Opinie o Samsung B7300 OMNIe LITE

Data: 2010-02-04 08:19:21
Autor: Marcin Nowak
Opinie o Samsung B7300 OMNIe LITE
Witam.
Rozglądam się za telefonem z Windows Mobile (może być PDA z funkcją GSM).
Chiałbym by miał też GPS.
Moją uwagę zwrócił Samsung B7300 OMNIE LITE.
Mam kilka pytań:
1. Czy "dziwna" nakładka na pulpicie telefonu to tylko kompozycja pulpitu z
samsunga?
2. Czy można ustawić tradycyjny wygląd Windows Mobile?
3. Czy to prawda, że moduł GPS jest bardzo słaby (czytałem nawet, że nie
potrafi zlokalizować satelit i ustawić prawidłowej pozycji)?
4. Czy Samsung B7300 Omnia LITE to to samo co Samsung GT-B7300 OMNIA?
5. A może wybrać coś innego np. HTC TyTN II lub HP 614c (kwota do 900 zł
oczywiście z jakimś marginesem)?
6. Czy działa na Samsungu B7300 AutoMapa?
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-02-04 12:18:30
Autor: Adramelech
Opinie o Samsung B7300 OMNIe LITE
"Marcin Nowak" <a.m.nowak1@gazeta.pl> Odpowiedz na news:hkdsdp$llh$1inews.gazeta.pl:

[...]

Tak.

2. Czy można ustawić tradycyjny wygląd Windows Mobile?

Tak. A także jakąś dowolną nakładke na todaja.

3. Czy to prawda, że moduł GPS jest bardzo słaby (czytałem nawet, że nie
potrafi zlokalizować satelit i ustawić prawidłowej pozycji)?

Nie słyszałem o tym.

4. Czy Samsung B7300 Omnia LITE to to samo co Samsung GT-B7300 OMNIA?

Tak.

5. A może wybrać coś innego np. HTC TyTN II lub HP 614c (kwota do 900 zł
oczywiście z jakimś marginesem)?

Omnie pierwsza, czyli i900. IMO dużo bardziej udany i szybszy model niż b7300. Dodatkowo do i900 masz masz b.dopracowanych romów, a o co cieżko do niepopularnego modelu jakim jest Lite.

6. Czy działa na Samsungu B7300 AutoMapa?

Działa.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-04 15:05:58
Autor: Jeremiasz
[...]

Nie koniecznie, nakładka jest mocno 'wgryziona' w system, nie masz dojścia do wszystkich opcji jakie sa na 'czytstym' WM' anwet jak ją wyłączysz - wszystkie ustawienia i tak obsługuja kreatory Samsunga.

2. Czy można ustawić tradycyjny wygląd Windows Mobile?

Tak. A także jakąś dowolną nakładke na todaja.

Wyglada tak, ale co z tego - klikasz np. nowa wiadomosci a otwiera Ci sie Samsugowy modul obsługi ss-ow/poczty.

3. Czy to prawda, że moduł GPS jest bardzo słaby (czytałem nawet, że nie
potrafi zlokalizować satelit i ustawić prawidłowej pozycji)?

Nie słyszałem o tym.

chodzi ok (Google maps, Sygic)

Omnie pierwsza, czyli i900. IMO dużo bardziej udany i szybszy model niż
b7300. Dodatkowo do i900 masz masz b.dopracowanych romów, a o co cieżko do
niepopularnego modelu jakim jest Lite.

Są trzy, 'edukacyjne', ale malo co polepszaja...

6. Czy działa na Samsungu B7300 AutoMapa?

Data: 2010-02-04 14:27:57
Autor: Adramelech
Opinie o Samsung B7300 OMNIe LITE
"Jeremiasz" <abramQ@wp.pl> Odpowiedz na
Nie koniecznie, nakładka jest mocno 'wgryziona' w system, nie masz
dojścia do wszystkich opcji jakie sa na 'czytstym' WM' anwet jak ją
wyłączysz - wszystkie ustawienia i tak obsługuja kreatory Samsunga.

W i8000 wystarczy jeden wpisa w rejestrze by pojawiały się dodatkowo windowsowe ustawienia, wiec pewnie w Lite jest tak samo.

2. Czy można ustawić tradycyjny wygląd Windows Mobile?

Tak. A także jakąś dowolną nakładke na todaja.

Wyglada tak, ale co z tego - klikasz np. nowa wiadomosci a otwiera Ci
sie Samsugowy modul obsługi ss-ow/poczty.

IMO samsungowa skrzynka jest fajna, lepsza od windowsowej.
Też można ją wyłaczyc, razem z samsungowym dialerem.

[...]

Gdyby to ja wybierał miedzy b7300 a i900 bez wahania brałbym i900.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-05 13:19:03
Autor: Jeremiasz
[...]

Niestety nie. Na Lite w ogóle nie działa większość hint-ów z rejestrem, które na każdym normalnym fonie z WM działają (jak choćby ten wyłączający 'chat sms mode', czy ładowanie w trakcie podłączenia usb...)

[...]

Wylaczyc sie nie da. Nie wiem co w niej fajniejszego? Na oryginalnym ROMie jaki daje PLUS, przy okolo 150 sms-ach wejscie w jeden z nich potrafi trwac 20 sekund. Rozpoczecie nowego - 7 sekund. Rece opadaja. Wgralem najnowszy nieoficjalny ROM i jest troche lepiej odnosnie szybkowsci, ale reszta dalej dno. T9 dziala jak by tam byl procesor 20 Hz, telefon za 100zł działa 5 razy szybciej, w zasadzie nie ma obslugi polskich znaków w T9. Masakra.

Gdyby to ja wybierał miedzy b7300 a i900 bez wahania brałbym i900.

Ja bym juz nigdy nie wybrał telefonu z WM który pochgodzi od Samsunga. Tylko HTC.

JA

Data: 2010-02-05 20:29:22
Autor: Adramelech
[...]

A to nie wiedziałem... b7300 bawiłem sie troche, ale faktycznie nie grzebałem w rejestrze.

Gdyby to ja wybierał miedzy b7300 a i900 bez wahania brałbym i900.

Ja bym juz nigdy nie wybrał telefonu z WM który pochgodzi od Samsunga.
Tylko HTC.

I np zamiast i900 wziałbyś Diamonda, a zmiast i8000 THD?
;)))

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-04 15:01:34
Autor: Jeremiasz
Użytkownik "Marcin Nowak" <a.m.nowak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hkdsdp$llh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Odradzam ten model, nakładki samsunga zrobily z niego fon malo przypominajacy normalne WM, nie ma dojścia do wszystkich ustawień, działa to ślamazarnie, szczytem są sms-y, do których trzeba mieć anielską cierpliwość.
Ale GPS chodzi ok.

JA

Data: 2010-02-04 20:19:13
Autor: zho
Opinie o Samsung B7300 OMNIe LITE
Uzywam, mialem wygodniejsze telefony nie wywalilem jej jeszcze bo ma przyzwoitego GPS-a i dziala na niej automapa :)
A ladowanie akumulatora co 2 dni.

--
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.