Opinie o oponach - czemu do d...

Data: 2011-04-16 13:10:16
Autor: J.F.
Opinie o oponach - czemu do d...
On Fri, 15 Apr 2011 18:19:23 +0200,  Agent wrote:
Tak mnie naszło przemyślenie co do opini o oponach. żeby lepiej już nikt nie pytał na grupie jakie opony kupić. Bo jak użytkownicy rozróżniają czy dana opona jest gorsza czy lepsza? Jeśli porównuje sie stare do nowo kupionych i załozonych to zawsze będzie różnica na plus na tych nowych.

A nie zawsze :-)

A inne porównania typu lepiej hamuje tez sa wg mnie troche naciągane bo to trudno wyczuć czy auto zahamowało na 45 czy 46 metrach.

A jak roznica jest wieksza ? 40 i 50m ?
Sensowne porównanie opon mozna przeprowadzic zakładając zawsze nowe opony do tego samego auta i testowac je w tych samych warunkach i mierzyć wyniki. Tego sie nie da zrobić na czuja po zmianie np Kleberów na Dunlop.

Po przejezdzeniu dluzszego czasu czasem cos juz tam wiesz.
Ze podjechales w iles tam miejsc na narty po bialym, albo ile razy
trzeba cie bylo popychac. Ze teraz na deszczu na tym zakrecie trzeba
zwalniac bo auto tanczy, ze abs znacznie dluzej pracuje itp.
Można dyskutować na temat sposobu testowania np ADAC ale to i tak jest znacznie lepsze niż opinie użytkowników.

Opinie uzytkownikow to faktycznie - wystarczy spojrzec, jesli sa od
najlepszych do najgorszych, to jaki z tego wniosek mozna wyciagnac.

Ale i ADAC budzi moje watpliwosci. Testuja niby rzetelnie. Tylko te
wyniki czasem dziwny rozrzut maja. Tak duzo zalezy od rozmiaru .. czy moze wcale nie tak rzetelnie ?
Wyszla im np droga hamowania od 42 do 48m, wiec na tej przestrzeni
mamy skale ocen od najlepszych do najgorszych, a jedna opona wykazuje
rozrzut do 3m w serii pomiarow J.

Data: 2011-04-16 14:47:40
Autor: Agent
Opinie o oponach - czemu do d...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:qltiq69mhs6vonve38hf6o8kugr95bvpe04ax.com...
[...]

Też wszystko jest na czuja bo śnieg też poże być różny. Jendego roku świeży a innego zbity i wyślizgany. Nawet temperatura wpływa na to czy snieg jest bardziej śliski czy nie. Przy -20 napweno mniej niż przy -1 lub 0 stopni. ABS może inaczej pracowac bo akurat wymieniłeś klocki na lepsze lub przeczyściłeś zaciski itp.

Data: 2011-04-16 15:10:29
Autor: J.F.
Opinie o oponach - czemu do d...
On Sat, 16 Apr 2011 14:47:40 +0200,  Agent wrote:
[...]

Moze. Ale jak jezdzisz co tydzien, to po calym sezonie cos tam juz wiesz, a przeciez mozna mieszkac w gorach i sprawdzac codziennie.

J.

Opinie o oponach - czemu do d...