Opłacalność wymiany kotła gazowego.

Data: 2010-12-28 12:16:09
Autor: jagr
Opłacalność wymiany kotła gazowego.
I nie chodzi mi o teorię, z którą też jest różnie. Łaziłem za
przedstawicielami znanych firm na targach poznańskich i niczego konkretnego
się nie dowiedziałem.
W serwisie pytałem i pan powiedział, że rozczaruję się wymianą.
Czy ktoś z Was wymieniał kocioł c.o. ze starego na nowy (z otwartej na
otwartą komorę)? Jeśli tak, to chciałbym się dowiedzieć, ile % zmalało
zużycie gazu i czy w ogóle zmalało.
Gaz jest drogi, zima ostra, szkoda pieniędzy, jakby co.
Ale czy warto zmieniać? Dziś produkuje się tandetę, a stary chodzi OK.
Ot, dylemat.
jagr

Data: 2010-12-28 13:03:29
Autor: Jo'Asia
Opłacalność wymiany kotła gazowego.
jagr wystukał:

[...]

My wymieniliśmy. I nawet nie chodziło o wydajność (która trudno na razie
ocenić, bo wymienialiśmy latem) a raczej a) o bezpieczeństwo b) o brak
przeciągów hulających zimą po domu - piecyk w łazience, a szyber "dla
niego" w kuchni pod oknem. A piecyk nieźle ciągnął...

Dodatkowa korzyść - nowy piecyk daje o wiele stabilniejszą temperaturę
wody. Owszem, jest różnica między malutkim strumieniem a odkręceniem do
oporu, ale nie jest to już różnica klasy parzy / ledwie ciepła. No i ten
malutki strumień może być naprawdę malutki, przy starym piecyku minimalny
strumień odpalający piecyk był o wiele większy.

Ale czy to ci sie opłaca sam musisz zdecydować.

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- < http://goodreads.com/spriggana >-
  -- <()>  -< http://esensja.pl/ >-- -- -- -- -- -- -< http://bujold.sf-f.pl/ >-