Opłacalność przejścia na Play Fre sh

Data: 2009-03-22 01:05:51
Autor: liliputek
Opłacalność przejścia na Play Fre sh
Witam
Przed chwilą zastanowiłem się czy warto przejść z Tak Taka do nowej oferty Play. Biorąc pod uwagę ceny to odpowiedź wydaje się oczywista. Tak tak 59 gr Play 29 gr. Jednak ja postanowiłem sprawdzić ile wydałem w Tak taku w ostatnim miesiącu. Wg danych z bilingu (w iBoa Ery dostępny jest biling za ostatni miesiąc) wyszło mi 6 godzin 28 minut za co zapłaciłem 97zł i 43gr, z czego 3 godziny i 43 minuty to połączenia w moim profilu bezpłatne - mam usługę bonus w cenie 1zł na miesiąc. Odbieram dużo połączeń, więc wystarcza mi zebranych minut z bonusa do bezpłatnego dzwonienia na erę, heyach i stacjonarne.
Tak więc wg mojego profilu za 388 minut zapłaciłem w sumie 98,43zł co daje koszt za minutę na poziomie 25gr.
Zakładając jednak, że nie korzystam z usługi bonus i za część do sieci własnej i na stacjonarne musiałbym zapłacić po 29gr (zakup era jednostek) to miesięczny koszt wzrasta do 97,43 + (3 godziny 43 minuty po 29gr) 64,67zł. Daje to łączną kwotę 162,1zł i cenę za minutę na poziomie prawie 42 gr.
Jak widać z mojego profilu dzwonienia nieopłacalne jest dla mnie zmienianie operatora.
Oczywiście każdy może wykonać obliczenia i przekonać się co jest dla niego opłacalne.

Pozdrawiam
liliputek

Data: 2009-03-22 06:44:58
Autor: wiatrak

Użytkownik "liliputek" <liliputek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:49c580df$1news.home.net.pl...
[...]

Twoje liczenie jest stronnicze. W play freshu tez masz usługę: minuta za dwie przychodzące i to do wykorzystania do wszystkich sieci.. Kosztuje ona 3 złote, ale praktycznie na zawsze, nie trzeba płacić co miesiąc. Poza tym próbujesz porównywać pakietową cenę minuty w erze 29 groszy do minuty standardowej w playu. Jeżeli chcesz być uczciwy w swoich rachunkach, to w playu w pakiecie ta sama minuta kosztuje 5 groszy, a nie 29. Tewraz przelicz sobie na nowo, bez ściemniania.

wiatrak

Data: 2009-03-22 19:15:16
Autor: jazdzig
wiatrak wrote:

[...]

Pułapka tkwi w tym, że połączenie dające dodatkowe minuty musi być w sieci P4, a ta sieć nie ma jeszcze pełnego pokrycia i o ile się orientuję, w dużej części korzysta ze stacji bazowych Plusa.

--
jazdzig
(wysyłając do mnie email, usuń wszystkie o z adresu)

Data: 2009-03-22 19:36:21
Autor: W
Opłacalność przejścia na Play Fresh
jazdzig wystukał, co następuje:

wiatrak wrote:

[...]

OH RILI?

http://web.playmobile.pl/pl/play-karta/promocje/zbieraj-minuty-w-play-
fresh/index.html

-- -- -- -- cytat-- -- -- -- -
W ramach usługi „Zbieraj minuty w Play Fresh” za każde 2 minuty odebranego połączenia spoza sieci Play, otrzymujesz 1 minutę na rozmowy do wszystkich krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych.
-- -- -- -- cytat-- -- -- -- -

Jak już coś mówisz, to sprawdź to, albo zaznacz, że nie jesteś pewny...

Data: 2009-03-22 19:50:26
Autor: wiatrak

Użytkownik "jazdzig" <jazodziogo@wp.pl> napisał w wiadomości news:49c68042$1news.home.net.pl...
wiatrak wrote:

[...]

Powiem wprost. Pierdolisz bzdury. I to Ty jestś "pułapka". Coś czytałeś, cos słyszałeś.......  Doczytaj trochę.

wiatrak

Data: 2009-03-22 20:23:03
Autor: wiatrak

wiatrak wrote:

[...]

Korzystam juz  z play fresh na drugim telefonie. Jestem w moim miejscu zamieszkania cały czas w zasięgu Plusa , a nie Playa (widac to na wyświetlaczu telefonu) Dodatkowe minuty mam cały czas, bez względu na to w zasięgu jakich nadajników jest prowadzona rozmowa. Zapis w regulaminie jest na pewno nieforunny, ale "W sieci Play", oznacza zarówno w obrębie nadajników playa jak i krajDziała.owego partnera roamingowego (Plus). Sprawdzone w w praktyce.
http://media2.pl/telekomunikacja/48327-dodatkowe-pakiety-w-play-fresh.html

wiatrak

Data: 2009-03-22 08:02:48
Autor: Tomek
liliputek pisze:
[...]

brawo, reklama dźwignią handlu, .............ile dostałeś?
az

Data: 2009-03-22 08:03:50
Autor: Tomek
Tomek pisze:
liliputek pisze:
[...]

acha zapomniałem zapytać, służbowe telefony macie na kartę? , tak

Data: 2009-03-22 10:02:46
Autor: Rudy
[...]

Powiem krótko:
Lilipucie Ty Kurwo Sprzedajna!!!

Data: 2009-03-22 13:08:15
Autor: Waleryk
Opłacalność... menel.

Użytkownik "Rudy" <ravenwest@wp.pl> napisał w wiadomości news:gq4uvj$1k1$1news.wp.pl...

Użytkownik "liliputek" <liliputek@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Oczywiście każdy może wykonać obliczenia i przekonać się co jest dla niego
> [...]

    Nie podniecaj się. Nie jesteś wśród meneli pod budką
z piwem.

Data: 2009-03-22 16:56:48
Autor: Rudy
Opłacalność... menel.

Użytkownik "Waleryk" <waleryk4e3r@sp.pl> napisał w wiadomości news:gq51or$smc$1node1.news.atman.pl...

> [...]

Powiem krótko:
Lilipucie Ty Kurwo Sprzedajna!!!

   Nie podniecaj się. Nie jesteś wśród meneli pod budką
O kurwa faktycznie, zapomniałem!!!

Data: 2009-03-22 18:53:04
Autor: jazdzig
Opłacalność przejścia na Play Fresh
Rudy wrote:

Jak widzę, reklamiarze Playa wpadli w amok. Proste obliczenia wykazują, że taryfa pluja nie jest taka znowu cudowna, przynajmniej nie dla każdego.

Data: 2009-03-22 10:49:42
Autor: tl
[...]

Jesli chodzi o poziom swobody który oferują te sieci to zdecydowanie warto.
Mam tiktaki i wiem co piszę. Co składa się na ten poziom? Roczny okres
ważności numeru i przedlużanie go niezlezne od doładowania. I w zasadzie
dla mnie tylko to jest warunkiem wystarczającym na pożegnanie się z siecią.

Jednak ja postanowiłem sprawdzić ile wydałem w
Tak taku w ostatnim miesiącu. Wg danych z bilingu (w iBoa Ery dostępny jest biling za ostatni miesiąc) wyszło mi (...)

To już nie jest takie oczywiste bo jest indywidualnym przypadkiem.
Jeśli mam znajomych , rodzinę którą uda mi się przekonać do zmiany
operatora i na jego platformie stworzę grupę z którą najwięcej rozmawiam -
to warto pożegnać się z tiktakiem. Jeśli nie, to trzeba przeanalizować swój
przypadek pamiętając o tym co już wyżej opisałem. Tik tak to skarbonka,
operator manipuluje podwójnym doładowaniem w połączeniu z okresem
ważności numeru. Ja mam tej zabawy dosyć i już wziąłem nr playa.
Tika tak został bo ważny jest do października ale zostało tam też zainwestowanych
200 pln do czego zostałem zmuszony przez operatora. A nie nawidzę przymusu.
Jeśli era tylko zrówna obydwie oferty to bonusa ode mnie otrzyma play.
Mam też nadzieję, że play pomoże przetransferować kasę z konta ery na swoje.
Wtedy nie będę czekał do października. Jak to zrobić? Uruchomić możliwość zakupu
doładowania smsem z taktaka. Będzie 50% droższe? To tylko spowoduje, że ja odzyskam
swój wkład, a era swój. Taki polubowny rozwód.

tl

Opłacalność przejścia na Play Fre sh