda ale może być przyczyną wielu problemów.
stosowana z rozsądkiem tylko "zbawieniem".

Niestety nie tylko.

Data: 2009-11-23 15:25:24
Autor: Heraklit
Opinie o Dacii Logan MCV
Był 23 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 14:33 *Artur 'futrzak'
Maśląg* w pocie czoła naskrobał(a):

Zdefiniuj krótki odcinek.
miasto, do 60 tyś. mieszkańców.

Jedź na wakacje latem, gdy słońce praży.
Cóż, pewnie to będą dziesiątki tysięcy kilometrów z dziećmi - z czasem
urosły.
dużo mniej czasu mi zabrało na dostrzeżeniu różnicy między jazdą z
klimą, a autem nie wyposażonym w to urządzenie.

Klima to wygoda ale może być przyczyną wielu problemów.
stosowana z rozsądkiem tylko "zbawieniem".
Niestety nie tylko.
a konkretnie?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-11-23 15:21:04

Data: 2009-11-23 15:52:57
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Heraklit pisze:
(...)
miasto, do 60 tyś. mieszkańców.

Aha, miasto to jest krótki odcinek ;)

dużo mniej czasu mi zabrało na dostrzeżeniu różnicy między jazdą z
klimą, a autem nie wyposażonym w to urządzenie.

LOL - a gdzieś napisałem, że różnicy nie ma?

a konkretnie?

Kilka rzeczy można by wymienić - koszty zakupu, eksploatacji,
możliwości przeziębień/braku odporności (to jest skutek
wychowywania dzieci pod kloszem), problemy z uczuleniowcami.
Ja wiem, że na każdą z tych rzeczy można znaleźć teoretycznie
rozwiązanie, ale nieprawdą jest, ze klimatyzacja może być
tylko "zbawieniem" w przypadku rozsądnego użycia. Sprawa
jest prosta - ludzie mają różne definicje rozsądku, więc
zaczyna być to mocno subiektywne, co kto ma myśli tak
twierdząc.

Data: 2009-11-23 16:04:25
Autor: Heraklit
Opinie o Dacii Logan MCV
Był 23 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 15:52 *Artur 'futrzak'
Maśląg* w pocie czoła naskrobał(a):

dużo mniej czasu mi zabrało na dostrzeżeniu różnicy między jazdą z
klimą, a autem nie wyposażonym w to urządzenie.

LOL - a gdzieś napisałem, że różnicy nie ma?

ma odpowiedź sarkazmem była...

[...]

eee, "rozsądnie" znaczy, że po prostu można ją wyłączyć/włączyć. Spróbuj
to zrobić w samochodzie bez klimy (ostatnie zdanie to ironia:).

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-11-23 15:57:42

Data: 2009-11-25 12:02:02
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Heraklit pisze:
(...)
ma odpowiedź sarkazmem była...
> to zrobić w samochodzie bez klimy (ostatnie zdanie to ironia:).

To pozostań sobie z tym sarkazmem i ironią, skoro nie masz nic
merytorycznego do dodania.

Data: 2009-11-23 16:10:20
Autor: Pan Piskorz
Opinie o Dacii Logan MCV
Kilka rzeczy można by wymienić - koszty zakupu, eksploatacji,
możliwości przeziębień/braku odporności

Klimatyzacja samochodowa umożliwia ustawienie temperatury oraz kierunku i intensywności nawiewu,
Twoje obawy są nieuzasadnione.

Za to bez klimy latem możecie wszyscy umrzeć ze smrodu,
no chyba, że już jesteście odporni.
P.

Data: 2009-11-23 17:24:37
Autor: Adampio
Opinie o Dacii Logan MCV
Pan Piskorz pisze:
Za to bez klimy latem możecie wszyscy umrzeć ze smrodu,

To Kulega taki mimozowaty jest czy zastepuje mycie klimatyzoaniem(sie)???
Mam dwie osobowki, w tym jedna z klima a druga bez, i realne korzysci widze w zimno-wilgotnych okresach.

Data: 2009-11-23 17:32:24
Autor: Pan Piskorz
Opinie o Dacii Logan MCV
 klima a druga bez, i realne korzysci
widze w zimno-wilgotnych okresach.

spróbuj się wybrać bez klimy latem na Bałkany na wycieczkę objazdową
P.

Data: 2009-11-23 17:50:16
Autor: Adampio
Opinie o Dacii Logan MCV
Pan Piskorz pisze:
spróbuj się wybrać bez klimy latem na Bałkany na wycieczkę objazdową
MSZ na poludnie to sie jezdzi jesienia. Nie ma juz stonki turystycznej, za to jest normalna temperatura (i to nie tylko w aucie z klima)  i dojrzale owoce ;P

Data: 2009-11-23 18:10:55
Autor: Artur Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Adampio pisze:
Pan Piskorz pisze:
[...]

To prawda :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-24 09:30:11
Autor: Pan Piskorz
Opinie o Dacii Logan MCV
MSZ na poludnie to sie jezdzi jesienia. Nie ma juz stonki turystycznej,

tam, gdzie ja jeżdżę nie ma żadnej stonki
P.

Data: 2009-11-23 15:57:39
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

[...]

nie no pewnie, mnostwo dzieci obywa sie rowniez bez lekow, biezacej wody, kibla czy nawet domu tylko czego to dowodzi?
ja sie wychowalem bez fotelika czy nawet zapinania pasow, ale osobiście nie wyobrazam sobie wozenia syna bez fotelika

przeciez nie pisze ze wozenie dzieci bez klimy jest niemozliwe, ale akurat znakomicie poprafia komfort przewozenia dziecka w duze upaly, szczegolnie jak samochod stal na sloncu i w srodku jest sauna

Data: 2009-11-23 17:27:49
Autor: Adampio
Opinie o Dacii Logan MCV
szerszen pisze:
ja sie wychowalem bez fotelika czy nawet zapinania pasow, ale osobiście nie wyobrazam sobie wozenia syna bez fotelika

Ale to chyba Kolegi problem. Na stany lękowe dobra jest psychoterapia ale i jakies pigulki też by sie znalazly

Data: 2009-11-24 09:38:55
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomości news:heed63$n9o$2inews.gazeta.pl...

Ale to chyba Kolegi problem. Na stany lękowe dobra jest psychoterapia ale i jakies pigulki też by sie znalazly

psik kocie

Data: 2009-11-23 18:09:53
Autor: Artur Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
szerszen pisze:
(...)
nie no pewnie, mnostwo dzieci obywa sie rowniez bez lekow, biezacej wody, kibla czy nawet domu tylko czego to dowodzi?

Ano tego, że racjonalne uzasadnianie średnio Ci idzie.
(...)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-24 09:38:43
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:heefl4$201$3inews.gazeta.pl...

Ano tego, że racjonalne uzasadnianie średnio Ci idzie.

za to twoje uzasadnienie, ze drzewiej tak bywalo jest racjonalne ;)
oj panie arturze, popatrz w lustro czasem

Data: 2009-11-24 10:09:14
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
szerszen pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:

Ano tego, że racjonalne uzasadnianie średnio Ci idzie.

za to twoje uzasadnienie, ze drzewiej tak bywalo jest racjonalne ;)

To stwierdzenie faktu, natomiast nigdzie nie napisałem, że klimatyzacja
nie jest przydatna, ba wręcz napisałem, ze to bardzo miły i użyteczny
dodatek.

oj panie arturze, popatrz w lustro czasem

Patrzę, nawet dość często i raczej nikomu nie będę "wciskał", że
bez klimy nie da się użytkować samochodu. Z tego co tutaj ostatnimi
czasy czytuję wynika, że jak ktoś się dorobi dziecka, to powinien
kupić 1000 konny, klimatyzowany wielostrefowo autobus, by dziecku
było wygodnie i dało się zapakować pół domu na dwudniową wycieczkę.

Data: 2009-11-24 14:37:11
Autor: WIHEDCNF
Opinie o Dacii Logan MCV

[...]

no...i każdy ojciec, który kocha swoje dziecko, jeśli ma trochę kasy kupi wygodne klimatyzowane auto, coby i jemu i dziecku podróżowało się wygodniej i bezpieczniej... ci bez kasy będą im zazdrościli twierdząc, że bez klimatyzacji również jest fajnie.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-24 14:47:32
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
WIHEDCNF pisze:
(...)
no...i każdy ojciec, który kocha swoje dziecko, jeśli ma trochę kasy kupi wygodne klimatyzowane auto, coby i jemu i dziecku podróżowało się wygodniej i bezpieczniej...

No cóż, każdy wybiera co mu pasuje i leży w zakresie jego możliwości
finansowych (choć z tym bywa rożnie).

ci bez kasy będą im zazdrościli twierdząc, że bez klimatyzacji również
> jest fajnie.

Przyznam się szczerze, że podobne stwierdzenia padają zazwyczaj z ust
ludzi, którzy nie mają wystarczającego szacunku do innych i zakładają,
że jak mają w swoim mniemaniu coś lepszego, to ci którzy tego nie
posiadają muszą im tego zadrościć.

Data: 2009-11-24 14:44:23
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:heg7rk$8rm$1inews.gazeta.pl...

Patrzę, nawet dość często i raczej nikomu nie będę "wciskał", że
bez klimy nie da się użytkować samochodu.

a czy ja cos takiego napisalem?
stwierdzilem tylko ze punkt widzenie zmienia sie w zaleznosci od punktu siedzenia, i to ze dorosli obywali sie bez klimy w 40 stopniowym upale, nie znaczy ze beda sie mogli nadal bez niej obywac, majac na pokladzie 3 tygodniowego niemowlaka

Data: 2009-11-24 14:58:24
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
szerszen pisze:
(...)
a czy ja cos takiego napisalem?

Na to wygląda, co potwierdzasz poniższym zdaniem.

[...]

Ano właśnie. Twój punkt wiedzenia zmienił się zasadniczo, a mój nie.
Nadal będę twierdził, ze klimatyzacja to miły i użyteczny dodatek
i jak jest to bardzo dobrze, jednak brak takowej nie dyskwalifikuje
samochodu z eksploatacji z małymi dziećmi na pokładzie. Dodam do
tego, że przy takim upale raczej się nie podróżuje z 3 tygodniowymi
niemowlętami - proszę nie wymyślaj urlopu na Bałkanach w sezonie
z taki maluchem.

Data: 2009-11-25 09:46:38
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:hegopp$ckj$1inews.gazeta.pl...

i jak jest to bardzo dobrze, jednak brak takowej nie dyskwalifikuje
samochodu z eksploatacji z małymi dziećmi na pokładzie. Dodam do

moze zacytujesz moja wypowiedz, w ktorej pada takie twierdzenie?

tego, że przy takim upale raczej się nie podróżuje z 3 tygodniowymi
niemowlętami

nie no prosze :)
bo jak jest upal to z dzieckiem z domu to jedynie do parku na piechote chodzisz

rozumiem ze jak byl upal to juz dziecmi nigdzie nie jezdziles?
juz nwet nie wspomina o jezdzeniu po miescie, do rodziny, lekarza itd, ale np w weekend na dzialke czy cos takiego

Data: 2009-11-25 10:09:01
Autor: Axel
Opinie o Dacii Logan MCV
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message

[...]

Po pierwsze - w Polsce nie ma takich upalow, zeby sie nie dalo jezdzic samochodem bez klimy.
Po drugie - jezdzilem na dzialke z malym dzieckiem. Wczesnie rano, albo poznym wieczorem. IMHO mniejszy problem niz niebezpieczenstwo spowodowane szokiem termicznym.

--
Axel

Data: 2009-11-25 10:12:26
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości news:

Po pierwsze - w Polsce nie ma takich upalow, zeby sie nie dalo jezdzic samochodem bez klimy.

Co znaczy "nie ma"?
Teraz, w listopadzie?
Czy nigdy się nie zdarzyło ponad 30 stopni Twoim zdaniem?

Bo ja już przeżyłem sytuację w której wracając w lipcu z Włoch szoku termicznego doznałem dopiero po powrocie do Polski, gdzie były akurat upały stulecia i nijak nie dało się wytrzymać i to nawet nie w zamkniętej puszce.

Data: 2009-11-25 10:41:32
Autor: WIHEDCNF
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Axel"

Po drugie - jezdzilem na dzialke z malym dzieckiem. Wczesnie rano, albo poznym wieczorem. IMHO mniejszy problem niz niebezpieczenstwo spowodowane szokiem termicznym.

Z tym szokiem przesadziłeś...;-)

Data: 2009-11-26 09:28:16
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości news:heis7f$5v$1inews.gazeta.pl...

Po pierwsze - w Polsce nie ma takich upalow, zeby sie nie dalo jezdzic samochodem bez klimy.

juz mowilem wszystko sie da, nawet kibla w domu nie miec, tylko co z tego

a upaly jak najbardziej bywaja, okolice 40 stopniu w sloncu a nawet zblizone temperatury w cieniu, nie sa w polsce ostatnimi czasy niczym nadzwyczajnym

Po drugie - jezdzilem na dzialke z malym dzieckiem. Wczesnie rano, albo poznym wieczorem. IMHO mniejszy problem niz niebezpieczenstwo spowodowane szokiem termicznym.

ale jak sie zapewne orientujesz, nie zawsze da sie tak zaplanowac, czesto musisz gdzies sie przemiescic wlasnie w najgorszym upale i umieszczanie dziecka w 60 stopniowej saunie, nie jest najlepszym pomyslem, aczklowiek oczywiscie sie da, bo duzo sie da, tylko po co, wydatek przy zakupie samochodu niewielki, a wygoda duza

Data: 2009-11-25 10:57:24
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
szerszen pisze:
(...)
moze zacytujesz moja wypowiedz, w ktorej pada takie twierdzenie?

W jakim celu? Przecież to moja wypowiedź. Ty możesz do upadłego
udowadniać, że posiadając małe dziecko nie można się obejść bez klimy.

[...]

Widzisz, jeździłem z dziećmi od małego, czy to latem, czy też zimą.
W naszym klimacie nie ma takich upałów, by nie dało się jeździć
bez klimy. W przypadku kiedy by się nawet trafiły, to należy wybierać
porę podróży - niezależnie od tego, czy klimatyzacja jest na pokładzie,
czy tez jej nie ma. Jak już pisałem wcześniej, lepsze jest takie
rozwiązanie, niż wyciąganie dzieciaka z niskiej temperatury (dzięki
klimie) w pełny upał, ryzykując szok termiczny, czy inne przeziębienia,
włącznie z zapaleniem płuc. Ja pozwolę sobie pozostać przy swoim zdaniu,
które się nie zmieniło, mimo posiadania klimatyzacji w różnych
miejscach.

Data: 2009-11-25 11:30:46
Autor: WIHEDCNF
Opinie o Dacii Logan MCV

[...]

Rozumiem, że sklepy z napisem "UWAGA KLIMATYZACJA prosimy o zamykanie drzwi" omijacie szerooookim łukiem?

Artur, bez klimatyzacji w aucie da się żyć, ale bez wspomagania również, bez ABS, bez el.szyb, podgrzewanych foteli, lusterek, czujników cofania, esp, ksenonów, centralnych zamków itd...maluchem idzie jeździć, co udowodniło kilka milionów nabywców, ale nie wmawiaj mi, że ta jazda to przyjemność, bo o bezpieczeństwie nawet nie wspominam.

Data: 2009-11-25 12:03:45
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
WIHEDCNF pisze:
(...)
Rozumiem, że sklepy z napisem "UWAGA KLIMATYZACJA prosimy o zamykanie drzwi" omijacie szerooookim łukiem?

Pewnie źle rozumiesz, ponieważ pominąłeś to co wcześniej pisałem,
wyciąłeś ciąg dalszy i próbujesz odnosić się tylko do wybranych
fragmentów.

[...]

Niczego Ci nie zamierzam wmawiać - to są najwyżej Twoje imaginacje.
Sprowadzaniem sprawy do absurdu również niczego nie osiągniesz
- już tu byli tacy, którzy pisali o wyprawach w maluchach do Bułgarii.

że ta jazda to przyjemność, bo o bezpieczeństwie nawet nie wspominam.

Pozostań więc przy tym, ponieważ ta Twoja przyjemność to
odczucie subiektywne, a argument z bezpieczeństwem jest tak
naciągany, że aż tutaj słychać trzeszczenie.

Data: 2009-11-25 16:46:30
Autor: Adampio
Opinie o Dacii Logan MCV
WIHEDCNF pisze:
nie wmawiaj mi, że ta jazda to przyjemność, bo o bezpieczeństwie nawet nie wspominam.

Co prawda nie do mnie bylo ale w którym miejscu futrzak wmawia Ci ze jest to przyjemnosc?? Generalnie kazda dluga jazda samochdem to zadna przyjemnosc, natomiast infekcje poklimatyzacyjne to MSZ powazny problem.

Adampio

Data: 2009-11-25 18:04:19
Autor: Artur Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
Adampio pisze:
WIHEDCNF pisze:
nie wmawiaj mi, że ta jazda to przyjemność, bo o bezpieczeństwie nawet nie wspominam.

Co prawda nie do mnie bylo ale w którym miejscu futrzak wmawia Ci ze jest to przyjemnosc??

W żadnym. Od początku twierdzę, że klimatyzacja to miły dodatek, ale nie
należy do niej podchodzić bezkrytycznie.

Generalnie kazda dluga jazda samochdem to zadna przyjemnosc,

Jak pisałem - co kto lubi :)

natomiast infekcje poklimatyzacyjne to MSZ powazny problem.

Niestety i to nie tylko te dziedziczone z klimatyzacji w samochodzie.
Z samochodem jest jeszcze gorzej, ponieważ nie ma fazy przejściowej,
tylko wychodzi się z chłodku wprost w pełny żar. Dla małego (a ktoś
tu pisał o 3 tygodniach) dziecka to nawet bardziej szkodliwe niż dla
dorosłego, które jest już w pewien sposób uodporniony. Korzystam
z tego patentu od lat i przyznam się szczerze, ze ludzie bardzo
różnie podchodzą do tego co się nazywa "rozsądkiem", a później
narzekanie. Oczywiście na temat klimatyzacji nic złego nie powiedzą.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-26 12:30:52
Autor: Mirek Ptak
Opinie o Dacii Logan MCV
Dnia 2009-11-25 18:04,  *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Bo jak wszystko tak i klimę trzeba "umieć" używać.
Nie jeździć w chłodku, tylko w komfortowej temp (21-23'C), wyłączać chłodzenie na kilka minut przed celem jeśli jest naprawdę gorąco i regularnie odgrzybiać - nie ma wtedy obawy o jakiekolwiek "infekcje poklimatyzacyjne" :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-11-26 09:38:31
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomości news:hejjgp$2m9$1inews.gazeta.pl...

przyjemnosc, natomiast infekcje poklimatyzacyjne to MSZ powazny problem.

takiej infekcje przytrafiaja sie glownie tym, ktorym brakuje wyobrazni i rozsadku w uzywaniu klimy

Data: 2009-11-26 09:36:35
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:heiv1p$b2q$1inews.gazeta.pl...

W jakim celu? Przecież to moja wypowiedź. Ty możesz do upadłego
udowadniać, że posiadając małe dziecko nie można się obejść bez klimy.

ok pora zakonczyc ta dyskusje, twierdze jedynie ze argumentacja ze nie potrzebowalem, przy cenie klimy w stosunku do ceny samochodu jest bez sensu i tyle, bo lepiej ja miec i nie uzywac, niz potem zalowac ze sie przyzydzilo pare zeta, teraz rozumiesz?

W naszym klimacie nie ma takich upałów, by nie dało się jeździć
bez klimy.

jak sie tak dobrze zastanowic, to nigdzie na swiecie nie ma takich upalow, wszystko zalezy od tolerancji osobniczej kierowcow

W przypadku kiedy by się nawet trafiły, to należy wybierać
porę podróży - niezależnie od tego, czy klimatyzacja jest na pokładzie,
czy tez jej nie ma.

ale nie zawze masz taka mozliwosc, smiem twierdzic ze w wiekszosci przypadkow nie masz takiej mozliwosci

[...]

dlatego klimy trzeba uzywac z glowa, to po pierwsze, a i tak najwazniejszym jej zadaniem w takim wypadku, jest uczynienie znosnej temperatury na poczatku podrozy, kiedy samochod stal w pelnym sloncu

Data: 2009-11-26 09:44:58
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:heleuv$shn$1news.task.gda.pl...

[...]

Dokładnie tak.
Klima jest pierwszym elementem który musi być w aucie.
Może nie być nic więcej, elektryki, poduszek, alufelg - ale bez klimy auta bym nie kupił.
I pewnie ten sam dylemat będzie miał ktoś kto będzie kupował auto z drugiej ręki - po co dobrowolnie narażać się na problemy ze sprzedażą auta w przyszłości?

Jak będzie w ofercie 9 aut z klimą i 1 bez, to kto się założy które auto sprzeda się jako ostatnie?

Data: 2009-11-26 11:31:24
Autor: LEPEK
Opinie o Dacii Logan MCV
Cavallino pisze:

Klima jest pierwszym elementem który musi być w aucie.
Może nie być nic więcej, elektryki, poduszek, alufelg - ale bez klimy auta bym nie kupił.

No, to pojechałeś...
Z tą elektryką, alusami itp. się zgadzam.
Ale osobiście poduszki postawiłbym przed klimą.
Przydadzą się raz, ale konkretnie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-11-26 11:36:23
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:4b0e58f8$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

[...]

A ja nie.
Ale może jeszcze wspomaganie był uznał za absolutnie niezbędne.
Bo faktycznie w Punto jego brak przeszkadza bardziej niż brak klimy.

Data: 2009-11-26 10:00:57
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Opinie o Dacii Logan MCV
szerszen pisze:
(...)
[...]

Pozwól więc, by decydował sobie o tym każdy - w tym człowiek, który
zadawał tutaj pytanie. Dla Ciebie bez sensu, dla innych jednak sensem
jest kupienie samochodu w jak najlepszym stanie (w tym nowego), za
jak najniższą cenę. Klimatyzacja nie jest tu elementem niezbędnym.

jak sie tak dobrze zastanowic, to nigdzie na swiecie nie ma takich upalow, wszystko zalezy od tolerancji osobniczej kierowcow

Niestety nieprawda.

ale nie zawze masz taka mozliwosc,

Cóż, nie sposób wszystkiego przewidzieć.

smiem twierdzic ze w wiekszosci przypadkow nie masz takiej mozliwosci

Spory błąd teraz popełniasz - skoro tyle lat (i nadal ludzie tak robią)
bez problemu można było się obejść bez klimy, to świadczy o tym, że
jednak takie możliwości są, a wręcz jest odwrotnie niż twierdzisz.

dlatego klimy trzeba uzywac z glowa, to po pierwsze,

O czym już pisałem, że jest to pojęcie względne.

a i tak najwazniejszym jej zadaniem w takim wypadku, jest uczynienie znosnej temperatury na poczatku podrozy, kiedy samochod stal w pelnym sloncu

Skoro to ma być jej podstawowe zadanie, to zbędny wydatek dla wielu
osób.

Data: 2009-11-26 11:50:26
Autor: szerszen
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:helg3o$jan$1inews.gazeta.pl...

[...]

ale przeciez ja mu nic nie nakazuje, daje mu jedynie dobra rade, w przeciwienstwie do niego, dylematy zwiazane z posiadaniem klimy i dziecka mam juz za soba, ja tez sie obywalem bez klimy, ale zdanie zmienilem, glownie wlasnie z powodu dziecka i niemozliwosci otwierania okien tak szeroko jakby sie chcialo, jak sie dziecko wiezie, to ty sie uparles imutowac mi jakies nakazy i kategoryzmy

Niestety nieprawda.

a jednak

Cóż, nie sposób wszystkiego przewidzieć.

i z tego powodu lepiej jest cos miec i nie uzywac, niz zalowac ze sie nie ma a moglo, szczegolnie ze koszt klimy przy kosztach samochodu jest zaden

Spory błąd teraz popełniasz - skoro tyle lat (i nadal ludzie tak robią)
bez problemu można było się obejść bez klimy, to świadczy o tym, że
jednak takie możliwości są, a wręcz jest odwrotnie niż twierdzisz.

juz ci pisalem bez czego sie mozna bylo obchodzic przez lata i bez czego niektorzy sie do tej pory obchodza, wiec nie powtarzaj tego samego, bo nie ma sensu, a i argument zaden, to ze mozna, nie ztnaczy ze trzeba i ze sie bedzie chcialo, latwiej kupic samochod z klima, niz niedawno zakupiony sprzedawac i kupowac taki z klima, lub instalowac klime

O czym już pisałem, że jest to pojęcie względne.

wzglednosc sie rozbija li tylko o indywidualna odpornosc dowolnego organizmu

Skoro to ma być jej podstawowe zadanie, to zbędny wydatek dla wielu
osób.

nie napisalem ze podstawowa, naisalem ze najwazniejsza, bo potem moc klimy mozna zmniejszyc, moze delikatnie uchylac okna itd, natomiast najgorsze, jak dla mnie, jest rozpoczecie jazdy w takich warunkach

Data: 2009-11-23 13:52:21
Autor: pwz
Opinie o Dacii Logan MCV
Kierowca pisze:
[...]

"Pełną elektrykę" (szyby, lusterka), klimatyzację oraz radio z CD/mp3 oraz na dokładkę skórzaną kierownicę w Loganie dostaniesz w pakiecie za 1300-1500 zł... (Ale to wszystko zależy od jej wersji - taką "wypasioną" z dodatkami (pakiety) możesz kupić już za ca. 40-45 tys. zł.)
Co do samej jazdy - polecam:
Po pierwsze, BARDZO wygodnie się zmieścisz z 2-3 dzieci - sam kufer to 700 litrów, przy tym dobrze 'zagospodarowane' (np. koło pod autem, a nie w bagażniku), a po złożeniu siedzeń masz jeszcze więcej, chociaż sam nie miałem jeszcze potrzeby ich składania. Tak czy owak - przeciętny wózek-spacerówka wchodzi na długość lub na szerokość bagażnika i zostaje jeszcze puste miejsce. W dodatku masz fabryczne relingi na dachu - w ostateczności możesz je zagospodarować na dodatkowy kufer/box. No i w środku sensowne rozwiązanie miejsca, tzn. schowki i kieszonki (także w bagażniku). Bagażnik otwierany na boki, co też ważne przy (roz)pakowaniu. Aha, byłbym zapomniał - poduszkę powietrzną pasażera możesz ręcznie wyłączyć, co umożliwi postawienie dziecięcego fotelika obok kierowcy.
Po drugie, jest dosyć sztywno i wysoko zawieszona, co przy podjeżdżaniu/zjeżdżaniu z krawężników albo podczas wjeżdżania w dziurawą drogę jest po prostu bezcenne. A dzięki "sztywności"/"twardości" zawieszenia nie ma wrażenia, że się "pływa" po drodze - auto jest zwarte, trzyma się dobrze swojej ścieżki (pewnie też dzięki temu, że nie jest bardzo wysokie).
Po trzecie, moja Rumunka ma silnik 1,6 (105 koni, benzynowy) i taki bym polecał (albo inny - jakiś mocny diesel) - obawiam się, że z uwagi na wielkość/wagę auta słabszy będzie po prostu za słaby. Co do spalania - mieści się w fabrycznej normie, na trasie spala nawet mniej niż w instrukcji (do 10l na 100 km w mieście, poza miastem jest bodajże 8l). Aha, zdaje się, że fabrycznie mogą ci zamontować instalację gazową albo jakieś tam elementy pod tę instalację. I _chyba_ nie jest to droga impreza.
Co jeszcze dodać: takie rzeczy jak ABS czy wspomaganie kierownicy (ważne, bo to raczej ciężki samochód) to standard, więc nie ma o czym gadać. Duże koła. Prowadzi się wygodnie, w czym pomagają spore lusterka boczne (z tyłu masz duży "tyłek", ale nie zarejestrowałem zbyt wielkich "martwych stref", ot, trzeba uważać przy cofaniu, ale pomagają w tym duże szklane powierzchnie).
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania - postaram się pomóc. No i stanowczo polecam jazdę próbną - zdaje się, że w Renault mają nawet obowiązek jej proponowania potencjalnemu klientowi. I słusznie, ponieważ moje ewentualne wątpliwości względem tego auta rozwiała właśnie jazda próbna.
Pozdr
pwz

P.S. Nie pracuję dla Renault/Dacii.
pwz

Data: 2009-11-23 14:07:27
Autor: Grzenio
Opinie o Dacii Logan MCV
<ciach>
pwz

narszecie cos na temat - sam z zainteresowaniem przeczytalem

pozdrawiam
Grzenio :)

Data: 2009-11-23 14:55:06
Autor: me-how
Opinie o Dacii Logan MCV
Grzenio pisze:

narszecie cos na temat - sam z zainteresowaniem przeczytalem

Również polecam Rumunke!
Za te kasę nie kupisz nic sensownego, chyba że używane, ale ja po 3 miesiącach szukania sie poddałem, znudziło mi sie oglądanie super aut.
Od strony technicznej - zawieszenie proste, w sam raz na nasze drogi, bez zbędnych wahaczy itp. Masywna osłona pod silnikiem, nie z plastiku,
ale blachy, ze 3 razy grubszej niż nadwozie. Nie wiem czy wszystkie - moja to najbardziej wypasiona wersje z klima, skórzana kierownica i nawet el szybami z tyłu - porządnie zakonserwowane, coś czego np w Peugeocie nie zauważyłem.
Bagażnik o wiele większy niż w 307SW.

em.

Data: 2009-11-23 15:12:28
Autor: AL
Opinie o Dacii Logan MCV
Kierowca pisze:
[...]

jako uzytkownik, nie, ale zajrzyj tu:
http://www.daciaklub.pl/forum/portal.php
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/4794
http://motoforum.pl/drupal/node/94
http://www.autokrata.pl/artykul/test-dacia-logan-mcv-1-6-105-km-1864
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Dacia-Logan-MCV-1-5-dCi-test-Maciej-Struk-67.html

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-11-23 15:27:40
Autor: Kierowca
Opinie o Dacii Logan MCV
Dzięki za odpowiedzi.
Teraz muszę się tylko wybrać na jazdę próbną i dokładnie oglądnąć autko w salonie.
Może zrobią jakąś ciekawą ofertę na Diesla 68KM :)

Dzięki i pozdrawiam!
W.

Data: 2009-11-23 16:34:42
Autor: pwz
Opinie o Dacii Logan MCV
Kierowca pisze:
[...]

Aha, małe jeszcze P.S.: zapytaj i sprawdź, jakie będziesz miał w wyposażeniu opony. Mnie dali (pod koniec października, kiedy już się powoli przymierzam do wymiany na zimowe) letnie. Dębica Passio. Pojeździłem na nich z tydzień-dwa i szybko wymieniłem na zimowe, bo zaczęły brać przymrozki, więc niewiele o nich powiem, ale sam fakt, że tuż przed sezonem zimowym dają letnie gumy był dla mnie "nie halo".
Aha nr 2: czekałem na Logana 3 miesiące. Tzn. w umowie okres oczekiwania był określony na równe 3 miesiące. W praktyce odbiera się samochód jakieś 2 tygodnie przed tym terminem.
Aha nr 4: Niech ci sprzedawca nie wciska dywaników jako "bonusa". Ja wyśmiałem dywaniki za... 200 zł ;-)  i zrezygnowałem z nich na rzecz większego upustu z ceny. A potem i tak się okazało, że w standardzie mam położone dywaniki.
Aha nr 5: popytaj o kredyt. Serio. Nawet jeżeli masz pieniądze na cały samochód, to opłacalne może stać się wzięcie choćby niewielkiego kredytu. Dlaczego? Przynajmniej do niedawna mieli fajny kredyt, którego realny koszt wyszedł mi niemal w tej samej cenie co ubezpieczenie (OC+AC+Assist.+NNW) np. w PZU albo Link4, natomiast ubezpieczenie do tego kredytu dostałem za free (czytaj: koszt kredytu = cena rocznego ubezpieczenia na wolnym rynku, tymczasem jeżeli weźmiesz kredyt w Renault, to ubezpieczenie masz za darmo).
Pozdr
pwz

Data: 2009-11-24 00:28:10
Autor: Jackare
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "Kierowca" <mattihau@op.pl> napisał w wiadomości news:2a66.00000038.4b0a9bdcnewsgate.onet.pl...
Dzięki za odpowiedzi.
Teraz muszę się tylko wybrać na jazdę próbną i dokładnie oglądnąć autko w salonie.
Może zrobią jakąś ciekawą ofertę na Diesla 68KM :)

Poczytaj sobie jeszcze opinie o silnikach 1.5 dCi od renault. Nie są zbyt dobre, a naprawy tych silników są drogie. Mój kolega ma taki motor w Clio i ostatnio zostawił w ASO 3,5 tys za naprawę.
Ja w mojej daci z pełnym rozmysłem wybrałem 8 zaworowy 1,6 87 KM jako jednostkę sprawdzoną, niewysiloną (więc niespragnioną zbyt wielkich ilości paliwa), w miarę oszczędną, pewną i tanią w ewentualnych naprawach pogwarancyjnych. Sprawdza się tak, że spokojnie daje radę. Spalanie od powyżej 6 l w trasie do około 9 przy szarpaniu w mieście.
Poczytaj też sobie raporty ze spalania na www.autocentrum.pl
Kilku znajomych miało kombiki różnych marek z 8 zaworowymi silnikami 1,6 benzynowymi (m.in. astra 1, megane 1) i wybrałem taki również na zasadzie analogii w uzytkowaniu bo wszystkie one są dość podobnymi konstrukcjami.
--
Jackare

Data: 2009-11-23 17:22:02
Autor: radar
Opinie o Dacii Logan MCV
Kierowca pisze:
W finansowym zasięgu (przy wsparciu ratalnym) jest tylko 5-osobowa Dacia MCV z silnikiem 1.4 75KM lub 1.6 87KM w wersji raczej podstawowej.

Przesiadłem się z 12-letniego Megane 1.9dT bez wyposażenia na półrocznego Logana MCV Laureate 1.4.
Silnik trochę za słaby do takiej budy ale ogólnie jestem zadowolony. Na pusto trasa 6/100 (@90) miasto 8-9/100.
Do tej pory problemów żadnych, ostatnio sprawdzałem olej (4kkm) i jest czysty!! a silnik nie bierze. Wymiana oleju wg książki co 30kkm.
Usterek brak. Części wydają mi się bardzo tanie, prawie jak do malucha.
Wrażenia z użytkowania to wrażenia z parkowania, z tyłu nic nie widać.
Jak będziesz kupował nowego to koniecznie NIE bierz ze srebrnymi obwódkami wylotów powietrza w kabinie ponieważ odbijają się w lusterkach wstecznych. Weź ciemne. Tyle na szybko. Pytaj dalej.

--
radar

Data: 2009-11-23 17:53:36
Autor: pwz
Opinie o Dacii Logan MCV
radar pisze:
(...)
Wrażenia z użytkowania to wrażenia z parkowania, z tyłu nic nie widać.

Podnieś siedzenie. Serio. Skoro już mówimy o szczegółach, to naprawdę warto wziąć wersję z regulowanym fotelem kierowcy (tzn. podnoszonym) - sam do niskich nie należę, ale kiedy sobie nieco podniosłem siedzenie, to od razu miałem lepszy zasięg i z przodu i z tyłu. Ale fakt, tak jak już w tym wątku napisałem - z tyłu ma się kawałek "tyłka". BTW: zastanawiałem się nad jakimś sensownym (czytaj: skutecznym, ale też i nie kosmicznie drogim) systemem czujników cofania. Najfaniej, gdyby to były czujniki, które nie wymagają wiercenia w zderzaku (jakoś tak mam, że chciałbym tego uniknąć), ale nie wiem, czy takie w ogóle są (i czy działają ;-))...

Jak będziesz kupował nowego to koniecznie NIE bierz ze srebrnymi obwódkami wylotów powietrza w kabinie ponieważ odbijają się w lusterkach wstecznych. Weź ciemne.

Potwierdzam. Mnie też to z początku irytowało. Teraz się przyzwyczaiłem, ale pewnie kiedyś wymienię sobie te plasticzki (jeżeli w ogóle będą do kupienia).
pwz

Data: 2009-11-23 21:08:19
Autor: ALGI
Opinie o Dacii Logan MCV
Dnia Mon, 23 Nov 2009 17:53:36 +0100, pwz napisał(a):
[...]

Czujniki są także w wersjach bez wiercenia ale za to z kabelkami
http://www.mango.pl/hobby/parking_sensor
Pewnie na allegro taniej...

Data: 2009-11-23 23:13:42
Autor: pwz
Opinie o Dacii Logan MCV
ALGI pisze:
Czujniki są także w wersjach bez wiercenia ale za to z kabelkami
http://www.mango.pl/hobby/parking_sensor

Fakt, jakieś 80 zł + przesyłka, ALE... czy to aby na pewno działa?
pwz

Data: 2009-11-23 23:31:58
Autor: Yogi\(n\)
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "pwz" <dyskusyjneto_wytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:heeemi$58$1inews.gazeta.pl...
radar pisze:
Potwierdzam. Mnie też to z początku irytowało. Teraz się przyzwyczaiłem, ale pewnie kiedyś wymienię sobie te plasticzki (jeżeli w ogóle będą do kupienia).
pwz

Mam to samo w lancerze. Problem rozwiązałem poprzez naklejenie na chromowaną część kawałka czarnej folii - od strony kierowcy, bo po pasażerskiej nie przeszkadza. Mała rzecz, a wkurza. No i nie było opcji "bez", bo do każdego takie pakują - pytałem, bo zirytowały mnie już podczas jazdy próbnej. Jak ja nie cierpię poprawiania fabryki;-)

--
Yogi(n)

Data: 2009-11-24 00:12:18
Autor: Jackare
Mam takiego logana Re: Opinie o Dacii Logan MCV
[...]

I dobrze myślisz - nie kupuj arcydzieł polskiego kowalstwa bo i po co jeżeli można kupić nowy samochód za uczciwe pieniądze.
Mam logana MCV 1,6 87 KM. Pisałem tu o nim na grupie dość obszernie conajmniej 2 razy - poszukaj postów sygnowanych "Jackare", np w tym wątku:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/5dfc8c1ea36b8cf/bfb4aa89bbd87dc1?hl=pl&q=Jackare+loGAN+MCV

Auto mam już blisko rok. Służy do ciężkiej pracy i w tej roli sprawdza się dobrze, ale to nadal nowe auto - ma lekko ponad 10 tys km i nic niepokojącego się nie dzieje. Byłem nim niedawno w Belgii, w Ciney.W ciagu niecałych 36 godzin machnęliśmy prawie 2,5 tys km bez zadnych protestów ze strony samochodu
Nad kupnem do prywatnego użytku z myślą o użytkowaniu przez 6-7 lat zastanowiłbym się ze względu na niewysoką jakość tanich materiałów wykończeniowych we wnętrzu. Jednalkże przy założeniu że auto będzie szanowane i zwróci się na to uwagę - powinny wytrzymać. W zestawieniu funkcjonalość/cena dacia po prostu nie ma konkurencji i tyle. Jeżeli to jest dla Ciebie istotne- bierz i nie zastanawiaj się. W końcu masz nowe auto za niewielkie pieniądze i 3 lata gwarancji.
Kupując dacię można nieźle ponegocjować ceny. Ja przy całkiem nieźle wyposażonym modelu ( 4 poduszki, relingi, lakier metallic i jeszcze jakieś pierdoły typu centralny zamek, elektryka w szybach i inne) urwałem z ceny prawie 7 tys złotych i wywalczyłem jeszcze komplet opon zimowych. Dodatkowo zdziwiłem się gdy auto przyjechało na letnich -zamiast standardowe dębice, były micheliny :)
W moim podejściu do samochodów  - im prościej tym lepiej. Żadne tam klimy, elektronika i inne wodotryski nie są mi potrzebne.  Póki co ja jestem zadowolony z tego wyboru, a wnętrze naprawdę poraża swoją objętością.
--
Jackare

Data: 2009-11-24 09:52:20
Autor: Kierowca
Mam takiego logana Re: Opinie o Dacii Logan MCV
Dzięki "Jackare" za wyczerpującą odpowiedź.
Przy moich przebiegach rocznych w stylu 13-17 tys. km ten silnik 1.6 87KM będzie z tego co widzę najsensowniejszym rozwiązaniem. Potrafię jeździć oszczędnie, więc ze spalaniem nie powinno być kłopotów. A jak u Ciebie Dacia sprawdza się jako wół roboczy, tym bardziej będzie się nadawał na uniwersalne auto rodzinne.

Tanie materiały we wnętrzu mnie nie przerażają. Może łatwiej będzie utrzymać w czystości, jak dzieć nabałagani :)

Rozpoczynam w najbliższym czasie wycieczkę po salonach. Może uda się jeszcze coś z wyprzedaży rocznika wyłapać ? :)

Pozdrawiam!
W.

Data: 2009-11-25 00:01:12
Autor: Marcin Jan
Kierowca pisze:
[...]

przepraszam że się wtrącę ale co to za wół roboczy jak po roku ma lekko ponad 10 tys km? Chyba że koledze Jackare omsknął się palec i miało być 100 tys.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2009-11-25 09:58:41
Autor: Jackare
[...]

Tarnsport niekoniecznie musi być dalekobieżny, zwłaszcza że firma niewielka i działająca głównie lokalnie. Transport jest wsparciem a nie istotą działalności. Nie zakładałem przebiegów większych niż 20 tyś rocznie.
--
Jackare

Data: 2009-11-24 00:22:58
Autor: Nex@pl
Opinie o Dacii Logan MCV
Nie wiem ile kosztuje taka Dacia ale co byś powiedział na Mercedes W202 98' Esprit 1.8 kombi za 10 000PLN.

Data: 2009-11-24 00:30:12
Autor: Jackare
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:hef5l6$caq$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie wiem ile kosztuje taka Dacia ale co byś powiedział na Mercedes W202 98' Esprit 1.8 kombi za 10 000PLN.

Ja bym powiedział że wszystko co najlepsze ten samochód ma już dawno za sobą....
--
Jackare

Data: 2009-11-24 11:32:23
Autor: Nex@pl
Opinie o Dacii Logan MCV
Jackare pisze:

Ja bym powiedział że wszystko co najlepsze ten samochód ma już dawno za sobą....

A ja sie nie zgodzę, bo jest to chyba obecnie jedyny samochód na otomoto z prawdziwym przebiegiem i nawet wynikiem geometrii. Silnik chodzi sobie spokojnie na 5w40 i nie bierze grama oleju. Nie jest zespawany z 4-ech innych aut i jeszcze mu brakuje sporo do mln km.

Data: 2009-11-24 12:01:28
Autor: Jakub Witkowski
Opinie o Dacii Logan MCV
Jackare pisze:
[...]

Możliwe. Co nie zmienia faktu, że owe "nienajepsze" następne 5-7 lat tego W202
będzie średnio rzecz biorąc znacznie lepsze, niż "najlepsze" 5-7 lat nowego,
taniego kompakta. Oczywiście, kluczowa jest w tym wypadku definicja lepszości.

Data: 2009-11-24 12:07:44
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hegec1$17om$1news2.ipartners.pl...
Jackare pisze:
[...]

Jassssne.
Pod warunkiem, że za lepszość uważa się możliwość brandzlowania się znaczkiem na masce.

Data: 2009-11-24 12:33:10
Autor: Jakub Witkowski
Jackare pisze:
[...]

Albo np. cicha jazdę. Albo jazdę 170-180km/h tak w ogóle. Albo nieprzetartą
tapicerkę za te 5-7 lat. Albo klimę automatyczną. Albo prawdopodobieństwo,
że auto w ogóle przejedzie (dalsze) 300kkm. Itd.

Data: 2009-11-24 12:45:11
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
[...]

Która z powyższych opcji jest niemożliwa do spełnienia w tanim kompakcie?
IMO jak najbardziej wszystkie.
I to pewnie łatwiej niż przy nastoletnim rzęchu marki Mercedes.

Akurat mam porównanie, bo jeżdżę kompaktem, a kuzyn kilkuletnią C-klasse kombi (ta wersja z okrągłymi światłami).
Kompakt jest większy (w środku), oszczędniejszy, podobnie szybki i wyposażony.
A to jest o numer młodsza C-klasa, sporo lepsza od tego rzęcha o którym mowa, z lepszym silnikiem stare 1.8

Data: 2009-11-24 22:18:03
Autor: Nex@pl
Opinie o Dacii Logan MCV
Jedni wolą rybki inni... ;)

Ja podałem tylko swoją opinię, wolę 10 letniego mercedesa, niż nową dacię. Myślę, że jest różnica jadać takim autem, niż najtańszym nowym wynalazkiem, którego nie naprawisz od ręki w całej europie, bo wybacz, ale póki co mercedes jest raczej bardziej popularny w krajach zachodnich niż Dacia. Nie wiem jak z dostepem do cześci ale do mercedesa znowu zatrzęsienie, co zwieksza prawdopodobienstwo naprawy usterki w trasie.

Data: 2009-11-24 22:21:42
Autor: Nex@pl
Opinie o Dacii Logan MCV
Ah, zapomniałbym, powodem sprzedaży jest zakup auta, które ma 29 lat. I uwierz mi, Ty przez następne kilka lat jeszcze nie raz zmienisz kompakta "na nowszy model", a ja dalej ten co to się lubi znaczkiem bawić, będę jeździł, tym swoim starym autem, które wtedy będzie miało parę lat więcej ;)

Ba, jak się coś popsuje, to wezmę klucz i sam to naprawię, ni będę musiał wzywać lawety do serwisu, bo gwarancją jest tu tylko moja głowa :)

Data: 2009-11-24 22:48:59
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:hehitp$3f6$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ah, zapomniałbym, powodem sprzedaży jest zakup auta, które ma 29 lat. I uwierz mi, Ty

Jakby jeszcze ktoś wiedział komu i na co odpisujesz.....
Słyszałeś o cytatach kiedyś?

Data: 2009-11-24 23:45:01
Autor: Nex@pl
Opinie o Dacii Logan MCV
Cavallino pisze:
[...]

A co tu wiedzieć, ja wiem, widok tematu też wie. Czego więcej chcieć.

Data: 2009-11-24 23:47:43
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:hehnq0$d6r$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino pisze:
[...]

LOL
Nie dziwię się że nie rozumiesz, jak się do Ciebie po polsku pisze, to trudna język widać.

Data: 2009-11-25 12:29:32
Autor: LEPEK
Opinie o Dacii Logan MCV
Kierowca pisze:
Witam.
[...]
Co do klimy - moim zdaniem warto. Ale każdy robi, jak chce.

Na jedno jeszcze zwróć uwagę:
Starałem się kiedyś rozpoznać temat i jakieś pokrętne odpowiedzi mi wychodziły, a chodzi o ZABEZPIECZENIE ANTYKOROZYJNE.
Jeśli zamierzasz jeździć tym ponad 2-3 lata, to dowiedz sie dokładnie, jak ono wygląda w tym modelu.
Z tego, co ja się dowiedziałem, to blachy są nieocynkowane...

Pozdr,

Data: 2009-11-25 22:03:47
Autor: radar
Opinie o Dacii Logan MCV
LEPEK pisze:
Z tego, co ja się dowiedziałem, to blachy są nieocynkowane...

Karoseria JEST na ocynku. Drzwi tylne nie. Przynajmniej u mnie.
W gwarancji podają 6 lat na blachy...

--
radar

Data: 2009-11-26 07:59:45
Autor: pwz
Opinie o Dacii Logan MCV
radar pisze:
LEPEK pisze:
Z tego, co ja się dowiedziałem, to blachy są nieocynkowane...

Karoseria JEST na ocynku. Drzwi tylne nie. Przynajmniej u mnie.
W gwarancji podają 6 lat na blachy...

Ufff... Kamień z serca :-)  BTW: czy mnie się tylko tak wydaje, czy Loganka jest cicha, tzn. dobrze wyciszona w środku? Pytam, ponieważ mam jedynie porównanie do mojego starego Lanosa, w porównaniu z którym Dacia po prostu szepcze...
pwz

Data: 2009-11-26 08:11:53
Autor: Jackare
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "pwz" <dyskusyjneto_wytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:hel913$qm1$1inews.gazeta.pl...

[...]

jest cicha ale bez jakichś specjalnych wodotrysków

Data: 2009-11-26 09:29:29
Autor: Kierowca
Opinie o Dacii Logan MCV
Czytając tok dyskusji chciałbym od siebie sprawę zakończyć, gdyż pogląd mam już jasny i dodać kilka uwag (z góry przepraszam, jeżeli kogoś urażę, ale to są moje osobiste poglądy):

1. Dziękuję bardzo wszystkim, którzy merytorycznie odnieśli się do pytania. Opinie mi bardzo pomogły i zdecydowałem się na zakup tego samochodu z silnikiem 1.6 87KM. Potwierdziły się moje przypuszczenia, że takiego auta właśnie szukam i całkowicie spełnia moje wymagania. Zwłaszcza pod kątem przestrzeni użytkowej, bo to dla mnie bardzo istotne.
Teraz pozostaje rajd po salonach i wybór najkorzystniejszej oferty.... i koloru :P

2. Sprawa klimy... widzę, że niektórzy robią z igły widły. Ja klimy mieć nie muszę. Nie będę uzasadniał, bo wywołam jeszcze większą burzę. Dodam, że 3-letnia chrześnica jeździ całe swoje życie z rodzicami, dziadkami, wujkami autami bez klimy i nic się nie dzieje. Ja w tej kwestii się wypowiedziałem, natomiast każdy ma swoje zdanie.

3. Do kolegi od mercedesa...Skoro to auto takie dobre, to czemu go chcesz sprzedać? Po licznych poszukiwaniach mam awersję do samochodów używanych, wszelkiej maści sprzedawców (komisiarzy, pseudo-prywaciarzy, itp, itd) opowiadających jakie to mają fantastyczne auta do zaoferowania i jak to warto je kupić. A jeździłem z blacharzem, mechanikiem i sam też mam troszkę wiedzy.

4. I ostatnia rzecz, którą muszę napisać, bo aż mnie poniosło...
Nie kupuję samochodu, żeby go zaraz sprzedać tylko żeby nim jeździć! Argumenty typu że słabo wyposażone, bez klimy się nie sprzeda po prostu mnie śmieszą i wkurzają. Kupuję samochód z myślą użytkowania go maksymalnie długo. To tyczy się tez sprzedawców w salonach, którzy tak zaczynają zachwalać zakup bogato wyposażonych wersji. Auto jest dla mnie, nie dla kogoś!

I tyle :) Jeszcze raz dzięki tym, którzy podjęli rzeczową dyskusję, wypowiadając się za i przeciw.

Pozdrawiam, W.
(przyszły kierowca Dacii Logan MCV 1.6 87KM) --

Data: 2009-11-26 13:26:00
Autor: WIHEDCNF
Opinie o Dacii Logan MCV

Użytkownik "Kierowca"

(przyszły kierowca Dacii Logan MCV 1.6 87KM)

z tego co widzę w cenniku wersja z klimatyzacją i bez to róznica 1000 zł, co przy 40000 wydanych na zakup auta wydaje mi się kwotą śmieszną, ale oczywiście decyzja należy do Ciebie - ja w każdym razie polecam klimatyzację, raz, że zapomnisz o zaparowanych szybach jesienią, dwa to jeździ się naprawdę komfortowo z pozamykanymi latem oknami po mieście, patrząc z politowaniem na upoconych gości ;-)

pozdrawiam

Data: 2009-11-26 13:36:43
Autor: Cavallino
Opinie o Dacii Logan MCV
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:hels7v$5ru$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Kierowca"

(przyszły kierowca Dacii Logan MCV 1.6 87KM)

z tego co widzę w cenniku wersja z klimatyzacją i bez to róznica 1000 zł, co przy 40000 wydanych na zakup auta wydaje mi się kwotą śmieszną,

I tak jest.
Tyle to nawet dla świętego spokoju przy sprzedaży warto wydać.

Opinie o Dacii Logan MCV