Data: 2010-12-21 08:37:03 | |
Autor: Tomek | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Gdzie nie czytam, to opinie s± takie same; diesel (używany) się nie opłaca, prawda, ze latwiej znalesc w lepszym stanie benzyne niz diesla z danego rocznika, nie wspominajac nawet o cenie. Co nie znaczy ze nie da sie kupic dobrego uzywanego diesla. bo diesel jest de best a naprawy taniutkie (taka na przykład regeneracja bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden* kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail), dwumasa to tez od 2tys z robota. Tanie wiec to nie jest, ale tez nie psuje sie co miesiac. Turbo, dwumasa, wtryski, to wszystko wytrzymuje z 200kkm albo i wiecej pod warunkiem prawidlowej eksploatacji. Jak zdechnie naprawiasz i kilka lat spokoju. Generalnie jak kupujesz uzywane auto, zawsze trzeba liczyc sie z jakimis naprawami. Przy czym w dieslach sa one drozsze. Jesli chcesz pojezdzic autem dluzej, mozesz brac diesla, moze troche zainwestujesz, moze bedziesz mial szczescie i nic nie dolozysz, ale generalnie bedzie sie oplacac. Jak to ma byc auto ma rok czy dwa, wolalbym benzyne, bo mozesz wpakowac w diesla kupe forsy, ktorej nigdy nie odzyskasz. -- Tomek |
|
Data: 2010-12-20 23:50:40 | |
Autor: choczsz | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
On 21 Gru, 08:37, "Tomek" <api...@interia.pl> wrote:
> Tanie wiec to nie jest, ale tez nie psuje Tylko ze nie sposob jest kupic paroletniego diesla ktory ma realny przebieg ponizej 200kkm. Mam przeczucie graniczace z pewnoscia, ze 99% diesli sprowadzanych ma krecone liczniki i to grubo, nierzadko o setki tys km. Krecenie jest nagminne, trzeba sie z tym podgodzic. |
|
Data: 2010-12-21 09:22:25 | |
Autor: Tomek | |
Oplacalnosc diesla raz jeszcze. | |
Tylko ze nie sposob jest kupic paroletniego diesla ktory ma realny zgadza sie, bardziej chodzilo mi o to, ze jak kolega naprawi juz te wtryski, to przez nastepne 200kkm ma z nimi spokoj. -- Tomek |
|
Data: 2010-12-21 09:24:35 | |
Autor: szymo | |
Oplacalnosc diesla raz jeszcze. | |
Tomek pisze:
Tylko ze nie sposob jest kupic paroletniego diesla ktory ma realny No to strzeli pompa albo inny pasek o którym kolega zapomniał :) Stary diesel to skarbonka, a patrz±c na ceny ON to coraz bardziej pękata ta skarbonka się robi. |
|
Data: 2010-12-21 09:37:46 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Oplacalnosc diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iepo84$14u$2news.man.bydgoszcz.pl... No to strzeli pompa albo inny pasek o którym kolega zapomniał :) Stary diesel to skarbonka, a patrz±c na ceny ON to coraz bardziej pękata ta skarbonka się robi. ....a na dodatek " marsjański lataj±cy tależ" spowoduje awarię elektroniki... |
|
Data: 2010-12-22 08:19:14 | |
Autor: szymo | |
Oplacalnosc diesla raz jeszcze. | |
Artur(m) pisze:
Sarkazm sarkazmem a życie swoje scenariusze pisze.... |
|
Data: 2010-12-21 15:09:23 | |
Autor: J.F. | |
Oplacalnosc diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Tomek" <apis22@interia.pl> napisał w
Tylko ze nie sposob jest kupic paroletniego diesla ktory ma realny Chyba ze zatankuje zle paliwo, a to sie u nas zdarza, choc w sumie markowe stacje sa wystarczajaco gesto. Poza tym ta naprawa podwaja wartosc pojazdu. To bylo taniej kupic nowy na kredyt i kolko sie zamyka :-) J. |
|
Data: 2010-12-21 09:11:15 | |
Autor: Artur Frydel | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Day Tue, 21 Dec 2010 08:37:03 +0100, Tomek wrote:
bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden* kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail), W common-railach wymienia się komplet, czy poszczególne, wadliwe, egzemplarze? Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI którego dobre egzemplarze s± jak Yeti. -- Artur 'bzyk' Frydel Czym chata bogata - tym go¶cie rzygaj±!! |
|
Data: 2010-12-21 09:14:18 | |
Autor: omega_fan | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden* kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail), Komplet, poszczególne, w zależno¶ci od potrzeby. Czasem można też regenerować (skutecznie). Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy Nie pier..., sam mam 1.9 TDI i zlego slowa na niego nie dam powiedziec. |
|
Data: 2010-12-21 11:43:54 | |
Autor: Artur Frydel | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Day Tue, 21 Dec 2010 09:14:18 +0100, omega_fan wrote:
bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden* kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail), A jak to jest w Renault Clio 1,5Cdi (bo takiego potworka mam na oku)? I ile kosztuje ewentualna regeneracja w Clio?
Heh, pewno masz jeden z tych Yeti-modeli. Zazdroszczę :-) -- Artur 'bzyk' Frydel She's always late. Her ancestors arrived on the Juneflower. |
|
Data: 2010-12-21 11:48:53 | |
Autor: Agent | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Ja bym tam wolał zdecydowanie 1.9 TDI je¶li chodzi o koszty napraw niż 1.5 dci ale może fachowcy którzy się tutaj najpierw pytaja o poradę jak to jest z dieslami już na wstępie wiedz± lepiej. |
|
Data: 2010-12-21 22:05:34 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
W dniu 2010-12-21 09:14, omega_fan pisze:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy No dobra - masz. I oczywiście nic mu nie dolega, a Ty chcesz go sprzedać. Po obecnej cenie rynkowej, rzecz jasna. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-22 08:19:57 | |
Autor: omega_fan | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
On 12/21/2010 10:05 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2010-12-21 09:14, omega_fan pisze: Tego nie powiedzialem :) Pewnie kiedys bede chcial go sprzedac, ale... na razie nic mi w tym aucie nie brakuje, wiec jezdze. |
|
Data: 2010-12-21 09:14:38 | |
Autor: Agent | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ferfwnaqoaea$.dlgbzyk.dyndns.org... Day Tue, 21 Dec 2010 08:37:03 +0100, Tomek wrote: Można tylko wadliwe. Akurat to sa dobre silniki w dodatku sporo mechaników jako tako je ogarnia i jest mase częsci uzywanych a i nowe s± chyba deczko tańsze niż u konkurencji. Wszystko to nie dotyczy ( podobno) popmpwtrysków z którymi jest trochę więcej problemów. |
|
Data: 2010-12-21 09:16:55 | |
Autor: omega_fan | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Akurat to sa dobre silniki w dodatku sporo mechaników jako tako je .... PD maja tez sporo zalet, ktore rekompensuja moim zdaniem te "problemy". Masz? uzywasz? ja mam, problemow nie stwierdzilem, jak stwierdze to naprawie i juz. Wszystko sie moze zepsuc. |
|
Data: 2010-12-21 09:18:33 | |
Autor: Agent | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "omega_fan" <omf@nospam.org> napisał w wiadomo¶ci news:iepnpn$r0d$2news.onet.pl...
Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię. Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków. |
|
Data: 2010-12-21 10:10:15 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię. Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków. Skoro nie miałe¶ to po co powtarzasz urban legend? ;-))). Ja mam od ponad pięciu lat i jedynymi usterkami były dwie ¶wiece żarowe i miesi±c temu padł czujnik temperatury paliwa (nawet nie wiedziałem że takowy jest, podobnie zreszt± jak chłodnica paliwa). Zreszt± podejrzewam że mało kto by się zorientował że czujnik w ogóle się popsuł, bo jedynym objawem było bardzo delikatne szarpanie. ¦wiece w ASO to koszt ok. 100 zł, czujnik ok. 50 zł plus wymiana. Więc raczej nie mogę powiedzieć że jest to wadliwy silnik :-). |
|
Data: 2010-12-21 10:19:04 | |
Autor: Agent | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iepqtt$73s$1news.onet.pl... Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię. Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków. Urban nie urban. Jak pojawia się wiele opini negatywnych o np. elektryce w autach francuskich to dla jednego jest to urban legend a inny powie że prawda. To że Tobie się nic nie popsuło to nie znaczy że to norma. Mi tez się nie popsuły wtryski, turbo i koło dwumasowe ale nie twierdze że częste usterki tego to urban legend. |
|
Data: 2010-12-21 22:08:05 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
W dniu 2010-12-21 10:10, Robert_J pisze:
i miesiąc Chłodnica paliwa? To nie błąd? Z reguły diesle mają podgrzewacze ON. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-22 08:23:43 | |
Autor: omega_fan | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
On 12/21/2010 10:08 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2010-12-21 10:10, Robert_J pisze: Diesle maja czesto podgrzewacz _filtra_ paliwa, maja tez czasem chlodnice paliwa powracajacego do zbiornika. Ma ona za zadanie zapobiegac zbytniemu nagrzaniu paliwa w zbiorniku. |
|
Data: 2010-12-22 09:12:37 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
Chłodnica paliwa? To nie błąd? Z reguły diesle mają podgrzewacze ON. Nie, nie błąd :-). Też mnie to zaskoczyło. W octavii II jest ona pod autem, dokładnie pod przednim siedzeniem pasażera. Taka płaska, MZ podobna do wkładu turystycznej lodówki ;-))) |
|
Data: 2010-12-21 10:55:17 | |
Autor: omega_fan | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Jakie zalety? Co do wad to rzeczywi¶cie napisałem tylko obiegow± opinię. Proszę: bardzo wysoki moment obrotowy przy stosunkowo niedużym spalaniu, duży potencjał na modyfikacje (i względna łatwo¶ć ich przeprowadzenia). Wady: "twarda" i gło¶na praca, szczególnie na zimno. Zdarzaj± się przypadki obluzowania mocowania w głowicy. Mam, używam, jestem zadowolony (nawet bardzo). |
|
Data: 2010-12-21 09:23:34 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ferfwnaqoaea$.dlgbzyk.dyndns.org...
Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi Artur(m) |
|
Data: 2010-12-21 10:10:46 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi Ja też swojemu muszę odci±ć net ;-))). |
|
Data: 2010-12-21 11:46:58 | |
Autor: Artur Frydel | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Day Tue, 21 Dec 2010 10:10:46 +0100, Robert_J wrote:
Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi Bo Wy to w ogóle dziwni jeste¶cie :) Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI. -- Artur 'bzyk' Frydel If you must choose between two evils, pick the one you've never tried before. |
|
Data: 2010-12-21 12:35:01 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Bo Wy to w ogóle dziwni jeste¶cie :) Mój problem polega na tym, że ja kupiłem nowego ;-)))). Muszę się chyba wyspowiadać albo cu¶.... |
|
Data: 2010-12-21 12:44:16 | |
Autor: Agent | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ieq3dc$4hp$1news.onet.pl... Bo Wy to w ogóle dziwni jeste¶cie :) WeĽ już przestań bo wielbisz t± swoj± furę jak przysłowiowego passata w tedei |
|
Data: 2010-12-21 13:39:15 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
WeĽ już przestań bo wielbisz t± swoj± furę jak przysłowiowego passata w tedei ZnajdĽ choć jednego mojego posta, w którym wielbię swoje auto, a wy¶lę Ci skrzynkę wódki :-). Zreszt± za bardzo nawet nie ma co wielbić, nie jeżdżę lexusem czy bentleyem ;-). To że piszę że dobrze działa, że się nie psuje, nie jest jednoznaczne z uwielbieniem. Dla mnie auto to zwykła rzecz, nie przedmiot kultu, jak dla sporej grupy tutaj... Jak się spierdzieli to sprzedam i kupię nowe. Tyle w temacie... |
|
Data: 2010-12-21 16:57:40 | |
Autor: kamil d | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
W dniu 2010-12-21 13:39, Robert_J pisze:
Jak się A potem się dziwisz, że "Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI." ;) -- kamil d |
|
Data: 2010-12-21 18:15:28 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
A potem się dziwisz, że "Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI." ;) Tylko że ja sprzedaj±c swoje poprzednie auta nie ukrywałem ich stanu ;-))). Poza tym Ľle to trochę uj±łem, powinno być "jak zacznie się psuć". Co nie znaczy że sprzedaję uszkodzone, po prostu wchodzi w wiek, w którym powoli wymaga coraz większych nakładów ;-) |
|
Data: 2010-12-21 22:09:13 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
W dniu 2010-12-21 11:46, Artur Frydel pisze:
Day Tue, 21 Dec 2010 10:10:46 +0100, Robert_J wrote: Da się. Ale nie w Polsce, nie ARL'a i nie za polską "cenę rynkową". -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-21 10:04:48 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
...nie należy Chyba co¶ Ci się pomyliło ;-))). |
|
Data: 2010-12-21 11:52:11 | |
Autor: Artur Frydel | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Day Tue, 21 Dec 2010 10:04:48 +0100, Robert_J wrote:
...nie należy Nie. Użyłem skrótu my¶lowego. Chodziło mi o TDI, 10-letnie, *na przedaż*. Fakt jest taki, że kupno passata ze zdrowym 1.9 TDI zakrawa o cud. -- Artur 'bzyk' Frydel Change is inevitable. Except from a vending machine. |
|
Data: 2010-12-21 12:07:36 | |
Autor: omega_fan | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Nie. Użyłem skrótu my¶lowego. To akurat prawda, z tym że w ogóle kupno zdrowego Passata w Polsce może być trudne ;) wiesz ten legendarny w naszym kraju "pasek w tedei"... notabene calkiem w porzadku samochod. Mozna kupic dobra sztuke w Niemczech, ale cena bedzie ze 20% wieksza niz u nas w ogloszeniach. Albo przebieg o 200% wiekszy. Tak naprawde wszystko jest kwestia ceny, no ale przeciez to fakt powszechnie znany. |
|
Data: 2010-12-21 10:27:18 | |
Autor: Myjk | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
2010-12-21 08:37:03 Tomek
wtrysk jeden kosztuje od 6 stow w gore Chyba mocno używany i niewiadomoile podziałaj±cy. ;) Do silnika CiTD (Mazda) komplet nowych wtrysków CR (4 szt.) w ASO kosztuje... 8 tys. zł AFAIR. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-21 11:33:48 | |
Autor: omega_fan | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
On 12/21/2010 11:27 AM, Myjk wrote:
2010-12-21 08:37:03 Tomek Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie. Napisal wyraznie _OD_... trzeba wiedziec, co sie kupuje. Poza tym, jakie wtryski w tych mazdowych silnikach byly? Bosch, Siemens, Delphi, cos innego? niektore typy da sie zregenerowac. |
|
Data: 2010-12-21 10:44:23 | |
Autor: Myjk | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
2010-12-21 11:33:48 omega_fan
Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie. Pewnie że nie, ale technologia produkcji wtrysków CR nie różni się zbytnio od siebie. Wszystkie musz± być prezyzyjne przy wysokim ci¶nieniu i to tworzy koszt. Napisal wyraznie OD... trzeba wiedziec, co sie kupuje. To ile kosztuj± nowe wtryski CR np. do Vectry? Poza tym, jakie wtryski w tych mazdowych silnikach byly? Bosch, Siemens, Delphi, cos innego? Denso. niektore typy da sie zregenerowac. Niektóre, a i te co się da nie zawsze s± do uratowania. Poza tym nie było mowy o regeneracji, a o kupnie. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-21 11:38:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
On 2010-12-21, omega_fan <omf@nospam.org> wrote:
Przyjmij do wiadomosci, ze swiat sie nie konczy na Mazdzie. Tańsze też s± - wszystko zależy co do danego silnika wsadzali. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-21 11:54:09 | |
Autor: Artur Frydel | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Day Tue, 21 Dec 2010 11:33:48 +0100, omega_fan wrote:
On 12/21/2010 11:27 AM, Myjk wrote: To ja doprecyzuję; Jak ma się sprawa z wtryskami w Renault Clio 1.5Cdi? Ile to kosztuje, i czy da się regenerować? -- Artur 'bzyk' Frydel Murphy's law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work. |
|
Data: 2010-12-21 22:17:45 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
W dniu 2010-12-21 11:54, Artur Frydel pisze:
To ja doprecyzuję; W 2.0HDi/90 lepiej mieć system wtryskowy Boscha niż Siemensa. W 1.5dci podobno lepiej mieć Siemensa niż Delphi. Sęk w tym, że większość (o ile nie wszystkie) Siemensów w 1.5dci to wersje 100-105KM. A tych w Clio II nie było ztcw. Na allegro widziałem aukcje dotyczące usługi regeneracji wtrysków Delphi. Chcieli coś koło 1,5 tysia złotówek za komplet (4 sztuki). Z używką jest generalnie ten problem, że nie wiesz co, tak naprawdę wyprawiał, poprzedni właściciel. Ale sporo da się sprawdzić. Przy kupnie zalecałbym obejrzenie auta przez kompetentny serwis dysponujący CLIPem (interfejs i soft serwisowy Renault) i wiedzą do posługiwania się nim. Jeśli nic nie skreśli auta na wstępie to pokusiłbym się o próbę przelewową wtryskiwaczy. Kumatemu mechanikowi powie ona wiele o kondycji układu wtryskowego. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-21 11:45:13 | |
Autor: Tomek | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Chyba mocno używany i niewiadomoile podziałaj±cy. ;) cena 600zl/szt jest jak najbardziej realna - opieralem sie na tym co sam mam - 1.8TDCI forda na czesciach delphi. Fabrycznie nowy lub regenerowany z roczna gwarancja kosztuje 550-650zl, chocby na allegro. Cena nie zabija, ale wtryski do benzyny kosztuja polowe tej kwoty i chyba jednak sa mniej awaryjne. -- Tomek |
|
Data: 2010-12-21 11:50:56 | |
Autor: J.F. | |
Opłacalno¶ć diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Tomek" <apis22@interia.pl> napisał w
cena 600zl/szt jest jak najbardziej realna - opieralem sie na tym co sam mam - 1.8TDCI forda na czesciach delphi. Fabrycznie nowy lub regenerowany z roczna gwarancja kosztuje 550-650zl, chocby na allegro. Cena nie zabija, ale wtryski do benzyny kosztuja polowe tej kwoty i chyba jednak sa mniej awaryjne. Sprawdzic czy dotyczy to tez silnikow FSI/GDI :-) J. |
|