Opłacalność diesla raz jeszcze.

Data: 2010-12-23 20:59:15
Autor: Plumpi
Opłacalność diesla raz jeszcze.
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości news:15jc939caxzcg.dlgbzyk.dyndns.org...

Bliscy znajomi, rodzina, i generalnie ludzie z otoczenia mówią że to bzdura,
bo diesel jest de best a naprawy taniutkie (taka na przykład regeneracja
turbo to "tylko" parę stówek).

Koszt robocizny + koszt części 1500-5000zł - oczywiście mówiąc o nowych częściach i sytuacji, kiedy da się regenerować :)
Zależy jakie turbo i jaki eauto.

No i jak to jest? Mam na myśli 10-letnie diesle, a więc już wtryski, pewno
common-raile... Ja się na samochodach zbytnio nie znam i nie wiem już kogo
słuchać. Grupowych guru, czy szwagra? :)

Słuchaj serca, a te zawsze źle podpowiada :)
Ja Ci doradzę jedno?
Kieruj się tym jak jeździsz.
Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając auto robiąc przy tym dłuższe przestoje, powodujące, ze silnik jest cały czas zimny to tylko benzyna. Diesle niestety dłużej się rozgrzewają.
Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając auto robiąc przy tym krótkie przestoje to tylko benzyna + LPG.
Jeżeli większość jeździsz w dłuższe trasy to Diesel lub LPG.

Niestety ale auta z silniekiem Diesla powyżej 10 lat mogą mieć już problemy z odpalaniem w zimie oraz spore różnice w spalaniu.
Takich problemów raczej nie będziesz miał z benzyniakami.
Dla przykładu obecne moje auto 2,1 litra turbodiesel o mocy 110KM w trasie spala 5,5 - 7 litrów ON zależnie od pory roku i przy mojej dość dynamicznej jeździe, ale w ostatnie mrozy, kiedy jeździłem na krótkich odcinkach, na których auto nie zdąrzyło się rozgrzać to potrafiło spalić nawe 12-14 litrów ON.
W benzyniakach, którymi jeździłem i jeżdżę były to różnice rzędu 1-2 litrów benzyny, a nie 2 razy tyle jak w Dieslu.
Podobnie też jest u znajomych, którzy jeżdżą Dieslami.

Data: 2010-12-27 09:16:55
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w wiadomości news:if09mp$rv3$1news.onet.pl...

[...]

VW GolfIII w takim razie polecam 1,9TDI.(chyba 95KM)
Na czystej trasie 4,9 - 5,2  l/100
W zimie krótkie trasy jazda dynamiczna (do 60, max przyśpieszenie
lubie tak) 7,0 - 7,7   l/100).
Sprawdzane wielokrotnie po pełnym tankowaniu.

Artur(m)

Data: 2010-12-27 11:02:03
Autor: Robert_J
[...]

Te "krótkie odcinki" to po 1-2 kilometry?? Ja też robię bardzo dużo niezbyt długich odcinków dziennie i między latem a zimą jest może 1,5-2 l/ 100 km różnicy. Latem pali średnio ok. 5,5-6, zimą 7-7,5. W najgorszym wypadku 8...

W benzyniakach, którymi jeździłem i jeżdżę były to różnice rzędu 1-2 litrów benzyny, a nie 2 razy tyle jak w Dieslu.
Podobnie też jest u znajomych, którzy jeżdżą Dieslami.

Nie wierzę :-). Też mam znajomych posiadający diesle i jakoś nie słyszałem o takich różnicach. Oczywiście jeśli porównujemy podobne "krótkie odcinki", czyli np. 2 km benzyną i 2 km dieslem i potem dłuższy postój...

Opłacalność diesla raz jeszcze.