Data: 2010-12-23 20:59:15 | |
Autor: Plumpi | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości news:15jc939caxzcg.dlgbzyk.dyndns.org...
Bliscy znajomi, rodzina, i generalnie ludzie z otoczenia mówią że to bzdura, Koszt robocizny + koszt części 1500-5000zł - oczywiście mówiąc o nowych częściach i sytuacji, kiedy da się regenerować :) Zależy jakie turbo i jaki eauto. No i jak to jest? Mam na myśli 10-letnie diesle, a więc już wtryski, pewno Słuchaj serca, a te zawsze źle podpowiada :) Ja Ci doradzę jedno? Kieruj się tym jak jeździsz. Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając auto robiąc przy tym dłuższe przestoje, powodujące, ze silnik jest cały czas zimny to tylko benzyna. Diesle niestety dłużej się rozgrzewają. Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając auto robiąc przy tym krótkie przestoje to tylko benzyna + LPG. Jeżeli większość jeździsz w dłuższe trasy to Diesel lub LPG. Niestety ale auta z silniekiem Diesla powyżej 10 lat mogą mieć już problemy z odpalaniem w zimie oraz spore różnice w spalaniu. Takich problemów raczej nie będziesz miał z benzyniakami. Dla przykładu obecne moje auto 2,1 litra turbodiesel o mocy 110KM w trasie spala 5,5 - 7 litrów ON zależnie od pory roku i przy mojej dość dynamicznej jeździe, ale w ostatnie mrozy, kiedy jeździłem na krótkich odcinkach, na których auto nie zdąrzyło się rozgrzać to potrafiło spalić nawe 12-14 litrów ON. W benzyniakach, którymi jeździłem i jeżdżę były to różnice rzędu 1-2 litrów benzyny, a nie 2 razy tyle jak w Dieslu. Podobnie też jest u znajomych, którzy jeżdżą Dieslami. |
|
Data: 2010-12-27 09:16:55 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w wiadomości news:if09mp$rv3$1news.onet.pl... Niestety ale auta z silniekiem Diesla powyżej 10 lat mogą mieć już problemy z odpalaniem w zimie oraz spore różnice w spalaniu. VW GolfIII w takim razie polecam 1,9TDI.(chyba 95KM) Na czystej trasie 4,9 - 5,2 l/100 W zimie krótkie trasy jazda dynamiczna (do 60, max przyśpieszenie lubie tak) 7,0 - 7,7 l/100). Sprawdzane wielokrotnie po pełnym tankowaniu. Artur(m) |
|
Data: 2010-12-27 11:02:03 | |
Autor: Robert_J | |
Opłacalność diesla raz jeszcze. | |
Dla przykładu obecne moje auto 2,1 litra turbodiesel o mocy 110KM w trasie spala 5,5 - 7 litrów ON zależnie od pory roku i przy mojej dość dynamicznej jeździe, ale w ostatnie mrozy, kiedy jeździłem na krótkich odcinkach, na których auto nie zdąrzyło się rozgrzać to potrafiło spalić nawe 12-14 litrów ON. Te "krótkie odcinki" to po 1-2 kilometry?? Ja też robię bardzo dużo niezbyt długich odcinków dziennie i między latem a zimą jest może 1,5-2 l/ 100 km różnicy. Latem pali średnio ok. 5,5-6, zimą 7-7,5. W najgorszym wypadku 8... W benzyniakach, którymi jeździłem i jeżdżę były to różnice rzędu 1-2 litrów benzyny, a nie 2 razy tyle jak w Dieslu. Nie wierzę :-). Też mam znajomych posiadający diesle i jakoś nie słyszałem o takich różnicach. Oczywiście jeśli porównujemy podobne "krótkie odcinki", czyli np. 2 km benzyną i 2 km dieslem i potem dłuższy postój... |