Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.

Data: 2010-12-21 08:37:03
Autor: Tomek
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
Gdzie nie czytam, to opinie s± takie same; diesel (używany) się nie opłaca,
bo auta s± zajeżdżone, a naprawy drogie. Lepiej kupić benzynkę bo łatwiej
trafić na dobry model, a ceny paliwa zwróc± się bo nie trzeba wydawać
tysięcy na dwumasę, wtryski etc.

prawda, ze latwiej znalesc w lepszym stanie benzyne niz diesla z danego rocznika, nie wspominajac nawet o cenie. Co nie znaczy ze nie da sie kupic dobrego uzywanego diesla.

bo diesel jest de best a naprawy taniutkie (taka na przykład regeneracja
turbo to "tylko" parę stówek).

bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden* kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail), dwumasa to tez od 2tys z robota. Tanie wiec to nie jest, ale tez nie psuje sie co miesiac. Turbo, dwumasa, wtryski, to wszystko wytrzymuje z 200kkm albo i wiecej pod warunkiem prawidlowej eksploatacji. Jak zdechnie naprawiasz i kilka lat spokoju.
Generalnie jak kupujesz uzywane auto, zawsze trzeba liczyc sie z jakimis naprawami. Przy czym w dieslach sa one drozsze. Jesli chcesz pojezdzic autem dluzej, mozesz brac diesla, moze troche zainwestujesz, moze bedziesz mial szczescie i nic nie dolozysz, ale generalnie bedzie sie oplacac. Jak to ma byc auto ma rok czy dwa, wolalbym benzyne, bo mozesz wpakowac w diesla kupe forsy, ktorej nigdy nie odzyskasz.

--
Tomek

Data: 2010-12-20 23:50:40
Autor: choczsz
On 21 Gru, 08:37, "Tomek" <api...@interia.pl> wrote:
> Tanie wiec to nie jest, ale tez nie psuje
sie co miesiac. Turbo, dwumasa, wtryski, to wszystko wytrzymuje z 200kkm
albo i wiecej pod warunkiem prawidlowej eksploatacji.

Tylko ze nie sposob jest kupic paroletniego diesla ktory ma realny
przebieg ponizej 200kkm.
Mam przeczucie graniczace z pewnoscia, ze 99% diesli sprowadzanych ma
krecone liczniki i to grubo, nierzadko o setki tys km. Krecenie jest
nagminne, trzeba sie z tym podgodzic.

Data: 2010-12-21 09:22:25
Autor: Tomek
Oplacalnosc diesla raz jeszcze.
Tylko ze nie sposob jest kupic paroletniego diesla ktory ma realny
przebieg ponizej 200kkm.

zgadza sie, bardziej chodzilo mi o to, ze jak kolega naprawi juz te wtryski, to przez nastepne 200kkm ma z nimi spokoj.

--
Tomek

Data: 2010-12-21 09:24:35
Autor: szymo
Tomek pisze:
[...]

No to strzeli pompa albo inny pasek o którym kolega zapomniał :) Stary diesel to skarbonka, a patrz±c na ceny ON to coraz bardziej pękata ta skarbonka się robi.

Data: 2010-12-21 09:37:46
Autor: Artur\(m\)
Oplacalnosc diesla raz jeszcze.

Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iepo84$14u$2news.man.bydgoszcz.pl...

No to strzeli pompa albo inny pasek o którym kolega zapomniał :) Stary diesel to skarbonka, a patrz±c na ceny ON to coraz bardziej pękata ta skarbonka się robi.

....a na dodatek " marsjański lataj±cy tależ" spowoduje awarię elektroniki...

Data: 2010-12-22 08:19:14
Autor: szymo
Artur(m) pisze:

[...]

Sarkazm sarkazmem a życie swoje scenariusze pisze....

Data: 2010-12-21 15:09:23
Autor: J.F.
Oplacalnosc diesla raz jeszcze.
Użytkownik "Tomek" <apis22@interia.pl> napisał w
[...]

Chyba ze zatankuje zle paliwo, a to sie u nas zdarza, choc w sumie markowe stacje sa wystarczajaco gesto.

Poza tym ta naprawa podwaja wartosc pojazdu. To bylo taniej kupic nowy na kredyt i kolko sie zamyka :-)

J.

Data: 2010-12-21 09:11:15
Autor: Artur Frydel
Day Tue, 21 Dec 2010 08:37:03 +0100, Tomek wrote:

bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden* kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail),

W common-railach wymienia się komplet, czy poszczególne, wadliwe,
egzemplarze?

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
którego dobre egzemplarze s± jak Yeti.

--
Artur 'bzyk' Frydel Czym chata bogata - tym go¶cie rzygaj±!!

Data: 2010-12-21 09:14:18
Autor: omega_fan
[...]

Komplet, poszczególne, w zależno¶ci od potrzeby.
Czasem można też regenerować (skutecznie).

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
którego dobre egzemplarze s± jak Yeti.

Nie pier..., sam mam 1.9 TDI i zlego slowa na niego nie dam powiedziec.

Data: 2010-12-21 11:43:54
Autor: Artur Frydel
Day Tue, 21 Dec 2010 09:14:18 +0100, omega_fan wrote:

[...]

A jak to jest w Renault Clio 1,5Cdi (bo takiego potworka mam na oku)?
I ile kosztuje ewentualna regeneracja w Clio?

[...]

Heh, pewno masz jeden z tych Yeti-modeli. Zazdroszczę :-)

--
Artur 'bzyk' Frydel She's always late. Her ancestors arrived on the Juneflower.

Data: 2010-12-21 11:48:53
Autor: Agent
[...]

Ja bym tam wolał zdecydowanie 1.9 TDI je¶li chodzi o koszty napraw niż 1.5 dci ale może fachowcy którzy się tutaj najpierw pytaja o poradę jak to jest z dieslami już na wstępie wiedz± lepiej.

Data: 2010-12-21 22:05:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Opłacalność diesla raz jeszcze.
W dniu 2010-12-21 09:14, omega_fan pisze:

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
ktĂłrego dobre egzemplarze sÄ… jak Yeti.

Nie pier..., sam mam 1.9 TDI i zlego slowa na niego nie dam powiedziec.

No dobra - masz. I oczywiście nic mu nie dolega, a Ty chcesz go sprzedać. Po obecnej cenie rynkowej, rzecz jasna. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-22 08:19:57
Autor: omega_fan
On 12/21/2010 10:05 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2010-12-21 09:14, omega_fan pisze:

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie
naleĹĽy
[...]

Tego nie powiedzialem :)
Pewnie kiedys bede chcial go sprzedac, ale... na razie nic mi w tym
aucie nie brakuje, wiec jezdze.

Data: 2010-12-21 09:14:38
Autor: Agent
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.

Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ferfwnaqoaea$.dlgbzyk.dyndns.org...
[...]

Można tylko wadliwe.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
którego dobre egzemplarze s± jak Yeti.

Akurat to sa dobre silniki w dodatku sporo mechaników jako tako je ogarnia i jest mase częsci uzywanych a i nowe s± chyba deczko tańsze niż u konkurencji. Wszystko to nie dotyczy ( podobno) popmpwtrysków z którymi jest trochę więcej problemów.

Data: 2010-12-21 09:16:55
Autor: omega_fan
[...]

.... PD maja tez sporo zalet, ktore rekompensuja moim zdaniem te
"problemy". Masz? uzywasz? ja mam, problemow nie stwierdzilem, jak
stwierdze to naprawie i juz. Wszystko sie moze zepsuc.

Data: 2010-12-21 09:18:33
Autor: Agent
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.

Użytkownik "omega_fan" <omf@nospam.org> napisał w wiadomo¶ci news:iepnpn$r0d$2news.onet.pl...

[...]

Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię. Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków.

Data: 2010-12-21 10:10:15
Autor: Robert_J
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię. Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków.

Skoro nie miałe¶ to po co powtarzasz urban legend? ;-))). Ja mam od ponad pięciu lat i jedynymi usterkami były dwie ¶wiece żarowe i miesi±c temu padł czujnik temperatury paliwa (nawet nie wiedziałem że takowy jest, podobnie zreszt± jak chłodnica paliwa). Zreszt± podejrzewam że mało kto by się zorientował że czujnik w ogóle się popsuł, bo jedynym objawem było bardzo delikatne szarpanie. ¦wiece w ASO to koszt ok. 100 zł, czujnik ok. 50 zł plus wymiana. Więc raczej nie mogę powiedzieć że jest to wadliwy silnik :-).

Data: 2010-12-21 10:19:04
Autor: Agent
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iepqtt$73s$1news.onet.pl...
Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię. Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków.

Skoro nie miałe¶ to po co powtarzasz urban legend? ;-))). Ja

Urban nie urban. Jak pojawia się wiele opini negatywnych o np. elektryce w autach francuskich to dla jednego jest to urban legend a inny powie że prawda. To że Tobie się nic nie popsuło to nie znaczy że to norma. Mi tez się nie popsuły wtryski, turbo i koło dwumasowe ale nie twierdze że częste usterki tego to urban legend.

Data: 2010-12-21 22:08:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Opłacalność diesla raz jeszcze.
W dniu 2010-12-21 10:10, Robert_J pisze:
i miesiÄ…c
temu padł czujnik temperatury paliwa (nawet nie wiedziałem że takowy
jest, podobnie zresztą jak chłodnica paliwa).

Chłodnica paliwa? To nie błąd? Z reguły diesle mają podgrzewacze ON.

Data: 2010-12-22 08:23:43
Autor: omega_fan
On 12/21/2010 10:08 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Diesle maja czesto podgrzewacz _filtra_ paliwa, maja tez czasem
chlodnice paliwa powracajacego do zbiornika. Ma ona za zadanie
zapobiegac zbytniemu nagrzaniu paliwa w zbiorniku.

Data: 2010-12-22 09:12:37
Autor: Robert_J
Opłacalność diesla raz jeszcze.
Chłodnica paliwa? To nie błąd? Z reguły diesle mają podgrzewacze ON.

Nie, nie błąd :-). Też mnie to zaskoczyło. W octavii II jest ona pod autem, dokładnie pod przednim siedzeniem pasażera. Taka płaska, MZ podobna do wkładu turystycznej lodówki ;-)))

Data: 2010-12-21 10:55:17
Autor: omega_fan
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.

Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię.
Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków.

Proszę: bardzo wysoki moment obrotowy przy stosunkowo niedużym spalaniu,
duży potencjał na modyfikacje (i względna łatwo¶ć ich przeprowadzenia).

Wady: "twarda" i gło¶na praca, szczególnie na zimno.
Zdarzaj± się przypadki obluzowania mocowania w głowicy.

Mam, używam, jestem zadowolony (nawet bardzo).

Data: 2010-12-21 09:23:34
Autor: Artur\(m\)
[...]

Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi

Artur(m)

Data: 2010-12-21 10:10:46
Autor: Robert_J
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi

Ja też swojemu muszę odci±ć net ;-))).

Data: 2010-12-21 11:46:58
Autor: Artur Frydel
Day Tue, 21 Dec 2010 10:10:46 +0100, Robert_J wrote:

Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi

Ja też swojemu muszę odci±ć net ;-))).

Bo Wy to w ogóle dziwni jeste¶cie :)
Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI.

--
Artur 'bzyk' Frydel If you must choose between two evils, pick the one you've
never tried before.

Data: 2010-12-21 12:35:01
Autor: Robert_J
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
Bo Wy to w ogóle dziwni jeste¶cie :)
Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI.

Mój problem polega na tym, że ja kupiłem nowego ;-)))). Muszę się chyba wyspowiadać albo cu¶....

Data: 2010-12-21 12:44:16
Autor: Agent
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ieq3dc$4hp$1news.onet.pl...
Bo Wy to w ogóle dziwni jeste¶cie :)
Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI.

Mój problem polega na tym, że ja kupiłem nowego ;-)))). Muszę się chyba wyspowiadać albo cu¶....

WeĽ już przestań bo wielbisz t± swoj± furę jak przysłowiowego passata w tedei

Data: 2010-12-21 13:39:15
Autor: Robert_J
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
WeĽ już przestań bo wielbisz t± swoj± furę jak przysłowiowego passata w tedei

ZnajdĽ choć jednego mojego posta, w którym wielbię swoje auto, a wy¶lę Ci skrzynkę wódki :-). Zreszt± za bardzo nawet nie ma co wielbić, nie jeżdżę lexusem czy bentleyem ;-). To że piszę że dobrze działa, że się nie psuje, nie jest jednoznaczne z uwielbieniem. Dla mnie auto to zwykła rzecz, nie przedmiot kultu, jak dla sporej grupy tutaj... Jak się spierdzieli to sprzedam i kupię nowe. Tyle w temacie...

Data: 2010-12-21 16:57:40
Autor: kamil d
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
W dniu 2010-12-21 13:39, Robert_J pisze:
Jak się
spierdzieli to sprzedam

A potem się dziwisz, że "Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI." ;)

--
kamil d

Data: 2010-12-21 18:15:28
Autor: Robert_J
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
A potem się dziwisz, że "Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI." ;)

Tylko że ja sprzedaj±c swoje poprzednie auta nie ukrywałem ich stanu ;-))). Poza tym Ľle to trochę uj±łem, powinno być "jak zacznie się psuć". Co nie znaczy że sprzedaję uszkodzone, po prostu wchodzi w wiek, w którym powoli wymaga coraz większych nakładów ;-)

Data: 2010-12-21 22:09:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-12-21 11:46, Artur Frydel pisze:
Day Tue, 21 Dec 2010 10:10:46 +0100, Robert_J wrote:

Mam nadzieje, ĹĽe mĂłj TDI nie czyta grup i siÄ™ nie wnerwi

Ja też swojemu muszę odciąć net ;-))).

Bo Wy to w ogóle dziwni jesteście :)
Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI.

Da siÄ™. Ale nie w Polsce, nie ARL'a i nie za polskÄ… "cenÄ™ rynkowÄ…".

Data: 2010-12-21 10:04:48
Autor: Robert_J
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
...nie należy
demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
którego dobre egzemplarze s± jak Yeti.

Chyba co¶ Ci się pomyliło ;-))).

Data: 2010-12-21 11:52:11
Autor: Artur Frydel
Day Tue, 21 Dec 2010 10:04:48 +0100, Robert_J wrote:

...nie należy
demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
którego dobre egzemplarze s± jak Yeti.

Chyba co¶ Ci się pomyliło ;-))).

Nie. Użyłem skrótu my¶lowego.
Chodziło mi o TDI, 10-letnie, *na przedaż*.
Fakt jest taki, że kupno passata ze zdrowym 1.9 TDI zakrawa o cud.

--
Artur 'bzyk' Frydel Change is inevitable. Except from a vending machine.

Data: 2010-12-21 12:07:36
Autor: omega_fan
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.

Nie. Użyłem skrótu my¶lowego.
Chodziło mi o TDI, 10-letnie, *na przedaż*.
Fakt jest taki, że kupno passata ze zdrowym 1.9 TDI zakrawa o cud.

To akurat prawda, z tym że w ogóle kupno zdrowego Passata w Polsce może
być trudne ;)  wiesz ten legendarny w naszym kraju "pasek w tedei"...
notabene calkiem w porzadku samochod.

Mozna kupic dobra sztuke w Niemczech, ale cena bedzie ze 20% wieksza niz
u nas w ogloszeniach. Albo przebieg o 200% wiekszy. Tak naprawde
wszystko jest kwestia ceny, no ale przeciez to fakt powszechnie znany.

Data: 2010-12-21 10:27:18
Autor: Myjk
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
2010-12-21 08:37:03 Tomek

wtrysk jeden kosztuje od 6 stow w gore

Chyba mocno używany i niewiadomoile podziałaj±cy. ;)
Do silnika CiTD (Mazda) komplet nowych wtrysków CR (4 szt.) w ASO kosztuje... 8 tys. zł AFAIR.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2010-12-21 11:33:48
Autor: omega_fan
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
On 12/21/2010 11:27 AM, Myjk wrote:
2010-12-21 08:37:03 Tomek

wtrysk jeden kosztuje od 6 stow w gore

Chyba mocno używany i niewiadomoile podziałaj±cy. ;)
Do silnika CiTD (Mazda) komplet nowych wtrysków CR (4 szt.) w ASO kosztuje... 8 tys. zł AFAIR.

Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie.
Napisal wyraznie _OD_... trzeba wiedziec, co sie kupuje.

Poza tym, jakie wtryski w tych mazdowych silnikach byly? Bosch, Siemens,
Delphi, cos innego? niektore typy da sie zregenerowac.

Data: 2010-12-21 10:44:23
Autor: Myjk
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
2010-12-21 11:33:48 omega_fan

Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie.

Pewnie że nie, ale technologia produkcji wtrysków CR nie różni się zbytnio od siebie. Wszystkie musz± być prezyzyjne przy wysokim ci¶nieniu i to tworzy koszt.

Napisal wyraznie OD... trzeba wiedziec, co sie kupuje.

To ile kosztuj± nowe wtryski CR np. do Vectry?

Poza tym, jakie wtryski w tych mazdowych silnikach byly? Bosch, Siemens, Delphi, cos innego?

Denso.
niektore typy da sie zregenerowac.

Niektóre, a i te co się da nie zawsze s± do uratowania.
Poza tym nie było mowy o regeneracji, a o kupnie.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2010-12-21 11:38:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-12-21, omega_fan <omf@nospam.org> wrote:

Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie.
Napisal wyraznie _OD_... trzeba wiedziec, co sie kupuje.

Tańsze też s± - wszystko zależy co do danego silnika wsadzali.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-12-21 11:54:09
Autor: Artur Frydel
Day Tue, 21 Dec 2010 11:33:48 +0100, omega_fan wrote:

[...]

To ja doprecyzuję;
Jak ma się sprawa z wtryskami w Renault Clio 1.5Cdi? Ile to kosztuje, i czy
da się regenerować?

--
Artur 'bzyk' Frydel Murphy's law is recursive. Washing your car to make it
rain doesn't work.

Data: 2010-12-21 22:17:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Opłacalność diesla raz jeszcze.
W dniu 2010-12-21 11:54, Artur Frydel pisze:

To ja doprecyzujÄ™;
Jak ma siÄ™ sprawa z wtryskami w Renault Clio 1.5Cdi? Ile to kosztuje, i czy
da się regenerować?

W 2.0HDi/90 lepiej mieć system wtryskowy Boscha niż Siemensa. W 1.5dci podobno lepiej mieć Siemensa niż Delphi. Sęk w tym, że większość (o ile nie wszystkie) Siemensów w 1.5dci to wersje 100-105KM. A tych w Clio II nie było ztcw.
Na allegro widziałem aukcje dotyczące usługi regeneracji wtrysków Delphi. Chcieli coś koło 1,5 tysia złotówek za komplet (4 sztuki).
Z używką jest generalnie ten problem, że nie wiesz co, tak naprawdę wyprawiał, poprzedni właściciel. Ale sporo da się sprawdzić. Przy kupnie zalecałbym obejrzenie auta przez kompetentny serwis dysponujący CLIPem (interfejs i soft serwisowy Renault) i wiedzą do posługiwania się nim. Jeśli nic nie skreśli auta na wstępie to pokusiłbym się o próbę przelewową wtryskiwaczy. Kumatemu mechanikowi powie ona wiele o kondycji układu wtryskowego.

Data: 2010-12-21 11:45:13
Autor: Tomek
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.
Chyba mocno używany i niewiadomoile podziałaj±cy. ;)

cena 600zl/szt jest jak najbardziej realna - opieralem sie na tym co sam mam - 1.8TDCI forda na czesciach delphi. Fabrycznie nowy lub regenerowany z roczna gwarancja kosztuje 550-650zl, chocby na allegro. Cena nie zabija, ale wtryski do benzyny kosztuja polowe tej kwoty i chyba jednak sa mniej awaryjne.

--
Tomek

Data: 2010-12-21 11:50:56
Autor: J.F.
[...]

Sprawdzic czy dotyczy to tez silnikow FSI/GDI :-)

J.

Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze.